ゲームの反復と改善

Perringaiden
シャードとその親和性はフォーマットに依存するものです。
シャードで最大の課題となるのはコミュニティにとってはおびただしい流入や枯渇を生じさせることにあります。陣営ごとのターゲット・ポータルを12時間周期で6週間維持させることは予てよりコミュニティの破綻を招いてきました。世界中にシャードがあったとしてもそこに赴こうとしないのであれば、他のコミュニティを退屈させるものでもありました。
誰もが協力して動いたクロスファクション型のシャードですら長距離移動が実現されたに過ぎず、ターゲット・ポータルに向けた経路が確立されるものであって大多数のプレイヤーは観客でしかなかったのです。
確かに数多くのシャードとターゲット・ポータルの出現する大規模シャード・イベントは人々を巻き込んでいくのに相応しいのでしょうが、貧弱なサーバーを圧迫しかねないものでもあり、ストレスを感じる要因となるでしょう。

e4Rv6THH_400x400.jpgブライアン・ローズ
2021/02/02 09:02
我々もイングレスのことを愛しているし、繰り返しゲームの改善に取り組んでいる。可能な限り全ての話題に目を通し、不具合報告やプレイストアの評価は受信トレイへ転送させているよ。また、ファーストサタデーのズーム通話にも参加することでいろいろなアプローチも試みている。残念ながら、人間大のクァンタム・カプセルを用意するというコードネーム・ブランドルという私の計画は2割ほどの達成度に留まってしまっているがね。

誰かが私に対立を前提とした印象を受けると言っていたように思うが、はっきりさせておくと、これは私がどのように感じているか、我々のチームの誰かがエージェント・コミュニティに対してどのように感じているかというものではない。私から直接連絡することは滅多にないことではあるが、そういった認識がどうして生じたかは分かっている。そのためにも、我々はコミュニティ・マネージャーを雇用しようと取り組んでいるし、目に見える形で積極的にここで関わろうとしている。我々は小規模なチームだが、自ら仕事の時間を割いてこうした取り組みをしているし、ゲーム内のアクション等とフィードバックにもとづいて適切な優先順位で取り組もうとしている。

皆さんの助けを活用できる部分もあるだろう。エージェントが他のエージェントを手助けし、新たな参入者を手助けする姿には感銘を覚えるよ。新たなエージェントを歓迎してくれることを感謝している。また、他の人々の指摘にもあるように、Android端末のエージェントへイングレスの再評価を依頼する頻度について検討しているところだ。一般的に問題がなければ大抵のエージェントは評価する必要性すら感じないものだが、物事がうまくいかなければ星ひとつの評価を行うエージェントもいて、それが新たなプレイヤーの参入を妨げる要因となる。イングレスは友人がいてこそ愉しさの増すゲームであり、できるだけ多くの人々にイングレスをプレイしてもらいたい思いはあるよ。エージェントにはあくまで適正と思われるスコアでイングレスを評価してもらわなければならないが、フィードバックを行ったうえで評価してくれるエージェントが増えれば、それだけ時間の経過とともに評価分布曲線は均衡あるものとなっていくはずだ。

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Perringaiden
2021/02/02 02:18(Forum)
Ingress is dying.
Shards and their suitability comes down to the format.

The biggest problem with shards is that it's flood or drought for communities. Having a single faction target for 6 weeks, with 12 hour cycles, has previously destroyed communities. Having shards in the world, and never ever coming near to them bores other communities.

Even the XFac shards where people worked together, largely meant a few big jumps to the area, then up an established path to the goal. The vast majority of players don't get more than spectator roles.

A mass shard event with lots of shards and local targets would probably work better for involving people, but it'd probably also overwhelm the slimline servers that we have, which often already feel stressed.

NianticBrian
2021/02/02 09:02(Forum)
Ingress is dying.
We really love Ingress too, and we're committed to iterating and improving the game. I read every thread that I can, and have the Report a Bug threads and Play Store ratings coming into my inbox as a digest feed. I've also tried a 1:many approach by joining First Saturday Zoom calls. Unfortunately, my 20% project on a human-sized Quantum Capsule, codename: Project Brundle, is on hold.

I think someone mentioned feeling an "us versus them" mentality coming from me, and to be crystal clear this isn't how I feel or how anyone on our team feels towards the Agent community. I do grok where that perception can come from because you just don't hear from me directly very often. To that end, we're working to hire a community manager so that we can be more proactive and visibly present here. We're a small team, we have our work cut out for us, and I'm trying to prioritize what I believe is the right order to focus on based on game actions/metrics and also Agent feedback.

We could also use your help. I love seeing Agents helping other Agents, and helping new recruits get started. Thank you for welcoming new Agents to the fold. Additionally, as others have noted, we've asked Agents on Android to rate Ingress to try and lift our 3.1 rating, and we're reviewing how often we should ask Agents to rate Ingress. In general, if things are going okay, then most Agents don't feel the need to rate. If things aren't okay, then some Agents are quick to let us know with a 1-star rating. The 1-star ratings make it harder for us to get new players into the game. Ingress is more fun with friends, and I'd like as many people playing Ingress as possible. Agents should rate Ingress at whatever score they feel is fair, but I believe the more Agents who leave feedback and rate Ingress, the more balanced our rating distribution curve will look over time (as compared to the "either/or" 5-star or 1-star distribution today).