アスク・ミー・エニシング:回答

アンドリュー・クルーグ
2019/03/22 14:24:10
2019年3月アスク・ミー・エニシングの回答

エージェント諸君、今月は繰り返しとなる質問が数多く寄せられた。その多くはここ2ヶ月間のうちに質問されていたものだ。過去の質疑を検索できる解消策を検討していき、ひと月後かふた月後に提案させてもらうかもしれないね。それまでは仲間内で訊ねるか、ジョシュ・ストック整理した過去のアスク・ミー・エニシングの文書を確認してくれ。何度も繰り返し質問されてきたものもあったからね。

今回がグーグルプラス上で行う最後のアスク・ミー・エニシングだ。4月は出張もあるし、上記課題の解消策を用意しないといけないから、中止とさせてもらうよ。

イングレスプライム

Kris Bird
イングレスプライムでポータルを「長押し」してハックやキーなしハック、MOD確認をドラッグ操作できるようにする計画はあるでしょうか。
回答
現状ではポータルをタップしさえすればMODは画面右上に表示されるね。この情報はワンクリックで表示されている。つまり、要望されている長押しと現状のタップとに関わらず、ワンアクションとなっている。ポータル詳細画面では、ハックを長押しすることでポータルキーの有り無しを選択してハックできる。確かにこの動作はツーアクションだが、挙動検証で伝え聞くところでは体感所要時間は同じくらいのようだ。したがって、これが優先すべき機能改善となるかはわからないな。最近のアスク・ミー・エニシングでも長押しの問題は質問されていたね。

Pongo Lyn
イングレスの競技性に関する将来像をお教えください。
回答
既に議論されたことだと思うが、今月はこの件で多くの質問があったから改めて言及する価値があるのかもしれないね。要約すれば、イングレスプライムが新たなサーバーへ移行すれば、従前には不可能だった様々な機能が可能となる。今年取り組まれているものはイングレスの将来にとって基礎となるものだと私は考えているよ。イングレスはその可能性を最大限発揮したわけではない。ブレインストーミングでは様々な提案が行われており、時間制限の課されたグループ・チャレンジ、デイリークエストやマンスリークエスト、スペシャルクエストといったものや、レイドバトル、クラフト、両陣営協調型チャレンジ、実体験を通じた冒険、VRやARを使った冒険なんてものも挙がっていた。幾つか深く検討されているものもあるが、新サーバーであるナイアンティック・リアルワールド・プラットフォームへイングレスが移行するまでは実装されるものもさほど多くはないだろうね。

Pedro Owsik (padalabra)
イングレスプライムの同等性確保と[REDACTED]スキャナーの終了に関するスケジュールでお教えいただけることはあるでしょうか。
回答
何かお伝えできればとは思うんだけどね。プロダクト・マネージャーのスコット・フランクを含めチームの多くは東京へと向かっている。彼からより具体的なスケジュールを聞けるのだろうが、現状で言えるのはイングレスプライムが[REDACTED]スキャナーで実装されている大半を満たせたときであり、そのときは近いということだね。これにはテントポール機能や些細な物事は加味していない。確かなことは近い将来だということだが、イングレスプライムが9割方完成したとみなされたとしてもチームではどうなるかのニーズは検討される。ロードマップはあるし、新たなサーバーでは[REDACTED]スキャナーはサポートされず、結果として[REDACTED]スキャナーでは新たな機能やゲームプレイはできなくなるだろう。
我々には達成すべき内部目標はあるが、現時点で公にできるものは何もない。その変動を表す好例がバージョン2.19の公開で起きたことだ。これは10%のAndroid端末利用者へ公開されるまで発覚しなかった重大な不具合で差し戻されることとなった。このようなことが我々が公表を差し控えるわけだ。その不具合は修正されねばならないものであり、状況を後退させるものだ。リソースが他の物事に取り組んで不具合に注力していなかったことを意味するのだからね。

Aaron Almeida
多くのプレイヤーがそうそう容易く端末更新することはできないでしょう。イングレスプライムには使用可能な端末に幾つか制約がありますが、ナイアンティックではプレイ継続にどのようなことをしてくれるのでしょうか。
回答
ローエンド端末のために変更と調整を続けているよ。実際に最新バージョンでは「パフォーマンス:ローエンド端末使用時のグラフィックを更新する」といった更新があった。そうは言えど、その時々で我々にできることにも限界はある、それがソフトウェア開発の自然な流れというものだ。

Avery Cannon (DESSYX)
開発チームではイングレスプライムに100メダル制限があることに気づいているでしょうか。そしてその件で何かしら取り組まれているのでしょうか。これは長年のプレイヤーやメダルコレクターにとっては深刻な問題です。新たなキャラクターメダルを取り込むことでファウンダーやシーアといったメダルがプロフィールから失われることは途方もない落胆となるでしょう。私自身も次のアノマリーが来れば7種類の古いメダルが失われることとなります。
回答
調べてみよう。指摘してくれたことに感謝するよ。

pthick sousa
ミッションに検索バーを追加する計画はあるでしょうか。ミッションデイでミッションを捜すのには本当に苦労させられるのです。
回答
エンジニアチームによれば実装したい機能の一覧には挙がっているとのことだ。ただし、サーバー更新を前に実装されることはないね。

Zhao Gang
イングレスプライムではプロフィールを隠す設定にすると達成ミッションも閲覧できなくなりますが、[REDACTED]スキャナーや従前のイングレスではプライバシー設定に関わらず達成ミッションは確認できました。これはイングレスプライムとしての新機能なのでしょうか、あるいは単なる不具合なのでしょうか。
回答
この件についてチームと話したところ、意図的な変更でないものの不具合でもないとのことだ。これはイングレスプライムにおける機能実装方法が原因で生じており、変更については検討している。新たな情報があればお伝えしよう。

Marko Gugumuck
ゲームデザイナーでアスク・ミー・エニシングを行ったり、アイデアやイングレスやクライアントの変更に関する設計の詳細を投稿してくれたりしてもらえるのでしょうか。
回答
特に計画してはいないが、我々はより多くの実態を明かし、投稿し、やりとりを通じて透明性を高めていきたいと考えているね。新たなコミュニティツールを確保できれば、そういったコンテンツの場所が揃い、幾つかは実行に移せることだろう。

Marko Gugumuck
イングレスプライムにおける最大の問題はマップの読み込みに信頼性が低いということにありますが、どうして強制同期ができないのでしょうか。
回答
エンジニアチームによると、次期バージョンの2.20.1でこの問題は解消される予定とのことだ。そして現状で強制同期機能は必要とはならないだろうと見られている。そうは言えど、問題解消に至らない場合は、いずれこのような機能の追加が議論されることになるだろう。より理想的な解決策として目指しているのは、ロード問題を解消することで強制同期機能を実装する必要性がなくなることだね。

Gary Tolley - Grogyan
いつ[REDACTED]スキャナーが完全に削除されるのか、そのタイムフレームをご存知でしょうか。
回答
そうだね、[REDACTED]スキャナーは最終的に存在しなくなる。

Thibasch (Thibasch)
リカージョンしてレベル10へ到達したエージェントに冒険を再開させる勇気を評しポータル申請を14枠追加して28枠としないのはどうしてでしょうか。リカージョンがもたらされた折にエージェントへ幾つか素晴らしいものを提供するとの言及が行われていました。
回答
悪くない提案だ。チームへ申し送っておいたよ。

Gavin Treadgold (rediguana)
リンク形成のルールを変更してフィールドの下にフィールドを作るようにしてもらえないでしょうか。
回答
この件は時折説明してきたことだが、個人的にはイングレスの素晴らしさの一端を損なうものに思えるし、これがどうして改善につながるかに関してはっきりとした論拠は聞いたこともなく、話したところではチームとしても同意見みたいだね。

Raimond Goes (4eversmurf)
[REDACTED]スキャナーでは機能していますが、イングレスプライムでアイテムをリサイクルしてもエックスエムを得られないのはどうしてでしょうか。
回答
指摘してくれたことに感謝するよ。実際にはエックスエムを獲得しているのだが、[REDACTED]スキャナーと違いイングレスプライムではメッセージ表示はされないんだ。私もエックスエムが獲得できていることを確認してみたところさ。アイテムのリサイクルで視覚的な応答を追加できないかチームへ申し伝えておくよ。

Fred Espenscheid
イングレスプライムでリージョナルスコアが復活される際には世界規模でセル対セルのスコアも得られるようになるでしょうか。いずれかの陣営の支配下にあるマウンドユニット・スコアがなく中立なままとなっているかを世界規模でセル数を計上できないでしょうか。
回答
エンジニアチームによれば、リージョナルスコアの導入当初には含まれていないが検討はされているとのことだったよ。

Çağatay Karahan
ライブストリームでイングレスプライム・フィードバックのスプレットシートを更新されないのかお訊ねしました。あなたは更新し始めましたが、また停止してしまっています。解消された不具合が未解決のままにされてしまっているのは少々苛立たしく、それを見た人々の誤認にもなり得るでしょう。毎日でなくともかまいませんが、毎週若しくはアップデートの行われる二週間おきにスプレットシートを更新していただければ大変喜ばしいことです。
回答
定期的に更新しようと考えていたことだから、私にとって痛恨事だよ。残念なことに、状況にあわせスプレットシートを更新していくにはある程度の人数が必要だ。投稿してくれたフィードバックを整理するのは1対1の関係でもなく自動的に処理しきれないことから少々時間を要してしまうね。どうやって定期的に行っていくかに取り組む時間を少々いただきたい。

Dennixx
カプセルの名称変更が可能となりましたが、他のアイテムを名称変更できるようにはならないのでしょうか。例を挙げると、イージスシールドをアクサシールドへ変更するといったものです。
回答
現状では計画されていないね。アクサシールドはかつてのスポンサーアイテムだし、スポンサーアイテムの名称変更がビジネス上適切なことかはわからない。名称変更してしまえば、プレイヤーがグミベアをデプロイするよう新規のプレイヤーに指示したときに混乱を招き兼ねないな。

Susivienijimas Resistance
iOS版のイングレスプライムにAndroid端末のバックボタンに相当する機能は計画されていないでしょうか。
回答
開発チームからはそのような計画はないと言われてしまったよ。

Laurence Ayers
イングレスプライムでグリフを修正いただき、ありがとうございます。次に欠いている基盤機能はエージェント・スタッツを活用するうえでの統計情報居有機能でしょう。これはロードマップに挙げられているでしょうか。
回答
プロダクトチームによれば、ちょうど検討していて、いずれかの時期には追加したいとのことだったよ。

イベント

Ratoo Li
ミッションデイに新たな必須事項が設けられたのはどうしてなのでしょうか。数多くのミッションデイでアイコンのデザインには細心の注意が払われていますが、同じようなアイコンとなってしまう懸念はないのでしょうか。
回答
世界的に求められるものを設定しプロセスの標準化を行うことで、世界中で得られたベストプラクティスを共有しあうことができるようになる。一貫性を保つことでブランド化したいという側面もあるね。中国の北京で行われたミッションデイのアイコンとユタ州ソルトレイクシティのそれとを混同しない程度には異なっており、双方に参加した人々のために配慮されているよ。

Ratoo Li
プライムチャレンジとインテルオプスがダルサナプライムで行われることはまずないでしょうが、今後どうなるのでしょうか。何かしらの理由で実施が途絶えるのであれば、メダルに影響があるのでしょうか。
回答
イベントチームによれば「次回のプライムチャレンジ・シリーズをいつどのように行うかは計画中だが、おそらく2020年になるまで行われることはない。インテルオプスはダルサナプライム・アノマリーでも行われており、まだチケットを購入できる」とのことだよ。

Ethern Su
NIA Opsではファーストサタデー申請者の経歴確認が行われているのでしょうか。申請にあたっては現地陣営コミュニティと密接なつながりを持つ陣営のリーダーであることが求められるのでしょうか。
回答
現状ではファーストサタデー主催者の経歴確認は行われていない。ファーストサタデーはコミュニティ運営下でコミュニティの主催するイベントだ。ナイアンティックでは参加者へ報酬を用意することで支援しているが、あくまでその範疇に収まるものだ。ファーストサタデーを主催するにあたってガイドラインに従う必要はなく、ナイアンティックからの報酬提供とフェヴ・ゲームスのウェブ掲載を求める場合に限りガイドラインへ従えばいい。誰もが第1土曜日にソーシャルイベントを企画して人々を集めても構わないよ。

