アスク・ミー・エニシング:回答

アンドリュー・クルーグ
2019/02/14 16:52:11

イングレスプライム

Cyberwizard Productions
ポータルへのハックやデプロイに速度制限が必要なのは理解できますが、リモート・リチャージが速度制限を受ける理由がわかりません。ポータルのそばにいることは求められていないのです。したがって、私が質問したいのは、リモート・リチャージに速度制限が影響するのはどうしてか、ということです。遠く離れた場所で机に座ってできることであるなら、車中の助手席でリチャージもできるのではないでしょうか。
回答
残念ながら、同乗者と主張する誰もが本当に同乗者とは限らないからだね。

kes Kelly Sch
イングレスプライムの電力消費に関して最新情報はあるでしょうか。
回答
バージョン2.16.2および2.17.1で行われたエックスエムの処理といった数多くの変更でかなりの改善があったね。引き続き調整していき、改善を図っていくつもりだ。最新のバージョンをお試しでないなら、試してみる価値があるよ。

The Steaks
イングレスプライムはプレイストアで4.2、アプリストアで2.6の評価を受けているのに対し、リダクテッドはそれぞれ4.6と4.7の評価を得ていますが、イングレスプライムをリダクテッド・スキャナーと同じ見た目と挙動とし、パフォーマンスを同等程度へ向上させることは検討されているでしょうか。
回答
見た目や挙動、パフォーマンスといったことの指摘は主観的なものだ。同意してもらえないだろうが、イングレスプライムの見た目や挙動を好む人々もいる。パフォーマンスに関しては、当初リリースしたときと重大な不具合が解消されたときとを比較すれば、大幅な改善がみられている。問題となるエッジケースは常にあるものだが、バージョン2.17.1は非常に安定したものとなっている。当初バージョンの評価が低調だったことは充分に理解できることだが、実装から数ヶ月間を経て状況は改善されつつあり、スコアを更新してくれることを願っているよ。長々と話してしまったが、回答は「いいえ」だ。リダクテッド・スキャナーは寿命が尽きようとしており、近い将来にイングレスプライムが唯一のクライアントとなるだろう。

ori noco
イングレスプライムで彩度調整できないのであれば、青色と緑色のポータルやフィールドを異なるテクスチャにしてもらえないでしょうか。私を含め青色と緑色の違いを識別できないプレイヤーはイングレスプライムで違いを認識できないのです。
回答
テレグラムで私へ連絡してもらえないだろうか。ユーザーネームは@RedSoloCupだ。イングレスのプロダクトチームでは君のような事例により多くの情報を求めており、どのように変えることができるかフィードバックを得ていきたい。

Gary Tolley - Grogyan
新たなユーザーインターフェイスもなんら変わっていないように思えます。日中の明るい陽射しの中では特に見えづらい状況です。将来的にGUIをより明るくなることはお考えでしょうか。
回答
開発チームからの連絡では、目下のところ屋外や陽のあたる場所での視認性向上に取り組んでいるとのことだったよ。

Sebastian Štefaňák
システム言語以外の言語を選択できるようにはならないのでしょうか。
回答
現時点では予定されていないね。

Philip Bell
リダクテッド・スキャナーはいつ頃失われるのでしょうか。
回答
イングレスプライムの機能が同等性をほぼ備えたとチームが判断した時点で削除されることになるね。具体的な期日を提示することはできない。その内部目標はあるが、リソースも優先順位も流動的だ。機能の同等性とユーザビリティの同等性でその時が近いと知ることになるだろう。

Brent Hollett (Perringaiden)
イングレスプライムで同等性を著しく欠いている機能として「ファスト・アクション」機能が実装されていないのはどうしてでしょうか。
回答
エンジニアチームによれば「他の機能の同等性と同様に、どうすればイングレスプライムで多様なプレイヤー層に寄与するかを評価検討している。1本指による回転やタップによるズームといった機能が既に実装されており、この機能を実装するとすれば、リダクテッド・スキャナーの手法ではなくダブルタップが求められるのかもしれない。」とのことだったよ。

Nn Rr
新たな階層型メダルはいつ頃に表示されるのでしょうか。イベント参加しても新たなメダルはなく、従来からのメダルとなるのでしょうか。
回答
イングレスプライムの長期計画に関する検討で、このことは挙がっているよ。新たなメダルはどうあるべきか、その階層構造はどうあるべきかについて諸君の考えを是非お聞きしたいね。

Houssam Eltouny (DARKoo7)
実装日において、イングレスプライムは従来のイングレスと同水準にあったと個人的にお考えでしょうか。
回答
そうとも、そうでないとも言えるね。そうだというのは、イングレスプライムには2012年当時には実装されていなかった様々な機能がある。だが、以前にも説明したがリダクテッド・スキャナーとの比較となれば、そうでないね。

Anastacia D Washer
前回、150種類の上限を超えたミッション作成の販売について質問がありましたが、その回答はミッションのシステムとプロセスに徹底的な見直しが必要というものでした。言葉に出されてはいませんが、そのシステムには深刻な問題があると痛感させられるものでした。
質問1:ナイアンティックではミッションやバナーミッションの作成や処理、承認のどこを作り直そうとしているのでしょうか。現時点で優先度設定されているのでしょうか。されていないのであれば、優先度設定される予定はあるでしょうか。されているのであれば、お教えいただけないでしょうか。
質問2:この機能を愛する世界中の支持者としてもそうですが、多くのバナーミッション製作者の感じているフラストレーションを軽減させるため承認手続きの向上で当面はどのようなことに先ず対処されるのでしょうか。
質問3:ミッションやバナーミッションの作成、処理、承認の改善に資するため、改善すべき機能を共有しあう公共の場を製作者へ提供してはどうでしょうか。近い将来にグーグルプラスは亡霊と化してしまいますから、レディットの投稿にしてはどうでしょうか。
回答
素晴らしい質問だね。今後は投稿ごとにひとつの質問にしてくれると助かるよ。だが、対処すべき重要なことだね。
ミッションプロセスの再設計は前提条件が作成、立案されている。NIA OPSもプロダクトマネージャーもこの件を優先させたい考えだが、他の全ての事柄と比較検討しなければならない。相互に関連していることから段階的にリリースできるものなのかも知らないな。したがって、個人的には「初めてのこと」ではない。バナーミッションの作成・審査・承認は、画面上でどのように表示されるかで直接の影響を受けるものだ。それがミッションプロセスにおける三本柱であり、まずひとつに取り組んでも全てが揃わなければ意味を成さず、今の破綻した状況と同じこととなるだろう。
この件については多くの意見を聞き、読み、収集してきた。我々のスタッフほど多くのバナーミッションを作成してきた者がいるとは思わないね。そして我々はその欠点をはっきりと認識している。一般から寄せらるフィードバックが悪いと言っているわけじゃないが、現行システムの問題に関してフィードバックに対する理解が不足しているわけではない、ということだ。おそらくは新たな取り組みにベータテストグループを用意することになるのだろうが、私は知らないな。だが、コミュニティが既に得ているもの以上の場所と用途は存在しているね。
また、そういったものが単独ミッションであるかバナーミッションの一部を成すかに関わらず、ミッションの基準は満たさなければならないことにはご理解いただきたい。ミッション画像、とりわけ透かしや諸作権の入った画像の問題やコンテンツに問題がある場合は、バナーミッションが拒否されることがあるね。

Michael Koopman
レディットのプライムフィードバックで挙げられているようなグリフの遅延は起こり得るのでしょうか。グリフスクリーン内で小さく感じられるドット表示や「遅延」を感じるグリフは優先的に解消されるのでしょうか。幾つかのコミュニティでプライムへの移行に足踏みさせている要因となっています。
回答
バージョン2.16.2と2.17.1でグリフに関わる多くの問題が解消された。最新版を試していない場合は、試してほしい。それでも問題がある場合や新たな問題が発覚した場合は、サブレディットへフィードバックを寄せて欲しい。

Carly Simpson
カプセルやキーロッカーから利用可能なリンクを確認できるように切り替えることができるようにすることは可能でしょうか。
回答
面白い提案だし、可能と思う。だが、エンジニアチームへ技術的な実現可能性とUXへの影響がどうなるかを訊ねなきゃならないな。

Denis Muzhzhukhin
環境要素をゲーム内に実装させる予定はあるでしょうか。ポケモンGOの天候のようにです。地場は何かしらの影響をフィールドへ及ぼしていることでしょう。
回答
最近のミーティングでその件を話したところだ。イングレスプライムがナイアンティック・リアルワールド・プラットフォームに組み込まれる前にそういった機能が実装されるかはわからないし、リダクテッド・スキャナーの終了前には起こり得ないことだろう。したがって、現時点で優先事項とはなっていない。

Dirk Aten
iOS版2.16.2のパッチノートからナイアンティックがバージョン2.17でカプセルの名称変更に取り組んでいると読み解くことができますが、これは間違いないでしょうか。この記述はiOS版にしか書かれておらず、他に記述はありません。
回答
それはタイプミスだった。その機能が実装される際には他の機能と同様に発表する予定だ。詳細はソーシャルメディア・チャンネルを確認してほしい。

Caroline Kwong
我々の映るソーシャルメディアへエージェント・プロフィールをリンクできるようにしてもらえるでしょうか。これは新規プレイヤーとつながることのできる素晴らしい機能ですが、ほかに新規プレイヤーが地元コミュニティのURLや連絡先を知る手段は提供されるでしょうか。
回答
私も素晴らしい機能と思うよ。今現在は実装されているもの以外に追加の予定はない。そうするとしたら、ツイッターやインスタグラムといった大手ソーシャルメディアへ制限しなくてはならなくなるだろう。

derZAKftw Berlin
イングレスで長期間のモチベーションを向上させる日々若しくは週ごとのクエストといったものが提供されるでしょうか。
回答
端的に言えば、提供する。長々と言えば、プライム・スキャナーへ注力することが当面の課題であり、決してすぐのことではない。個人的にも訴えてきたことであり、今後も訴えていくつもりだ。スタッフの誰もが必要性があり、望ましいものだと同意している。したがって、時間の問題だ。

André R
リダクテッド・スキャナーの更新を検討してもらえないでしょうか。
回答
それはないね。

Trevor Deslatte (Vertrox)
アノマリー以外で日々の単調なゲームプレイに変化をもたらす計画はあるでしょうか。例を挙げると、ゲームプレイを変化させるようなアイテムや機能追加、ボグダノヴィッチのポータルウィルス、エックスエム・ドラウト、アノマリーの余波といったイベントといったものです。
回答
イベントに関しては、そのとおりだ。実際に計画もあったのだが、当面見合わせざるを得なくなったんだ。

イベント

Patrycja K.
2019年後半に行われるアノマリーやミッションデイの発表はいつ行われるのでしょうか。
回答
イベントチームによれば、ミッションデイといったイベントは定期敵に公表され、最新情報は近日中に公表されるとのことだ。我々は常々イベントの事前発表に努めているし、確実に事前発表したいとも考えている。ミッションデーに関しては、今回の回答を投稿する頃には翌週、翌々週のものが追加されていっているはずだ。

Val
アバドンプライムの「メガノマリー」ではゴーラックが行われるのでしょうか。
回答
アバドンプライムでもおそらく開催されると聞いているよ。

Jennifer Trewatha (Magicjen)
今回、ナイアンティック公式スワッグがプライマリー開催都市でのみなのはどうしてでしょうか。今後も続くのであれば、サテライト開催都市へ赴くことを阻む大きな要因となってしまうでしょう。仲間の中にもピンバッチやパッチの好きな人々もおり、私の参加した開催都市で悪評となっています。
回答
今後も引き続きそのように取り扱われる可能性が高いとのことだったよ。

Interlocking
ナイアンティックではファーストサタデー中の追加活動に対する正式支援を検討しているのでしょうか。フラッシュシャードを考えつきますが、他にもアノマリー形式のミニゲームもできるでしょうね。
回答
我々は提案を広く受け付けているよ。しかしながら、イベント規模を踏まえると支援も限定される。連絡をとっていないのであれば、フェヴゲームスの諸君に連絡してくれ。彼等はフィードバックを直接送ることのできる立場だ。

