スキャナー変更事項(v2.67.1)

e4Rv6THH_400x400.jpgブライアン・ローズ
2021/03/13 07:08
 新着 

  • イングレス・アプリを再起動しても「レイヤー」ボタンで選択されたレイヤーは引き継がれるようになる。
  • iOS版はゲームコンポーネント上の要件のため、最低要件がiOS12.2へ引き上げられる。これは Android 版に影響を及ぼすものではない。

 不具合修正 

  • ターゲットポータル上にそのエージェントのポータルMODが設置されている場合であってもバトルビーコンをデプロイ可能となる。
  • Android版において「レイヤー」のドロップダウン・メニューを表示した状態で「戻る」ボタンをタップすることで「レイヤー」メニューは閉じるようになる。
  • 「ドローンの映像」で有効化されているミッション上のフィールドトリップ・ウェイポイントをタップした場合にソフトロックは発生しなくなる。
1valdis
説明ではそのエージェントがターゲットポータル上で既にポータルMODを設置している場合にバトルビーコンを設置できるとありますが、他のエージェントの設置したMODがある場合には機能しないということでしょうか、あるいはそれも修正されるのでしょうか?ビーコン、ファイアワークス、フラッカーの相互作用問題も修正されているのでしょうか?これは可能とされていながら現状ではいずれかしか配置することはできません。

e4Rv6THH_400x400.jpgブライアン・ローズ
2021/03/13 07:47
修正した問題とは、ターゲットポータル上にそのエージェントが既にポータルMODを設置しているとバトルビーコンが機能しないというものだ。これにはイングレスのバージョン2.66.2だけでなくサーバー側に問題もあった。ただし、これはポータルにファイアワークスが有効化されている際にクライアント上でアイテムを利用できないと表示されてバトルビーコンを設置できないのとは別個の問題だ。この件は引き続き調査しているよ。
2021/03/13 07:58
質問に対して具体的に説明しておくと、他のエージェントのポータルMODが設置されていたとしても、ターゲットポータルへバトルビーコンは設置できるはずだ。

e4Rv6THH_400x400.jpgブライアン・ローズ
2021/03/16 01:29
アクセスポイントの変更が仕様どおりの機能であることを明示しよう。

  • デプロイされたレゾネーターで獲得する125APに加えてポータル・キャプチャーで獲得できる500APやフルデプロイで獲得できる250APなどの個々のアクセスポイントを適切に表示させるため、合算した値ではなく個々の値で表示されるようになる。
参考画像
Screenshot_20210323-084042_Ingress.jpg

NianticBrian
2021/03/13 07:08(Forum)
Ingress 2.67.1 Release Notes
What's New

• The Layers button now remembers your selected Layer, even after restarting the Ingress app.

• On iOS, we updated our minimum requirements to iOS 12.2 and above because of requirements from other game components. (This doesn't affect Android.)

Bug Fixes

• Fixed: Battle Beacons can be deployed even if the Agent has existing Portal Mods on the Target Portal.

• Fixed: On Android, tapping the Back button when the Layers drop-down menu is open will close the Layers menu.

• Fixed: Tapping a Field Trip waypoint from an active mission while in Drone Footage View no longer causes a softlock.

1valdis
2021/03/13 07:24(Forum)
Ingress 2.67.1 Release Notes
Patch notes say Battle Beacons can be deployed if
the Agent has existing Portal Mods on the Target Portal. Does that mean that if there are some other's mods it still won't work, or this is fixed too? Is Beacon/Firework/Fracker interaction fixed too (currently you can't place one over the other while you should be able to)?

NianticBrian
2021/03/13 07:47(Forum)
Ingress 2.67.1 Release Notes
@1valdis one of the issues you helped us identify was that Battle Beacons weren't working if the deploying Agent also had a Portal Mod deployed on the Target Portal, and that specific bug should now be fixed server-side even if you're on Ingress 2.66.2. However, this is a separate bug from Battle Beacons being unable to deploy when Fireworks are active on a Portal, where the client displays the Unable to operate on item toast. We're still investigating that one.
2021/03/13 07:58(Forum)
Ingress 2.67.1 Release Notes
@1valdis and more specifically to your question, yes you should be able to deploy the Battle Beacon on a Target Portal even if it has Portal Mods from another Agent.

NianticBrian
2021/03/16 01:29(Forum)
Ingress 2.67.1 Release Notes
I updated the release notes to clarify a change to individual AP updates is working as designed:

• We now show individual AP updates rather than bundled AP updates to better show earned AP, like +500AP for capturing a Portal and +250AP for fully capping it, on top of the +125AP for each Resonator deployed.