メダルカラーと達成難度について

CA3xZev3.pngブライアン・ローズ
2019/12/28 04:08
13章構成とネメシスのメダル構成は次に示すキャラクター若しくはアーキタイプを意味するカラースペクトルで表現することを目的としている。

2019年及び2020年第1四半期のメダル・アートワークは今年の初めに制作された。陣営カラーに関する意見もお聞きしたが、小規模のチームで数多くのタスクがあることから新たな作業を優先している。今後はこうしたフィードバックに配慮し、ネメシスを終えた次のシリーズで活用するカラーでは注意を払っていきたい。

達成難度に関しては過去のイベントとは異なっており、長期的なゲームプレイを後押しするうえでグローバルチャレンジをどのように活用すべきかで考え方も異なる。私もチャレンジは大いに好むところだが、全てのイベントで僅かな成功率を目指す必要があるとは思えない。より多くの人々にゴールドメダル獲得の機会を与えたとしても、非常に容易いと感じた人々に害なすものでもないだろう。だが、レベル10にとどまり続け、長らくメダルがアンロックされていないのであれば、こうしたイベントでゲームを長期的にプレイするきっかけとなるし、ゲームへより多くの投資を行ってもらえる。グローバルチャレンジのメダルは最上位がオニキスではなくゴールドに相当するものであり、それぞれのイベントで調整することで一部のイベントは達成難度を高くすることは可能だ。

最後となるが、グローバルチャレンジ不達成時の不利益や罰則といったものは好ましいと考えてはいない。そのため、達成することで最終8番目のレゾネータースロットへのデプロイによる3倍のアクセスポイント獲得をファーストサタデーまで継続させることにし、アンブラ・チャレンジに失敗すればその期間限定のボーナスが終了してしまうことにした。困難なグローバル達成目標を設定することで、更にプレイしたい人々へは追加の報酬を与えるというアイデアは気に入っているよ。

NianticBrian
2019/12/28 04:08(Forum)
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The 13 chapters and NEMESIS medals are meant to display a spectrum of colors that represent each character or archetype, shown here:

The artwork for 2019 and Q1 2020 medals was completed earlier this year. I hear you about the faction colors, but small team, lots of open tasks, and I'm prioritizing new work. Going forward, we've taken this feedback into account and will be more mindful about what colors we use for the next series following NEMESIS.

wrt difficulty, I have a different opinion on how we should be using global challenges to encourage long-term gameplay than I've seen in some of our previous events. I too like a challenge, but I don't feel every event needs to set a target of a small percentage success rate. I feel like helping more people stretch and earn a gold medal doesn't hurt those who felt it was super easy. But if I've been stuck at Level 10 and have been medal-locked for some time, these kinds of events might keep me in the game longer and feel more invested in the game. The highest tier global challenge medal is the equivalent of gold, not onyx, and we can tune each event so that some are more or less difficult than others.

Lastly, I dislike negative reinforcement or punishments for failure in global challenges, so I designed the outcome where success means the 3X AP for final or eighth resonator slot deploys continues through First Saturday, and failing to defeat the Umbra challenge means the temporary bonuses end. For Jan, I like the idea of setting global stretch goals for additional rewards for those who want to go above and beyond.

 

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