Carly Simpson
ファーストサタデーの申請を前以て行えないのはどうしてでしょうか。そうできれば滞在費や宿泊費を低く抑えることもできるでしょう。
回答
我々は登録を前以て行うことを目標としているわけだが、ファーストサタデーはコミュニティ主催のイベントであることを忘れないでくれ。計画と管理、実施に関わる人々は誰もがボランティアだ。したがって、我々は特定の人々に過重な負担を掛けずに管理できる手法で拡大していく必要がある。だが、ご指摘のことは確かに我々の目標とするところだ。

ori noco
どうしてファーストサンデーは認められなくなったのでしょうか。
回答
世界とは極めてダイナミックなもので、宗教上の制約がある人々もいれば、文化的制約のある人々もいるし、個人的な理由で土曜日にはイベント参加できないという人々もいるだろう。ファーストサタデーの規模が拡大していくことで、この問題も拡大していくことだろう。だが、多様性に充ちた世界であらゆる差異に対応することも不可能だ。ポケモンGOでコミュニティデイを実施したと同じように、世界規模で行うには標準化が唯一の方策であると認識している。こういったイベントを計画、管理、実施しているのはボランティアであることを忘れないでくれ。毎週金曜から日曜までのイベントサポートしなければならないとなれば、フルタイムで従事するも同然だろう。

Unknpwn Agent (putch)
次回のポータルリコン・ライブはどこで計画されているのでしょうか。
回答
次回のポータルリコン・ライブについてはまだ確定していないと聞いているよ。

Carly Simpson
ナイアンティックではファーストサタデーの主催者へクロスファクション・スワッグを販売して賞品としての活用を認めることを検討されているでしょうか。そうすれば素晴らしい助力になるでしょう!
回答
チームによれば「そのとおりです、今年の後半にはオンラインストアの再開を検討しており、このような提案はどのようなものを販売するかに大きく寄与するものです!」とのことだったよ。

VAIN Vurxof
現在、ステルスオプスの勝利陣営にアノマリー情報の提供はないとゴーラックより知らされていますが、今後のステルスオプスへ参加するうえでスキャナー内メダル以外に期待できる報酬はあるでしょうか。ステルスオプスでの情報提供が中止されることで参加意欲が失われることを懸念するエージェントも増えているように思えますが、払拭する情報はあるでしょうか。
回答
君の言は正しいと聞かされたよ。近い将来のインテルオプスとステルスオプスで情報報酬はない。それでも階層型メダルは存在しているよ。現時点でこれ以上の情報はないな。

Bryant Durrell
グーグルプラスの閉鎖でアノマリー史に関する膨大な情報も失われてしまいますが、閉鎖後もこの歴史的な記録は保存されるのでしょうか。
回答
良い提案だね。我々にはその歴史的記録がある。だが、その記録を実際にまとめたことは一度もない。ウェブサイトを構築している今、それを追加するのも素晴らしいことかもしれない。今後数か月間で私になんとかできるか確認しよう。

Agent Tomago
アノマリー開催都市がプライマリーであるかどうかイベントページでどのようにして確認できるのでしょうか。
回答
うーむ、なるほど、いい質問だ。チームへ申し送ったよ。上手く行けば、何かしらの識別を追加できるだろう。

Agent Tomago
iOSのモバイル版サファリやモバイル版クロームでイベントページが機能しないのはどうしてでしょうか。
回答
その不具合はこの回答を公開する頃には修正されているはずだ。

Nathalie Scheepmans
今後、新たなシャードイベントは計画されているのでしょうか。
回答
現時点では何の予定もないね。

ポータルリコン・ポータル申請

Denis D
近接していることを理由とした拒否基準は変わったのでしょうか。
回答
ポータルリコン・チームによれば、変更はないとのことだ。

Paul Davies
ポータル編集の処理には問題があり、誤った位置にあるポータルを見つけ多くのエージェントが適切な位置を申請しても審査では10種類の地点から選択することとなり決定が下されていません。ポータルごとでタイトル、説明、場所のいずれかの編集に限定させるべきに思えます。そうすれば、決定も容易となるでしょう。
回答
「目的はプレイヤーにとってポータルが最善の位置に選択されることにある。まずは地図上でポータルの所在を確認し、その最も近い場所を選択することをお薦めする」とのことだ。

Jan Kulle
NIA OPSではポータルリコンのアップグレードが意図したとおりに機能しているとお考えでしょうか。アップグレードされた私の申請は「通常枠」で処理されたあとのものでした。
回答
チームでは意図した挙動をしているものと考えているとのことだったよ。

Losifer Los
アップグレード・システムに追加機能を整備することを計画されているでしょうか。再申請したいものの重複申請には問題あるポータル申請を破棄して別のポータル申請をランダム選択でアップグレードさせることはできないものでしょうか。ポケモンGOからの申請開始を前にポータルリコンの整理、促進につながるのではないでしょうか。
回答
ポータルリコン・チームによれば、フィードバックを確認して今後の機能強化をどうすべきか、何を優先すべきかを検討しているとのことだったよ。

Sebastien H. (Khatre)
現地から遙か遠く離れた場所から位置変更申請されるポータルが数多くあります。どうしてポータルから50mや100mの距離までしか申請できないようにできないのでしょうか。ただ可能だからというだけで位置変更申請が行われ、古いアルバムやグーグルフォトの写真で遠方からポータル申請する者もいます。
回答
イングレスプライムの同等性がほぼ達成されたと判断したらポータル編集に幾つか変更を行うとチームから伝え聞いたよ。このような具体的なことは対処されているかもしれない。この件でなにかわかったら改めてお伝えするよ。

Losifer Los
自らの申請を確認できるシステム開発に取り組まれているでしょうか。審査されているかが分かり、承認と拒否のどちらが多いかを示すステータスバー、位置情報を確認して修正でき、間違っていたり不充分であると気づいた場合には説明文を追加、修正したり、申請自体を取り下げれるようにできないでしょうか。
回答
今現在そういったシステムは開発されていないとポータルリコン・チームから伝え聞いたよ。だが、このようなフィードバックは全て確認されているし、彼等も知りたいはずさ。

Losifer Los
分類は適切であるにも関わらずガイドラインに背いて、若しくは最新のガイドラインに沿わずに拒否されたことを確認するシステムは用意されるでしょうか。例を挙げると、アートギャラリーは承諾と拒否とが入り交じっているようです。自動生成された月次報告が審査担当者へ通知されているのかもしれませんが、欠陥の検討や追跡はされているのでしょうか。上手く行えていると通知してあげるのも良いかもしれませんね、誰しも毎月拒否通知ばかりを望んではいないのです。
回答
ポータルリコンチームより「素晴らしいフィードバックだ、エンゲージメント・メールを送るようにしたい」とのことだったよ。

Paul Davies
違反報告ボタンを追加してもらえないでしょうか。イギリスでは、偽の写真でポータル申請された公園や一箇所で複数のポータルを得ようと繰り返しひとりの申請者から申請される壁画といったものがあります。
回答
偽の写真投稿は拒否すべきとのことだ。ポータルの評価としては星1とする必要があるし、そうでなければ調査する必要があると私へ教えてくれ。もっとも、私が確認するに簡単な手段もあるね、拒否理由に「第三者の写真」という項目があるんだ。

Lewis
数日前、6種類のポータル編集が処理候補に挙がってきましたが、そのひとつは私の申請したものでした。これは意図したものなのでしょうか、あるいは有り得ないはずのことだったのでしょうか。
回答
ポータルリコンチームによれば、多くの人が同じような編集申請を行った可能性が高いようだね。

Robin Daemen
ポータルリコンのレーティングには今なお多くの混乱があります。仮に全ての審査者が星2で評価した場合にはその申請は承認されるのでしょうか、それとも拒否されるのでしょうか。
回答
「全ての審査者が全ての項目において星2と評価した場合には拒否されることとなる。ただし、全ての評価項目が必ずしも等しく考慮されるわけでもなく安全性で低い評価を得た申請はそれだけで拒否に相当する」と教えられたよ。

Jan Kulle
ポータルリコンの違反報告をタイトルや説明文の編集での利用規約違反まで網羅するよう追加若しくは拡張できるでしょうか。編集申請を審査していると、不快な表現や単なる迷惑メッセージを見掛けるのです。できないのであれば、どのような代替策を講じてもらえるでしょうか。
回答
ポータルリコン・チームは編集申請の悪用対策に取り組んでおり、今後も取り組む予定としている。NIA Opsによればその実装まではヘルプセンター通じてシステムの悪用者への対処を要請してほしいとのことだったよ。効果のほどはわからないが、私に訴えてくれた件はNIA Opsへ対処を要望してみるよ。

V1tharr
ポータル申請が判定されないままとなっている事例に数多くの人々が直面しており、私も夏から判定結果を待っている申請があります。これは未処理申請問題がいまだに解消されておらず、以前のようにポータル候補が失われていっているということなのでしょうか。
回答
NIA Opsでは君がアップグレードを受け取ったかどうかを知りたがっていたよ。そのポータル候補がアップグレードに割り当てられたものの到達していない可能性もあるから試してみてくれ。

Ken Beimer
ポケモンGOとイングレスとでは戦略上の差異がありますが、審査者はイングレスのみを念頭に判断を下すべきなのでしょうか、もしくは双方のゲームを念頭におく必要があるのでしょうか。
回答
ポータル審査基準にもとづいて審査し、如何なることであれ審査基準と混在させないようにしてくれ。

Jean-Marc Paulin
判定されぬまま200日間程を経過したポータル申請が2件あります。アップグレードを受け取りましたが、そのどちらでもありませんでした。どのようなことが起きているのでしょうか。
回答
NIA Opsはその件を調査するためヘルプセンターで問い合わせることを求めているね。有り得ないはずの事例だ。

Joe R.
イングレスやポケモンGOといったゲーム用語を説明文やタイトルに記述した候補を承認して良いものでしょうか。そういったタイトルや説明文は拒否すべきなのでしょうか。そうであれば、どのような理由で拒否すれば良いのでしょうか。
回答
NIA Opsによれば「星1で評価してくれ。理由はテキストを選択のうえ、タイトルと説明文と記入してくれ。」とのことだったよ。

Val
繰り返し質の低いポータル申請を行う人々のために「いたずらコーナー」を設けてはどうでしょうか。ポータルリコンで軋轢の生じる一因には、カウチポータルや現地独自の業種、もしくは実態を知ろうと敢えて行われる攻撃的な言動があります。
回答
NIA Opsは「申請者と審査者の双方を監視し、質の低いポータルを繰り返し申請する人々に対処する」と言っていたよ。

Melißa H. (MayaTheSiren)
ポータルリコンに関する質問ですが、実際には通りを挟んで向こう側にあるものや数ヤード離れた場所にあるものの申請が数多く見られます。最初に写真投稿と説明文、次に「正確な所在を確認させる」という二段階のポータル申請としてはどうでしょうか。
回答
ポータルリコン・チームによれば、既に開発は進められており、申請プロセスは変更され、間もなくイングレスプライムに実装されるとのことだったよ。

Losifer Los
パビリオンの項目を追加してもらえないでしょうか。あるいは公園のパビリオンでは展望台を選択すれば良いのでしょうか。
回答
今のところは展望台を選択して構わない。だが、NIA Opsによれば新たな項目を追加するためにフィードバックへ注視しているとのことだったよ。

Stephen Herr
現地独自の業種として拒否されないためにはどの程度の独自性が求められるのでしょうか。拒否理由にはチェーン店を挙げていますが、人気ある場所かを理由にレストランを拒否されたこともあります。承認されるためにはどの程度その業種が文化的・歴史的なものでなければならないのでしょうか。
回答
NIA Opsによれば「使用されるタイトルや説明文、写真の組み合わせに左右される。レストランが市内で重要な場所に位置するのであれば、説明文で審査者が適切な判断を下せるよう説明しなければならない。」とのことだったよ。

Stuart C.
他の全てのガイドラインに沿っているポータル申請で夜間に撮影された写真であった場合、それが暗闇の中でも充分に視認できるものであったりライトアップ等で明るく照らし出されていればポータルリコンで高品質な写真と扱われるでしょうか。
回答
NIA Opsへ確認したところ、はっきりと視認でき、焦点のあったものであれば夜間の撮影でも問題ないとのことだったよ。

Patrycja K.
最近、ポータルリコンでは数多くのポータルで位置情報の編集申請が行われています。それはどれも1~5メートルの修正で、残念なことにS17セルでより多くのポケストップやジムを求めるポケモンGOプレイヤーが次々に編集申請しているものです。この問題は私の地域でポータルリコンの8割を占めるに至っていることです。ナイアンティックが既にこの問題を把握されているのであれば、どのような対策をされるのでしょうか。
回答
NIA Opsによれば「編集申請の悪用を監視し、申請者へ対処している。審査者には実態に即して選択することを推奨する」とのことだったよ。