ミウツーmiu2d4r
現行のアノマリー戦績基準は人数差を緩和させるものではありますが、平均値を求めることから未熟なエージェントが参加登録をしないことで陣営に寄与することに問題はあるでしょうか。
回答
アノマリーには未登録エージェントのアノマリーゾーン内ポータルへの関与を妨げる構造を有しておらず、誰もが参加できる散策型イベントだ。エージェントが勝利のために最大限の努力をしようとして組織化することには明らかな利点があるが、参加登録は必須ではない。ただし、現行のルールでは参加受付したうえでレジストレーション・ポータルをハックしたエージェントの活動のみが計測されている。それは参加登録していないエージェントに悪用されてしまう些か奇妙な仕組みだね。だが、そうすることでゲームの一面を支援できるとしても、他の3種類のゲームプレイにはその活動は暗影されず、少なからず陣営の不利に働くだろう。既にメダルを獲得していれば、意に介さないのかもしれないね。だが、改めて言うが、私の知る限りではプレイヤーの大半が勝利を目指している。1つのために3つを犠牲にするとは思えないな。特にユニークハック・チャレンジでは勝利陣営の総取りとなるのだからね。そういったことを行っている人々がいるのだろうか。いるのかもしれないが、それが懸念すべき水準にあるのか、実際の統計に影響を及ぼしているのかはわからないな。

Anton Shvecov
3月となりましたが、昨年とは異なり、欧州地域におけるミッションデイ開催一覧には何の記載もありません。欧州地域でのミッションデイはいつ頃に発表されるのでしょうか、1週間後あるいは2週間後でしょうか。
回答
今のところ欧州地域のミッションデイは6月迄の期間で8都市がイベントページで公表されているね。いつ発表されたのかは定かではないが、1週間以上は経過してだったんじゃないかな。

Kenny Tan
アノマリーキットのキャラクターメダル・パックで前回も含まれていたハンクやデヴラに加えてジャハーンが含められたのにはどういった理由があるのでしょうか。三地域いずれかで独立して登場はしないのでしょうか。
回答
長期的な視野でイングレスのイベント方法を模索しているところで、その成果にこれらを利益に結びつける狙いがあると聞いているね。そこでデジタルキットでは様々な選択肢を試してみている。この選択では短期的にみれば増収となっているよ。

Aaron Almeida
2019年3月23日にはアノマリーとコミュニティデイとがかち合ってしまっていますが、二つの大規模イベントを競合させることは本当に賢明なのでしょうか。
回答
我々もこういった事態は避けようとしているのだが、全てがそうなるとは限らない。今年後半にはハリーポッター・ウィザードユナイトの開始も控えていて第三のゲームも混在していくこととなる。誰もに喜んでもらえるほど土曜日も理想的な時間帯も多くはないんだ。可能な限り配慮していくが、そうは言っても様々な要因あって不可能かもしれないね。

Kenny Tan
五月の第1土曜日にあたる2019年05月04日には高雄でメガアノマリーが発生しますが、5月4日のアノマリーへ参加する人々はファーストサタデーでどのように取り扱われるのでしょうか。
回答
高雄でアノマリーへ参加するのであれば、同日にファーストサタデーへ参加するなんてできないんじゃないかな。それに高雄近郊でのファーストサタデー開催申請は受理できない可能性もあると聞いているよ。

Adam Penberthy
アバドンプライムが三都市でしか発生しないのであれば、現地参加できないエージェントにリチャージやインテル・オペレータ以外で関与する方法があるのでしょうか。
回答
あるとは思わないな。

Nikita Korolev NikaKor
ナイアンティック社ではファーストサタデーの主催にどのような役割を果たしているのでしょうか、そしてフェヴ・ゲームスはどうなのでしょうか。ナイアンティック社がメダル配信、ダブルAPやオーナメント・ポータルの生成に関与していることはわかっていますが、他の全てはフェヴ・ゲームが責任を負っているということで良いのでしょうか。
回答
ファーストサタデーを主催するにあたってナイアンティック社の提供する報酬の対象としたいのであれば公開されているガイドラインに従わなければならない。ナイアンティック社では都市の選定等には関わっておらず、対象イベントでは参加資格を満たした者にメダルを配信し、アクションポイントを2倍にし、イベント終了後に補給のためのポータルを生成する。強いていうならば、これらのイベントはプレイヤーのためにプレイヤー自らが企画・運営し、管理するものだね。

Martin Brenner
NL1331欧州ツアーの経由地は既に決定しているでしょうか、そしてその旅程はいつ頃明かされるのでしょうか。
回答
経由地はまだ決まっていないが、イーサンによると事前の検討は既に社内で行われているとのことだよ。

DarthMewtwo
先のアスク・ミー・エニシングでは、公式スワッグの販売は今後プライマリーサイトに限定される可能性が高いと言及されていましたが、これは私を含めサテライトサイトへ参加するかどうかを判断する決定的な要因となるかもしれません。どうしてこのような決定が行われたのでしょうか、どのような変更が検討されているのでしょうか、代わりにオンラインストアへスワッグを追加するといったことは可能でしょうか。
回答
イベントチームから伝えて欲しいと託されたのだが、「大変申し訳なく感じていますが、ゲームプレイを向上させることでアノマリーへの参加意欲につながるよう願っています。可能となればオンラインストアへ移設することを考えてはいますが、皆さんのご期待にそえるほど早くは実現しないと思われます。」とのことだったよ。

ManiacD Oz
アノマリーを終えたあとに写真撮影に応じないといったPOCとしての立ち振る舞いをナイアンティックは審査し、今後のアノマリーにおけるPOCやPOCによる社交クラブへの申請に考慮するのでしょうか。
回答
そういった問題には気づいているよ。グローバルコミュニティ・マネージャーの立場として私は人々が感じるより遙かに把握しているね。写真などに入らないことを選択したことでPOCとしての役割が否定されるとは思わない。そういった選択の背景に関する憶測は私にも理解できるし、チームへも申し伝えたよ。イベントチームではプレイヤーとナイアンティックとの思惑に齟齬がないようアノマリーPOCと協力して集合写真の撮影場所や時間帯を決定している。実際のところ、イベント計画ではナイアンティックと認証されたPOCとのやりとりもチャットルームを設置して直接に双方向にできるようになり、非常に透明性が上がった。残念なことに、合意に至らずイベントに協力しないという選択となった事例もあったが、こうした活動は選択に重きをおいてのことだ。それでは、どうして実現できない事例があったのだろうか。
理想としては、我々は協力してくれるとともに自らの街へ誇りを以てイベントを主催してくれる人々を求めている。提案や合意、あるいは黙した人々が表に出ないでも、それが見過ごされるわけではない。何年にもわたって問題を蒸し返している人々が見過ごされるわけではない。建設的でなく協調的な対話を行わず状況の改善に協力しない人々が見過ごされるわけではない。憎しみや中傷は求めていないんだ。改善の余地があれば、ナイアンティックやプレイヤーの誰もが改善したいと思っている。かつては「ナイアンティックにはうんざり」だと言われていたことだ。多くのプレイヤーにとってみれば、こういったプロセスへの改善は知る機会のないことだが、今日の状況は5年前とは大きく異なっている。
アノマリーPOCをするにあたって私の第1目標は勝機を見いだすことであったが、第2の目標は誰もが愉しんでくれて街の素晴らしさを知ってもらうことにあった。週末にはアノマリー以外に様々な活動を企画しようとした。POCとしての立ち振る舞いが新たにイベントを主催するにあたって街の評価を将来的に貶めるようなことになれば、地元にの人々に申し訳なく感じたことだろう。POCとしての立ち振る舞いが陣営の評価を世界的に貶めてしまったら、たとえ私自身や地元の人々がそんなことはないと考えたとしても無実の罪を負った人々に申し訳なく感じたことだろう。POCとして私はそういった極端な選択に迫られたことはないが、このゲームは私や私のコミュニティ、あるいは主催するゲームさえよりも素晴らしいものだ。

Keiichi Adachi
ダルサナプライムの戦績基準は「参加登録をせずに現地で活動」するエージェントをより多く擁した陣営が有利に働きかねないものです。そういったエージェントをPOCが「オフサイト参加者」として提出しさえすれば、彼等もメダルは確保できるわけです。ナイアンティックではこのようなことをどのように防ぐおつもりでしょうか、あるいはこのようなこともダルサナプライムを戦ううえで想定された戦略の内となるのでしょうか。
回答
オフサイト参加資格はリモート・リチャージャーとインテル・オペレーターに限られるものだ。リモート・リチャージでは実際にリチャージ活動を行っていることを認証しており、参加登録をせずに現地で活動するエージェントがリチャージまでも行っているのだとすれば、それで優位性を得ているかはわからないね。インテル・オペレーターに関しては悪用されていないかを確認される。現地に400名しか参加していないアノマリーに200名ものインテル・オペレーターが提出されれば、その名簿は拒否されることになるだろう。POCがメダルや報酬を悪用して虚偽を行っていると立証されれば、メダル入手資格を得るこれらの手続きに影響を及ぼしかねないことだし、コミュニティ・ガイドラインに掲げる「公正なプレイ」に逸脱したとしてPOCのアカウント凍結若しくは一時利用制限を私は求めるね。

Gerald Wolf
ナイアンティックや相手陣営に対してしばしば行われるゲームプレイの不満は戦略上のものでなく物量に関してのもので「アノマリーとは現地へより多くのエージェントを動員した陣営が常勝する」と言われており、リクルートこそが唯一無二の必勝戦略とされていることにあります。このような不満に対し、次の数値をアノマラスゾーンごと陣営ごとに開示していただくことを求めます。
アノマリーポータル郡へデプロイ、破壊、キャプチャー、リンク形成、ハックやリチャージで干渉したユニーク・アカウント数
オンライン参加登録者数と参加受付者数
可能であれば、今後のアノマリーシリーズ全てで終了後にこの数値を開示してもらえないでしょうか。
回答
アノマリーでは現地により多くのエージェントを動員した陣営が勝利しているわけではない。だが、歴史的にみて大多数でそういった結果となっていた。今回要望された数値の幾つかはリーダーボードや電子メール配信で既に公開されているね。正直なところ、それではゲームにならないと思うが、陣営ではこういった情報の大半を既に掌握している。スコアを伸ばすために両陣営が極めて独創的な戦略を幾つか採用しているね。スライバーシールドやリンク形成を見越したスターバースト、アノマリーゾーン内キーの事前ファーミングといったものだ。本当に陣営の戦略が重要でないと言うのであれば、事前準備もせず、チーム編制もせず、独自に参加登録ページを用意せず、事前のポータルキー収集もせずにいた場合にどのような結果となるかを見てみたいものだね。私は準備を整えて臨んだ小規模陣営が何の準備もしないままアノマリーを迎えた大規模陣営を打ち破ることに掛けようじゃないか。問題は両陣営がともに準備して臨んだ際には少しばかり同等性が生じることだね。現行の戦績基準では、特定のゲームメカニズムで最高スコアを稼げるよう劣勢であっても9度の機会が提供されており、この仕組みによって番狂わせや僅差となり得るようになっている。まだまだそれほど多い事例ではないが、従来よりは起こり得るようになったよ。

Fred Espenscheid
NL1331は今年のうちに合衆国内へ帰還するのでしょうか。
回答
この件についてイーサンは肯定してくれたよ、年内に何度かショートツアーを行うとのことさ。次回のツアーはカリフォルニア州フレズノに始まり、イリノイ州シカゴで終える予定だ。

Claire Rose (Rosey MacDoo)
英国リーズにおいてフェヴゲームスの新制度にもとづく初めてのファーストサタデーを今月開催しましたが、実に素晴らしいものとなりました!フェヴゲームスとナイアンティックではこの素晴らしいイベント開催を後押しするため、PoCへより多くのサポートやインセンティブを与えてもらうことは可能でしょうか。例を挙げるとデッドドロップ用のパスコードがあります。今のところパスコードはひとつしか提供されず、それで提供される物資も極めて貧弱です。また、PoCのためのビーコン・パックはどうでしょうか。あるいはストア購入できるクロスファクション報酬パックはどうでしょうか。英国であれば馬鹿げた郵送費は発生しないはずです!
回答
うーむ、調査することはできるが、パスコードは報酬を意図して発行しているものではない。これは新規プレイヤーに対するサポートを目的に意図して低く抑えたものだ。イベント修了時のリストック・ポータルやメダル配信、2倍のアクションポイントといったものが報酬にあたるね。

