アプリケーションパッケージ解析 [2.44.1]

アプリケーションパッケージ解析 [2.44.1]

皆さん、ごきげんよう。新たなアプリケーションパッケージ解析へようこそ。未発表の機能が他にもあることがわかりましたので、プライムのバージョン2.44.1を詳しく見ていきましょう。

バトル・ビーコン
この機能は実在しています。最新のものには翻訳情報やアセットの追加も行われており、実際に開発されているようです。
tx_mapbeacon_bb_res.pngtx_mapbeacon_bb_enl.png

comm_alert_your_portal_battle_beacon_deployed
comm_notification_battle_beacon_deployed
comm_header_deployed_battle_beacon
comm_preview_deployed_battle_beacon
comm_preview_finished_battle_beacon

  • この機能はデプロイした際にコミュニケーション・パネル上で通知が行われるようで、おそらくは通常のビーコンやフラッカーによく似たものとなります。このビーコンはかなり大型のもののようですが、おそらくは馴染みあるゲームでアクティブとなったレイドの表示と一致するものとなるでしょう。
  • ただし、スコアボードやラウンドが附属するようです。
    6ラウンド制
    ラウンド毎のポイント
  • このラウンドが何なのかは分かりません。
  • コード上は「NIA」の反復もサポートしているようです。推測とはなりますが、プレイヤーが自陣営を出現させることができる一方で、ナイアンティックでは自社ブランドを出現させることもできるのではないでしょうか。
  • NIA所有のバトル・ビーコンの存在を示唆する痕跡はありませんが、コード上はサポートされています。
    "IsBattleBeaconReward"
  • 幸いにもこの機能を解説するチュートリアルも開発されているようです。
    "ShowBattleBeaconTutorialGui"

以下に挙げることは余りに情報が乏しく、ナイアンティック社製のゲーム間共同開発によって生じていることなのか実際に事前実装したものかは不明である。

キャパシティ・リワード(不明)

  • "InventoryCapacityReward" と記載されたコードが追加されましたが、この件を深く取り扱うには時期尚早となるでしょう。
  • しかし、どうして「インベントリの容量」と容量に関わる「報酬」とに大量の変数が追加されたのでしょうか。 これはインベントリの容量に変化があることを示唆しているのでしょうか。容量を上昇させる能力が備わるのでしょうか。

 総括 

開発の大半は内部的なアップグレードとバトル・ビーコンの継続的な開発となっているようです。公式発表若しくはスニークピークが近々行われるのかもしれませんね。エージェントの皆さん、お気を付けください。次のリリースでお逢いしましょう。

EVCMwnNWkAUzJKp.png

fev games
2020/04/08 07:25(Twitter)
Ingress Prime APK Teardown [2.44.1] fevgames.net/ingress-prime-

Ingress Prime APK Teardown [2.44.1]
April 7, 2020 . by Fevenis
Hi everyone and welcome back to another Ingress Prime teardown. We've noticed a few more unannounced features in development, so with that - here is our deep dive into Prime 2.44.1.

Battle Beacons
Yeah this feature is real now. It seems to have taken some real development in last cycle with localization and assets being added.

comm_alert_your_portal_battle_beacon_deployed
comm_notification_battle_beacon_deployed comm_header_deployed_battle_beacon
comm_preview_deployed_battle_beacon
comm_preview_finished_battle_beacon

  • It appears this feature is alerted in comms when it is deployed, probably much like a regular beacon or fracker.
    • Though this beacon seem to be much larger, probably to match what an active raid appears like in a familiar game.
  • However, it seems to have a scoreboard and rounds attached to it.
    • 6 rounds
    • Points per round.
  • What are the rounds? - No idea.
  • The code seems to also support an "NIA" iteration of the beacon. My guess is that while players can spawn their own, Niantic can also roll these out branded as their own.
    • There is no asset to suggest NIA owned battle beacons, but the code supports it.
  • Rewards seem attached to the Battle Beacon
    • "IsBattleBeaconReward"
  • Thankfully, there seems to be a tutorial in development to explain this feature - "ShowBattleBeaconTutorialGui"

Item(s) below have very little details, but are being mentioned because it is unclear whether the shared development between Niantic games is causing this or actual pre-implementation of these features.

Capacity Reward (?)

  • There was code added mentioning "InventoryCapacityReward". It is too early to dig further into this.

  • However, why add a ton of variables for "InventoryCapacity" and "Award" regarding capacity?

    • Is this indicating a change for capacity in the inventory? With the ability to raise it?

Conclusion
The bulk of the development looks to be internal upgrades and the continued development of Battle Beacons. The official announcement or sneak peek must be near. Stay safe agents and we will see you on the next release.

 

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