Steve Johnson
人生には時折大きな転機があるものです。私の街ではショッピングモールに大規模な再開発が行われ、今ではそのモールのポータルはそのほとんどが失われました。私は存在しないポータルとして報告しましたが、徒労に終わっています。いま現在存在するものを新たなポータルとして申請することはできるものの、既存ポータルと隣接するとして拒否されるかもしれません。このような問題は私だけのことではないでしょう。これは同様の問題を提起した別の事例です。個々の編集申請で問題に取り組むよりも、再開発された地域全てのポータルを一斉更新するため、コミュニティはナイアンティックとどのように協力していけば良いでしょうか。
回答
君の質問に対するNIA Opsの回答は「存在しないポータルとして報告して拒否されたのであれば、ポータルがその場所に実在しないという証拠がおそらく充分でなかったのだろう」とのことだったよ。

Renan Oliveira
私の地域では、対立陣営のエージェントが本来とは全く異なる場所へ適正なポータルを位置編集しようとしています。誤った位置への編集申請が大量に行われ、ナイアンティックによって承認されてしまっていることに対してどうすれば良いのでしょうか。
回答
NIA Opsから伝えて欲しいと求められたが、「編集申請はNIA Opsでなくポータルリコンで処理されている。誤った場所にポータルがあったり、悪用が憂慮される場合はヘルプセンターで報告してくれ」とのことだったよ。

Aidan Datari
電気自動車の充電ステーションはポータルとして相応しいのでしょうか。私見としては、より美しい環境を奨励するものに思えますが。
回答
賞賛に値するものではあるが、私に与えられたガイドラインでは独自の芸術性を備えていなければポータルの資格はないことになっているね。そうでなければ、本質的にはガスステーションやガソリンステーションと同様に扱われるよ。

Richard Humphries
位置情報の編集に関して現在のポータルの所在をポータルリコン上で確認できるようにしてもらえないでしょうか。
回答
ポータルリコン・チームによれば、現在の所在に関わらずプレイヤーには適切な場所を選択してもらいたい、とのことだったよ。

NIA OPS/ポリシー

Gerald Wolf
長きにわたり両陣営のエージェントはイングレスのコミュニティ・ガイドラインに明示されてある「ウィン・トレード」を用いて互いを批難し、ミッションデイやファーストサタデー、クロスファクション・フィールドアートといった「公認」の取り組みに対しても「ウィントレーディング」と見做してきました。ですが、数日前、その言葉が利用規約にもコミュニティ・ガイドラインにも掲載されていないことに気づきました。これは意図した変更だったのでしょうか、そうであればどうして変更されたのでしょうか。そして、これはクロスファクションの全てが公認されたゲームえあり、他方陣営のエージェントに対する支援が禁じられないことを意味するということになるのでしょうか。
回答
この件には率直に言おう、以前言及したことだが改めて言う必要があるね。ファーストサタデー、ノーベンバーリマ、ミッションデイ、グリフチャレンジ、アノマリーといったナイアンティック公認イベントはウィン・トレードではない。納得できずともそれがルールだ。冗長と判断されて変更されたわけだね。
私から忠告するとすれば、公式イベント以外では他陣営の人若しくは人々と共謀して互いの行動で益を得ることはゲーム精神に反することであり、不正行為として報告される可能性がある。それが公に行われ、コミュニティへ悪影響を及ぼす意図のない場合、クロスファクションであることを公に明かして酒場に集まるといった事前に誰もが情報を知ることができるのであれば、それを不正行為とは扱わないというのが私の考えだ。だが、自分の行動を公に明かしたからといって不正を免れ得るわけではない。君が他陣営の友人とともに衛星電話なしには到達できないアンカー・ポータルを破壊しようとするなら、不正行為と報告される可能性はあるだろう。

Valentin Brückel
位置情報の誤ったポータルを報告する推奨プロセスは何でしょうか。
回答
NIA Opsによれば「スキャナーを介して編集申請することだ。既に編集申請していて悪用が懸念される場合は、ヘルプセンターから報告してほしい。先に述べたようにポータルリコンの悪用対処に取り組んでいる」とのことだったよ。

Thomas Grint
最近のスポーツ関連のポータルは邪魔にならないよう端に配置されることが相応しいとの質疑がありましたが、同様のことが建造物や他の屋外の場所にも当てはまるのでしょうか。例を挙げると、他で利用されていてウルトラストライクの使用が問題となるであろう中央部を避け、教会は入口や壁端にポータル配置することが相応しく、遊び場は入口や周囲のフェンス上にポータル配置することが相応しいのでしょうか。
回答
この件にガイダンスを示すことはできない。建造物や「他の屋外」とは非常に漠然として詳細でない。3メートル四方の建物もあれば、300メートル四方の建物もある。通常、スポーツ競技場は同サイズであるため、スポーツに関連したルールは普遍的に適用できる。だが、そういうことにも地域の野球場とマイナーリーグの野球場には大きな違いがあるかもしれないね。前回は地域型の野球場に関して具体的に話した。カテゴリーにある建造物とは、小規模な歴史的酒場からエッフェル塔、英国国会議事堂、あるいはタージマハルとあるね。

John de Vries
学校教育制度に例えばはK-12がありますが、実際のところは様々な教育制度があり、その定義は欧州諸国で不明瞭なこともあり、多くの場合で國ごとの違いがあります。K-12に沿わない國における年齢制限を指定してもらえないでしょうか。ポータルとして承認されるのは、12歳以上、16歳以上、18歳以上若しくはそれ以外の年齢相当学年のいずれからの施設なのでしょうか。
回答
NIA Opsによると、基準に明示してあるのは「小中学校敷地内にあるポータル候補」であって、これはK-12制度を適用していない学校施設にも活用できるとのことだったよ。

Eldaly Morningstar
新たなサポートシステムに関連して、まだ終了していないチケットの取扱いはどうなるのでしょうか。旧システムで発行して未だ解決していないチケットが私にもあるのです。私がエージェント名を誤記入したことで生じてしまった失われたミッションデイ問題です。
回答
NIA Opsに聞いたところでは「旧ヘルプセンターで発行されたチケットは全て回答されたか新システムへ移行されているが、回答のない場合は改めてチケット発行してくれ」とのことだったよ。

Paper Boats (time137)
意図的にNIA Opsの誤認を招くような情報を提供したことが確認できた場合には、その人物には処罰が行われることになるのでしょうか。適切なポータルを通報しようと虚偽の情報提供を行うような行為です。
回答
確かに有り得ることだが、その質問は包括的に過ぎて具体の回答はできないな。だが、虚偽の通報で罰せられた例はある。

Chicken3gg
問題があってNIA Opsと連絡をとりたい場合にチャットボットとやりとりせずに済むことはあるのでしょうか。
回答
NIA Opsによると「目的は迅速に答えが得られるようにすることであり、チャットボットはヘルプセンターで既に明らかとなっているものではより迅速に答えが得られる。チャットせずにチケット発行させたいのであれば、チャットウィンドウでスキップ(Skip)と入力してくれ。フィードバックに感謝するよ、メッセージを更新することにしよう」とのことだ。

van Valdis
イングレスサポートが作り替えられ、スクリーンショット等を添付したチケットを発行できないようになりましたが、チャットボットではなく適切なサポートを受けれるようにするにはどうすればよいのでしょうか。
回答
NIA Opsから伝えて欲しいと言われたんだが「チケットが発行されれば、添付ファイルの追加ができるようになる。チケット発行後にチャットウィンドウ右下にある小さなクリップのアイコンをクリックしてほしい。そうすれば補足情報や添付ファイルを追加できるようになる」とのことだったね。

Antonio Martín Navarro (Hulk32)
最近私たちは周辺のポータル、とりわけ自宅のポータルを求めるポケモンGOプレイヤーの大挙に晒されています。そうしたポータル候補が基準に従ったものであれば何ら問題はないのでしょうが、両陣営で互いに破壊しあっているマルチアカウントであったり、ポータル申請できるレベル10アカウントを共有利用しているものであったり、遠方で活動しようとしたスプーファーであったり、レベル10アカウントを売買したものであったり、ポケモンGOで利用しやすい位置へ編集機能を悪用ししようとしたものです。私たちはポケモンGOプレイヤーではありませんが、コミュニティで重要な位置付けにある者もいます。どのように対処されるのでしょうか。
回答
利用規約に違反すると疑われる場合は、ヘルプセンターを通じて報告してくれ。

vid Strickland
かつて私の作成しようとした未完成のアートをミッションに使用し、数年にわたって削除にも変更にも応じないエージェントがいます。ミッションアイコンを変更して盗作をやめさせるにはどうすれば良いのでしょうか。
回答
NIA Opsからは「君ガ著作権を有しているのであれば、サポートへ連絡してくれれば画像の削除をお手伝いする」とのことだったよ。

Munch WillbeBlue
スキャナーを介さずに不適切なポータルを通報する手段はないのでしょうか。私有地の奥深くにあってスキャナーで捉えることもできないため、スキャナーを介した報告のできないポータルもあります。他方で現地企業がイングレスのサポートウェブサイトを通じてポータルを通報することも最早リンク切れとなっており、行われていないようです。
回答
NIA Opsからの回答によると「ポータルの通報はスキャナーを介して行うことを推奨する。ポータルキーを活用するかコミュニケーション・パネル上のポータル名称をクリックすれば通報できる。不動産所有者がヘルプセンターを通じて通報することもできるが、ブックマークではリンクが古くなってしまうことには注意してくれ。」とのことだ。

Steven Cunningham
歴史的の偉人に関わる記念碑の申請について説明いただけないでしょうか。大抵の人々が國レベルで著名な人物でなければならないと言うのです。
回答
そこは地元の人々に任せているよ。ウィキペディアに掲載されていなければならないといった世界共通の要件もないよ。地元のコミュニティが判断できるようにすべきだし、申請者は注目に値するかが明確でないときにはそのポータルの重要性を説明文をもって審査者へ提示するべきだろう。

その他

The Steaks
グーグルプラス閉鎖にともなうアスク・ミー・エニシングの新たな提供先に進捗はあるでしょうか。
回答
公表できるような進捗はまだないね。良い知らせとしては、イングレスプライムの導入計画を進める中で我々がグーグルプラスやツイッター、フェイスブック、インスタグラム、レディットといったハブとなるツールやプラットフォームの必要性を認識していたということがある。そうした経緯からこの種の機能導入にはいち早く取り組んでいたんだ。早くに計画していたことでグーグルプラス閉鎖の報にも浮き足だたずに済んだんだ。12月にグーグルプラスの閉鎖前倒しが発表されたことで、やや遅れを取ってしまったが、4月2日までに全て稼働させようとしている。我々はこの目標達成に取り組んでいるし、当初の予定が変更されていなければ、このようなやりとりが行われることもなかったろうね。

Fred Espenscheid
カプセルや量子カプセルの妥当な確保数量はどの程度とお考えでしょうか。
回答
プレイヤーによることだろうし、どのように整理したいかにもよることだろうね。アイテムひとつずつを100個のカプセルへ格納することが10アイテムごとに10個のカプセルへ格納することに対して優劣あるだろうか。私にはわからないな、人ぞれぞれの好みさ。

Losifer Los
ポータル発券数といった各種の計測値やメダルのラインキングをリーダーボードで確認できるようになるでしょうか。
回答
正直なところ、私は知らない。この件で私は行ったり来たりしてるよ。他方で、イングレスとは青色と緑色の対比構造であって、重要な点はそれに尽きる。リーダーボードに重きを置くことは我々の望まぬ良くない行動を誘引することになるかもしれないね。それはそれとして、ポータルハックの世界ランキングが2458位だとわかることでコミュニティに悪影響が及ぶだろうか、ラインキングを挙げようとすることは、プレイする動機になりはしないのだろうか。その逆も真なりなのだろうか、リーダーボード上のランキングが低すぎる若しくは掲載されないことで、プレイ意欲を削ぐことにならないだろうか。私自身に強い要望もないから、大多数のプレイヤーが望むのであれば喜んで協力しよう。

