アスク・ミー・エニシング:回答

アンドリュー・クルーグ
2019/01/24 13:50:02
1月のアスク・ミー・エニシングで選出された質疑応答
質問をカテゴリー別に整理もしてみたよ。こいつで読みやすくなってくれればいいんだがね。

断っておくが、2月の第1週にはイーサンに帯同してNL1331へ参加することになる。質問は2月4日に募集できるかもしれないが、回答をかためるには数週間を要してしまうかもしれない。オーストラリア内陸部ではWIFIが行き届いておらず、カンガルーネットはあるにはあるが飛び跳ねるばかりで安定性に懸念があるんだ(冗談)

イングレスプライム

Josh Stock
「機能の同等性」を確保するのにどの程度の期間を要すると個人的にお考えでしょうか。
回答
エンジニアチームの進捗率を踏まえれば、最短の予測では今年後半だろう。もっとも、それは私の見た進捗状況とやりとりにもとづいたものだ。優先順位やリソースあるいは外部要因による変動で前後し得ることだろう。もっとも本日この回答を書いてる時点では最善の予測だよ。

James Stillwagon
量子カプセルでベリーレアアイテムが複製されなくなるとの発表には強い反発がありました。当初の発表ではただちに適用されるかに思われましたが、依然としてベリーレアアイテムの複製が確認されています。ナイアンティックでは変更を再考されたのでしょうか。
回答
2018年12月26日を以てベリーレアアイテムは量子カプセルによる複製が行われなくなっている。これはエンジニアチームによって確認されているよ。意図した時期なのかはわからないが、複製は行われていない。だが、プロダクトチームではゲーム経済を悪化させない方策でベリーレアアイテムを複製を模索していると知らせてきている。一例では歩いた距離に応じたアイテム複製が頻繁に協議されているね。このアイデアが採用されるのであれば、個人的には幾つかの制限を主張したいとも思っている。百個のカプセルで数百ものアイテムを複製したり、スプーファーが際限なくアイテムを使用できるようにはしない。だが、家に居ながら報酬を得ることとは対照的なゲームプレイの契機となる創造的手段があると考えているよ。

Aleksandr Omelchenko
2019年にはコモンやベリーレアのターレットが登場するでしょうか。
回答
現時点ではそういったアイテムを実装する予定はないね。

Drew Dondero
イングレスプライムが機能の同等性を確保したら新機能へ迅速に取り組む計画はあるのでしょうか。
回答
イングレスプライムに関連した様々な立案を行うチームがあるよ。新たなサーバーがオンラインとなる前にできることも幾つかあると思うが、新機能の大半はサーバー刷新を待たなければならないだろう。アイデアを実装する制約が現在と今後で変わる可能性もあり、それを迅速にと分類して良いかはわからない。だが、どのような新機能をいつどのようにして実装するかは計画されているよ。

イベント

Sebastian Carewe
12月のファーストサタデーに関連した問題に最新情報はあるでしょうか。アクセスポイントを得られなかった人々もいれば、メダル付与を臨まずポータルハックしなかったにも関わらずメダルが配信された人々もいます。ホリデー期間中に累積した問題のバックログはあるでしょうか。あけましておめでとうございます!
回答
チームがこの問題を調査しているよ。新たなプロセスに取り組むうえで、今回も学ぶことがあった。11月、12月そして今回1月のファーストサタデーを踏まえ、既に改善策は講じてある。調整したことでこういった問題が今後も発生するとは思わないが、何らかの理由でそういったことが起きたなら調査できるよう投稿してくれ。

Josh Stock
公式ウェブサイト上のリバー・アンド・トレイル50周年におけるパッチの配送はどうなっているでしょうか。
回答
パッチの配送は12月上旬から開始され、来週までには全てのパッチが配送を終えるはずさ。

Keiichi Adachi
昨年行ったように2月から3月にかけて今後のアノマリースケジュールを公表していただけないでしょうか。
回答
次のアノマリー・シーケンスと幾つかのイベントは既にスケジュールが確定しているよ。開催都市と日程には精査すべきところがあるし、ヴァンガードと現シーケンスのPOCに対して開催都市の推薦を依頼したところだ。推薦を検討し、イベントの目的と照らし合わせようとしていることから、イベントチームは発表時期の明言を避けているところだ。だが、ここで申し上げたとおり取り組んでいるよ。

VAIN Vurxof
2019年のゴーラックイベントに何かしら進捗はあったでしょうか。
回答
イベントチームによれば「ゴーラックは引き続きイングレスのイベントパートナーとなるし、ゴーラックの活動は個別のチケット販売形式へ戻ることとなるが2月と3月のアノマリー時期には確認できるはずだ」とのことだ。