Chicken3gg
前回のファーストサタデーでパスコードにより提供されたレベル1のレゾネーター10基、レベル3のパワーキューブ10個、レベル3のウルトラストライク10本をどうお考えでしょうか。
回答
新規プレイヤーにとって素晴らしいものと考えている。このパスコードを誰に向けて提供しているか、ということだ。リストック・ポータルではレゾネーター30基、バースター30基、パワーキューブ10個、コモン・マルチハック2個、コモン・ヒートシンク2個、ウィルスを各種1個ずつ、そしてレベル1レゾネーター20基が提供されているはずだね。参加者には2倍のアクションポイントとメダル配信も行われている。これに加えて陣営の仲間たちと愉しい時間を過ごせるんだ。

Fred Espenscheid
ファーストサタデーでシャード戦ができるようにならないでしょうか。
回答
将来的には可能性があるね。まずはイングレスプライムへ実装させなきゃならない。

ポータルリコン・ポータル申請

Michelle Park
悪意を以て行われる不正なポータル編集に対して何かできることはないでしょうか。教会の位置を1区画離れた場所へ動かそうとする編集申請があり、グーグルマップ上でもその場所を指し示していましたが、ストリートビューでは元ある場所にはっきりと写っていました。どうやらその申請者は誤認させようとグーグルマップの申請も行ったようです。その他の編集申請も新たにポケストップやジムを得られる分だけを異動させるために行われています。
回答
NIA OPSによればポータルリコンチームが投票を監視し、システムを操作しようとする申請者や審査者に対処したとのことだ。問題の重大性に応じて警告やポータルリコンの一時利用制限、永久凍結が行われる。

Pan Rafal
イングレスプライムへポータル申請が追加される際には名称や説明文、位置情報といったポータル編集はレベル10で利用できるのでしょうか。
回答
これがどのようになるかは計画段階にあり、依然として変わり続けているね。現時点でお伝えできることはそれ以上にないよ。

Stuart C.
写真の向きを変更できるツールを実装してもらえないでしょうか。そうすれば、向きを理由に素晴らしいポータル候補を拒否する必要もなくなります。
回答
ポータルリコン・チームによれば「現時点では計画していない。申請者自身が申請前に写真やタイトル、説明文といった詳細や位置情報を確認することを推奨する」とのことだったよ。

Paper Boats (time137)
長大な壁面レリーフのような巨大なポータル候補の場合、全体と扱って申請するエージェントもいれば、至近距離を理由に大抵は不適合と扱われるのでしょうが数多くの写真を撮影して細切れに申請するエージェントもいます。このような状況に何かしら提案いただけるでしょうか。そういったものは単一のオブジェクトとして申請すべきでしょうか、それとも数多くに分割することも叶うのでしょうか。
回答
NIA OPSからの説明によれば、壁画に依るものだとのことだ。このようなアート全てに適合するサイズを規定することは困難で、例としては明確な区分けがされていてパネルごとに物語がある壁画がある。区分けごとに申請することでプレイヤーが壁画個々の意味や伝えんとするメッセージを理解できることになるだろう。

Mick Preston
最近のことですが、イングレスのパスワード等を変更しなければなりませんでした。ゲーム内の統計情報も入手できましたし、何の問題もありませんでした。ポータルリコンを除けばです。ポータルリコンへログインすると、統計情報が取得できないと表示され、新たなパスワード等でログインすることでアクセスできるようになりました。しかし、ポータルリコンでは私の統計情報は全て失われてしまっていました。統計情報では1万1千を超えるアグリーメントを得ているにも関わらず、ポータルリコンでは286と言われてしまうのです。
回答
残念ながら、これは我々も既に把握する問題だ。この問題解消には取り組まれているが、容易い作業ではない。チケット発行していないのであれば、申請してくれ。修正後にNIA OPSから連絡があることだろう。

Stuart C.
視覚的に面白い墓石や芸術的な墓石が認められないのに歴史的価値や文化的価値を有する人々の墓石のみ優れたポータル候補とみなされる理由があるのでしょうか。
回答
とある試算では地球上には1130億人の人々の営みがあったとのことだが、その8割にあたる人々が1750年以後に生まれている。それらを許容すれば、ポータルとなり得る墓石や記念碑、地下墓所といったものは無数となるだろう。また、墓地や記念庭園といった場所での活動には文化的価値観の違いが存在する。こういった差異は人種、宗教、国籍や地域の違いで存在し得るもので、世界共通のルールを確立することは非常に困難だ。
だが、こういった多様な人々に共通してみられる文化的規範に歴史的若しくは文化的な重要人物を記念したものと思われる。こういった記念物の大半は人々が訪問して学ぶことを意図したものだ。これが墓石に関連して著名で文化的若しくは歴史的な重要人物にガイドラインで限定した理由だね。

Stuart C.
既存ポータルを至近へ移動させた人のいることで、ポータルリコンにおいてポータル候補が繰り返し拒否されてしまうのですが、何かできることはないでしょうか。
回答
NIA OPSではサポートセンターでチケット発行することを推奨しているよ。報告の内容を審査して適切な対処をしてくれることだろう。

Adrian Hunt
ポータルリコンでは今なお写真に端末IDが記述されていて識別可能との噂があります。これによって申請者と申請対象のリストが作成されているというのです。この問題は既に把握されていて修正されたのでしょうか。
回答
この問題は新たな申請手続きと最近の更新で修正されたはずだとのことだったよ。

Jako Van der Wal
整形された景色はどうでしょうか。英国式庭園やフランス式庭園、防御壁、ナウカの地上絵といったあらゆる人工構造物です。承認されるべきなのでしょうか、却下されるべきなのでしょうか。
回答
NIA OPSによればポータルリコンのコミュニティへ投稿して多くの人々に考えて欲しいとのことだ。なお、今後の活用に向けてアーカイブ化していっているところだよ。

Briggs Jourdan
レストラン内の遊び場については2018年09月のアスク・ミー・エニシングで明確化が図られましたが、残念なことに私たちの地元では論争となり、しばしば「ナイアンティックはファストフード店の遊び場を監視している」と解釈されてしまいます。「遊び場は良い、レストランは駄目」といった明確なお答えをいただけないでしょうか。
回答
明確化する際に言ったことだが、NIA OPSによれば「遊び場は文字通り遊び場の審査基準を満たすものだ。マクドナルドといった企業自体ではポータルの審査基準を満たさない。したがって、遊び場は問題ない。マクドナルドの所在地全てを申請しようなんてしないでくれ。」とのことだったよ。

Soylent Grien
審査待ちの申請を取り下げる機能をポータルリコンか他のインターフェイスで提供してもらえないでしょうか。長年の審査待ち状態で2度申請してしまった候補があるのですが、最終的に重複として却下されるのは目に見えています。取り下げることができれば、審査待ちを軽減させることもできるでしょう。
回答
残念ながら現時点では計画していないとのことだったよ。

NIA OPS ・ポリシー

Daniel "SDiZ" Cheng
ポータル・アピールのコミュニティは存続しているのでしょうか。多くの投稿に返信が行われていませんが、終了手続きはどうなっているのでしょうか。
回答
コミュニティは存続しているよ。ポータルリコンとポータル・アピールはいま現在進められている代替策のロードマップにも挙がっており、実装時の優先事項となっている。

Paul Timmins
スプーファーの凍結はすぐには行ってもらえなくなり、チケット終了後数日かかると耳にしました。スプーファーの容疑対象のデータ収集に更なる時間をかけているのでしょうか。
回答
NIA OPSによれば「ヘルプセンターや返信メールで記載しているように、全てがアカウント凍結となるわけではない。ポリシーにもとづいて警告を発する場合もあれば、アカウント制限や他の適切な対処が行われることもある。」とのことだ。

KM Squire
招待メールを生成できなくなったのはどうしてでしょうか。
回答
NIA OPSによれば「新規プレイヤーは[REDUCTED]スキャナーを利用できず、イングレスプライムに限られる。イングレスプライムのダウンロードは招待制でないため、電子メールは生成されなくなった。もう招待メールとの関連性はないんだ」とのことだったよ。

Brent Hollett (Perringaiden)
2019年04月04日より前にポータル・アピールを行える場はわかるのでしょうか。
回答
そのとおりだ。この件は何かしらの方法で開示するよ。

Brent Hollett (Perringaiden)
長年にわたってNIA OPSが公表してきたルールはどこへ保存すればよいでしょうか。
回答
どこにでもご自由にどうぞ。ワードプレスへエクスポートできるグーグルプラスのプラグインもあるね。

Sam Stewart (MxTorquill)
ポータル・アピールのコミュニティへ削除を申し出たところ、最近になって残留させるとの返答がありました。問題の場所は家族経営の農場中央にあたり、その家族も住んでいて季節イベント期間中は入っても構いません。これは路上販売でもなければ、公開された農園でもなく、その家族が季節イベントやツアーをするときに限って営業しているものです。そのポータルはイベントの機会を除けばアクセスできないということです。私有地の禁止には私有の農場も含まれていますが、この基準は緩和されたのでしょうか。
回答
NIA OPSによれば「訴えが却下されたのであれば、情報提供が不充分であったか、パブリックコメントに裏付けがなかった可能性がある。過去の訴えにコメントせず、追加の情報とともに新たに訴えを投稿してくれ」とのことだったよ。

Chris Whiton (Weveran)
おそらくNIA OPSにとっては簡単な質問なのでしょうが、似たようなポータル郡で構成されたミッションの拒否事例で様々な答えを耳にしています。例を挙げると、街を横断する3種類の18連ミッションがあるとした場合に、4種類目や5種類のミッションシリーズでは余りに多くのポータルが重複することを理由に拒否されることがあるのでしょうか。
回答
NIA OPSによれば「それだけを理由に拒否されることもないが、ミッションシリーズを製作する際にはプレイヤーが街をもっと探索できるよう重複を避けてポータル選定することをお奨めするよ。」とのことだ。

neal wang
両陣営のコミュニティでマルチアカウントが行われていると把握している場合には何かしらアカウント凍結の判断に加味されるのでしょうか。
回答
特定の人物に対して両陣営から複数の報告が挙げられることが加味されることはない。同陣営からの報告か相手陣営からの報告かというだけで、誠実な目的であるとか、偏見にもとづかないとか、嫌悪によるものでないとかを意味することにはならないからね。
NIA OPSからはヘルプセンターの記載を思い出して欲しいと言われたよ。寄せられた報告数にもとづいてアカウント凍結されるとの誤解があるものの、そういったことは行われていない。複数名から異なる報告が寄せられることで迅速に調査が進む可能性はあるものの、あくまで社内調査によって不適切な活動の証拠を特定した場合に限り対処される。留意すべきこととしては、同一人物が何度同じ報告を寄せようともその調査が促進されるわけではないということだ。

Aliza Panitz
ミッションの承認手続きに関する質問には辟易されていることと思いますが、私たちミッション製作者としてもあなたへ質問せざるを得ないことにうんざりしています。審査担当者の判断内容と実際に合致したガイドラインを公開してもらえないでしょうか。変更箇所の有無に関わらずランダムに承認されてしまう現状は、ナイアンティックにとってもプレイヤーにとってもリソースの無駄となります。
回答
NIA OPSから次のように伝えてほしいと言われたよ。「ミッションの審査基準と参考情報は既にこちらで掲載されている。以前にアスク・ミー・エニシングでお伝えしたが、バナーミッションの一部であっても個々のミッションで基準を満たさなければならない。」とのことだ。

Ch Gu
前回のアスク・ミー・エニシングにおいて、ポータル申請はポータル審査基準にもとづいて行われるべきもので、ポケモンGOや他のゲームを念頭に置くべきでないとの明確化が図られましたが、ナイアンティックでは将来的に全ての製品で基準を合致させていこうとしているのでしょうか、あるいは今後もポケモンGOプレイヤーはポータルリコンで容認されない申請を続けていくことになるのでしょうか。この矛盾はとりわけ墓所での申請に表れています。
回答
NIA OPSによれば「ポータルとポケストップの基準は同一」とのことだ。

Chicken3gg
「スキップ」ボタンは実際にチャットボットの代わりにNIA OPSに対して書き込めるようになっているのでしょうか。言っていることをボットに理解させようと必要情報を提供するのは少々面倒です。
回答
NIA OPSによれば「チャット送信の必要性が明らかな場合は、スキップを押してレミーを起動させてくれ」とのことだ。