Marina van Donk
公式イングレス・ウェブショップは現在稼働していませんが、いつ再稼働するのでしょうか。グライダーグローブを購入したいのです。
回答
イングレス・コミュニティへより良いサービスを提供する手段について模索しているところだよ。

Jeff Lehman
毎年の記念メダルをその年における実活動をもとに配信することは検討されているでしょうか。例を挙げると、1AP以上であればブロンズとし、オニキスを得るためには2000万AP以上にするといったものです。明らかに活動実態のないプレイヤーのプロフィールに4種類の記念メダルが連続して挙がっているのは奇妙に見えるのです。
回答
私の知る限りはそういったやりとりはないね。だが、優れた観点ではあるね、申し伝えてみてチームがどう思うか聞いてみよう。

Steven Schulte (Newfriend)
新たなミッションメダルは非常に不人気のようです。前のデザインは非常に素晴らしいものでしたが、どうして変更されてしまったのでしょうか、差し戻してもらうことはできないのでしょうか。
回答
現時点では差し戻されるとは思わないな。イベントの目的をより反映させたデザインとしたんだ。

Mustafa Said
オシリスの啓示の夜イベントではオシリス・スキャナーのデモンストレーションにレイザーフォンが使用されていたはずです。国家情報局なのかもしれませんが私に知己もなく要望を挙げることはできません。ここではレイザーとナイアンティックとで、2013年に「RedX」の販売開始にあわせてナイアンティックがウルトラストライクでモトローラとコラボレーションしたように、レイザーフォン2の「オシリス・エディション」や「プライム・バージョン」でコラボレーションできないでしょうか、面白いと思うのですが。
回答
有り得そうもないことだね、素敵な提案ではあるが、ないだろうな。

Sam L (dotsamantha)
ナイアンティックは主催者としての怠慢にコミュニティがどう受け止めているかを気にかけてはいないといつになれば認めるのでしょうか、他のゲームのサンドボックスに過ぎないといつになれば認めるのでしょうか。
回答
常日頃であればこのような質問には答えないものだが、君とは逢ったことがあるし、この質問が欲求不満の発露だとわかる、挑発ではないのだとね。君の書いたことを紐解くとしようか。過去6年間にわたるナイアンティック従業員や主催候補者たちのやりとりは知っていたとしても明かすことはできない。双方はともに人間であって、人間とは完璧でないものだ。全てがうまくいったとは言えない。2012年まで遡れば私もコミュニティを運営するプレイヤーだったし、いまではナイアンティックでイングレスのグローバル・コミュニティマネージャーを務めている。プレイヤーの主催者に過失があったと私が言及したことはないだろう。過失があったかはナイアンティックにとって益あることではないのだ。私の把握していない問題があるのかもしれないし、解決したと思い込んでいる問題があるのかもしれない。どのようなものであれば、私は解決の手助けをしていこう。気軽に詳細を私へ寄せてくれ。一般論はときとして建設的でなく破綻させてしまうこともあるからね。
加えるとすれば、ナイアンティックではイベント主催者との連絡体制を改善し、彼等に権限を付与することを望んできた。ナイアンティック従業員とイベント企画者との連絡を円滑に進めるためにイベント形式に応じた複数のスラックチームが存在している。必ずしもそうではなかったが、イベント主催者はプレイヤー間の推薦で選出されるようになっており、ナイアンティック内の情報網で選定してはいない。誰もがミッションデイやファーストサタデーを主催できるし、初めての試みだがオシリス・シーケンスのPOCへアノマリー都市の推薦依頼も行ったよ。アノマリー主催者には遵守事項が文書化されている。これは過去全てのアノマリーで存在したわけではないが、更新と改善とが続けられているよ。ミッションデイやアノマリーのPOCにはボランティアコインといった限定アイテムが授与されている、全てにおいてではなかったけどね。ナイアンティックではアノマリー後に陣営の主催するアフターパーティにもしばしば協力しているよ。昨年、ナイアンティックではアノマリーPOCからの要請を受けてホテル確保に負担をした。これらで一切の問題が起きなかったかというと、そうではない、だが我々は挑んでみたわけだ。アノマリーPOCには公表前のアノマリー戦績基準を確認してもらっているが、これも過去に行っていなかったことだ。POCの要求したとおりに計画していることを確認するため、事前にプレイボックスへオーナメントを点灯させてもいる。ミッションデイのミッションは迅速に確認されている。怠慢でないとわかる事例やナイアンティックが見せかけでなく実際にイベント主催者や地元コミュニティとの関係改善を図ろうとした事例は数多くある。当事者双方の要望が100%納得できることはないものだ。だが、ここ数年で多くの協業と歩み寄りが図られたように思えるよ。欧州地域のコミュニティマネージャーはアムステルダムPOCとの問題解決に電話でなく日帰りでドイツからオランダへ赴いて直接面談する努力も見せた。
君のふたつ目の質問に関しては、先月のアスク・ミー・エニシングを読んでみてほしい。イングレス本来の目的とその歴史、ナイアンティックがその成功と将来像をどのように捉えているかを取りあげているよ。その件ではジョン・ハンケによる最近の言及にも触れている。我々は消えゆくことを望んではいないし、無視していることもない。イングレスプライムでは2週間ごとにソフトウェアのアップデートを行っていっている。熱心なエンジニアチームとともに開発が進められているよ。数ヶ月前にはロードマップを公開したが、これは初めての試みであってプレイヤーと直接やりとりしていき、期待に沿おうと行われたものだ。どのような変更が行われ、どのようなことに取り組んでいるかのわかる詳細なリリースノートも公開されるようになった。我々はプレイヤーと協力してレディットにイングレスプライムのフィードバックグループを創設した。私自身は毎月アスク・ミー・エニシングを行い、問題を解明し、透明性を重ねていっている。企業サポートの観点で言えば、これらは黙殺され消えゆく兆候ではない、真逆のことと言えるだろう。
我々が完璧かと問われれば、そうではない。だが、我々が配慮しておらず、しようともしないと言うのであれば、それは事実ではないね。

Richard Doni
今後どのソーシャルメディアで連絡を取れば良いのでしょうか。
回答
ツイッターの @KrugDrew で私に連絡をとることができるよ。インスタグラムでも @KrugDrew を見つけることができるはずだ。レディットだと /u/soloredcup だね、redsolocup は先に取られてしまってたんだ。最後に、テレグラムチャットでは @RedSoloCup で連絡を取れるよ。

Sam L (dotsamantha)
もうひとつ質問があるのですが、両陣営エージェントは過酷なポータルの確保に多大な努力を払っており、位置偽装されれば復旧は困難を極めます。アカウントバンに数ヶ月間を要することもしばしばで、ポータルは適切に復旧されません。ナイアンティックは膨大な情報を把握できる立場なのは明らかであるのに、どうして配慮していないことをお認めにならないのでしょうか。
回答
私はポータル・リセットプログラムを構築し、二年間にわたって管理してきた。ナイアンティックが把握してからポータルの復旧に数ヶ月もかかった事例はない。プレイヤーからナイアンティックへの連絡における遅延は、そもそも把握するより前のことなのでお答えのしようがない。だが、文書化されれば通常数日のうちにリセットされている。移動中やホリデーシーズンの場合はときとして1週間以上かかることもあるが、数か月ということは絶対に有り得ない。ポータルが誤って復旧されたこともないし、そのままにされたこともない。過去2年間でエラーの発生した回数も片手で数えるほどだが、それも数時間のうちに解消したよ。
明確にしておくが、全てのポータルがリセット対象となるわけでもない。考慮しなければならない等級化された様々な基準が存在しており、次のような事柄が含まれ、過去にアカウント処罰歴があるかに限定されない。
- 最も近郊の活動エージェントとの距離
- 地形
- アクセス制限若しくは季節に限定されるポータル
- ポータル周辺の電波受信状況
- ポータル確保に要する諸費用
- ポータルの確保されている頻度
- ポータルの過去に確保されてきた期間
- ボットによるファームと疑われる場所か
我々が配慮していないのであれば、そうした位置偽装による行為を復旧させるプログラムを作成することもなかったろう。プロセスに改善の余地があるかと言えば、そのとおりだろうし、まだ間に合うことだろう。配慮しないなんてことは有り得ない。それは実態とは真逆のことだ。

Invader Zim
テオフィロス・シスルの早口言葉で、アザミのふるいを上手くやれば、3千のアザミを親指に突き刺せるといいますが、親指で何本のアザミをふるい分けることができるとお考えでしょうか。
回答
13本だね。

Interlocking
ヴァンガード・プログラムは成功とお考えでしょうか。想定したほどの充分なフィードバックとコミュニティの関与を得られたのでしょうか。
回答
非常に成功していると考えているよ。ヴァンガードは様々な事柄に関するフィードバック収集に基調な人材であると証明されている。最近ではヴァンガード諸氏がイングレスのリーダーシップチームと数日間にわたってソフトウェア面に留まらぬ様々なイングレスの側面にフィードバック提供するサミットを開催した。覚書にして40ページを超える数多くのやるべき事項が挙がった。ヴァンガード諸氏は秘密保持契約に拘束されており、その取り組みのほとんどは明かされることなく遂行されている。この種のプレイヤーボランティアの取り組みには感謝しきれないほどだよ。
先週、ヴァンガードに関するレディットのスレットを見た。それに少し触れておこう。その投稿者はヴァンガードがポータル審査に関与しており、プレイヤーがポータルリコンへ参加できないようにする権限を有するものと主張していたが、それは明らかな間違いだ。ヴァンガードはナイアンティックに対してフィードバックを提供するプレイヤーの擁護集団であり、ツールやゲーム機能でプレイヤーの権限を変更することはできない。サポートチケットを確認することもできないし、プレイヤーの処罰や処罰解除を行うこともできない。NIA Opsと直接やりとりをすることもできない。彼等の使命は文字通り、フィードバックの求められた事項をナイアンティックへ提供する、それだけだ。

Mick Preston
二人のエージェントがひとつのポータルへデプロイする際には、しばしばどちらのエージェントがデプロイを完了させたかという疑問が生じます。一方のエージェントはアクションポイントを得て、他方のエージェントは全く得られないのです。ナイアンティックでは、実際にレゾネーターをデプロイさせたのがどちらなのか確認するインスタント・リプレイ機能を用意してもらえるでしょうか。
回答
いいや、そんなことはしないし、必要とも思わないね。タイムスタンプを使うさ。

James Nelson
リカージョンプライムが何かしらで引き分けに終わった場合は、ハンクプライムのシミュラクラはどちらにも属さぬままとなったのでしょうか。
回答
いい質問だ。しかし、そうはならなかったし、異なる結末を憶測することに価値があるのかはわからないな。愉しい思考実験ではあるかもしれないが、実際のところ勝利陣営が定まった以上は何も変わりはしない。

Mick Preston
アスク・ミー・エニシングで押し寄せるポータルリコンの質問にはうんざりしていないでしょうか。
回答
そんなことはない。まだまだ曖昧な部分があることは確かだからね。

Nn Rr
「活力を失ってしまった」相手陣営コミュニティに何かしらのヒントはあるでしょうか。積極的に他方の陣営に引き入れる以外にあるでしょうか。
回答
絶望的な状況下では抜本的対策が必要となることもある。何年も前、私の自宅周辺はエンライテンドのためにプレイする者は誰ひとりおらず、ひとりのプレイヤーが他の人々を呼び込むために陣営変更した。彼はエンライテンド陣営を築き上げ、そしてレジスタンスへ復帰していった。

Losifer Los
クロックポットでポットローストを調理したことはあるでしょうか。肉を柔らかくするためにスプライトを1缶、マッシュルームスープを1缶、リプトン・オニオンスープミックスを1袋、加えて4~6時間の調理を終える1~2時間前にニンジンとジャガイモを投入する料理です。そうであれば、ローストが好きでしょうか、あるいは好みではないのでしょうか。
回答
ポットローストは大好きさ!もしかするとラザニア以上にかもしれないね。悲しいことに、私は数年前の冬、年末の数ヶ月間にかけてほぼ毎週つくっていたら、妻から当分見たくもないと言われてしまったんだ。リプトン・オニオンスープミックスは使ったことがないな、試さなきゃならないね。禁止令はもう解かれてるから大丈夫さ。私の場合は最初にジャガイモとニンジン、玉葱を入れて低温にしているね。