ミウツーmiu2d4r
記念放送で発表されたクロスファクションのマインドユニット・チャレンジはいつ頃実施されるのでしょうか。
回答
とある理由からイベント実施を差し控えている。より詳細を調べたいが、現時点で私にはできないね。

Aaron Almeida
ダルサナプライム・アノマリーシリーズを前にビアラックス・エクスプローラのような特別な活動はあるでしょうか。
回答
可能だね。世界規模のイベント実施を議論しているところで、実施による長所と短所を比較検討しているよ。

Drew Dondero
ファーストサタデーの人気が高まりをみせており、地域コミュニティを巻き込んだダークエックスエム・キュアのような世界規模の作戦を展開する計画はあるでしょうか。そうすることで、地域コミュニティはアノマリー発生都市へ旅する必要なく世界戦に関われるのではないでしょうか。
回答
端的な回答となるが、あるよ。

Losifer Los
アノマリーやイベントの勝利陣営をメダルに反映できないでしょうか。フロッグが勝利すればガーガメルやアズリエルのシルエットを、スマーフが勝利すればスマーフや蛙を食する存在のシルエットをといったものでどうでしょうか。
回答
何かしらのパートナーシップなしに他社の知的財産をアートワークに組み込むことはないね。そうはいっても、イベントの結果にもとづいてメダルを変更させるというアイデアは心躍るね。この件についてプレイヤーコミュニティの意見を聞きたいものだ。

Oleg Palyvoda
ファーストサタデーやステルスオプス、クリアフィールドなどにメダルカウントは設けられるのでしょうか。そうであるなら、いつ頃に実装されるのでしょうか。
回答
実装されるよ。いままさに取り組んでいるところで、バージョン2.16か2.17で実装されるものと思うね。

Incidence Matrix
前回アノマリーで行われたユニークハックの水準を公表する取り組みは大変素晴らしいものに思えますし、陣営にとっても勝敗の如何に関わらず戦術面でプレイヤーのモチベーションとし得るものです。こういった仔細なスコア関連データをより多く公表していく計画はあるでしょうか。そうであるならば、陣営がその貢献を賞賛する機を逸しない迅速な公表は叶うでしょうか。
回答
より詳細な提供を私は臨んでいるし、手短にいえばより多くの統計情報の提供を計画している。だが、その結果公表を迅速にできるかは私にはわからないな。

Venya Karpelevitch
アノマリーの展望と均衡維持にどのようなことが検討されているでしょうか。米国内では一方の陣営による圧勝事例が多く、わざわざイベントへ赴こうとしない理由となっています。均衡維持に何かしらの変更を行い、数多くの募集に対してスマートなプレーを推進できるようになるでしょうか。
回答
実に素晴らしい質問で、少しばかり答えることが難しい。現状の不均衡はアノマリー形式がすべての参加希望者を受け入れており、これは設計上のものだ。だが、競争激しく規模は多岐にわたっている。参加登録した者のみポータルへ干渉できるようポータルネットワークのインスタンスを個別に設けることはできるね、アノマリー・インスタンスを参加登録と組み合わせるんだ。両陣営で300名ずつに制限し、双方が300名に達したら新たに100名分が開放されるといったものだ。これには長所と短所とがあり、最善の方策かはわからない。あるいは参加自由で競争力のある別種のイベントを作成することもできるだろうし、アノマリーの参加を先着順とし規模を抑えることもできる。内部で検討されている対処策は数多くあるが、現時点で具体的な決定もしくは最善策があるか私は知らない。これが我々の把握しているところさ。

Josh Montano
週末あるいは隔週でポータルリコンで審査顕現ある誰もが時間を割こうとするイベントセンターを設置できないものでしょうか。
回答
面白い提案だね。チームへ申し送って彼等の反応を確認しよう。

ポータルリコン・ポータル申請

Sorak
複数の競技場からなるスポーツパーク内にポータル申請する人々に対し、推奨配置は競技場以外でスポーツ実施の策に囲まれた場所の外側であることをポータルリコンのガイドラインへ追記してもらえないでしょうか。
回答
NIA OPSは追加すると言っているよ。私もそうだが、高校野球の試合中にピッチャーマウンドでポータルハックするため歩き回るようなことは推奨しないからね。

Aaron Almeida
最近ではポータルリコンの審査プロセスにどのような変更が加えられたのでしょうか。
回答
今回の回答が公開される時点で最新の認識可能な変更はアップグレード機能だろうね。また、ポータルリコンチームでは「レンダリングの問題を修正し、審査顕現を得るための設問を1度(通算3度目)できるようにした」と言っているよ。