Berker Pandır (derberker)
私の知る限りでは、アカウント凍結されたプレイヤーが新規アカウントを作成してルールを遵守することは歓迎されるはずですが、これに例外はあるのでしょうか。
回答
NIA OPSによれば「例外もあるかもしれないが、その場合はアカウント凍結されたプレイヤーへ直接伝えられる。」とのことだ。

James Green (jkg5150)
プライム期に入ってから始めた地元の新規プレイヤーにはレベル10へ到達したにも関わらず、サポートページの記載から読み取れることに反して [REDACTED]スキャナーのアクセス権を得られずにがっかりしています。NIA OPSにこの件を明確化してもらえないでしょうか。
回答
NIA OPSからの回答によれば「イングレスプライムの実装以前からイングレス1.0系を利用していたプレイヤーの移行を支援するために[REDACTED]スキャナーは用意されたのであり、実装後に開始した新規プレイヤーが[REDACTED]スキャナーへアクセスできることはない。」とのことだったよ。

Christoph Höll (choell)
前回のアスク・ミー・エニシングにおいてポータルが誤った位置へ移動させられてしまった場合はサポートセンターへ連絡できるとの回答がありましたが、サポートから何の対処もできないのでポータルリコンを使用すべきと回答された場合はどうすれば良いのでしょうか。
回答
適切な助言を行うには詳細な情報が必要となる。悪用問題に言及せず編集依頼したならば、サポートもポータルリコンを活用するよう求めることだろう。情報提供の際にははっきりしていることが重要だ。

Soylent Grien
特定のポータルが削除されてしまった場合、その場所でのポータル申請はどの程度の期間認められないのでしょうか。そういった場所は申請時に警告して無駄を省いたり、審査待ちとなることなく自動的に説明のうえ差し戻しとできないでしょうか。
回答
現状では不適切なポータル候補を自動的に拒否するようにはできないとのことだったよ。

Anna Ingress
ポータルリコンでは私有敷地内資産の定義に混乱がみられるようです。私有敷地内資産として星1と評価するのは単一世帯の住居を指し、アパートのように複数世帯の暮らす住宅は問題にならないと多くの人々が考えています。例を挙げると、外観を全て残したままアパートへ改装された第二級指定建築物となっている旧教会がありますが、歴史的・文化的価値のある共同住宅はポータルに相応しい候補となり得るのでしょうか。
回答
ポータルリコン・チームからの回答によれば「基準で示しているように私有敷地内資産とは一戸建て住宅に限定したもの」とのことだ。

その他・脱線・噂・弁舌

Pan Rafal
次のアスク・ミー・エニシングはどこで開催されるのでしょうか。
回答
まだはっきりとはわからない。イングレスのコミュニケーションに関しては代替策に取り組まれているところだ。しかし、2019年04月03日までに用意できるかはわからない。レディットを使うこともできるのだろうが、個人的にアスク・ミー・エニシングの手続きには不向きと思える。スレッドへの回答に2週間もかかることは理想的でなく、暫定的にフォームを用意して質問してもらい、グーグル・ドキュメントを作成することになるかもしれない。これは実際に社内では取り入れている手法だ。質問をドキュメントに取りまとめて、専門のチームと協力して回答を作成することとなる。私自身が投稿するためのテレグラム・グループも用意しているから、テレグラムを利用しているなら入室してみてくれ。

Laura Lee
イングレスは他企業へ売却されるのでしょうか。
回答
どういった売却条件を提示してくれるんだい?ちょっとした冗談さ。
なお、冗談で返すことでイングレスや他の知的財産に対する買収の申し出を積極的に求めてはいないことを明示したものであり、この投稿に如何なる法的拘束力もなく、買収を求める意図があるものでもない。

Kris Bird
ハンケからグーグルへグーグルプラスをイングレスのためだけに残してもらうことを掛け合ってもらえないでしょうか。
回答
グーグルでは引き続き法人顧客向けにグーグルプラスのコンポーネント版を継続していくのであって、あくまでコンシューマ版から手を引こうとしているに過ぎない。したがって、我々でそれを購入することは有り得そうにないことだ。

Jeremy Rugg
ダルサナプライムでラスベガスへお越しになり、帽子へ署名してもらえないでしょうか。
回答
今は日本にいてダルサナプライムは東京へ参加する予定だ。だが、アンドリュープライムはラスベガスへ赴くだろうから、彼に署名してもらえるんじゃないかな。ただし、彼がケーキのことを話しても信じちゃならない、そのケーキは偽りだからね。
(訳注)そのケーキは偽りだ
ゲーム「ポータル」に登場する言葉で、信じてはならないことを意味する。

Scott Robinson (AgentX1976)
ポータルリコンには大別して2種類の審査者がいるようです。楽観主義者は全ての申請が善意にもとづくものと扱い、星1と扱うべきと明示されない限りは高く評価すべきであると考えます。悲観主義者は高く評価されるべきと明示された申請をのみ高く評価します。あなたはどちらに当てはまりますか?
回答
私は現実主義者だ。申請内容の価値にもとづいて評価するのみだよ。

Zhou Chris
陣営変更にはさまざまな理由があるとか思いますが、イングレスプライムでリカージョンが実装されたことで頻繁に行われるようになりました。しかし、どういうわけか陣営を変更しても彼等の多くは元いたコミュニティに義理立てしており、中にはアノマリーで同一陣営を妨害するリンクやフィールドを形成する特殊なエージェントもいます。このような状況をどうお考えでしょうか。エージェントは元の陣営に留まるべきなのでしょうか。それともナイアンティックではこのような状況を予見し意図的に引き起こしたのでしょうか。
回答
私はエージェントが陣営に留まる必要があるとは思わないね。アノマリーとは誰もが歩き回り参加することが奨励されるライブイベントだ。害意あって妨害リンクを形成させる者と始めたばかりで何をすべきかもわからずリンク形成してしまう者とを見分けることなんてできない。世界は躍動しているんだ。

Jeff Helgesen
過去にはセル内のほぼ全てのスコアを稼いだこともありますし、2014年第1期を除く全てで記録を残していますが、今では遡ることができないほどです。ナイアンティックでそのデータ全てを提供してもらえるのでしょうか。セルにおけるサイクルの両陣営最終スコアだけでかまいません。
回答
依頼してはみるが、実際のところこのデータは我々の提供するサービスではないから、データ取得にどの程度の時間がかかるかわからないな。すぐには期待しないでくれよ。

Ruin Dig
アスク・ミー・エニシングで最も素晴らしい思い出は何でしょうか、またグローバルコミュニティ・マネージャーとして過ごしてきて最も素晴らしい思い出はなんでしょうか。
回答
アスク・ミー・エニシングでは初めて行うことができたときのことだね、緊張したものだ。思い出してほしいが、元々は毎週開催していた。20個くらいのものだろうと考えていたさ。私のグーグルプラスに関心を寄せる人々を過小評価してしまっていたね。それに最近になってイングレスがどれほど重要かを説明する場を得ることもできた。その質問への回答は大いに愉しめたよ。
グローバルコミュニティ・マネージャーとしてはどうかというと、具体的には挙げれないが、出逢いだろうね。世界中を旅して同じ情熱を抱く人々と交流を得てきた。諸君と良いことも悪いことも酷いことも語り合ったね。想像もしてこなかったことだが、何百万という人々と繋がりを得た。思いも寄らなかった独特な世界観を数多くの人々から得ることができたよ。言語や文化、宗教、如何なる定義があろうとも、我々は思うより遙かに似通っているものだ。服装は異なるかもしれない、だが、生きるに必要とするものに変わりはない。世界を跨ぎ、人と触れ合い知ることは非常に素晴らしいね。
他にもまだあるさ。

  • エージェントの披露宴に二度参加させてもらった。
  • 日本のミートアップで私に扮して現れた人物がいるね、付け髭までしてね。
  • 幸運なことに地元の料理や飲み物をいろいろと試すことができた。カプサロンは間違いない味だ!マロートはとっても効くね!
    (訳注)カプサロンとはオランダ名物料理。マロートとはシカゴ名物の蒸留酒。
  • 最近になるがオーストラリアでひとりの子供に出逢った。ロードアウトと幾つかの装備をあげると周りまで笑顔にしてしまうほど大喜びしてくれたよ。真摯で無邪気で、イングレスがどれだけ素晴らしいかを思い出させてくれるほど純粋な興奮だった。
  • 昨年のフィラデルフィア・アノマリーでは忘れられない瞬間があったね。エージェント名は明かさないが、イングレスが人生をどれだけ変えたかを彼等の言葉で聞かせてくれたことはとても素晴らしいことだった。人生に絶望したこともあったが、イングレスで得た友人や他の人々とのつながりに気づいたという者もいた。そういった人々の話を聞き、ただただ驚き、イングレスと出逢わなければ今日もここにいたのだろうかと考えてしまうね。わたし自身も双極性のうつ病と不安、ADHDの闘病を公表に際して、投稿ボタンを押すときは本当に緊張したものさ。だが、その反響は素晴らしく、全く異なる層の多くのプレイヤーと交流することができたものだよ。
  • レインボーポータル・キャンペーンや他の物事に対する支援を目にできたよ。
  • プライベート船舶でのアムステルダム運河一周をプレイヤーから提供してもらったよ。
  • ライブストリームは大盛況だったね。
  • 支援することで人々を幸せにできることは大変な報酬だ。
  • イーサンとNL1331とともに旅したね。
  • マグフェスタでシャポー・プライムに逢ったよ。
  • 私のソジャーナ・メダル獲得に激励をいただけている。
  • ニュージーランド北島へ向かうフェリーで吐きそうになった。
  • オーストラリアでは世界最高の珈琲が飲まれていることを知った。

3年間にわたる経験を簡単にまとめるというのは非常に難しいものだね。

Simon Shaw
ハック・チャレンジやデプロイ・チャレンジ、ダルサナレンズの獲得といったことではミニメダルを獲得するといったスキャナー上での何かしらの認知策があれば良いと思います。通常のメダルよりは小さく経歴を示す類のものですが、どうでしょうか。
回答
メダル愛好者は異なるサイズを気に入るだろうね。やってみるとしようか!

Mike Jones
イングレスは多くの面で現実世界のオブジェクトに影響を受け得ることは知られるところですが、そういったオブジェクトで最も強力な二つである帽子とチーズを試してみることにしました。質問したいのは、チーズで帽子をつくるべきなのか、帽子でチーズを作るべきなのかです。出来上がったものはゲームバランスを破綻させるほどのものとなるでしょうか。
回答
ウィスコンシン州だけに留めてくれ。他の場所でやってはならない。チーズで作られた帽子も帽子で作られたチーズも、その力はアメリカ合衆国全土でもその州でしか存在しないものだ。

Matthew Smiles
膨大なパスコードには理由があるのでしょうか。そういったものの開示をゆっくりと行う計画はあるのでしょうか。個人的には多すぎるように思え、クリスマス前からのパスコードが未だに残っています。
回答
「大量」であることに同意できるかはわからないな。大抵のパスコードには利用回数制限があり、永久的に利用できるパスコードとなるとごくわずかであり、それらにも上限はある。対照的にパスコードを利用できないことに関して遥かに多くの不満を聞いているよ。実際のところ、多すぎるとの意見は初めてのことだね。

Ernesto Reyes Zamorano
イングレスプライムの実装以後、新規のレジスタンス数がエンライテンド数より多いのではないかと懸念しています。これはチュートリアルにある「新規の者であれば青い」に起因しているのではないでしょうか。陣営ごとの新規エージェント数を確認し、この新たなチュートリアルが陣営選択に何かしら影響を及ぼしているのではないかをお教えいただけないでしょうか。
回答
全ての新規プレイヤーに対してアンケート調査をしない限りは特定するすべはないと思うね。だが、もともとレジスタンスは当初から世界総数では非常に優位性を確保してきたようだ。

Gary Tolley - Grogyan
今回はグーグルプラス最後のアスク・ミー・エニシングですが、過去数か月にわたるグーグルプラスのアスク・ミー・エニシングをどうお考えでしょうか。そしてどこへ行こうと思われているでしょうか。
回答
アスク・ミー・エニシングは非常に役立つものだった。世界中を旅しているが、プレイヤーから透明性が増したことに感謝の言葉をいただいているよ。私個人のアカウントをフォローしてくれている方々(9千)よりもアスク・ミー・エニシングをフォローしてくれている人々(12千)が多いし、需要があるとみていいだろうね。
将来的にはもっと検索できるようにしていきたい。素晴らしい内容があるからね。そのための計画はあるが、取り組む時間を見つけなきゃならないな。上手く行けば、まもなく安住の地を得るはずさ。そうなれば、全てをひとつの場所で行い、特定のソーシャルメディア・プラットフォームに依存せずにするようになるよ。