Mischa Krilov
イングレスのゲームプレイ変更とそれを開発チームへ指示する裁量権が与えられたら、あなたならどのような創作性をもたらしてくれるでしょうか。
回答
素晴らしい質問だね。どういった創作性を求めているか定義する必要があるだろう。私は低レベルのバースターやレゾネーターを高レベルへできるようにしようか。コモンのアイテムをレアに、レアのアイテムをベリーレアにするかな。絶対に有り得ないことだろうね、そんなことをすればゲーム経済が破綻することになるだろう。そこで24時間に1度のみ使用できる購入可能なクラフトカプセルを用意するんじゃないかな。最大で100個までのアイテムしか格納できず、数量も減少させるべきだろうな。X6を100個であれば、X7を50個とかX8を25個とかになるだろう。これならゲームを破綻させるとは思わない。レベルゲートも設定しなきゃならないと思うね。レベル8のエージェントであればX6やR6をX7にでき、レベル9でX8やR8にできるようにする。低レベルのアイテムではやらせたくないな。ひとりで何とかできるんだからね。レベル12でコモンをレアにできるようにし、レベル14でレアをベリーレアにできるようにしよう。リカージョンすれば最大格納数が150個や200個のクラフトカプセルを所持できるようになるかもしれない。他のプレイヤーとの協力なしには得られないアイテムを手にするのだから、レベル8ポータルのハックでしか得られない取引不可能な触媒を必須としよう。クラフトカプセルと触媒をともに使う場合に限ってアイテムをクラフトできる。触媒の入手確率は非常に低く設定すべきだし、クラフトされたアイテムもプレイヤーと紐付けて取引不可能とする。購入可能なトレードカプセルを使えば、ポケモンGOのギフト機能のように他のプレイヤーへ送ることができるかもしれないな。だが、繰り返しになるが、24時間で1カプセル、最大100個のアイテムに限られる。あまり多くを追加しないこと、それが設計を始める方法だ。

Shakil Assi
フランクは妹より8歳年上です。3年間で彼は妹の2倍となります。さて、彼等はいま何歳なのでしょうか。
回答
その質問には隠された文脈があるね。フランクとは犬だ、更に正確を期せばジャーマン・シェパードだ。彼は家族の一員と扱われ、夜は両親のベッドの上で眠っている。彼は胃が弱くてトウモロコシにアレルギーもあるので、特定ブランドのドッグフードを食べなければならない。そのせいで彼は少しばかり寿命を縮ませるだろう。だが、フランクの課程は農場暮らしだから彼も運動には事欠かず、素晴らしい体型を保っている。フランクはジャーマン・シェパードのブリーダーをする義理兄弟のところからやってきた。
そして妹というのは実のところゲレという名のスナネズミだ。巣穴を駆け巡ることを好み、日中は眠り、ムラサキウマゴヤシを食べる。ゲレは2016年にインディアナ州ウォバッシュ郡のペットスマートで購入された。ウォバッシュの冬は冷え込むが、ライラック・フェスティバルの毎年開催されるニューヨーク州ロチェスターほどではない。今年のそのフェスティバルはハイランドパークで5月11日から始まるよ。
1888年に養樹園主のジョージ・エルワンガーとパトリック・バリーがロチェスターへ20エーカー(8万1千平方メートル)のなだらかな丘陵地帯を提供し、そこが今日ではハイランドパークと呼ばれている。初の国立自然公園として重要な場所だ。ハイランドパークの最終施工は都市計画で名高いフレデリック・ロー・オルムステッドが手掛けた。公園内のライラックは1892年に園芸家のジョン・ダンバーが20品種から手掛けたものだが、そのうちの幾つかは植民地時代初期に持ち込まれたバルカン山脈原産品種の挿し木だった。今日では、155エーカーあるハイランドパークの22エーカーが500品種以上のライラックで埋め尽くされている。
フェスティバルの起源は、5月の日曜にライラックを見ようと3000人の人々が公園を訪れた1898年に遡る。その10年後、初めて組織的に開催されたライラック・フェスティバルには2万5千人が集まった。以来、その数は50万人以上に増え、祭りは10日間にわたって行われるようになっている。諸君もライラック・フェスティバルへ赴き、その蜜を買うべきだ、素晴らしいものだよ!

Mick Preston
どうしてアスク・ミー・エニシングのルールである「 1度の投稿で複数の話題、複数の質問を取り扱わないこと。1投稿1質問とする。」は無視されるのでしょうか。本当にルールとなっているのでしょうか。
回答
規則で明示していることだけれども、位置偽装し、アイテム売買し、利用規約に反してもいるね。

chris n
しばらく前から私の携帯電話では奇妙なことが起きていて、ポータル申請でタイトルの接頭にスペースが入ってしまうのです。その結果、ポータルキーのソートは大混乱となってしまいます。タイトルの編集申請を行ってもポータルリコンの審査者は意に介してくれそうにないことでしょう。どうかナイアンティックで自動編集してもらえないでしょうか。
回答
答えは簡単だと思うよ。申請前に余分なスペースを編集すればいい。それが最も簡単に思えるが、ブラックベリーでイングレスしないようにするという選択もあるだろうね。

Zeke Egherman
ベーコン・ビーコンについての進捗はあるでしょうか。
回答
間もなくだ。

Yw Nightmare
まだ木靴を履いているのでしょうか。
回答
オレンジ色に着飾ったのは4月27日だけのことさ。

Mirjam Wanner
友人のためにお聞きするのですが、ブラックチョコレート若しくはホワイトチョコレートはお好きでしょうか。
回答
チョコレートは好きだよ。

Andrew Krug
2019/02/14 16:52:11
February 2019 Ingress AMA Selected Questions and Answers

Ingress Prime
Q: Cyberwizard Productions - While I understand the need for speedlock for things such as hacking and deploying on a portal, I do not understand why recharging remote keys is subject to speedlock. You don't have to be at a portal in order to do that, so my question is why is remote recharging of portals subjected to speedlock. If I can be sitting at my desk on the other side of the country and recharge a portal, I should also be able to be a passenger in a car and recharge the same portal.
A: Unfortunately, not everyone that claims to be a passenger is a passenger.

Q: kes Kelly Sch - Is there any news on the battery-drainage of Ingress Prime?
A: The most recent 2.16.2 and 2.17.1 versions had some pretty big improvements as a direct result of a number of changes like the way XM is handled. We are going to continue to tweak and improve things. But if you haven't given the latest versions a try you should do so.

Q: The Steaks - As Prime is still rated at 4.2 and 2.6 on the play and app stores vs Redacted being rated at 4.6 and 4.7 respectively, is there talk about a relaunch of Prime that looks,acts, and PERFORMS just as good as redacted does?
A: Saying something looks, acts, and performs as good as another thing is subjective. You may not agree with the following, but there are people that like the way Prime looks and acts. The performance has gotten measurably better compared to when it was first released to the point where most of the critical bugs have been addressed. There are always edge cases that cause things to happen, but 2.17.1 is extremely stable. I can understand the ratings being low for the initial version. But I would hope folks would update their scores as things have progressively improved over the months since launch. That's the long way to say, no, REDACTED is at its end of life. Prime will be the only client and version going forward at some point in the near future.

Q: ori noco - if the color saturation cannot be changed, could the Green and Blue portals and fields be adapted to have different textures in Prime? Blue/Green colorblind players, myself included, find Prime impossible to parse.
A: Can you reach out to be via Telegram? My username is @RedSoloCup. The Ingress Product Team would like to get more information about your use case and see how we can change things based on feedback.

Q: Gary Tolley - Grogyan - The new UI has seemed to have been given the same view all over.
It is difficult to read, especially in bright sunlight. Do you think that the GUI will be lightened up, a lot more, further down the road?
A: Our developers have informed me that we are currently working on improving viewability when outdoors and in sunlight.

Q: Sebastian Štefaňák - Will it be possible to choose other language than system language?
A: Not at this time.

Q: Philip Bell - When are we likely to loose scanner redacted ?
A: REDACTED will be removed when our team believes that Prime is at or extremely close to feature parity. I cannot provide you a specific date. We have our own internal goal for when this estimated to happen but resources and priorities change all the time. When when feature parity AND usability parity are close you will know the time is near.

Q: Brent Hollett (Perringaiden) - Why hasn't Prime implemented the "fast actions" abilities of Classic since its one of the largest missing features for parity?
A: Our Engineering Team says, "As with all features for parity, we are evaluating which and how best Prime can serve our diverse player base. Due to the way one-finger rotate and the tap to zoom work, if this is implemented it might require a double tap instead of how it functions in REDACTED currently."

Q: Nn Rr - Hey Andrew. When will we get a new tiered stats-badge? So not one where you have to attend some event, but an oldskool stats badge?
A: We have been talking about this lately in discussions about the long term roadmap for Prime. I would love to hear feedback on what you think the new badges should be and what their tier levels could be.

Q: Houssam Eltouny (DARKoo7) - Do you personally think that prime at release date was at the same stage and complete as original ingress?
A: Yes and no. Yes because Prime has many more features that the original scanner did not have in 2012. But no, by choice as explained in previous AMAs when compared to REDACTED.

Q: Anastacia D Washer - In the last AMA, +Erika Yone asked about paying for more space so we could break the cap on 150 missions available for authoring. Your response, in so many words, was, that the Mission System and Processes needs an overhaul. Yes, those were 'not' quite the words, but drove the point home, the system needs some serious work.
Questions:
1. Where is the reconstruction/redevelopment/recreation for Authoring, Processing, Approving of "Missions" AND "Banner Missions" on the plate for Niantic and Ingress? Is there a Priority set for this, at this time? If not, will there be one? If so, can you share this?

2. With the global audience for this feature, what would you first do to fix things in the immediate situation to improve the Approvals of Banner Missions to alleviate the frustrations many banner missions authors are experiencing?

3. To help with improvements of Authoring/Processing/Approving Missions/Banner Missions what about creating a public opportunity for authors to help assist with feature requirements to share in improving this feature. Say put this on REDDIT or something, as a post, since G+ is going to be giving up the proverbial Ghost in the near future...
A: These are great questions. For future AMAs, if you can try to ask one question per post that would help out tremendously. However, I think it is important to address these.

The requirements for mission process redesign are being written up and planned out. I know NIA OPS and our PM want to make this priority. But they have to weigh it against all the other things they want to do as well.

I personally don't know that this can be released in phases because of how interconnected it all is. So there isn't a "first thing" in my opinion. The creation of Mission Banners directly impacts the way Missions should be reviewed and them being published impacts how they should ideally be displayed in the scanner. Those are the three pillars of the Mission process. Doing one thing first and not have all the supporting pieces in places wouldn't make sense and we would be in the same position we find ourselves in today with a broken process.

We have been listening, reading, and gathering a lot of feedback on this. I don't think anyone creates more banner missions than our own staff. We are acutely aware of the shortcomings. That isn't to say that a formal public feedback mechanism would be a bad things. But we aren't lacking in feedback or understanding of the issues caused by the current system. Maybe we'll create a beta tester group for anything new -- I don't know. But there is certainly a place and use for the community helping above and beyond what they already have.

Also, understand that regardless of whether it's a single Mission or part of a banner, it needs to meet the Mission Criteria. Specific Missions within a banner can be rejected if there are issues with the Mission image (mostly a watermark or copyrighted image) or there are issues with the content.

Q: Michael Koopman - Could the glyphing delay as seen in reddit.com - r/IngressPrimeFeedback - The dots in the glyph screen feel smaller and glyphing in general feels "delayed" be prioritized higher? It is actively holding people from several communities back from switching to Prime.
A: A number of the glyphing issues were resolved in 2.16.2 and 2.17.1. If you haven't tried the most recent version, please do. If there are still issues, or new issues, please provide them in the feedback subreddit.

Q: Carly Simpson - Would it be possible to eventually get an option to toggle on / off button to allow players to see links available from keys in capsules / lockers?
A: This is an interesting idea. I'm sure it is possible. But, I'll have to ask the engineering team about the technical feasibility of it and what the UX impact would be.

Q: Denis Muzhzhukhin - Any plans to add some environmental features to the game? Like weather in PoGo. Magnetic fields impacting fields somehow for example or whatever.
A: We were just talking about this during a few of our recent meetings. I'm not sure that a feature set like this would be implemented prior to Prime being completely on the Niantic Real World Platform backend. It certainly wouldn't happen until REDACTED is retired. So for now, it isn't a priority.

