ダルサナプライム:戦績基準

イングレス
2019/02/12 10:50:36
エージェントの皆さん、ダルサナプライムの戦績基準が開示されました!アノマリールールのページからご確認いただけますし、アノマリーの参加登録もまだ受け付けています!

2019年02月23日/2019年03月23日
イングレス
ダルサナプライム

開示されたアノマリー情報 003/004
アノマリー戦績基準
再配布禁止

TS-OSIRIS-DARSANA / 国家情報局開示

概要
両陣営は2枚あるダルサナレンズの1枚ずつを巡り2度にわたって競い合うこととなる。3時間以上にわたり異なる4種の戦いを同時に競い合う。エージェントであればいずれの戦いにも参加できるが、いずれかに注力しても構わない。

ダルサナレンズは神託をもたらすレンズであり、未来を垣間見るとともにそこへ至る道筋を知ることができる。レンズを覗き込めば未来への見えざる道程を知ることになる。ダルサナレンズを手にすれば、アバドンプライムで陣営に寄与するとともにオシリス・シーケンスを最終的に左右する助けとなり得ることだろう。

アノマリーへ参加したエージェントにはスキャナーへメダルが提供されるとともに、発生時間中の活動へ2倍のアクションポイントが付与される。アノマリー発生期間を通じて与えられる世界規模でのアクションポイント倍増もあることから、参加者は実質3倍のアクションポイントを獲得することとなる。

発生区域の事前変動
アノマリーゾーン内すべてのポータルはアノマリー発生時間中にオーナメントが点灯する。また、アノマリーゾーン内のポータルはアノマリー発生を前(およそ1~2時間前)に中立化される。ただし、この中立化が免疫時間に影響を及ぼすことはない。

アノマリー発生期間中、アノマリーゾーンを覆うフィールドが検出された場合には自壊する可能性がある。その対象は全域を覆うフィールドにとどまらず、アノマリーゾーンの大半を覆うフィールドも含まれる。いずれかの基点がアノマリーゾーンの外側に位置するリンクも自壊する可能性があり、特にアノマリーゾーンを部分的若しくは完全に分断させるリンクは自壊の対象となる。

採点方式
アノマリーは3時間にわたって継続される。アノマリー発生時間を通じて3種類の抗争が複数回の計測時間とポータルの役割変動をともない同時発生する。また、1度のオーバレイがアノマリーゾーン全域で実行され、そのスコアは最後に計上される。

キャプチャーバトル
エージェントはアノマリーゾーン内のポータルを確保・維持に挑み、より多くのポータルを確保していた陣営が勝利する。

(詳細)アノマリーゾーン内すべてのポータルが対象となる。その一部は「ボラタイル」となり、確保すれば追加で2ポイント(合計3ポイント)を獲得できる。ボラタイルポータルは下記のようにオーナメント表示され、どのポータルがボラタイルであるかはアノマリー発生時間中に変動していく。

計測は1時間目の内に2度、2時間目の内に3度、3時間目の内に4度の9度にわたって行われる。これは開始から30分後、60分後、80分後、100分後、120分後、135分後、150分後、1656分後、180分後である。

各計測時で陣営の獲得する素点は確保されたアノマリーゾーン内のポータル数にボラタイルポータルを確保したことによる追加ポイントを加算したものである。アノマリー終了時点で陣営の獲得する素点は各計測で得られた中から最高得点があてられる。

ロンゲスト・エクスポーネンシャル・パス
エージェントは自陣営のスタートポータルから最大8本のリンクを活用して長距離のリンクパス形成に挑む。後続のリンクほど価値が高くなるとともに、より長距離であるほど価値が高くなる。そして、より多くの得点を獲得した陣営が勝利する。

(詳細)エージェントは陣営のスタートポータルのいずれかから最大8本のリンクで最長距離の連続したリンクパス形成を競うこととなる。「スタートポータル」のオーナメントが点灯するポータルは複数あり、それぞれが一方の陣営を識別するものとなっている。どのポータルがスタートポータルとなるかはアノマリー発生時間中に変動し、下記のようにオーナメント表示される。エクスポーネンシャル・パスはスタートポータルから開始しなければならず、アノマリーゾーン内にある他のポータルとの接続のみ計上される。立入禁止指定のポータルやアノマリーゾーン外のポータルへの接続は計上されず、ループも認められないため既にパスへ計上されたポータルへのリンクが改めて計上されることはない。