Aaron Breen (Breenzy)
グーグルプラスに替わる新たなコミュニティ・プラットフォームの提供はあとどれくらいなのでしょうか。
回答
非常に近づいてきてるよ。

DarthMewtwo
以前のアスク・ミー・エニシングでポータルの復旧について簡潔にご説明いただきましたが、ナイアンティックが不適切なポータルを復元して悪意ある操作を元に戻せないのはどうしてなのでしょうか。スプーファーによってフィールドが破壊された場合、フィールド構築していた陣営はポータルを手に入れてもフィールドは再構築してもらえないのでしょうか。
回答
この件についてプロダクトチームやエンジニアリングチームと話したよ。現行計画では2019年第2四半期末までに位置偽装の影響を受けたリンクを復元させるツールを作成することになっており、このツールの使用ポリシーや要求に対する評価基準の策定にも取り組んでいる。ポータルの復元ツールと同様に悪意ある者の行った全てのインスタンスで使用できるわけではない。例えばリンクの再構築がごくごく簡単な場合だね。ポータルの復元に関しては今のところ次の基準で分類ごとに異なる重点とスコアが与えられ、スライド型評価方式が採用されている。リンクの復元に際しても同様の手続きが行われるはずだ。
- そのアカウントは利用制限されたか。
- 最も近郊の活動エージェントとの距離
- ポータル周辺の地形はどのようなものか
- アクセス制限若しくは季節に限定されるポータル
- ポータル周辺の電波受信状況
- ポータル確保に要する諸費用
- ポータルの確保されている頻度
- ポータルの過去に確保されてきた期間
- ボットによるファームと疑われる場所か

Aaron Breen (Breenzy)
ブリスベンのアスク・ミー・エニシングで如何にイングレスプライムが貧弱かをお伝えしましたが、その後7日間のアカウント制限をいまだ受けてはいません。対処されずにいることに感謝します。
回答
忘れていたよ、強制同期させてみてくれ。

Chicken3gg
議論を要するあらゆる係争でヴァンガードへ連絡するよりも優先度の高い物事には國ごとに両陣営数名ずつのエージェントに確認してもらい、NIA OPSへ直接連絡すべきか判断してもらう方が良いのではないでしょうか。あるいはヴァンガード・プログラムを拡張させるべきなのではないでしょうか。現状では大陸ごとに1~3名のヴァンガードしか配置されてはいません。
回答
君はヴァンガードとトラステッド・レポーターを混同しているんじゃないかな。ヴァンガードには報告権限はないし、迅速化にかかわってもおらず、チケットの確認もできないし、実際のところ何もできやしない。ヴァンガードはナイアンティックへフィードバックを提供するためにのみ存在しているんだ。プレイヤー保護のための集団だね。トラステッド・レポーターは迅速化にかかわっているし、チケットの状況を把握できる。そして彼等の提出は最優先の処理対象となるね。

James Green (jkg5150)
今月発生するアノマリーでは、従来「それ以後の変更がないことを願ってきた」発生前48時間を超えてもプレイボックスが開示されないという噂に対して何か言及いただけないでしょうか。
回答
この回答が開示される頃には、オーナメントも点灯されているはずだ。実際のところ、この件を把握してきたのであればイベントの3週間前には開示されていた。「それ以後の変更がないことを願ってきた」のはもう一般的ではないね。そんなことが起こると言っているのであれば、それは間違っているよ。

Chicken3gg
地球温暖化をどうお考えでしょうか。そのようなことは起こるのでしょうか、そして人類にどれほどの影響が及ぶのでしょうか。私たちイングレス・エージェントが何かしらの形で地球温暖化の抑止に役立てないでしょうか。
回答
そうだね、有り得ることだ。地球温暖化は事実であり、イングレス・エージェントは一般市民と同じように役立つことができるさ。何ができるかといえば
- 地球環境に配慮した通勤手段を選択する
- エネルギー消費に配慮する
- 持続可能な食生活をする
- 化石燃料から脱却する
- 考えてみてくれ、最近の政府決定は決して地球温暖化問題への取り組みを後押しするものではないね。

Chicken3gg
アムステルダムやシカゴが[REDACTED]スキャナーでプレイできる最後のアノマリーになるとの噂がありますが、これを事実とお認めいただけるでしょうか。
回答
この件を私に認めることはできないな。

Chicken3gg
ナイアンティックがソフトバンク・ウルトラリンクの出現確率を変更させたことを確認してもらえないでしょうか。
回答
出現確率が変更されていないことを確認したよ。

Rob H
どれくらいの人々が4年間にわたってソジャーナを維持させているのでしょうか。
回答
素晴らしい質問だが、私にはアクセス権のないデータだ。その情報を得られないか確認してみようか、個人的にも興味深いしね。

Daniela Weiss
アスク・ミー・エニシングに感謝いたします!大小様々な係争で重要な情報源となっていました!ただ、細心の回答形式ではどうして附番がなくなってしまったのでしょうか。附番されることで特定の回答を探し出したり参照することが容易でした。些細なことかもしれませんが、読者にとって容易になっていたのです。
回答
検索可能なアーカイブにしようと考えている。そうなれば、附番も必要なくなるだろう。

Steph dayosteph
ナイアンティックではアノマラマといった小さなマスコットを随行レポーターにすることをどうお考えでしょうか。
回答
随行レポーターのルールを遵守する限りは問題ないと私には思えるが、自撮り枚数の規定は彼等にとって厳しいのかもしれないな。

Soylent Grien
朝食会でベーコン・ビーコンを提供してもらえるでしょうか。
回答
夕食会でラザニア・ビーコンが発生しさえすればすぐに可能さ。

Liyu
ガーディアン・メダルは復活するのでしょうか。
回答
否、かつてのようにはならないだろう。何かしら作り出せるかもしれないが、いまだ議論されてはいない。先に取り組まなきゃならない大きな課題があるからね。

Andrew Krug
2019/03/22 14:24:10(Google+)
March 2019 Ingress AMA Responses

Agents, there are a lot of repeat questions this month. Many of the questions were asked in the last two months. I am trying to figure out a solution to make the AMAs searchable and may have an idea coming online in a month or two. Until then, ask your friends or review Josh Stocks curated document of replies. Some (even the trolling and sarcastic ones) have been asked and answered multiple times over.

This will be the last AMA held on Google+. The April AMA is likely going to be skipped due to travel and setting up a backup solution to host them.

Ingress Prime
Q: Kris Bird - Is there any plan for Ingress Prime to add the feature where you could "long press" on a portal and drag to hack/hack no key/see mods?
A: Currently all you have to do is click on a Portal and the mods are instantly accessible and displayed in the upper right. This information is revealed with just a single click. So whether you long press (as requested) or quick tap (as it is implemented) on a Portal, it's all one action. While in that Portal details screen you can long press the Hack button for the hack/hack no key option. Admittedly, this is two actions, but anecdotally in testing how this works, it feels like it takes about the same time. So I'm not sure that this is a feature request I would prioritize. There is also the issue with long pressing which was talked about in a recent previous AMA.

Q:Pongo Lyn - What can you tell us about the future of competitive play in Ingress?
A: This has also been discussed before I believe. But since a number of people asked about it this month it might be worth repeating. In short, once we have migrated Ingress Prime to the new servers it is going to open up a lot of functionality we could not do previously. I kind of view the work being done this year as very fundamental for the future of Ingress. I also don't think Ingress has realized its full potential. There are a number of ideas we've chatted about in brainstorming sessions that include timed group challenges, daily/monthly/special quests, raids, crafting, random cooperative challenges requiring both factions, adventures via an instanced experience, adventures via an AR/VR experience, etc. While some ideas are being explored more than others, not much will be implemented until Ingress is on the Niantic Real World Platform aka the new servers.

Q: Pedro Owsik (padalabra) - Is there anything you can share regarding a timeline to feature parity in Prime and the (presumed) eventual retirement of Scanner [REDACTED]?
A: I wish I had an update to share. A number of our team will be in Tokyo, including our Product Manager Scot Frank. I'll talk with him about getting a more defined timeline. But as it stands, when Ingress Prime starts to get to the point where most of the things in REDACTED have been implemented, the time is near. This doesn't include the big tentpole features but also the little things as well. Obviously, the desire is sooner rather than later but even when Prime is considered 90% feature complete or more the team will weigh the needs of what the appropriate course of action will be. There is a roadmap and the new servers will not be able to support REDACTED and as a result, REDACTED will not be able to use any new features or gameplay.

We have internal goals and milestones we are striving to hit. But nothing that can be released publicly at this point in time. A good example of things fluctuating is what happened with the 2.19 release. It had to be pulled because of a critical bug that wasn't discovered until we had rolled it out to 10% of the Android players. This is also why we stagger the rollouts. This will obviously set things back a bit as that bug needs to be fixed. This means resources that would have been working on something different are not focused on the bug.

Q: Aaron Almeida - A lot of players will not be able to upgrade their devices for a long long time. What is Niantic doing to help them continue playing as Prime has several restrictions on the device usable.
A: We are continuing to make changes and tweaks for lower-end devices. In fact, the latest release included this update, "Performance: Graphical updates when running on lower end devices". With that being said, there will be a limit at some point in what we are able to do. That is the natural evolution of software development.

Q: Avery Cannon (DESSYX) - Is the dev team aware of the 100 badge limit in Prime, and is something being done about it? This is a pretty big deal to us long time players and badge collectors. There's nothing quite as discouraging as redeeming a new face badge and having something like Founder or Seer fall off your profile. I will personally be missing my 7 oldest badges after the next anomaly.
A: We are going to look into this. Thank you for flagging it.

Q: pthick sousa - Is there any plans of ingress getting a searching bar in the mission box? It is really complicated to find missions in mission days.
A: The engineering team says this is on their eventual list of things they would like to implement. However, it isn't something that will be implemented before the servers have been upgraded.

Q: Zhao Gang - If agent choose to hide their profile, in Prime their missions can't be seen fully. But in Scanner [redacted] (and previous old Ingress) all the missions can be seen regardless of agent's profile privacy setting. I want to ask if it's the new feature of Prime, or it's just a bug :-)
A: I spoke to the team about this, it was not an intentional change, but it also isn't a bug. It occurs because the way some of the things in Prime were implemented. They have been talking about changing this. More to come on this topic...

Q: Marko Gugumuck - Will there be a game designer doing an AMA or a longer post explaining the design visions and ideas behind some changes in Ingress and also the prime client?
A: We don't have one specifically planned. But we do want to do more insights, blog posts, and continue to have more transparency with our communication. Once we get the new community tool online we'll have a place for all of that content and can start to execute on some of those things.

Q: Marko Gugumuck - One of the biggest issue with prime is unreliable loading of map entities leading to restart the scanner. Why is there no force sync yet?
A: According to the engineering team, the next release of Ingress Prime (2.20.1) will address the loading issue. So as a result, it is not anticipated that a force sync feature is needed at this time. That being said, if we continue to have issues they will weigh the pros and cons of adding a feature like this in at a later date. The more ideal solution, and the goal they are striving towards, is to resolve any loading issues so you don't have to use a force sync function.

Q: Gary Tolley - Grogyan - Do you currently see a time frame, when Redacted is removed entirely?
A: Yes. REDACTED will eventually cease to exist.

Q: Thibasch (Thibasch) - Hi Andrew, why agents that recursed and reached again the level 10 can't have additional 14 submissions (so 28) as reward for their courage to restart the adventure? It was mentioned when presenting the recursion that it will bring some cool stuffs to agents who did.
A: This is not a bad idea. I have forwarded it to the team.

Q: Gavin Treadgold (rediguana) - Has there ever been any consideration given to changing the linking rule so it would be possibly to field under fields?
A: Every now and then this is discussed. I personally think it breaks one of the great things about Ingress and I haven't heard any strong arguments as to why this would be a good thing and I am fairly confident the team feels the same way from my conversations with them.

Q: Raimond Goes (4eversmurf) - Why don't I get the XM in Prime if I recycle items but still do in Scanner redacted?
A: Thanks for flagging this for us. You do actually get the XM. What is different from REDACTED is that you don't get the XM received message in Ingress Prime. I just tested to confirm this and the XM is received. I'll pass this along to the team to see if we can add more visual feedback with recycling items.