Q: Dirk Aten - From the iOS patch-notes for 2.16.2 we can conclude that Niantic is working on Capsule renaming for 2.17
Can you confirm this? And will this be for iOS only, since it is only in the iOS App Store patch-notes and AFAIK nowhere else.
A: That was a typo. When that feature is going to be released, I'm sure that similar to other features, we will make an announcement about it. Be sure to follow our social media channels for more information.

Q: Caroline Kwong - Will there be a way to link our agent profiles to whatever social media platform we move to? It is a great function because new players are able to connect. Alternatively is there a way to do something like a /bot ping and get a url or contact name for new players to connect with the local community?
A: I agree it is a great function. There are no plans currently to add anything beyond what we have implemented. If we did, we would also probably have to limit it to the largest social networks like Twitter and Instagram.

Q: derZAKftw Berlin - Will Ingress get daily or weekly quests or similar things to improve longtime Motivation?
A: The short answer is, yes. The long answer is, not any time soon due to the immediate priority of focusing on the Prime Scanner. I have been personally advocating for this though and will continue to do so. Everyone on staff agrees this is needed and something desirable as well. It is just a matter of time.

Q: André R - Is it possible to consider updates on the redacted scanner ?
A: It is not.

Q: Trevor Deslatte (Vertrox) - Are there any plans to change up the monotony of the day to day gameplay besides anomalies? For example adding items or new mechanics that change the way the game is played or events such as the Bogdanovich portal virus, XM Drought, or similar post anomaly events.
A: Event-wise, yes. We actually had something planned but had to put it on hold for the time being.

Events
Q: Patrycja K. - when can we expect announcement about events in second part of 2019? such as anomalies and mission days.
A: The Events Team tells me that, Mission Days and other events will be announced on a rolling basis. The latest coming very soon. We are striving to be able to consistently announce events in advance, but we also want to be able to do so reliably. For Mission Days specifically, I believe by the time I've posted this there should be some already added with more to come in the following week or two.

Q: Val - Will Abaddon Prime "mega-nomalies" have GORUCK?
A: I am told that Abaddon Prime will most likely have them.

Q: Jennifer Trewatha (Magicjen) - Why is official Niantic swag only at primaries this round? Is this going to continue in the future as it will be a major deterrent for going to satellite sites. Some of us like our pins and patches and not being able to get them at the site I am attending this round stinks.
A: I was able to confirm that this will likely continue in the future.

Q: Interlocking - Might Niantic consider officially supporting additional activities during First Saturdays? I'm thinking specifically of flash shards, but I could see other anomaly-style mini games working too.
A: We are very open to ideas. Given the scale of these events we do have limited resources that can support them though. But contact the folks at Fev Games if you aren't in contact with them already and they can provide your feedback directly to us.

Q: Carly Simpson - Why can FS applications not be done well in advance? This would help keep travel and accommodation costs down for attendees.
A: Ultimately, our goal is to have applications opened in advanced. Remember though that Ingress First Saturdays are community run and organized events. The people that help us plan, manage, and execute these are all volunteers. So we need to make things scale in a way that can be managed without placing a heavy burden on a single group of people. But it certainly is a goal of ours.

Q: ori noco - Why is First Sunday no longer available?
A: The world is a very dynamic place. Some people have religious restrictions, others have cultural limitations, and there may be personal reasons someone cannot attend an event on Saturday. As the First Saturday program continues to grow in scale, these issues become amplified. It would be impossible for us to accommodate all the various differences in a diverse global population. Similar to what Pokémon GO did with Community Day, we realized the only way to make this work on a global scale is to standardize it. Keep in mind, the people that help us plan, manage, and execute these events are volunteers. It would become a full-time job for them to have to support events every day of the week or even just a Friday through Sunday window.

Q: Unknpwn Agent (putch) - When/where is the next OPR Live planned?
A: I was told that the next OPR Live event has not yet been confirmed.

Q: Carly Simpson - Would Niantic consider allowing FS organisers to buy Xfac swag packs to use as prizes? This would be a fantastic help!
A: Our team say, "Yes! We're looking to redo the online store later this year, and having ideas like this are a great source of what should be there!"

Q: VAIN Vurxof - Currently we are being informed by GORUCK that Stealth Ops events will not provide Anomaly Intel to winning factions. Can you shed any light on what rewards factions can expect for participating In Stealth Ops events going forward beyond a scanner medal? It would seem a growing number of agents are voicing concerns that a lack of Intel challenges in Stealth Ops will kill participation and a little info would go a long way in preventing this!
A: I am told that you are correct. There will be no Intel rewards for the foreseeable near-term future for Intel or Stealth OPs. The tiered medals will still exists though. I don't have any further information at this time.

Q: Bryant Durrell - There's a huge chunk of data about the history of anomalies which will vanish when G+ goes away. ... Is there any chance that this historical record can be preserved after G+ goes down?
A: This is a really good idea actually. We have our own historical records but we've never really curated them into a historical record. Now that we are building out the website, that could be a great thing to add. I'll see if I can help make this happen in the next few months or so.

Q: Agent Tomago - How does one tell if an anomaly city is a primary site or not with the events page?
A: Hrmmm. You know... good question. I've taken this back to the team. Hopefully, we can add some sort of indicator.

Q: Agent Tomago - Why doesn't the events page work on mobile safari or mobile chrome on iOS?
A: This bug should be fixed by the time the answers are published.

Q: Nathalie Scheepmans - Have you planned another Shards event in the future?
A: Nothing is planned at this time.

OPR/Portal Submissions
Q: Denis D - Has the criteria for proximity rejects after successfully passing OPR changed rectly?
A: The OPR team has told me there has not been a change.

Q: Paul Davies - There is an issue with how portal edits are dealt with, we are finding portals in the wrong place but lots of agents have submitted location edits to the correct place but when we review it we can find 10 dots to choose from and they aren't getting a decision. Would it be better to limit each portal to one of each type of edit (title/description/location) edit at a time so it's easier to make a decision
A: I am told, "The goal is for the players to choose the best location for the Portal. We would recommend locating the Portal in the map first and then selecting the edit closest to it."

Q: Jan Kulle - Is (NIA OPS) certain that upgrades in OPR are working as intended? My submissions that got upgraded came back last, after my 'ordinary' ones did.
A: I confirmed with the team that they believe things are working as intended.

Q: Losifer Los - are they planning on streamlining the Upgrade system with additional features? ... I was wondering if they were thinking of allowing us to burn an upgraded submission that we know is a duplicate or problematic in some way that we'd want to resubmit, and pass the upgrade onto the next randomly selected submission? It seems like that could definitely help declutter things a bit and get OPR moving even faster; especially when the impending influx of Pokémon submissions enter the fold.
A: The OPR Team has said they are monitoring the feedback to consider what the future enhancements should be and what should be prioritized.

Q: Sebastien H. (Khatre) - We have a lot a portal submitted far away from their localisation ou edited far away in a home. Why not limit relocalisation while submiting portal to 50/100m, there's no reason to change the position further and because it's possible, some players use old album photo / google photos to submit portals from distance.
A: I am told by the team that there are a number of changes coming to edits once Prime is considered at or near parity. This specific issue may also be in the process of being addressed. More to come on this topic.

Q: Losifer Los - are they working on a system where you can look at your submissions, see what kind of reviews they're getting, maybe a status bar that shows you how close they are to either being approved or denied assuming they continue to get the sort of scores that they'd gotten up till then, be able to double check your pin locations and maybe fix them if you realize that you flubbed one, or add to or fix a description that may not be good enough or may be killing a legit submission?
A: The OPR Team informed me that this isn't something that is currently being worked on. But they have been evaluating all the feedback on this topic and it is something they would like to see as well.

Q: Losifer Los - will there be a system that checks to see what categories that something has been tagged with that are legitimate, but rejected due to people not following guidelines or not up to date with them? For example Art galleries seem to be a mixed bag of approvals and rejections. Maybe there could be a monthly automatically generated report emailed to reviewers that lets them know where reviewing deficiencies may be and keep track of that? Also it would probably be good to let them know what they're doing well on; no one wants a monthly fail email.
A: From the OPR Team, "Good feedback. We do want to add engagement emails."

Q: Paul Davies - Can we please have a report submission button, in the UK we have places like Pymmes Park and Basildon where submitters use fake pictures to try to get portals, or The Ivybridge Mural where a submitter continuously requests the same Mural again and again to try to get more portals from one piece of artwork
A: I'm told that there should be a rejection reason for fake image uploads. If you give the Portal a one-star rating it should be an option. Let me know if this is not the case and we may have to look into it. But it seems to there in the quick test I did to verify. It's labeled as "third party photo" under the rejection options.

Q: Lewis - A few days ago, I got a portal edit with 6 suggested discussions on it. One of the discussions was my edit suggestion. Is this intentional, or should I have not seen that?
A: The OPR Team says that this is most likely a result of multiple people submitting the same edit.

Q: Robin Daemen - There still is a lot of confusion about the star ratings in OPR, hypothetically, if every reviewer rates every section 2*, would that portal be accepted or rejected?
A: I was told that, "If all reviewers rated all items 2* it would be rejected. Not all answers are considered equally so just the low safety rating would be a good reason for a rejection."

Q: Jan Kulle - Could Niantic add a way/extend the existing method of reporting misconduct in OPR to encompass portal description/title edits that breaks the ToS as well? I'm occasionally coming across suggestions for edits that contains hateful language or are just outright spam. If no, what are we supposed to do instead?
A: The OPR Team confirmed that edit abuse is on the list of things they are/will be working on implementing. Until then, NIA OPS asks that you please use the Help Center to report them and that they do take actions on submitters who abuse the system. For what it is worth, I can personally confirm this as players have escalated issues to me and NIA OPS has taken action against the abusers.

Q: V1tharr - Hi Andrew. Many are faced with the fact that their applications for the creation of portals "stuck" in the OPR. I have been waiting for replies to portals since mid-summer. Does this mean that the "limbo" problem is not solved and the portals disappear as before?
A: NIA OPS would like to know if you have received an upgrade yet or not? If the Portals were selected for an upgrade and have not reached a decision yet, they ask that you reach out to support.

Q: Ken Beimer - Since there are some differences in strategy in Pokémon Go and Ingress, should OPR reviewers base their review judgement only on Ingress, or on both games while reviewing?
A: Review a Portal based on the Portal criteria. Do not try to project anything other than the acceptance criteria into the mix.

Q: Jean-Marc Paulin - Hi, I still got 2 portals in limbo ~200 days. I got one upgrade available but it has not been applied to either. How can this happen?
A: NIA OPS would like you to reach out to them via support so they can investigate this. It should not be the case.

Q: Joe R. - Should portal candidates that contain references to Ingress (or Pokemon Go) game terminology in their title or description be rejected? If so, what reject reason should be used?
A: NIA OPS says, "Give the candidate a one-star rating. Choose Text, then Title and Description in the rejection reason."

Q: Val - Can we have a "naughty corner" for portal submitters with consistently low-quality portal submissions? Part of why OPR gets grating after a while is due to dealing with blatant couch portals, generic businesses, and downright offensive submissions because people fling stuff at the wall to see what sticks.
A: NIA OPS told me that they monitor both submitters and reviewers and take action on people who consistently submit low-quality Portals.

Q: Melißa H. (MayaTheSiren) - OPR question: I see a lot of submissions where the location is across the street, or several yards away from the actual item. Would Niantic consider a 2-stage portal submission where the first page is submit photo/description, and the 2nd page is "MAKE SURE YOU HAVE THE ACCURATE LOCATION" ? :)
A: I am told by the OPR Team that this is already in the works and the submission process is changing and coming soon to Prime.

Q: Losifer Los - Would we be able to get a pavilion selection, or is selecting gazebo for things like park pavilions just as good?
A: For now, selecting Gazebo should be OK. But NIA OPS did tell me that they are definitely monitoring the feedback for new categories to add to the list.

Q: Stephen Herr - How unique does a business have to be to not be rejected as a "generic business"? I've been told that reject reasoning is specific to chain restaraunts/businesses, but I get a restaraunt rejected that is a hot-spot. How cultural/historic does a business have to be in order to be accepted?
A: NIA OPS replied with, "It would depend on the combination of the Title/Description/Photo used. If the Restaurant is a significant location in the city, explaining that in the description might help the reviewers take the right call."