パスにおける最初のリンクはその距離(km換算)が計上され、2本目は距離の2倍、3本目は距離の3倍がと計上されていき、最大で8倍となる。各計測時で陣営の獲得する素点は、スタートポータルから形成された中から補正最長距離のパスが計上される。この補正とは1本目の距離に1倍、2本目の距離に2倍、3本目の距離に3倍、4本目の距離に4倍、5本目の距離に5倍、6本目の距離に6倍、7本目の距離に7倍、8本目の距離に8倍したものとなる。

計測は1時間目の内に2度、2時間目の内に3度、3時間目の内に4度の9度にわたって行われる。これは開始から30分後、60分後、80分後、100分後、120分後、135分後、150分後、1656分後、180分後である。

アノマリー終了時点で陣営の獲得する素点は各計測で得られた中から最高得点があてられる。

アーティファクト・コレクション
エージェントはアーティファクト・メディアの回収に挑み、オーナメント表示されたポータルからハックで入手し、その全てを揃えきるよう受け渡ししていく。より多くを揃えきった陣営が勝利する。

(詳細)アノマリーゾーン内のポータルが活性化するとメディアを入手できるようになる。活性化されている間は下記のようにオーナメント表示されるが、その活性時間は数分間程度と非常に短いかもしれない。各アーティファクトはひとつのアーティファクトセットの一部である。これには複数のセットがあり、各セットも複数ある。例えばひとつのセットにアルファ、ベータ、ガンマ、デルタ、オメガのアーティファクトがあり、別のセットにレッド、オレンジ、イエロー、グリーン、ブルーのアーティファクトがある。どのポータルがアーティファクトを出力するかは変動し、どのアーティファクトが出力されるかも変動する。

陣営の獲得する素点は、アノマリー終了時点でエージェントの所持する完成させたアーティファクトセット数が計上される。個々のエージェントの計測にはアノマリー終了後最大で1時間程度遅延する可能性があることから、エージェントは終了後もしばらくは保持しておかなければならない。エージェントが同一種のセットを複数所持している場合は、1度に限り計上される。

オーバレイ:自陣営を高めよ
アノマリー発生の開始から終了までの3時間にわたり、参加登録と参加受付を済ませたエージェントはアノマリーゾーン内でハックしたユニーク・ポータル数が計上される。

各陣営で上位15%および下位15%を除いたエージェントの平均値がより高い陣営が勝利し、アノマリー最終スコアに75ポイントが計上される。

発生都市のアノマリー最終スコア
3種類の抗争で得られる素点は、それぞれ計100ポイントになるよう換算される。両陣営で換算のうえ合算されたスコアに勝利陣営総取り方式のオーバレイによる75ポイントが加算されてその都市のアノマリー最終スコアとなる。この最終スコアのより高い陣営がその都市における勝利陣営となり、1勝利ポイントを獲得してその週の勝利に貢献することとなる。

ポータル・オーナメント
アノマリーゾーン内のポータルには下記のような計測器が組み込まれる。特殊な役割のないポータルには灰色サークル状の計測器が組み込まれる。キャプチャーバトルにおけるボラタイルポータルにはオレンジ色の六角形が組み込まれる。アーティファクトを出力しているポータルにはティールブルーの四角形が組み込まれる。ロンゲストパスにおけるスタートポータルには三角形が組み込まれ、レジスタンスは赤紫色、エンライテンドは黄色である。アノマリーゾーン内すべてのポータルが3時間にわたるアノマリー発生時間で何かしらのオーナメントが表示されることとなる。

ボーナス
ボーナス・アクションポイント
アジア大洋州地域でアノマリーが開始されアメリカ地域でアノマリーが終了するまで、世界中すべてのエージェントが1.5倍のアクションポイントを獲得できる。参加登録と参加受付とを済ませた全てのエージェントは3時間にわたる現地でのアノマリー発生時間内で更にその2倍のアクションポイントを獲得できることから、その3時間に限れば3倍のアクションポイントを獲得できることとなる。参加登録と参加受付によるボーナス・アクションポイントはアノマリー終了から1週間以内に提供される。なお、スキャナーへは自動的に追加され、その追加ポイントを示したメールが配信される。

リーダーボード
各アノマリー発生都市において、参加者はアノマリー発生中に計測された個々人のユニーク・ポータル・ハック数と獲得アクションポイントとを知ることができる。これはリーダーボードとして開示され、各エージェントにはリーダーボードへ掲載された個々人の実績が配信される。各都市で最も優れた実績を挙げたエージェントは公式アカウントで紹介されることとなる。