Stuart C.
「拒否理由を示す」機能が実装されて以後、私のポータル申請は審査が大幅に短縮されました。ポータル編集が始まったことで膨大な編集申請が積み上がっていますが、「判断しかねる」を選択した人々のためにこの機能を実装してもらえないでしょうか。
回答
ポータルリコンチームは検討していないとのことだったよ。私も編集において意味あることとは思えないね。

Stuart C.
馬蹄投げ場はポータル申請要件を満たす競技場なのでしょうか。
回答
NIA OPSやポータルリコンチームから具体的な回答を得るには至らなかったが、個人的にはどうして満たすことがないのかがわからない。裏庭に杭を打っただけでない限りはね。他のポータル要件も満たしておかねばならない。

Matthew T
アンドリュー、はっきりとさせてもらいたいことがあるのですが、北アイルランドのベルファストには公共地でありながら「私有」のままにされているポータル候補が数多くあります。一般人は誰もが立ち入ることができますし、壁画は公共道路沿いにあります。最近のアスク・ミー・エニシングにおいて私邸財産は不適格との言及がありましたが、壁画それ自体にも位置情報はあります。
回答
私有地にあるなら不適格だよ。

Stuart C.
他の基準は全て満たしているならば、名称でなく画像やロゴの描かれた標識はポータルに相応しいでしょうか。
回答
これにはより多くの情報が必要となるね。優れたポータル候補となり得る絵もあるだろうし、そうではない単に「いる場所」を示すに過ぎない標識もあるからね。

Stuart C.
ポータル編集の審査について、ポータルリコンチームでタイトル、説明文の変更箇所をハイライトさせる機能は検討されたでしょうか。些細な文法上の変更やスペースの変更は違いを見つけるのに手間取るのです。
回答
ポータルリコンチームは良いアイデアと考えているが、いつ実装できるか、あるいは実装可能なのかはわからないね。

Stuart C.
イングレスのポータルリコン審査ガイドでは、ポータルの少ない地域を除き記念ベンチやプラーク、記念碑等は星1と言及しています。しかしながら現状唯一レベルに関係なく開示されたポータルガイドである「高品質なポケストップ作成」ガイドでは地域で著名とは言えない人物の記念碑等のポータルリコン・ガイドラインに関する言及はなく、墓石・墓地の項では埋葬地以外の祈念碑は承認されるとあります。これはナイアンティックがポータル申請において祈念碑に対する取扱いを変えたことを示唆するものなのでしょうか。
回答
この件を指摘してくれたことに感謝するよ。このような食い違いを一致させることができないか確認してみよう。質問に対して、NIA OPSはポータルリコンのヘルプとアクションガイドの公開を検討している。現状で差異はポータルリコンで記念ベンチや歴史的価値も文化的価値もないプラークへ言及しているのに対し、遺体を埋葬していない戦争記念碑といった独立した記念碑にのみ言及していることのようだね。

Nick Schollar
英国内には住宅街に地域掲示板があり、教区や地域協議会、自治会などで維持管理されています。私はこういったものは優れたポータルになると考えていますが、ポータルリコンのチャットでもしばしば議論に挙がっており、私の申請も半数が承認されている状況です。ナイアンティックではポータルとして適格とお考えでしょうか。
回答
地域の集う場としての機能を有しているね。だが、多くの事例と同様に極めて状況に応じたものとなるかもしれない。小規模な図書館と同様のガイドラインに沿うべきだろう。

Stuart C.
ポータルリコンで審査でポータル名称や説明文に「at」に替えて「@」を使用することは許可し得るものなのでしょうか。
回答
許可されるが、理想的な表記ではないね。

Mick Preston
「歩行者にとっての安全性」の定義には欧州と北米とで隔たりがあるようです。北米では素晴らしい歩道や交通標識が歩行者の安全に寄与しますが、欧州では多くの地域で歩行者専用道が少なく車両と歩行者の「共有」となっています。文明が2500年を経て歩道も再定義されるとお考えになるでしょうが、それはまた別の話でしょう。地域のガイドラインやコミュニティの伝統に基づいて地域ごとに異なる基準を設定すべきでないでしょうか。あるいは「歩行者にとっての安全性」を世界基準で統一すべきでないでしょうか。
回答
世界統一的な基準を設けることは不可能だし、地方自治体やその条例に抵触することもあるだろう。タイで求められている事柄がイギリスでは求められないかもしれないが、双方とも現地法規では安全性が担保されていることとなる。そもそも異なる基準が存在しているのであって、それが現地で地域に精通する人々に審査してもらっている所以なんだ。

Losifer Los
人工的に作られた反射用の水溜まりは噴水や井戸と同じ分類となるのでしょうが、噴水が組み込まれておらずとも同水準のポータル候補と取り扱ってよいのでしょうか。
回答
NIA OPSによれば「噴水等と同カテゴリーに分類されるし、歩行者がアクセスできて場所としての基準に適合しているのであれば承認できる」とのことだったよ。

Losifer Los
申請者で質の高い申請を合理化し、申請を始めたばかりの人々が希望カテゴリーへの理解を深めるため、ポータルリコンに類似した選択を設ける計画はあるでしょうか。
回答
ポータルリコンチームから追加する計画があると回答があったよ!

