スキャナー変更事項一覧(v2.29.2)

http://ingress.lycaeum.net/assets_c/2018/09/r2kYuN5e_400x400-thumb-50xauto-16212.jpgNianticCasey
2019/08/13 06:08
エージェントの皆さん、今後数日中にプライムスキャナーのアップデートが配信されます。

================
イングレスプライム
リリースノート
v. 2.29.2
================
バージョン2.29.2では、

  • 機能:輝度調整機能が追加され、自動若しくは手動で調整できるようになる
  • 機能:利用規約若しくはコミュニティ・ガイドラインの違反行為へスリーストライク制が適用される
  • UI:アイコンの不必要な余白が削除され、ユーザーインターフェイスのレイアウトが均等配置される
  • UI:ボタンのサイズや幅、間隔等を調整
  • UI:マップの視認性向上のための追加調整
  • UX:ハック若しくはグリフハックを実行中ポータルの各種ボタンは使用不能となる
  • UX:減衰によりリンクが消失した場合のアラートを追加
  • UX:リサイクルの確認画面にアイテム数を追加
  • UX:リンクの読込時間が改善された新リンク・システムによりリンク密集地域やスターバーストにおけるパフォーマンスが向上
  • UX:チュートリアル中のメインメニューに早期終了ボタンを追加
  • UX:キーロッカーの並べ替えで中身の有無は影響しなくなる
  • 不具合:アクションを実行できなくなる不具合を修正
  • 不具合:ログインの失敗やキャンセルにより応答しなくなる問題を修正
  • 不具合:グリフが想定されているより遅くなる問題を解消
  • 不具合:エッジケースにおける不適切なマップ配置の問題を修正
  • 不具合:操作終了後も触覚フィードバックが引き続き読み込まれる問題を修正
  • 凍結されたエージェント・プロフィールをクリックするとアプリケーションが応答しなくなる問題を修正
  • 不具合:リモートプロシージャコールの実行に使用する短縮されていないユーザー名を保存
  • 不具合:購入直後のアイテムが表示されない問題を修正
  • 不具合:ポータル画面を早く閉じてしまった際にハックが動作しない不具合を修正
  • 不具合:シールドの被弾効果表示がポータル上で欠落若しくは消失する問題を修正
  • ポータルキーをドロップ、リサイクル、カプセル格納することで近距離のポータルをリチャージできなくなる不具合を修正
  • 不具合:ミッションリストで「タップしてさらにミッションを閲覧する」をクリックしてもリストの末尾に追加されない不具合を修正
  • 不具合:リンク形成されたポータルもリンクの選択肢として表示される問題を修正
  • 有効時間を超過しているはずのビーコンやフラッカーがポータルに残置し、新たなビーコンやフラッカーを設置できない問題を修正
  • 不具合:ポータルの要素で部分的若しくは全く表示されないものがある問題を修正
  • 不具合:ポータルキーをドロップすることで応答しなくなる問題を修正
  • 不具合:長いエージェント名は省略されるようになる

既知の問題
既知の問題一覧はこちらでご確認ください。

NianticCasey
2019/08/13 06:08(Forum)
Ingress Prime v. 2.29.2 Release Notes
Agents,

In the coming days, you will receive an update to the Ingress Prime Scanner.

================

Ingress Prime

Release Notes

v. 2.29.2

================

For 2.29.2:

  • Feature: Added Lighting Dynamics to automatically or manually adjust lighting.
  • Feature: Added a three-strike policy for violations of our TOS or Community Guidelines.
  • UI: Removed extra padding in icons, and updated UI element layout to be more evenly distributed.
  • UI: Various adjustments to button size, width and spacing.
  • UI: Tweaked additional visibility values for to increase map visibility.
  • UX: Portal buttons are disabled if a pending hack or glyph hack is active.
  • UX: Added COMM Alert if a Portal Link is destroyed by decay.
  • UX: Added an item count to the recycle confirmation.
  • UX: New Link system that improves Link loading times and provides better performance for densely linked areas and Starburst scenarios.
  • UX: Added a button to the main menu during the tutorial to allow player to end the tutorial early.
  • UX: Changed Key Locker sorting to not take into account whether a Key Locker is empty or not.
  • Bug: Fixed a bug preventing an Agent from taking any actions.
  • Bug: Fixed a problem causing the game stop responding when a player fails to login or cancels a login.
  • Bug: Resolved some issues that makes glyphing slower than anticipated.
  • Bug: Fixed an issue with the position of the map view not being correct in edge cases.
  • Bug: Fixed an issue causing haptic feedback to continuously be provided after actions were no longer being taken.
  • Bug: Fixed an issue with the application not responding after a player clicks on a banned Agents profile.
  • Bug: Stores untruncated version of username that can be used to make rpc call
  • Bug: Fixed items not being displayed immediately after purchase.
  • Bug: Fixed an error that caused the hacking to no longer work if you exited a Portal view too fast.
  • Bug: Fixed an issue causing at shield hit-effect to be either missing or offset from the portal.
  • Bug: Fixed a bug where dropping/recycling/capsuling a Portal's key would prevent recharging the Portal at close range.
  • Bug: Fixed a bug where missions were not being added to the end of the list when users tapped the load more missions button.
  • Bug: Fixed an issue where a Portal is shown as an option to link to after it has already been linked.
  • Bug: Fix an issue where a new beacon/fracker can't be deployed on a Portal if there is a stuck beacon/fracker on the Portal already that should have expired.
  • Bug: Fixed an issue where some elements of the Portal did not fully display or sometimes did not appear at all.
  • Bug: Fixed an issue causing the game to not respond when dropping a Key.
  • Bug: Long agent names are now truncated with ellipses.

KNOWN ISSUES

To see a list of known issues go here: http://bit.ly/IngressPrimeKnownIssues

Important note: Version 2.28 wasn't released, all previously planned updates for 2.28 have been rolled into this release.

前へ

ファーストサタデー・アートコンペ:選出発表

次へ

デヴラとの交信:告知