ウィークエンド・スコアとグローバルチャレンジ
アノマリーの起きる週末にはグローバルチャレンジが発生する。その週末で最初のアノマリーが開始されてから最後のアノマリーが終了するまでの期間に各陣営で確保された個別のポータル数が計上される。期間中にポータルの再確保が行われたとしても、計上されるのは各陣営1度限りである。期間中により多くのポータルを確保した陣営がグローバルチャレンジに勝利し、1勝利ポイント若しくは2勝利ポイントを獲得する。2019年02月23日のアノマリーでは2勝利ポイント、2019年03月23日のアノマリーでは1勝利ポイントである。週末ごとの陣営スコアは勝利した都市ごとの1勝利ポイントにグローバルチャレンジの勝利ポイントが加算されたものとなり、より高いスコアの陣営が勝利してその週末のダルサナレンズを獲得できる。

ing_darsana_1024x512c.jpg

20190212_01.PNG ING_Darsana-Rules_ページ_1.jpgING_Darsana-Rules_ページ_2.jpgING_Darsana-Rules_ページ_3.jpgING_Darsana-Rules_ページ_4.jpg

Ingress
2019/02/12 10:50:36
Agents,
The rules for #DarsanaPrime are now live. You can find them at ingress.com/events/anomaly-rules and you can still register for the XM Anomaly!

23.02.19/23.03.19
INGRESS
PRIME
DARSANA'

DECLASSIFIED ANOMALY INTELLIGENCE 003/004

ANOMALY RULES

DO NOT
REDISTRIBUTE

TS-OSIRIS-DARSANA / DISTRIBUTED BY NIA

JUMP TO SECTION
OVERVIEW
SCORING
BONUSES

OVERVIEW
Agents in each faction are competing for one of two Darsana Lenses (one each weekend). Over three hours, the factions will be competing in four simultaneous competitions. As an agent, you will be able to participate in any of these areas, but you may do best to focus on one.

The Darsana Lenses are oracular lenses: you see a vision of the future, and you see a path to reach it -- an invisible map to the future you see when you look through the lens. Possession of a Darsana Lens will benefit your faction in Abaddon Prime, and help determine the ultimate fate of the Osiris Universe.

All agents participating in the anomaly will be recognized by the NIA with an in-scanner badge, and will receive double AP for their actions during the anomaly. There will also be a global AP multiplier during the entire anomaly period, so participants will receive a total of 3x AP.

FIELD PREPARATION
All portals within the Anomaly Zone will be ornamented during the anomaly. Portals within the Anomaly Zone will become neutral shortly before the anomaly (approximately 1-2 hours before). This will not change the inoculation period.

During the anomaly, fields over the Anomaly Zone may spontaneously de-materialize when detected. This includes fields which cover a large part of the Anomaly Zone, even if they do not cover the entire Anomaly Zone. Links which partially or completely cross the Anomaly Zone may also de-materialize, especially if either end is outside the Anomaly Zone.

SCORING
The anomaly will run for three hours. Three competi- tions are running simultaneously over the entire anomaly period, with multiple measurement points and shifting portal roles. One overlay will also be running over the entire anomaly period, and scored once at the end.

CAPTURE BATTLE
Agents are trying to capture Anomaly Zone portals and control them. The Faction with more portals wins.

Details: All Anomaly Zone portals will be in play. A portion of Anomaly Zone portals will be "volatile", and worth 2 extra points for capture (for a total of 3). Volatile portals will be ornamented as below. Which portals are volatile will change during the anomaly.

There will be nine measurement points: 2 in the first hour, 3 in the second, and 4 in the third. These will happen at 30 minutes, 60 minutes, 80 minutes, 100 minutes, 120 minutes, 135 minutes, 150 minutes, 165 minutes, and 180 minutes after the start.

A faction's raw score at a measurement is the number of Anomaly Zone portals they control, plus the extra points for their controlled volatile portals. A Faction's raw score at the end of the anomaly is the highest score they achieved at any measurement.

LONGEST EXPONENTIAL PATH
Agents are trying to create a long path of links from one of their faction's start portals, up to 8 links long. The subsequent links in a path will be more valuable, and longer links are more valuable. The faction with the highest scoring path wins.