Q: Fred Espenscheid - When regional scoring is restored for Ingress Prime can we also get a Worldwide Cell vs Cell score? A count on the number of cells worldwide controlled by each faction or remaining neutral with no mu score?
A: The engineering team says this will not be in the initial release of regional scoring. But it is something being discussed.

Q: Çağatay Karahan - Hey Andrew. I asked you on the livestream if you guys planning an update on the IngressPrimeFeedback spreadsheet. You guys started updating it and you guys stopped again. It's kinda frustrating to see that bugs resolved remains unresolved and people who see those assumes that the bugs are not resolved. Not daily but a weekly update on that spreadsheet maybe every 2 weeks with the update if you update that spreadsheet it would be awesome
A: This is sadly a very sore spot for me as I was hoping we could update it more regularly. Unfortunately, it requires a small group of people to review the spreadsheet and note what the status of things are. Mapping user submitted feedback to the internal bugs and tasks isn't quite automatic or 1 to 1 so it takes a bit of time. Give me a bit to work on updating how we can regularly update this.

Q: Dennixx - Now that capsules can be renamed, will it ever be possible to rename other items? (Aegis shields to AXA shields for example)
A: Not at this time. AXA Shields were sponsored items. I'm not sure it would be a good business decision to allow a sponsored item to be renamed. Renaming other items might lead to confusion when players talk about deploying Gummy Bears on Portals with new Players.

Q: Susivienijimas Resistance - Do you plan to implement Android's back button functionality on iOS in Prime?
A: I was told by our developers that no, we do not plan on implementing this.

Q: Laurence Ayers - Thanks for fixing glyphing in prime. The next essential feature missing is sharing your stats for agent stats. Is this on the roadmap ?
A: Our product team says they were just talking about this and it is something they are considering adding to the game at some point in time.

Events
Q: Ratoo Li - Why there's the need of new MD template mandatory? A lot of Mission Days including China have meticulously designed icons, isn't there a worry of being all the same?
A: To set a global expectation and to standardize the process so people around the world can share best practices learn from each other. There is also an aspect of branding as well that we want to keep consistent too. Things are different enough that I don't think you will confuse a Beijing, China Mission Day mission icon with a Salt Lake City, Utah, USA mission icon. Especially for the people that participated in them.

Q: Ratoo Li - Where are Prime Challenge and Intel Ops going to be in the future when they're unlikely to be in Darsana Prime? If for any reason they're discontinued, will the badge adapt to the situation?
A: Our Events Team says, "We are still planning what the next Prime Challenge series will entail, and when it will occur. It most likely will not happen before 2020. Intel Ops is happening in Darsana Prime, and there are still tickets available (https://events.ingress.com/xmanomalies/darsanaprime/atlanta)"

Q: Ethern Su - Will NIAOPS perform background check on IFS applicants? Do you expect "faction leader" to have deep connections within the local faction community?
A: At this time, we are not performing background checks on Ingress First Saturday (IFS) organizers. IFS events are community run and community hosted events. Niantic supports them with providing rewards for participating in them. But that is the extent of it. There is no requirement that Agents must follow the guidelines for hosting an IFS event. You only need to follow the guidelines if you want to be eligible for rewards provided by Niantic and to be recognized by and published on the Fev Games website. Anyone can host an Ingress social event and get people together on the first Saturday of the month.

Q: ミウツーmiu2d4r - The current anomaly rule can alleviate the number of people difference, but since it takes an average value, is there a problem that weak agent can contribute to the faction if not official registration?
A: Anomalies have never had a mechanic that prevented un-registered Agents from interacting with Portals in an Anomaly Zone. Anomalies are free walk-on type events that anyone can join. There is obviously an advantage if Agents organize themselves to try to maximize their efforts to win. But registration is not a requirement to play. However, with the current rules, for some of the game mechanics, we only evaluate the actions of Agents that check-in and hack the registration Portal. There is a bit of an odd situation with one of the game mechanics that could lend itself to being exploited by Agents not registering. However, by doing that to help that one aspect of the Anomaly, their actions would not be counted towards the other three types of Anomaly game play. So this would result in a bit of a handicap for their own faction. If people already have the medal, they may not care. But again, most players I know want to win. I don't think they would sacrifice three phases for one phase. Especially since one of the phases is winner take all with the hack competition. Will SOME people do this? Maybe. But I'm not sure it is at a level that is concerning or that really has a statistical impact.

Q: Anton Shvecov - Now is March and unlike last year the list of Mission Days in Europe is empty. When will the Mission Days in Europe be announced - week or two weeks?
A: There are currently eight Mission Days in Europe that have been published to ingress.com/events between now and June. I'm not sure when they were published but it has been at least a week or longer.

Q: Kenny Tan - Character Medals in Anomaly Packs - What is the rationale for putting a new medal (Jahan) in the all characters bundle, with TWO repeats from the last anomaly series (Jarvis and Hank), and is not available as a standalone in any of the three regions?
A: I am told that we're trying to figure out how to set up Ingress events for long term success. Part of this success includes making them financially sustainable. As a result, we are experimenting with different options for Digital Kits. Experimenting with ticketing options is more likely to increase than decrease in the near term.

Q: Aaron Almeida - March 23rd has anomalies and community day clashing. Is it really sensible to have two major events clashing?
A: While we will try to make an effort to avoid things like this. It will not always be possible. Harry Potter Wizards Unite will be released later this year and that will add a third game to the mix. There just aren't enough Saturday's or ideal windows of time to make everyone happy. We'll try our best to avoid conflicts where we can. But again, for a number of reasons, it may not be possible.

Q: Kenny Tan - May 4 is the first Saturday of May, which coincides with the mega anomaly in Kaohsiung, what's the guidance for IFS for those attending the May 4 anomaly?
A: If you are attending the Anomaly in Kaohsiung you will likely not be able to participate in an Ingress First Saturday on that day. I'm also told that any Ingress First Saturday applications that players may have submitted, that are in close distance to Kaohsiung, may not get accepted.

Q: Adam Penberthy - With only three sites for Abaddon Prime, will there be ways for agents that cannot make these anomalies to get involved other than recharging or intel?
A: I don't think there will be.

Q: Nikita Korolev NikaKor - Good morning, Andrew! Could you tell us in more detail what role Niantic Labs plays in organizing FS, and which Fev Games? To date, it is very similar that Niantic is related only to issuance of medals, double AP and creation of ornaments portals. Fev Games is responsible for everything else. It's right?
A: If you want your Ingress First Saturday to be eligible for the rewards that Niantic provides, you need to follow the published guidelines for hosting an Ingress First Saturday event. Niantic does not choose cities or anything like that. For eligible events, we will reward qualifying participants with the medal, double AP, and create a special restocking/reward Portal after the event. But by and large, these events are planned, hosted, organized, and managed by the players for the players.

Q: Martin Brenner - Has the stops for the NL1331 Europe tour been decided on and when can we expect an itinerary?
A: The stops have not been decided yet. However, according to Ethan the preliminary discussions have started internally at Niantic.

Q: DarthMewtwo - In the previous AMA, you mentioned that Niantic official swag is likely to be limited to primary cities only from here on out. To myself and many others, this could be a total deal-breaker when choosing between attending a satellite or not attending at all. Why was this decision made, what changes are being considered, and would it be possible to instead add the swag to the online store?
A: Our Events Team wanted me to pass along that, "We're always sorry to hear that, and hope that improving the gameplay experience will keep you wanting to return to Anomalies. We are hoping to move that physical swag to the new online store when it becomes available, but we recognize that this won't happen as soon as we (or you) would like."

Q: ManiacD Oz - Does Niantic review anomaly POC performances (boycotts, not turning up to the photo, etc) after the anomaly is over to take into consideration if and when they apply for the next anomaly as a POC or it the anomaly POC an old "boys" club where one you're in you're always in
A: We are very aware of these issues. As the Global Community Manager I'm more aware than people probably realize. I can't think of anyone being denied the role of POC yet as a result of choosing to not show up to a photo or the like. I also understand the reasoning behind some of the choices that have been made by players and relayed this to the team. The events team now works with Anomaly POCs to determine when and where a group photo should happen so that there isn't a conflict between the needs of the players and the needs of Niantic. In fact, the communication between Niantic and approved POCs regarding event planning has become very transparent with chat rooms setup for POCs to interact directly with Niantic staff and have a two-way conversation. Unfortunately, there have been times when an agreement is made and people still choose to not show up and support aspects of events. Those actions do weigh on the selection process. How could they not?

Ideally, we want people that will work with us to make an event as successful as it can be to show off a city and hold an event for the players. When a person goes through the motions, agrees to things (or stays silent), and then doesn't show up to be recognized or thanked, that doesn't go unnoticed. People bringing up issues that haven't been issues for years doesn't go unnoticed. People not being constructive or coming to the conversation to genuinely collaborate and help makes things better doesn't go unnoticed. There is no need to spew hate and be destructive. We ALL (Niantic and players) want to improve things when there is room for improvement. But it is easier to say, "Niantic sucks". To the general player base, they don't see or know of the improvements that have been made to these processes. But the way things happen today is very different than five years ago.

Having been an Anomaly POC, my first goal was to figure out how to win. But my second goal was to try to make sure everyone had a good time and saw how awesome my city was. We would plan various non-Anomaly activities to have fun on the weekend. If my actions as a POC would hurt future considerations of our city hosting another event, I would feel bad for the local community. If my actions as a POC ended up hurting my faction globally, I would feel bad as they would be innocent casualties of whatever disagreement I or my local community may have. Having never been in a position as a POC to be asked to choose to do such a drastic thing, it just doesn't seem worth it to me. The game is bigger than me, my community, or even my event.

Q: Keiichi Adachi - With the rules of Darsana Prime, a faction with more "non-registered but on the ground" agents can have advantage. If POC will submit the list of "offsite participants" including such agents, they can even earn the anomaly medal. How Niantic can stop this? Or, is this the recommended strategy to battle in Darsana Prime?
A: The only off-site eligible participants for Anomaly medals are remote rechargers and intel operators. We verify that remote rechargers actually do recharge. So if they are non-registered but on the ground and recharging... I'm not sure that is an advantage. The list of Intel Operators is watched for abuse. If someone submits a list of 200 names of Intel Operators but their Anomaly only had 400 attendees, that list of 200 names is going to be rejected. If it is proven that the POCs are abusing the medal/reward system via fraud then it could have ramifications on those programs going forward for being eligible for medals and I would advocate those POC's accounts be banned or suspended as well under the "play fair" clause of the community guidelines.

Q: Gerald Wolf - One of the more common accusations towards Niantic (and the other faction) is that the gameplay isn't about strategy, it's only about numbers. "Anomalies are always won by the faction with the most agents on the ground" - making "recruitment" the only strategy to matter. To combat this accusation, I'd like to ask for the following numbers (per anomalous zone, per faction):

* Number of Unique Accounts interacting with Anomaly Portals (deploying, destroying, capturing, Linking, Hacking, Recharging - even RR, etc)
* Number of Onsite-Registrations + Checkin

If possible, could those numbers be provided regularly at the end of all upcomming Anomaly Series?
A: Anomalies aren't always won by the faction with the most Agents on the ground. But historically this has been the majority (vast majority) outcome. I believe some of these numbers are published via leaderboards and email. Let's also be honest and not play games... factions have access to most of this information already. There have been some very creative strategies developed and employed by Agents of both factions to maximize point scoring. Sliver fields, starbursts for linking, farming Anomaly Zone keys in advance. If you think strategy doesn't matter then I would be curious to see what would happen if a faction did no pre-Anomaly work, didn't divide Agents into teams, did not create their own registration pages, did not farm any Portals for keys prior to the event, etc and see what the outcome is. I would wager a bet that the smaller team if they were more prepared would beat the larger team who did no pre-Anomaly planning. The problem is when both teams prepare for an event there is a bit of parity that happens. The current scoring rules provide the team that is the underdog nine chances to score the most points for a specific game mechanic. There have been upsets and very close scores as a result of scoring being that way. While still uncommon. It is more possible than ever before.

Q: Fred Espenscheid - Will nl1331 be returning to the states this year?
A: Ethan told me that yes, several short tours will happen throughout the year. The next trip will start in Fresno, California, and end in Chicago, Illinois.