Q: Stuart C. - if a Portal Submission meets all other guidelines, and is taken at night, but is a light-up or glowing display that looks just as good or better in the dark, would it still be considered a good quality photo for OPR purposes?
A: I was able to confirm with NIA OPS that night time photos are ok as long as the candidate is clearly visible and the focus of the photo.

Q: Patrycja K. - We see a lot of location edits in opr lately. always about 1 to 5 meters, unfortunately this is effect of PoGo players who wants more pokestops and gyms in s17 cells, so they edit a lot. problem has grown to the point that 80% in opr are edits in my area. if Niantic is aware of the problem, what intends to do about it?
A: NIA OPS has said, "We are monitoring abuse in Edits and taking action on the submitters. For reviewers, we recommend choosing the location closest to the actual Portal candidate."

Q: Steve Johnson - There are sometimes places that have major overhauls in real life. A mall in my city has experienced a great deal.of redevelopment and now nearly all the existing portals for that mall have been demolished. I have tried submitting invalid portal reports to have them removed but to no avail. I can submit new portals for things that currently exist in this location, but they are likely to be rejected for being too close to existing portals. I am not alone in this problem. Here is a link to another report of a similar issue https://www.reddit.com/r/Ingress/comments/akbprg/big_remodel_impacts_many_portals/?utm_source=reddit-android. What method is there for a community to work with Niantic to update all the portals in an area that has redeveloped rather than trying to tackle the problem with individual edit requests?
A: NIA OPS response to your question is, "If the Invalid Portal report was declined, there was probably not enough evidence that the Portal does not exist at the location. Use the Appeals community to submit any additional details you may have about the location."

Q: Renan Oliveira - In my area, agents from another faction are editing valid portals for locations that are totally different from the correct locations. What can be done, since the wrong location editing requests are made in bulk and are being accepted by Nia?
A: NIA OPS wants me to pass along that, "Edits are handled via OPR not by NIA OPS. If there are specific Portals that are in the wrong location, or they are concerned about abuse, ask them to report via the help center."

Q: Aidan Datari - Are charging stations for electric cars suitable as portals? In my opinion they encourage a cleaner environment...
A: While admirable, the guidance I was given to pass along is that they are not eligible unless they have some sort of unique art associated with them. Otherwise, they are essentially the same thing as a gas/petrol filling station.

Q: Richard Humphries - Can we have the ability in opr to see the current portal location when doing location edits.
A: The OPR Team said that they want the players to choose the best location regardless of the current location for a candidate.

NIA OPS/Policy
Q: Gerald Wolf - For a really long time, lots of Agents from both factions have accused each other of "Win-Trading", a term that was explicitly mentioned in the "Community Guidelines" of Ingress. Even "legitimate" XF efforts like Mission days, IFS and XF-Field-Art have been branded as "Wintrading". A few days ago, however, I noticed that the term is no longer found in either the Terms of Service or the Community Guidelines. Was that an intentional change? (and if yes, why was it changed?) And does this imply that all XF is "fair game" and people can no longer be banned for supporting Agents from the other faction in however they see fit?
A: Let me be very candid about this, as I've said this before, and it clearly needs to be repeated. Official Niantic events such as IFS, NL1331, Mission Days, Glyph Challenges, Anomalies, etc. are not win-trading. You do not have to like that statement. But those are the rules. Things were changed because it felt redundant.

My advice, outside of official events, do not privately collude with one or more people from the other faction to benefit from each other's actions as that is against the spirit of the game and will likely open you up to being reported for cheating. If it is done publicly and without intent to negatively impact the community, such as announcing a cross-faction get together at a bar, that's not in my opinion cheating because everyone has access to the information about the actions in advance. However, just publicly announcing your actions doesn't absolve you of cheating. There has to be no negative impact to the community. Announcing you and your xfac friend are going to take down a zero-cell sat phone required Portal that is being currently used as an anchor over a region is likely to get you reported for cheating.

Q: Valentin Brückel - What is the recommended process to report systematically misplaced portals in certain cities?
A: NIA OPS says, "Submit an edit via the scanner. If the edits have already gone through and they suspect abuse, report via the help center. As mentioned in a previous question, we are working on reporting abuse via OPR."

Q:Thomas Grint - With the recent question of sports fields & the portal being best placed on the edge to avoid obstruction, can we get confirmation that the same goes for buildings and other outdoor locations? for example a church portal would be best placed on one of the doors or corners of the wall and a play area would be best placed on the entrance gate or surrounding fences, instead of dead in the center where using an ultrastrike would become an issue if these places were in active use at the time and you can't gain access, thanks
A: There is no way we can provide binary guidance on this. Buildings and "other outdoor locations" is extremely nebulous and without detail. There are buildings that are 3 meters by 3 meters. There are buildings that are 300 meters by 300 meters. Sports fields are typically all the same size universally so the rules governing those sports can be applied universally. But even in that case, there can be a drastic difference between a community baseball field and minor league baseball field stadium. In the previous conversation, we were talking specifically about community type fields. Buildings, as a category, can range from tiny historical pubs that require me to double over to enter and visit to the Eiffel Tower, English Parliament building, or Taj Mahal.

Q: John de Vries - There is a 12-K rule for schools eg. This definition is sometimes unclear in European countries as we have a different type of educational system, often it even differs per country in the EU. For countries that dont use the 12-K system, could you specify the age limit? Should portals only be acceptable for schools where the average age of students is 12+, 16+, 18+ or some other age?
A: NIA OPS confirmed that the criteria mentions, "Candidates on the grounds of primary/secondary schools" which can be used as a reference for countries that do not use the K12 system.

Q: Eldaly Morningstar - With the new support system, what happened with the tickets that were not yet closed? There is a ticket from me that was created before the new support system was installed, but still not resolved. (Missing Mission Day due to the registration writing down my agent name incorrectly (they replaced the 'p' by an 'r'))
A: NIA OPS informed me that, "Any tickets submitted in the old Help Center have been responded to or moved to the new system. If you haven't received a response, please submit a new ticket."

Q: Paper Boats (time137) - If someone was confirmed to deliberately provide misleading information to NIA OPS(such like using similar but false evidence to report a valid portal), would this guy get punishment finally?
A: It is certainly a possibility. Your question is too generic to be able to give a specific answer to. But people have been punished for falsifying reports.

Q: Chicken3gg - If there is a problem and we want to contact Nia Ops, is there a possibility without talking to a chat bot?
A: NIA OPS says, "Our goal is to help you get an answer quickly. The chat bot is faster for cases where the information is already available in the help center. If you want to jump directly to submitting a ticket, type in "Skip" once you load the chat window. Thanks for the feedback, we'll update the welcome message to make this more clear."

Q: van Valdis - After the remake of Ingress Support, there's no possibility now to make a proper support ticket, with ability to attach screenshots or any media whatsoever. How can I get to a proper support instead of chat bot?
A: NIA OPS wanted me to let you know that, "You can add attachments once the ticket has been created. Look for a small paper clip icon at the bottom right section of the chat window after the ticket is created. You will be able to add additional context or attachments at this stage."

Q: Antonio Martín Navarro (Hulk32) - Recently we're experimenting a huge wave of Pokemon Go players looking for portals in their surroundings, specially home portals. While this is ok if those portals follow the criteria, some of them are cheating with multiaccounts (ENL and RES ones to destroy themselves), account sharing (a L10 account is shared to submit portals), spoofing (to play in far zones where they won't be catched), selling L10 accounts and abusing location edits to adjust to the PoGo cells they want instead of their correct possition. We are not agaisnt PoGo players, some of them are a crucial part of our communities. How are you dealing with it?
A: If you suspect any TOS violations, please report them via the Help Center.

Q: vid Strickland - For several years, an agent has been refusing to remove or change a mission that uses a piece of unfinished artwork that I was working on around that time. What recourse can I take to have the mission icon changed to remove my stolen work?
A: I was informed by NIA OPS that if you own the copyright to the artwork, they would like you to contact support and they will help remove the images.

Q: Munch WillbeBlue - Is there going to be a way to report invalid portals without doing so in the scanner first ? Some portals are far behind on private residential property that you cant see them in the scanner from a publiclly grounds making it impossible to report such portals via the scanner. Meanwhile the option for local business to report portals via the ingress support website no longer seems active. (page not found)
A: The reply from NIA OPS is, "We recommend using the scanner to report Portals. You can use a key to the Portal or click on the Portal name in COMM to report the location. There is an option for property owners to report via the Help Center (note that older bookmarked links will no longer work)."

Q: Steven Cunningham - Can we get more clarification one what makes someone a Notable Member of the community for memorial POI submissions? Cause most people I talk to say they have to be famous on the national level to be considered.
A: I would leave this up to the community. There isn't a reputation ranking or requirement that the person have a Wikipedia page that we could declare as a global requirement. The local community should be able to make these decisions and distinctions. If it is not clear why someone is notable, the submitter should draft a good description to help the reviewers understand the significance of the Portal.

Miscellaneous
Q: The Steaks - With G+ going away, is there any more progress on the new AMA Approved platform?
A: There isn't any additional progress that I can reveal publicly just yet. The good news is that as we were going through the planning for the launch of Prime, we identified the need for a tool/platform that could act a hub of information with the spokes of the hub being G+, Twitter, FB, Instagram, Reddit, etc. So work was underway early to put in place something that would enable this sort of functionality for us. This early planning meant when the closing of G+ came, we were not caught flat-footed. What caught us a bit off guard was the accelerated timeline for G+ going away that was announced in December. It is going to be close to getting it all up and running by April 2nd. But we are trying to hit that mark. If the original deadline hadn't changed, we wouldn't be having this conversation as the solution would have been in place well before that.

Q: Fred Espenscheid - What do you think is a reasonable amount of capsules and quantum capsules to keep in reserve?
A: That depends on the player and how they want to organize their items. Is 100 capsules with one item in each worse or better than 10 capsules with 10 items? I have no idea. It is a personal preference.

Q: Losifer Los - Will there ever be a leaderboard where all of us can look to see where we rank in every metric/badge category and maybe things like portals discovered?
A: I don't know to be honest. I personally go back and forth on this topic. On one hand, Ingress is very much all about Green versus Blue. It is largely the only thing that matters. So putting an emphasis on leaderboards may amplify negative behavior that we don't want. That being said, will it really negatively impact the community to know that I am number 2458 in the world for hacking? If I wanted to raise my rank wouldn't having that awareness be an incentive to play? Is the opposite true? Is being too low or not on a leaderboard a disincentive to play and does it accurately reflect my contributions? I have no strong feelings either way. If the majority of players want it, I'll happily advocate for it.

Q: Marina van Donk - The official ingress webshop is offline. When will it be back? I would like to buy the glider gloves.
A: Things are being evaluated on how to better serve the Ingress community.

Q: Jeff Lehman - Has there been any discussion about making the annual leveled badges actually based on a player's activity during the year? E.g. 1 ap or more = bronze, perhaps 20 million AP during the year for onyx. I always find it odd to see profiles of inactive players who have 4 badges in a row for "contributions during Ingress Year x" when they clearly haven't played.
A: There haven't been any conversations that I am aware of. But you bring up an excellent point. Let me run this past the team and see what they think.

Q: Steven Schulte (Newfriend) - The new mission day medal seems to be extremely unpopular with agents. The old design was very nice. Why was it changed, and any chance it could be changed back?
A: I do not think that it will be reverted at this time. It was changed to better reflect the purpose of the events.

Q: Mustafa Said - I recall that there were Razer Phones being used to demo the Osiris Scanner to Agents at the Osiris Epiphany Night event. Is it possible that Razer and Niantic(or the NIA, I don't have those kinds of connections so I can't ask them) could collaborate on an "Osiris Edition" or "Prime Version" of the Razer Phone 2 similar to how Niantic collaborated with Motorola in 2013 on the release of the Ultra Strike XM weapon and the "RedX" phones? I think that'd be kinda interesting.
A: I do not think this will happen. Cool idea. But, unlikely.

Q: Sam L (dotsamantha) - When is Niantic going to admit openly they don't really care about how communities feel about the nearly overt negligence Niantic gives to organizers? When is Niantic going to admit Ingress is merely a sandbox for their other games, and they don't even care enough to sunset it, that they'd rather let it fade out and make everyone sad and neglected?
A: I normally would not respond to questions like this. But I have met you, dotsamantha, and I know your questions come from a place of frustration. You aren't asking simply to be a troll or rude like others. Let me try to unpack what you wrote and address things.

