ポータル・フレイムの改善

CA3xZev3.pngブライアン・ローズ
2019/12/04 11:13(Twitter)
バージョン2.37.2では視認性向上のためマップ画面から色収差と左右端のビネット効果を削除した。次はポータル・フレイムに取り組むよ。

意見
ポータル・フレイムの修正は愉しみですね。それにポータルはもう少し太めに表示できるようにもなりますね。今は煙にしか見えませんから。

CA3xZev3.pngブライアン・ローズ
2019/12/04 11:49(Twitter)
乞うご期待さ。

質問
ポータルの反応範囲をフレイム分削減することはできるでしょうか。そうすることで非常に大きな曖昧性解消となるでしょうね。

CA3xZev3.pngブライアン・ローズ
2019/12/04 11:51(Twitter)
こうしたマップ上の変更を今後幾つかのビルドで公開していったうえで、タップ・ターゲットの検証を行わねばならないな。

意見
私は大した重要性を感じませんね。見た目の変化に過ぎず、より重要なことはもっとあるはずです。プレイヤーはより斬新なプレイを求めているのであって、私はもうOrnaをプレイしていますよ。

CA3xZev3.pngブライアン・ローズ
2019/12/04 12:09(Twitter)
我々の進めている多くの取り組みは画面上でわかる変更ではないが、こういったプレイヤーからのフィードバックを反映した反復的な改善を行っていくことも重要に思えるよ。

brian rose
2019/12/04 11:13(Twitter)
Removed chromatic aberration and left/right vignette from the map screen to make it more legible in 2.37.2. Next up: the portal flame.

Magic Battery
2019/12/04 11:22(Twitter)
Can't wait for the portal flame fix. And maybe make the portals a little fatter to be visible. They look like smoke atm.

brian rose
2019/12/04 11:49(Twitter)
Stay tuned.

Perringaiden
2019/12/04 11:30(Twitter)
Can we reduce the hit area of the portal by the flame? It causes far too much disambiguation.

brian rose
2019/12/04 11:51(Twitter)
We should test tap targets after these map changes go live over the next few builds.

镜镜
2019/12/04 11:54(Twitter)
I don't think these are important. This is just a change of skin, and you have more important things to do. Players want more novel ways of playing, by the way I am playing orna now

brian rose
2019/12/04 12:09(Twitter)
A lot of the other work we're doing is behind the scenes infrastructure changes, and on top of that, I feel it's important that we also make these kinds of iterative improvements that address player feedback we're hearing.

 

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