Q: Claire Rose (Rosey MacDoo) - We hosted our first First Saturday event this month under the new system with Fev this weekend in Leeds UK, it was brilliant! Would it be possible for Fev & Niantic to give more support/incentive to PoCs to help host these amazing community events? Eg more passcodes for treasure hunt deaddrops (we only got one passcode and the gear it gave out was pretty poor tbh) and a couple of packs of beacons for the PoCs perhaps? Maybe an official 'xfac prize pack' to purchase in store (that doesn't have ridiculous shipping costs to the UK!)
A: Hrmm. I can look into this. The passcode is NOT intended to be the main reward. Those are low rewards by design with the intent of helping newer players out. The restocking Portal at the end of the event is the main reward along with the medal and double AP that can be gained.

Q: Chicken3gg - Hi Andrew. What do you think of these items we got from the last First Saturday passcode? L1Rx20, L3PCx10, L3USx10.
A: I think it's great for a new player. Which is who those passcodes are intended for. The restocking Portal gives out 30 resos, 30 xmp, 10 powercube, 2 common multihack, 2 common heatsink, 1 of each virus, and 20 L1 resos I believe. Plus you can earn double AP and a medal for attending. This in addition to working on other medals and having a good time with your factionmates.

Q: Fred Espenscheid - Can First Saturday get Shards?
A: Maybe in the future. They need to be put into Prime first.

OPR/Portal Submissions
Q: Michelle Park - Is there anything that can be done about malicious incorrect portal edits? I discovered an edit trying to move a church about 1 block away and the GMap tag showed it at that location, but the street view showed it clearly at the actual location (it appears the submitter edited GMaps to move the church incorrectly). Other edits are being made to move portals "just enough" to allow for extra pokestops/gyms.
A: NIA OPS assures me that the OPR Team monitors the votes and has taken action on submitters and reviewers who try to game the system. Depending on the severity of the issue, players may receive a warning, get a suspension, or have their OPR access permanently revoked.

Q: Pan Rafal - When portal submissions will be added to Prime, would portal editing (name, description and location) be available from level 10?
A: The plan on how things like this are going to be implemented is still being flushed out. There are no further details that can be provided at this time.

Q: Stuart C. - Can a tool be added to change the orientation of a photo in OPR so we don't have to reject good candidates for that reason?
A: The OPR Team says, "Not at this time. We recommend submitter check the candidate details (photo, title, description) and verify the location before they submit the candidate.

Q: Paper Boats (time137) - For a large potential portal object(such like a long relief wall), some agents regard it as an entirety, but others will choose to shoot lots of photos to cut apart and submit each of them(and in order to avoid too close distance, usually they'll be mismatched) to OPR. What's your suggestion about the situation, shall we submit it as a single one or dividing it into a lot is also acceptable?
A: The guidance from NIA OPS is that it really depends on the mural. It's hard to create a one size fits all rule for art installations like this. An example is a mural that has distinct sections to it that tells a story with each different panel. Submitting each section can help players discover and understand the individual aspect of the mural in a better way and the message that is trying to be conveyed.

Q: Mick Preston - Recently I had to change in my Ingress log-in and password. While I was able to get into my Agent Stats in game, everything works fine. Except my OPR stats... When I logged into OPR, I was told that it was unable to find my Agent stats. When I logged in with my new login /password it did allow me into my OPR account. But all my stats went to zero on the OPR application. While I my Agent stats in game show that I have over 11K agreements, my OPR says I have 286.
A: This is, unfortunately, a known issue. There is a fix being worked on to resolve it but it is not a simple fix. If you have not filed a ticket, please do so and NIA OPS says they will reach out to you once the fix has been implemented.

Q: Stuart C. - Is there a reason why only gravestones of people that have historic or cultural value are considered good POIs, while visually interesting/artistic ones are not?
A: By some estimates, there have been 113 billion people have lived on earth. Almost 80% of those people were born after 1750. There are a lot of potential gravestones, memorials, crypts, etc. that could be Portals if we allowed them. In addition, there are differing cultural viewpoints on what is an acceptable activity to engage in at a place of remembrance like a cemetery or memorial gardens, or place of remembrance. These differences can exist across race, religions, nationality, location, etc. It would be very difficult to establish a generic global rule.

However, what does seem to be a cultural norm across all of these diverse groups is the celebration and memorialization of persons who are of historic or cultural significance. These memorials are almost always intended, and in fact encourage, the public to visit, interact, and learn about the person being memorialized. This is why we have chosen to limit the guidelines to notable culturally significant or historically significant persons as it relates to gravestones specifically.

Q: Stuart C. - Is there anything that can be done about a POI submission being repeatedly rejected from OPR because of people who move it to a location that is too close to an existing POI?
A: NIA OPS recommends submitting a ticket via the help center and the OPR Team will review the report and take appropriate action.

Q: Adrian Hunt - I've heard a rumour that photos in opr still have the device ID's attached, thus making submissions identifiable, and that this has been abused by people to build a list of players and their submissions. Has this issue been identified and fixed?
A: I am told this should have been addressed in the new submission process and recent update.

Q: Jako Van der Wal - What about formed landscapes. Like, Englisch or French stile gardens, defensive earth wals, Nazca lines. Any manmade structures. When to approve or to reject such submissions?
A: NIA OPS would like your questions to be posted to the OPR Community so a wider audience can view it. They are in the process of archiving everything for future use as well.

Q: Briggs Jourdan - Your clarification from the September 2018 AMA about playgrounds at restaurants is unfortunately a hot topic of contention in our local community, and is often interpreted as "NIA is monitoring fast food playgrounds." Would it be possible to just spell it out with a definitive answer, such as 'Playground OK, Restaurant No'?
A: This is exactly what the clarification said. NIA OPS said, "the playground typically meets the criteria of regular playgrounds...The business itself in the case of McDonald's would likely not meet the Portal criteria. So the playground is ok. Just don't try to submit every McDonald's location as those will get denied."

Q: Soylent Grien - Could functionality be added to OPR or some other interface to withdraw portal submissions from the queue? I have 2 in long term limbo that I know will (eventually) be rejected as duplicates and being able to withdraw them would reduce the queue.
A: I am told by the team that unfortunately not at this time.

NIA OPS/Policy
Q: Daniel "SDiZ" Cheng - is the portal appeal community still alive? many post were not replied. what is the shutdown procedure fir that?
A: The community is still alive. A home for OPR and Portal Appeals is part of the roadmap for the alternative solution we are working on. It'll be a high priority to have that at launch.

Q: Paul Timmins - I've heard spoofer bans are not taking place immediately anymore, but a few days after the ticket is closed. Has the additional time to collect data on suspected spoofers this offers borne fruit?
A: NIA OPS response is, "As mentioned in the help center* and the email responses you receive after the report is reviewed, not all outcomes may result in an account being banned. Based on our policy, we may warn a person, place restrictions on their account, or take other appropriate actions.

*https://niantic.helpshift.com/a/ingress/?p=web&s=agent-protocol&f=report-inappropriate-gameplay"

Q: KM Squire - Why my invites didnt generate email invites?
A: NIA OPS says, "New players cannot use REDACTED, only Ingress Prime. Ingress Prime does not require an invite to be able to download it so no email will be generated. The invitation email is no longer relevant."

Q: Brent Hollett (Perringaiden) - Will we know the place to lodge portal appeals before April 4?
A: Yes. We will publish communications about this one way or another.

Q: Brent Hollett (Perringaiden) - Where should we store all the old rule calls and declarations NIA Ops has made over the years?
A: Wherever you would like. There are Google+ plugins that can export to a WordPress format for example.

Q: Sam Stewart (MxTorquill) - A request for portal removal was submitted to Ingress Portal Appeals, and recently a decision came back that the portal could stay. The location in question was in the middle of a farm run by a local family, who live on site and sell admission during the holidays for seasonal events. It is not a roadside fruit stand or public demo farm; it is only open when the family puts on seasonal events or occasional tours, and the portal is not accessible to the public except for those events. The prohibition against private residential property has always included private farms. Has that criterion been relaxed?
A: According to NIA OPS, "If the appeal was rejected, it's possible the information included in the appeal was insufficient or the public comments did not support the information.

We recommend re-submitting an appeal with additional information / context rather than replying to the older one."

Q: Chris Whiton (Weveran) - Hey there. I have a quick question (maybe for OPS). I've heard mixed answers about missions taking places on similar sets of portals getting rejected. For example, if there are three 18 part missions that cross over a town, is there a limit in which a fourth or fifth mission series might be rejected for sharing too many similar portals?
A: NIA OPS response is, "While this alone may not lead to a rejection, if you are building a Mission series, it's recommended that you choose unique Portals to help the players explore more of your city."

Q: neal wang - If the local community both blue and green knows multi accounting is going on, is there any weight to the decision on an account being banned?
A: Having multiple people from both factions report a person doesn't really add to the weight of a report. Just because you may belong to the same faction as the person you are reporting or are of the opposite faction doesn't mean you have sincere motives and aren't reporting the person out of some personal bias or dislike for the other Agent.

NIA OPS also wanted me to remind people about this help center article:
There is a misconception that we ban Agents based on the volume of reports received alone; this is not the case. An Agent being reported by several unique Agents may lead to a faster investigation, although we only take action after identifying and confirming internal proof of inappropriate activity.

Please note, the same person submitting multiple reports of an Agent does not expedite their investigation

Q: Aliza Panitz - I know you are tired of getting questions about the mission approval process. We, the mission creators, are sick and tired of having to ask them. Is there any chance that we can have a set of published mission creation guidelines that actually match what the reviewers are basing their decisions on? The current process where people submit missions repeatedly, with or without changes, to see if they randomly get approved this time, is a waste of Niantic's resources as well as players'.
A: NIA OPS wanted me to pass along the following reply, "The Mission Criteria and tips are already published here: https://niantic.helpshift.com/a/ingress/?p=web&s=ingress-missions&f=mission-criteria&l=en

As mentioned in previous AMAs, each Mission needs to meet the criteria even if they are part of a larger banner series."

Q: Ch Gu - In the last AMA you clarified, that portal nominations should be treated according to portal guidelines and no pokemon or other games in mind. Is niantic going to synchronize their Point of interest criteria across all products or will pokemon players continue to nominate according to criteria which do not count for opr ingressers? Discrepancies include nominations on cemetery grounds among others
A: NIA OPS says, "The criteria for Portals and Pokéstops is the same."

Q: Chicken3gg - Hi Andrew, does the "skip" command really work to be able to write to NiaOps if needed instead of talking to a Chat Bot? It's kinda complicated to send the necessary Informations to a Bot when I know afterwards a human has to understand what I mean.
A: Yes. According to NIA OPS, if you know you need to submit a ticket, use the skip command to activate Remy.

Q: Berker Pandır (derberker) - As far as I know banned players are welcome to open new accounts and continue playing by abiding all rules. Is there any exception for that?
A: NIA OPS says, "There might be exceptions. Those would be communicated directly to the banned player."

Q: James Green (jkg5150) - One of our newer local agents was disappointed to learn that gaining level 10, having joined in the post-Prime era, did not grant him access to log in to Redacted, contrary to what is implied by the support pages. Could NIA Ops clarify those perhaps?
A: NIA OPS response is, "REDACTED is made available for Agents who used Ingress 1.0 before the Prime launch to help them transition to Prime. New Agents who joined after Ingress Prime was launched will not have access to REDACTED."

Q: Christoph Höll (choell) - you said in one of your last AMA that we can contact the support if a portal was moved to a false location. What should we do if the support says they can't do anything and we should use OPR?
A: We need more information to properly advise you. If a submission was sent as an edit request and did not mention that it was an abuse issue, support would have likely asked them to use OPR. It is important to be very clear when submitting information.

Q: Soylent Grien - Where a portal has been removed, how long is that location quarantined from new submissions? Would it be possible for such locations to be flagged during the submission process to prevent wasting a submission, or rejected automatically (possibly with the submission "refunded") with an explanation rather than going into OPR limbo?
A: I'm told that we don't currently have the ability to automatically reject candidates that are not eligible.

Q: Anna Ingress - An OPR question as there seems to be some confusion over the definition of a Private Residential Property. When giving 1* for location due to being PRP, it specifies SINGLE family residences, leading many to assume that multiple family residences like apartments are ok. An example would be a Grade II listed former church which has been converted into apartments but keeping all the original exterior features. Are multiple family residences with great historic/cultural value an acceptable POI?
A: The response from NIA OPS is that, "The Private Residential Property is specific to Single family residences as the criteria specifies."

