ゲームデザインと目標について

pD494YOVO41TD.jpgブライアン・ローズ
2019/10/30 12:29
持続可能性は我々の目標とするひとつではあるが、活発なプレイヤーがいなければ、それもイングレスとなり得ない。ファンサービスのためだけにゲームを作れと訴える者ばかりとは思わないが、指摘いただいたようにバランスを取らねばならないことだ。

2019/10/30 12:33
私はフラッカーの数を軽減させることでゲーム経済を維持しようとしたが、単価を上げたことは手放しに愉しめるものではなかったよ。

NianticBrian
2019/10/30 12:29(Forum)
Ingress Game Design doesn't gel with Goals
@Cyclebiff sustainability is one of our goals, but without active players, there's also no Ingress. I don't think anyone is arguing to make a purely fan service game, and as you mentioned, there's a balance to be struck here.

2019/10/30 12:33(Forum)
@Muzzgood I tried to reduce the number of frackers in the game economy by keeping them in the game, but increasing the per-unit price, and that was not a very fun day.

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