スピードロックの問題について

質問
バージョン2.31.2で私の抱えていた不満は大半が改善され、見栄えもよくなっていますが、プレイに関わる再現性ある大きな問題がまだひとつ残されています。それはプライムスキャナーから画面を切り替え数百メートル移動すると、それがどのような速度での移動であれプライムスキャナーへ戻した際にスピードロック状態になりハックやデプロイ、攻撃、ミッション検索などができなくなるということです。ユーザーとしての認識では、プライムスキャナーへ戻した際には以前の位置情報を保持したままで数秒間の内に新たな位置情報を取得しているようにみえます。

こういった現象にしばしば遭遇する状況としては次のようなものがあります。

  1. ある都市から別の都市へ移動する際に、最初の都市でプライムスキャナーを開き、運転中はナビに切り替えて次の都市へ到着してからプライムスキャナーを開くような状況
  2. あるポータルから別のポータルへ自転車で移動し、移動時には画面をブランクにしておくような状況
  3. 数ブロックを歩きつつチャットアプリへ切り替えたりメールチェックするような状況

旅の間中ずっとプライムスキャナーを表示させていれば問題は生じませんし、到着した際にプライムスキャナーを終了させて再起動させても問題は生じません。しかし、バックグラウンド状態から再開させてしまえば確実にスピードロックとなってしまうのです。

この問題が早急に解消されることを願っています。

pD494YOVO41TD.jpgブライアン・ローズ
2019/10/10 03:01
やあ、みんな。この問題のことは認識していて調査してるよ。このことには積極的に取り組んでいるさ。

vidicon
2019/09/11 01:23(Forum)
2.31.2 addresses almost all of my complaints and looks great, but there's still one major reproducible playability issue for me, and that's the fact that switching focus off of Prime, moving more than a couple hundred meters at any speed, and switching focus back to Prime will cause me to be in a speed-locked state (unable to hack, deploy, attack, search for missions, etc). From a user perspective, Prime appears to have a stale location when it first regains focus, and then within a couple of seconds it acquires the new position.

Common scenarios where this occurs for me is a) if I am traveling from one city to another, and have Prime open in the first city, switch to navigation while driving, and then open Prime in the second city, b) am biking from one portal to another and blank the screen between portals, or c) simply walking several blocks and switch to a chat app or check my email while walking. If I either leave Prime open in the foreground for the entire trip, or fully quit and restart Prime upon arriving, I am fine. But resuming it from a backgrounded state is a guaranteed speed-lock.

I hope this is something that gets addressed soon.

NianticBrian
2019/10/10 03:01(Forum)
Hi everyone, we're aware and investigating this issue. It's actively being worked on, thank you.

前へ

ポータル攻撃通知の不具合について

次へ

テッセレーション・ディレクティブ