Miscellaneous, Off-Topic, Rumors, or Rhetoric (MORR)
Q: Pan Rafal - Where and when will be the next AMA?
A: I'm not entirely sure yet. Work is progressing on the alternative solution for Ingress communication. But I don't know if it will be ready by April 3rd. I could use Reddit. But the process for the AMAs doesn't lend itself well in my opinion to Reddit. Taking up to two weeks to respond in thread doesn't seem ideal. I may simply open a form, allow submissions, and created a Google Doc I share in the meantime. This is actually what I do internally. I curate all the selected questions into a doc and then collaborate with the experts on writing the responses. I created a Telegram Group that I'll post to. If you are on Telegram, be sure to join it: t.me/RGNNticker/5088

Q: Laura Lee - Will Ingress ever be sold to another developer?
A: What's your offer? I am only kidding.*
*By stating that I am kidding, it is made clear that I am not actively soliciting offers for Ingress or any Niantic intellectual property. Nor is this post a legally binding document in any way that could be considered a solicitation of an offer.

Q:Kris Bird - Can Hanke call someone at Google and see if we can keep G+ just for Ingress?
A: Google is keeping the corporate version of Google+ around for their corporate customers that use it. They are only sunsetting the consumer version of Google+. So it doesn't seem likely that we would be able to purchase it.

Q: Jeremy Rugg - Will you come to Vegas (Darsana) and sign a hat?
A: I am currently in Japan and will be attending the Tokyo Anomaly here. However, Andrew Prime will be in Vegas and I'm sure he'll be willing to sign your hat. Just don't believe what he says about the cake. The cake is a lie.

Q: Scott Robinson (AgentX1976) - There seems to be two types of reviewers in general in OPR. Optimists... Ones who think the submitter has best intentions and believes that the submission should be given stars unless it is determined thst it falls into one of the catagories that have been expressly told to us that is a 1 star canidate. Pessimist... Ones who are strict and only approve and give stars out to submissions that have expressly been told for us to give stars to. Which one do you fall into or is there another catagory?
A: I am a realist. I rate based on the merit of the submission and only that.

Q: Zhou Chris - We konw people are changing their faction for diffrent reasons. And it happens more frequently after Recursion was introduced in Prime. But somehow, even their faction is changed, lots of agents are still loyal to their origal communities. Some of them even join the anomaly as special agents: creating blocks and field to disturb the faction with the same color. What do you think about this situation? Does agents need to be stay with their faction? Did Niantic foreseen this and deliberately caused this result?
A: I do not think that an Agent needs to stay with their faction. Anomalies are dynamic live events that encourage anyone to walk on and participate in. How can you differentiate between a player who is maliciously throwing blockers and a new player who just picked up the game, doesn't know what is happening, and makes a YOLO link? The world is a dynamic place.

Q: Jeff Helgesen - Hello Andrew. I am agent jazztrpt in cell AM01-JULET-06. At some point in the past I was (with some assistance) able to get ALMOST the entire scoring history for our cell. I was able to record all but the score for 2014.01, and now it's far enough in the past that I can't get that far back before the servers throttle. I was wondering if it were possible for NIA to supply me that data so I could complete the set? Just need ENL and RES final scores for that cycle in this cell.
A: I can ask. But as this isn't really a service we provide and I don't know how long it will take to get the data, I would not hold your breath.

Q: Ruin Dig - What is your best memory of AMA and work as GCM until today?
A: My best memory of the AMA was starting the first one. I was nervous. Remember, originally I used to do them every week. I thought I would only get like 20 questions. I underestimated the amount of interest and the number of people who would be paying attention to my Google+ profile. Also, recently, I was able to explain how important Ingress is to the company. I enjoyed answering that question very much.

My best memory as the GCM? It's not a specific memory but a type of encounter I have. I get to travel the world and interact with people who share the same passion for the same thing I do. I get to talk about the good, the bad, and the ugly with all of you. I have an instant connection with millions of people that I never would have ever imagined would be a thing. I've just seen so much life and so many people that it has given me a unique worldview that I don't think I would have had otherwise. Despite languages, cultures, religions, and all the things that define us, we are more alike than we care to admit. I may dress differently than you. But we all just want the same basic things in life. Seeing that across the world and in person is a very powerful thing.

Some of the other things:
- I have performed a marriage ceremony twice for Agents.
- Someone came to a Japanese meetup dressed as me. Complete with a fake beard.
- I have been lucky enough to try many local foods and drinks (Kapsalon FTW! -- Malört FTL!).
- In Australia recently I got to meet a kid that was just fantastic. I gave him a loadout card and some gear and he was so over the moon happy it was infectious. It was so genuine. So innocent. Just pure excitement that it really reminded me how powerful and good Ingress is.
- There was a really powerful moment at the Philadelphia Anomaly last year. I won't put the Agent's name out there. But just hearing and seeing how much Ingress changed their life in their own words was incredible. To hear someone say they thought at one time they didn't deserve to be alive but then found friends and commonality with others via Ingress just broke me inside. To hear them say it saved them... just wow...I would like to think that person would still be here today had they not found Ingress. But...
- Sharing publicly my own story and battle with bi-polar depression, anxiety, and ADHD. I was nervous as hell when I hit the post button. But the feedback was amazing and allowed me to connect with so many players on an entirely different level.
- Seeing all the support for the Rainbow Portals campaign and other similar human stories
- I got a private boat tour around the canals of Amsterdam from a player.
- Doing the live streams has been a blast.
- Making people happy by helping them out is a great reward.
- Traveling with Ethan and NL1331
- PAC-P @MAGFest
- Getting all the encouraging message to hack for my sojourner
- Almost throwing up on the ferry ride to the north island of New Zealand
- Discovering that Australia has the best coffee in the world


It is so hard to condense three years of experience into just a small list.

Q: Simon Shaw - Had a thought it would be nice to get a mini badge, or some sort of recognition in scanner for things like the Hack Challenge, Deploy Challenge, winning a Darsana Lens etc. Smaller than a normal badge but just a sort of place marker for history in our profiles.
Just wins please :) Thoughts?
A: The people who are OCD about badges are going to LOVE something that's a different size. Let's do it!!

Q: Mike Jones - It is well known that many aspects of Ingress can be influenced by real world objects. I have decided to experiment with the two most powerful of these objects... hats and cheese. My question is should I attempt to fashion a hat made of cheese or a cheese made from hats? Will the end product be so powerful that it could unbalance the game?
A: Only do this in Wisconsin. Do not do this anywhere else. The power of hats made of cheese or hats made to look like cheese only exists in that state in the United States.

Q: Matthew Smiles - Is there any reason for the massive amount of passcodes. Any plan on slowing them down. Personally I think there have been far to many. I still have passcodes from before Christmas I can use.
A: I'm not sure I agree that there is a "massive amount". Most passcodes have a very limited number of total redeems. There is only an extremely small amount that would be classified as forever codes. Although, those too have a maximum redemption to them. I get far too many complaints about people not being able to redeem passcodes as opposed to the opposite. In fact, I think this is the first time anyone has said there are too many.

Q: Ernesto Reyes Zamorano - I'm worried that the number of new RES agents seems to be greater than that of ENL players since the release of Prime. This may be due to the "if you are new you are blue" tutorial. Could you take a look at the number of new agents per faction and tell us if this new tutorial had any effect on number of new agents per faction?
A: I don't think there is a way to determine this unless we sent a survey to all new players. Although, anecdotally, it seems the Resistance has always had an itty bitty edge on the overall global numbers since the beginning.

Q: Gary Tolley - Grogyan - This is the last AMA on G+. What are your thoughts on the AMA via G+ over the last several months? And where do you see it go?
A: I think the AMA has been extremely helpful. Everywhere I travel around the world I continue to have players come up to me and express their appreciation for being able to seek out clarity and the increased transparency that these have had. I think I have more people following my AMA collection on Google+ (12k) than follow my personal account (9k). That speaks to the popularity of them.

For the future, I'd like to make things more searchable. There is a lot of great content in them. I have a plan for that. I just need to find the time to do it. Hopefully, we will have an official long-term home for them shortly so they will all be one place and can be accessed independently of a particular social media platform.

Q: Aaron Breen (Breenzy) - How close are we to a new community platform to replace G+?
A: Very close.

Q: DarthMewtwo - In your previous AMA you briefly mentioned portal resets. Why does Niantic restore spoofed portals, but not undo other actions by bad actors? If a field was only taken down because of a spoofer, why should the faction that threw the field get the portal but not the field back?
A: I spoke to our product and engineering teams about this. Their current plan is to create a tool that would allow us to restore spoofed links by the end of quarter two 2019. We'll be working on the policy to use this tool and the evaluation criteria for the requests that are made. Much like the Portal reset tool, it will likely not be able to be used for every instance where a bad actor took an action. This will be the case where re-creating the link is trivial and easy to do for example. For Portal resets, we currently evaluate things based on the following criteria with different weights and scores given to each category which all have a sliding scale rating. I envision the same sort of process being applied to restoring links:
Is the account banned?
What is the distance from the nearest active Agents?
What is the terrain like at the Portal and traveling to it?
Is the Portal limited access or seasonal?
What is the cellular reception at the Portal's location?
What is the cost to capture the Portal?
How often is the Portal captured?
How long was the Portal previously owned?
Is the location a suspected farm for bots?

Q: Aaron Breen (Breenzy) - Finally, I have yet to receive my 7 day ban from when I spoke poorly of Prime at the van AMA in Brisbane. Thank you for not following through. :P
A: Thank you for the reminder. Please do a force sync.

Q: Chicken3gg - Hi Andrew, without sending every case that needs to be discussed to a Vanguard, wouldn't be better to have like 1-2 agents per Faction per country to whom you can send your request that needs higher priority - then those could check that and decide wether or not to forward the case directly to NiaOps? Or maybe extend the Vanguard program? So we have not only 1-3 Vanguards per continent...
A: I think you may be mixing up Vanguards and Trusted Reporters. Vanguards do not have any reporting power. They do not have fast track status, cannot review tickets, or really do anything. They exist to provide Niantic feedback. They are a player advocacy group. Trusted Reporters have fast track status with the help center. Tickets they submit pop to the top of the queue.

Q: James Green (jkg5150) - Hi Andrew! Can you say anything to the rumour that this month's anomaly sites won't get any clarity on their playboxes beyond the usual "pray we do not alter it further" until 48 hours before the event?
A: I believe by the time this AMA is published the ornaments will have been live. In fact, if you are reading this, they went live three weeks prior to the event. The usual "pray we do not alter it further until 48 hours before the event" has not been the usual for quite some time. If that is what people are telling you happens, they are wrong.

Q: Chicken3gg - What so you think of climate change? Does it happen? How big is the effect of humans? Can we Ingress Agents help in any way to stop climate change?
A: Yes it happens. Climate change is real. Ingress players can do the same things regular citizens do. Things you can do:
- Commute to work in a green (eco-friendly) way.
- User energy wisely.
- Eat sustainably.
- Divest from fossil fuels.
- Vote. There have been some terrible Government decisions made recently that are not complementary to addressing the issues of climate change.

Q: Chicken3gg - There are rumours that Amsterdam and Chicago might be the last anomalies where we are able to play with Scanner REDACTED. Can you confirm?
A: I cannot confirm this.

Q: Chicken3gg - Can you confirm that Niantic changed the drop rate of Softbank Ultra Linkamp?
A: I can confirm that the drop rate of SBULAs has not been changed.

Q: Rob H - Any idea how many of us have kept the Sojourner streak going for 4 years?
A: This is a great question but it is data I don't personally have access to at my fingertips. I'll try to see if I can get it though. I would be interested.

Q: Daniela Weiss - Many thanks for your AMAs! They were and are an important source when it comes to small and big disputes. But why are the answers no longer numbered in the latest versions? With numbered answers it was much easier to orientate, find and reference certain answers. It's only a small thing, but it has made things easier for your readers :)
A: I plan on making things searchable and archived. So the numbers will not longer be needed.

Q: Steph dayosteph - How does Niantic feel about the possibility of Anomallama or similar Ingress mascots as Embedded Reporters?
A: As long as they adhere to the rules of being an Embedded Reporter, I see no issues. However, limiting the number of selfies my be hard for them.

Q: Soylent Grien - Can we get a bacon beacon for breakfast meetups?
A: Right after lasagna beacons happen for dinner meetups.

Q: Liyu - Will the Guardian badge ever return?
A: No. Not in its previous state. Maybe there is something creative we can do. But we haven't really had any discussions about it. There are bigger issues to address first.

前へ

ソフトバンク・ワイモバイルポータルの不具合

次へ

ダルサナプライム:東京受付会場設営