クレーゼ効果 - フィナーレ - 最終報告

8sMQwJs7_400x400.jpgイングレス・ジャパン
2022/03/22 08:49(Twitter)
クレーぜ効果はENL 3.02mil:2.81mil RES で決着しました!エージェントの皆さんに感謝を申し上げます... が小さな波が立ち始めています。 https://community.ingress.com/en/discussion/18718

http://ingress.lycaeum.net/assets_c/2018/09/r2kYuN5e_400x400-thumb-50xauto-16212.jpgナイアンティック・オフィシャル
2022/03/22 08:40

クレーゼ効果 - フィナーレ - 最終報告

エージェントの皆さん

先週のクレーゼ効果をめぐるバトルでは素晴らしい活躍でした。最終結果はこちらです:

フェーズ1

  • ENL 1,147,662 vs 1,054,633 RES

フェーズ2

  • ENL 975,145 vs 963,509 RES

フェーズ3

  • エージェントによる配置: ENL 151,186 vs 136,960 RES
  • NIAによる配置: ENL 567,900 vs 530,530 RES
  • ITO ENポータルでのNIAによる配置: ENL 113,780 vs 72,955 RES
  • SoftBankポータルでのNIAによる配置: ENL 66,050 vs 48,105 RES

また、Kより次の情報を得ました。

k3-p3-text-k-01.jpg

K ■■■■ 午後3時41分

まだ小さかった頃、学校が終わるとキッチンに座って、チェリー味のGell-Oをスプーンいっぱいにして食べていたのをよく覚えています。

その味は今もよみがえってくる。

図書館で、手に入る限りのBerenstein Bearの本を読んで、お兄ちゃんクマと、お姉ちゃんクマと一緒に冒険に出掛けたことも。

でも何より、私はビクター・クレーゼがどうして死んだのかを覚えています。なぜ皆、覚えていないのでしょうか。

探り当てるためには、あなた方の助けが必要なことはわかっています。

アンティキテラ島の機械は「存在するはずのない古代のコンピュータ」と言われています。でもそれは、存在しているけど。

そのことはあまり知られておらず、ましてその姉妹であるキテラの機械のことは、もっと知られていません。

キテラの機械はその一部や断片を現し、発見されるのを待っていると考えています。

それを見つけ出すことは、クレーゼ効果の謎、そしてクレーゼ博士に何が起きたのかを解明する手がかりとなるかも知れません。

それらの断片を見つけた時、何が起きるのかは、私にはよくわかりません。

ですが、私が大好きなテレビの探検家はこう言っています。

「探究の中にこそ喜びはあるのだ」と。

今後の調査のため、NIAやその他のXMセンシティブとの調査結果を、写真、動画、シチュエーションレポートなどの形で #Ingress #KurezeEffect のハッシュタグをつけて、ソーシャルメディアまたは『Ingress』コミュニティフォーラムに投稿してください。Twitterに戦いの物語を投稿するのと同時に@ITO_ENと@SoftBankをタグ付けしましょう!

詳細は後日発表いたします。キテラの調査には、皆さんの協力が必要です。

周囲の安全に配慮してプレイするようお願いいたします。国や自治体等の法令や方針等に従ってお楽しみください(マスクの着用や2メートル以上距離を置くソーシャルディスタンスの確保など)。ゲーム内の最新イベントや機能のアップデートにつきましては、COMM>ニュースをご覧ください。

-- 『Ingress』開発チーム

Ingress
2022/03/22 08:44(Twitter)
#KurezeEffect has concluded with ENL 3.02mil:2.81mil RES. Congratulations to the Enlightened! Thank you Agents, but there are ripples to this Effect. For further breakdown please go to: bit.ly/ING-KurezeEff-Finale_EN

NianticOfficial
2022/03/22 08:42(Forum)

Kureze Effect - Finale - Final Report

Agents,

Excellent work in battling for control over the Kureze Effect last weekend. The final results are as follows:

Phase 1

  • ENL 1,147,662 vs 1,054,633 RES

Phase 2

  • ENL 975,145 vs 963,509 RES

Phase 3

  • Agent-deployed: ENL 151,186 vs 136,960 RES
  • NIA-deployed: ENL 567,900 vs 530,530 RES
  • NIA-deployed on ITO EN Portals: ENL 113,780 vs 72,955 RES
  • NIA-deployed on SoftBank Portals: ENL 66,050 vs 48,105 RES

We also intercepted the following SIGINT from K:

K ■■■■ 3:41 PM

When I was very little, I vividly remember sitting in the kitchen, eating spoonfuls of cherry Gell-o after school

I can still taste it

I remember reading every Berenstein Bears book I could get my hands on from the library

and going on adventures with Brother Bear and Sister Bear

But most of all, I remember how Victor Kureze died

and I don't know why you don't

I do know that I'm going to need your help to try and find out

They say that the Antikythera Mechanism is the "ancient computer that shouldn't exist"

but it does, though

Not much is known about it, and even less about its sister, the Kythera Mechanism

I believe that fragments or pieces of the Kythera Mechanism are out there, waiting to be discovered

and that finding them might help clear up the mystery around the Kureze Effect, and what happened to Dr. Kureze

I don't know, I'm not really sure what will happen when we find these fragments

but as my favorite TV adventurer would say, "The joy comes in the pursuit"

Share your investigation results by sharing photos, videos, footage, and situation reports with NIA and other XM Sensitives on social media with hashtags #Ingress #KurezeEffect or the Ingress Community Forum for research archives. Tag @ITO_EN and @SoftBank with your battle stories on Twitter!

Stay tuned for further updates. We will need your help for the investigation into Kythera.

As always, please remember to be aware of your surroundings. We encourage players to follow local health and safety guidelines when playing Ingress (such as wearing masks and maintaining at least six feet/two meters of distance from other people). For the latest on in-game events and feature updates, be sure to check COMM > NEWS.

-- The Ingress Team