There is no way I can speak to, or have knowledge of, every exchange between a Niantic employee and all of the potential community organizers over the last six years. People on both sides are human beings. Humans are imperfect creatures. I can't say that every exchange has been positive. However, I've been involved in Ingress community organizing as a player as far back as 2012 and now as the Ingress Global Community Manager for Niantic. I would not describe anything I've witnessed or been exposed to as overt negligence towards any player organizer. It isn't in our (Niantic's) best interest to be overtly negligent. It sounds like there may be an issue I'm unaware of or perhaps thought was resolved that is not. I'd like nothing more than to help resolve whatever it is. Feel free to reach out to me to provide some additional context. Making sweeping generalization can be more destructive than constructive.

To add some context, Niantic has demonstrated the desire to improve the way they communicate with event organizers and to empower them. There exist multiple Slack teams for various types of events to facilitate direct communication with Niantic employees and event planners. This was not always the case. Event organizers are selected via player nominations and no longer via Niantic networks. Anyone can apply for Ingress First Saturdays, Mission Days, and for the first time ever -- we asked the Osiris Sequence POCs to nominate cities for Anomaly events. Anomaly organizer have a clear set of instructions and documentations to follow. This is something that didn't always exist and continually gets updated and improved. Mission Day and Anomaly POCs are rewarded with limited edition items like volunteer coins. That wasn't always the case. Niantic often helps fund faction organized Anomaly after parties too. Last year, Niantic took on the financial and contractual burden of securing hotels for players for Anomalies from Anomaly POCs. Have all of these things happened perfectly and without issues? No... But we tried. Anomaly POCs also get to review the Anomaly rules and provide input before they are published. That never happened in the past either. We ornament the playboxes in advance to ensure what Anomaly POCs requested is what we plan on using. Mission Day missions get fast-tracked. There are lots of examples that demonstrate anything but negligence and shows Niantic not only cares but wants to improve the relationship we have with event organizers and the community in general. Neither party is going to get 100% of what they want. But over the last several years it feels like there has been a great deal of collaboration and compromise that has occurred. Our EMEA regional Community Manager just took a day trip from Germany to The Netherlands to meet with the Amsterdam POCs to resolve a few issues face to face instead of doing it via a phone call to maximize the ability to resolve problems.

For the second question you posted, I would advise you to go back and read last month's AMA. I address the original purpose of Ingress, it's history, and how vested Niantic is in its success and future. I also include a recent direct quote from John Hanke on the topic. We don't want it to fade away. Nor is it being neglected either. There are software updates that come out every two weeks for Ingress Prime. It is in active development with a team of dedicated engineers working on it. A feature roadmap was posted months ago. This was another first and something we did to communicate more directly with the players and to manage expectations. We now publish detailed release notes that show what changed and what we are working on. We are collaborating with players and created an active feedback loop by establishing the /r/IngressPrimeFeedback subreddit. I hold monthly AMAs dedicated to Ingress and clarifying issues and adding a layer of transparency. This isn't a product that exhibits any sign of being shelved and fading away from a corporate support point of view. Quite the opposite.

Are we perfect? No. But to say we don't care and aren't trying is just simply not true.


Q: Richard Doni -Hi Andrew can you please advise on which social platform we will continue to contact you?
A: You can contact me on Twitter at @KrugDrew. You can also find me on Instagram at @KrugDrew. I am on Reddit at /u/soloredcup (redsolocup was already taken). Lastly, I can be reached via Telegram chat via @RedSoloCup.

Q: Sam L (dotsamantha) - Oh, another question. Agents on both sides go to great lengths to capture challenging portals. When they inevitably get spoofed it's like pulling teeth to get them restored. It takes months sometimes, half the time the portal ends up broken due to the account being banned and the portal not restored properly if they answer at all. Knowing that Niantic has access to a wealth of information, why don't they just admit they don't care?
A: I created and have managed the Portal Reset Program for two years. It has never taken multiple months for a Portal to be restored once it was brought to Niantic's attention through the proper channels. I cannot speak to any delay with a player escalating it to Niantic because I don't know about an issue prior to it being submitted.. But once it is documented, they typically get reset in days. Every now and then it might take a week or more if people are on travel or it is the holiday season towards the end of the year. But certainly never months. Also, at no time, has a Portal ever been restored incorrectly and left that way permanently. I can count on one hand over the last two years the number of times an error occurred. It was caught and usually resolved in a few hours.

To be clear though, not all Portals are eligible for a reset. There are numerous criteria that we take into account and are graded on a numerical scale. These include but are not limited to:
Was the account banned
- Distance to the nearest active Agent(s)
- Terrain
- Limited access or seasonal Portals
- Cellular reception at the Portals location
- Cost to capture Portal
- How often is the Portal captured
- How long was the Portal previously owned
- Is the location a suspected farm for bots

If we didn't care, we wouldn't have created the program in the first place to undo the actions of spoofers. Is there room to improve the process? Absolutely. That will come in time. Not caring would be doing nothing. Which is the opposite of what happens.

Q: Invader Zim - If Theophilus Thistle, the successful thistle sifter,Can thrust three thousand thistles through the thick of his thumb, How many thistles can think sift through the thick of thine thumb??
A: Thirteen.

Q: Interlocking - Would you consider the vanguard program to be a success? Is it providing anticipated/sufficient levels of feedback and community involvement?
A: Very much so. The Vanguards have proven to be an invaluable resource for us to gather feedback on a diverse set of topics. We recently had a summit where the Vanguards were able to spend multiple days with the Ingress leadership team and provide feedback on every aspect of Ingress -- not just the software application. It generated well over 40 pages of notes and lots of action items. They are bound to a non-disclosure agreement though so most of their work happens silently, by design. But I can't thank that group of player volunteers enough.

I saw a recent Reddit thread this past week about the Vanguards. I want to take a second to address it. The author of the post claimed a Vanguard had the power to influence Portal reviews and remove the ability of a player from being able to participate in OPR. This is categorically false. Vanguards are a player advocacy group that provides feedback to Niantic. They cannot alter any player's permissions to any tools or game features. They cannot review support tickets. They cannot ban or unban players. They cannot directly contact NIA OPS. Their purpose is literally to provide Niantic with feedback on whatever topic we ask for their feedback on. That is it.

Q: Mick Preston - Often when two Agents are deploying on a newly captured portal, there is a question of who deployed the last Resonators to complete the deployment. One Agent will get all the AP, while the other doesn't get any Points. Has Niantic thought about using Instant Replay to confirm who actually deployed the final Resonator?
A: No we have not. I don't think we need to either. We use timestamps.

Q: James Nelson - If Recursion Prime had somehow ended in a draw, would Hank Prime's new simulacrum have stayed unaligned?
A: Good question. But because it did not, I'm not sure I understand what the value of speculating on a different outcome is. While it could be a fun thought experiment. The fact is, nothing changes since a winner was declared.

Q: Mick Preston - Are you getting tired of seeing a Tidal Wave of OPR questions on your AMA chats?
A: No. It is clear that there are still some ambiguous areas.

Q: Nn Rr - Andrew, do you have any tips for a 'dead' enemy community? Besides actively recruiting for the other team?
A: Sometimes desperate situations call for drastic measures. Near my home area, years ago, a player switched factions to recruit others since there was no one playing for the Enlightened. He built them up, got them going, then switched back to Resistance.

Q: Losifer Los - Have you ever tried cooking a pot roast in a croc pot, adding 1 can of sprite(which tenderizes the meat, roast meat of your choice(say a Chuck roast is the usual one) a can of cream of mushroom soup, 1 packet of Lipton onion soup mix, and adding carrots and potatoes about an hour or two before the end of a 4-6 hr cook time? If so, did you like the roast, or is roast not really your thing?
A: I love pot roast! Maybe more than lasagna. Sadly, one winter a couple of years ago, I made it almost every week for months on end. My wife banned me from making it for a while after that. I've never done the Lipton onion soup mix trick. I'll have to try that. My ban has since been lifted so I'm safe. I actually add the potatoes, carrots, and onions at the start and set it on low.

Q: Mischa Krilov - How would you, Andrew Krug, bring crafting to Ingress? (Assuming you had carte blanche to make gameplay changes and a team of developers to do it.)
A: Wow... Great question. I think we would need to define what we want people to craft. I would allow lower level XMPs to be made into higher level XMPs and the same with Resonators. I'd let common items be made into rare items and rare items be made into very rare items. This can't happen willy nilly or it would destroy the game economy. So perhaps we create a crafting capsule that you can purchase but only use once every 24 hours. You could only place 100 items in it as your max initial load. There should maybe be diminishing returns. So 100 X6 would make 50 X7 or 25 X8. That doesn't seem game breaking to me. We'd need to set level gates too I think. At L8 you could craft X6 or R6 into X7. At L9 you can craft X8 or R8. I wouldn't be in favor of allowing lower level L1-5 gear into items. You can farm that by yourself. At L12 you can make common into rare items. At 14 you craft rare into very rare. If you recurse once, maybe you get a crafting capsule with 150 or 200 max load capabilities. Since you can get items that would otherwise require you to collaborate with other players then I think we need to add a required consumable item as the catalyst that can only be obtained from hacking L8 Portals and cannot be traded. So by ONLY using the crafting capsule and the catalyst together can you craft items. The catalyst should have a fairly low drop rate. I'd also make any crafted items bound to the player so they couldn't be traded. Perhaps they could be traded via a trade capsule that you purchase and can send to a player digitally like Pokémon GO gifts. But again, you can only do one capsule of 100 items every 24 hours. Without giving much additional thought. That is how I would start to design things.

Q: Shakil Assi - Frank is eight years older than his sister. In three years he will be
twice as old as she is. How old are they now?
A: See the problem with this question is it is missing context. Frank is a dog. A German Shepherd to be exact. He's considered part of the family and sleeps in the parent's bed at night. He has a sensitive stomach and has an allergy to corn so he has to eat a specific brand of dog food. This sensitivity and allergy actually reduce his lifespan just a little bit. But Frank's family also lives on a farm so he gets plenty of exercise and is great shape. Frank comes from the mother of the family's brother-in-law who breeds German Shepherds.

His sister is actually the family's gerbil named Gere. Gere loves to run around his gerbil maze, sleep all day, and eat alfalfa. Gere was purchased from a Pet Smart in 2016 near Wabash, Indiana. The winters in Wabash can get cold. Not as cold as Rochester, New York which is home to the annual Lilac Festival. The festival starts this year on May 11th and takes place in Highland Park.

In 1888, nurserymen George Ellwanger and Patrick Barry endowed the Rochester community with 20 acres (81,000 m2) of gently rolling hills that are now known as Highland Park.[2] It was noted as one of the nation's first municipal arboretums. Renowned park designer Frederick Law Olmsted was responsible for final development of Highland Park. The park's lilac collection was started by horticulturist John Dunbar in 1892 with 20 varieties, some of which were descendants of slips of native Balkan Mountain flowers that were carried to the new world by early colonists. Today, over 500 varieties of lilacs cover 22 of Highland Park's 155 acres (0.63 km2).

The inspiration for the festival dates to 1898 when 3,000 people came to the park one Sunday in May to see the lilacs. Ten years later, 25,000 people came to the first organized lilac festival.[2] Since then the number of viewers has grown to over 500,000 and the festival plays out over the course of ten days. You should go to the Lilac Festival and buy some lilac honey. It's fantastic!

Q: Mick Preston - Why do people ignore the "#2: Do not ask multiple questions on multiple topics in a single post. One topic, one post. " that's in the AMA Rules?
A: People spoof, user multiple accounts, sell items, and break the Terms of Service even though the rules are quite clear on all of these things too.

Q: chris n - For a while, my phone was doing this weird thing where it would insert a space at the beginning of portal titles I was submitting. Consequently, it wreaks havoc on key sorting. This also seems like something that will escape the attention of OPR reviewers if title edits are submitted. Can NIA please just edit these for us automatically?
A: I think that the answer is simple. You can just edit the extra space out prior to submitting them. It seems like the easiest thing to do. Alternatively, you can stop using a Blackberry to player Ingress.

Q: Zeke Egherman - Any update on bacon beacons?
A: Soon...

Q: Yw Nightmare - still wearing your dutch clogs?
A: Only on April 27th when I dress up in Orange too.

Q: Mirjam Wanner - Do you prefer black or white chocolate? I'm asking for a friend.
A: I prefer chocolate.

前へ

リモート・パーティシペーション

次へ

バレンタインデー