ロチェスター工科大学と提携

http://ingress.lycaeum.net/assets_c/2018/09/r2kYuN5e_400x400-thumb-50xauto-16212.jpgナイアンティック社
2020/09/01 02:00
位置情報ゲーム分野における学術研究を推進するとともに人と分野に対する影響を研究調査するロチェスター工科大学と協業した「Niantic x RIT Geo Games and Media Research Lab」の設置をここにお伝えいたします。

Niantic x RIT Geo Games and Media Research Lab
nianticgeogameslab.png 「ポータルファーム」でエージェントの皆さんと出逢う機会が多く、私たちは友人となりました。決して友人が多いわけでもなく人付き合いの得意ではない私がです。」バーに40名ほどいた人々に向けて両腕を振りあげ、涙を滲ませながら Zoalkap は次のように続けました。「ここにいるのは私にとって今では家族のような存在だよ。こんな私に家族をもたらしてくれたんだ。」と。

その瞬間を鮮明に思い出して、私もキーを打ち込むうちに感情の高まりを覚えています。それは2013年05月、黎明期のイングレスで私の携わったサンフランシスコでのイベント、オペレーション・ボウストリングでのことです。数百名のエージェントが結集して街を探索し、陣営間でその支配権を争うといったイベントでした。アフターパーティではプレイヤーに話しかけ、ゲーム・エクスペリエンスの向上に役立てようとしていましたのですが、そこで Zoalkap と出逢ったのです。これがイングレスを通じて人々とのつながりを得た彼の聞く機会となりました。カリフォルニア州サンノゼの年若いプレイヤーでしたが、プライバシー保護のためエージェントコードは変更しておりますので、ご了承願います。この現実世界を舞台としたゲームアドベンチャーへ参加する以前の Zoalkap は鬱症状と不安障害に苦しむ内向的な性格であったとのことですが、イングレス・エージェントとの交流を経て親密な友情を紡いだことが彼にとって良い転機となったのだそうです。

長年にわたって私たちのゲームが広場恐怖症や不安障害、抑鬱症状、体重減少の改善に寄与し、新たな友人関係の構築や家族と屋外で過ごす機会を得られたと、数多くのナイアンティック探検家の皆さんから寄せられています。公園を散歩することでエンドルフィンによって活力がわくことは知っていましたが、私たちのゲームでの取り組みがそれを高めることになるとは驚きでしたし、献血活動や海辺での清掃活動、玩具の寄付活動など探検家の皆さんによる多様なコミュニティ活動を拝見してきました。

しかしながら、実社会におけるゲームのこうした幾多の「副次的効果」は裏付けに乏しいとされてきました。こういった分野の研究はあまりありませんが、ナイアンティック・ゲームのプレイヤーに寄与する影響に関しては「American Journal of Public Health」「Psychiatry Research」「Sage Journals」「Journal of the American Heart Association」といった学術誌で幾つか研究成果がみられます。

まだまだ解明していけることはあるはずであり、それこそが本日「Niantic x RIT Geo Games and Media Research Lab」の設置を発表させていただいた理由となります。ロチェスター工科大学と提携することで、位置情報を基盤とするゲーム分野の学術研究を推進し人と文化への強を調査研究すべく同大学内「Golisano College of Computing and Information Sciences」へ研究室を構えます。

この取り組みはグローバル・コミュニティに寄与する影響をますます高めていくという目標に向けて今後のゲーム設計に影響を及ぼし得るかもしれません。私たちは黒人、先住民族、有色人種、身体障害者、LGBTQIA+、二世学生といった軽視される層へ特別な配慮を払い、多様な研究者の参画をお約束します。この研究室への参画に関心をお持ちであれば、是非ご連絡ください。 Papangelis 博士へご連絡されるかこちらで詳細をご確認ください。

ナイアンティック社
ワールドワイド・プロダクトマーケティング・ディレクター
Archit Bhargava

Niantic, Inc.
2020/09/01 02:00(Twitter)
We're unveiling the Niantic x RIT Geo Games and Media Research Lab in partnership with the Rochester Institute of Technology with the mission of advancing academic research in the area of location-based games, & studying their impact on people and culture! nianticlabs.com/blog/nianticge

Announcing the Niantic x RIT Geo Games and Media Research Lab
2020/08/31(Niantic, Inc. official website)
"...I'd frequently run into this group of Agents at portal farming events and we became friends. I haven't really had many friends, man. I wasn't used to being around people." Zoalkap stretched his arms, pointing at the 40 or so people in the bar, and continued with tears in his eyes, "These people are my family now. You guys have given me a family."

I remember that moment vividly and still feel emotion swell within me as I type. It was May 2013, and I was helping run our early set of Ingress events in San Francisco (this one was Operation Bowstring), where a few hundred Ingress Agents got together to explore the city and capture territory for their factions. As I was interviewing players at the after-party to learn how we could improve our game experience, I stumbled upon Zoalkap (modified game codename to protect privacy; quoted above), a young player from San Jose, Calif., who met a group of people through Ingress and shared his story with me. Before becoming part of this real-world gaming adventure, Zoalkap had been a self-professed introvert who struggled with anxiety and depression. Through socializing with other Ingress Agents, he made close friendships that altered the course of his life for the better.

Over the years, we've heard from many Niantic explorers about the positive impact our games have had on their lives -- reduced cases of agoraphobia, anxiety or depression, weight loss, making new friends, or bonding with family outdoors. We always knew that a walk in the park can get endorphins flowing and cheer someone up, and it's been incredible to see our games play a role in helping amplify that simple activity and the benefits that follow. We've also seen several forms of community-based activism by our explorers, such as blood donation drives, beach clean ups, toy donation drives, and more.

These and many other "side effects" of real-world games have been primarily anecdotal. While there's limited research on the subject, we've seen several studies in journals such as American Journal of Public Health, Psychiatry Research, Sage Journals, and Journal of the American Heart Association providing early empirical evidence about the positive impact of Niantic games on players.

We believe there's much more to uncover here and that's why today, we're excited to unveil the Niantic x RIT Geo Games and Media Research Lab. In partnership with the Rochester Institute of Technology, we've established this lab which will reside at their Golisano College of Computing and Information Sciences, with the mission of advancing academic research in the area of location-based games, and studying their impact on people and culture. This work has the potential to influence the design of future Niantic game experiences with the ultimate goal of amplifying the positive impact our games offer to the global community. We're committed to bringing onboard a diverse group of researchers, with special consideration given to underrepresented groups, including black, indigenous, people of color, individuals with disabilities, LGBTQIA+ and first-generation students.

If you're interested in applying to this lab, we'd love to hear from you. Please contact Dr. Papangelis at kxpigm@rit.edu or learn more here.

-Archit Bhargava, Director of Worldwide Product Marketing, Niantic

 

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