Details: Agents are competing to create the longest continuous path of up to 8 links from one of their Faction's start portals. There are several portals marked as "start portals", each identified with one faction; which portals are start portals will change during the anomaly. They will be ornamented as below. An Exponential Path must start from a start portal, and will only be followed to other anomalous zone portals (links to off limit portals or portals outside the anomalous zone will not be counted), and cannot loop (links to portals already included in the path will not be counted).

The first link in a path is counted as its length, in km; the second is 2x the length in km; third is 3x, and so on up to 8x. A faction's raw score at a measurement is the total weighted score of their single longest path from any of their start portals (1x first link length + 2x second link length + 3x third link length + 4x fourth link length + 5x fifth link length + 6x sixth link length + 7x seventh link length + 8x eighth link length).

There will be nine measurement points: 2 in the first hour, 3 in the second, and 4 in the third. These will happen at 30 minutes, 60 minutes, 80 minutes, 100
minutes, 120 minutes, 135 minutes, 150 minutes, 165 minutes, and 180 minutes after the start.

A faction's raw score at the end of the anomaly is the highest score they achieved at any measurement.

ARTIFACT COLLECTION
Agents are trying to collect Artifact media items, hacking them out of ornamented Portals and trading them to collect full Sets. The Faction with more complete Sets wins.

Details: Various portals in the anomaly zone will briefly become active and drop Artifact media items; while active, they will be ornamented as below. This active period may be as short as a few minutes. Each Artifact belongs to a Set of Artifacts. There will be multiple Sets and multiple copies of each Set. For example, one Set might include Alpha, Beta, Gamma, Delta, and Omega Artifacts; and another might include Red, Orange, Yellow, Green, and Blue Artifacts. Which portals drop artifacts will change, and what Artifacts they drop will also change.

A Faction's raw score is the number of distinct full Sets held by its Agents at the end of the anomaly (the measurement time for an individual agent could lag by up to an hour after the end, however, so Agents should hold onto their Artifacts until well after the anomaly ends). If an Agent holds multiple copies of the same full Set, it will only be counted once.

OVERLAY: EMPOWER YOUR FACTION
From the beginning to the end of an Anomaly window (3 hours), each registered and checked-in Agent will have the number of Unique Anomaly Zone Portals they hacked counted.

For each Faction, the highest and lowest 15% will be removed, and from the remaining Agents, the Faction with the higher average will win the competition, gaining 75 points towards the overall anomaly score.

TOTAL CITY ANOMALY SCORE
The raw scores for the three competitions are each scaled to sum to 100 total points for each competition. These scaled scores for each faction are added to 75 points for the overlay, winner-take-all, to create a total score for the anomaly in that city. The faction with the higher total score wins the anomaly in that city and gains 1 victory point towards the weekend's victory.

PORTAL ORNAMENTS
The Anomaly Zone portals will have the following indicators of their type. Anomaly Zone portals with no other role will have the grey circle as indicated. Volatile Portals for the Portal Capture will have the orange hexagon. Portals which are actively dropping Artifacts will have the teal square. Start Portals for the Longest Path will have triangles, fuchsia for Resistance and yellow for Enlightened. All Anomaly Zone Portals will have an ornament of some kind during the three hour anomaly competition.

BONUSES
BONUS AP
From the beginning of the APAC anomaly to the end of the AMER anomaly, all agents globally receive 1.5x AP. For all registered and checked-in agents, for the three hours of their local anomaly they will have a further 2x AP multiplier, for a total of 3x during their three hour anomaly. Bonus AP for registered and checked-in agents will be provided after the anomaly, within a week of the anomaly end (it will be automatically added to their scanner, and they will receive an email with the amount).

LEADERBOARDS
At each anomaly site, participants will have their Unique Portal Hacks and AP gained measured through the course of the anomaly. This will be posted on a public leader board, and each Agent's individual leader board performance will be sent to them. The highest performing agents from each site will be recognized in Ingress media channels.

WEEKEND SCORING AND GLOBAL CHALLENGE
There will be a Global Challenge occurring during the anomaly weekend. From the beginning of the first anomaly to the end of the last anomaly during a weekend, the number of distinct portals captured by each Faction will be counted. If a portal is recaptured during this period, it will be counted only once per Faction. Whichever Faction captures the most portals during this period will win the Global Challenge, and receive 1 or 2 victory points (2 for the February 23rd weekend, 1 for the March 23rd weekend) A Faction's score for the weekend is 1 victory point for each city it won, plus the Global Challenge victory points. The Faction with the higher score wins the Darsana Lens for that weekend.

前へ

ウェンディの手記

次へ

次元を超えて