Fred Espenscheid
イングレスプライム・スキャナーへ不適格なポータルの通報機能が実装される折には「偽物」を選択できるようにしてもらえないでしょうか。
回答
悪くないアイデアだね。「実在しない」との選択肢はあるが、申し送りして社内検討しよう。懸念があるとすれば、ポータルを望まない人々にとって万能の拒絶理由になってしまわないかということだ。

Paul Davies
イギリスでのポータルリコンのチャットでは郵便受けに関する議論が繰り返されています。イギリス文化の象徴と見なす人々も多く、君主制以前からの希少な郵便受けもあるのです。最も普及しているエリザベス2世の郵便受けはポータルにすべきでないと誰もが同意するところですが、低密度地域にあっては歴史的・文化的価値を有する優れたポータル候補とナイアンティックはお考えになるでしょうか。
回答
視覚的な独自性と歴史とを兼ね備えているのであれば承認され得るね。大量生産された郵便受けは拒否されるべきだ。

イングレスアニメ

Zenn Loo
アニメはいつ頃に放映開始されるのでしょうか。
回答
アニメの放映は予想した以上に時間がかかっている。幸いにも公開前の最終確認はネットフリックスの手に委ねられており、まだ困難な日程というわけではないね。

NIA OPS及び規約

Josh Stock
これによるとNIA OPSやナイアンティックが利用規約違反で対処した場合、そのエージェントは12ヶ月間にわたりアノマリーPOCの適格性を失うとあります。ブローカーギルドのリストに開示されていたもののNIA OPSからの通知や処罰を受けた経緯はないプレイヤーはどうなるのでしょうか。このリストは2017年10月に初めて開示され、2017年12月に数名のプレイヤーが対処され、2018年01月には数名が制限されました。しかしながら、ナイアンティックから利用禁止、一時的制限、電子メールや公開リストへの登録といった警告はないにも関わらず、一部のPOC候補者は引き続き却下されていると伝え聞いています。引き続きナイアンティックはそのガイドラインを保持しているということでしょうか。
回答
指摘した投稿当時からそのポリシーは何も変わってはいないよ。何の対処もなされていないにも関わらず就任を拒否されたとの点については詳細を知らぬまま話すのは難しい。詳細がわかったとしてもエージェントの状況へ公に意見することはできない。言えるとすれば、2017年12月時点で開示されたリストに掲載されたこと自体は現時点でのPOC就任を妨げるものではないということだ。最近になっての拒否事由でそれを見たこともないね。

Maciej "Nux" Jaros
子どもはいつになればプレイでき、いつであれば利用制限されるのかわからずにいます。
回答
法務担当チームによれば地域ごとに異なる法規があるとのことだ。利用規約のセクション3.6「誰がサービスを利用できるか」に記載されているよ。

Aaron Almeida
カメラの製造メーカーのものや撮影日時、撮影者の氏名、あるいは第三者によるものなど様々な透かしがありますが、ポータルリコンではそれらを区別しているのでしょうか。あるいは全て同じように扱われているのでしょうか。
回答
全て同様に扱われていて、基準における高品質な画像を満たしてはいないね。

Robin Daemen
ポータルリコンのガイドラインでは具体的なポータル候補のアクセスに制限が設けられています。
給水塔は制限区画に立ち入ることなくアクセス可能である必要がある。
遺跡は原則公開されている必要がある。
火災監視塔は一般開放されている必要がある。
このようなポータル候補に制限がどうして必要となり、ゲートのある地域や企業資産といった他のアクセス制限区画で必要とならないのでしょうか。
回答
NIA OPS では明確化させるためポータルリコンの候補ガイドで次のように言及しているよ。
給水塔:制限区画に入ることなくアクセス可能で、独自な装飾あるいは重要な記念碑であれば承認される。
遺跡:承諾される。現地の風土や文化を紹介するもので、一般開放されているか歩道や公開区画からもアクセス可能であれば、特徴的な観光地に該当する。
家裁監視塔:一般公開されていれば承諾する。冒険的な観光地に該当するが、私有地にある見張り塔は拒否される。
地域住民や従業員であれば立ち入れる住宅街、商業区画とは異なり、上記のポータル候補は必ずしも同水準のアクセスが適うとは限らないものだ。制限区画内に立ち入らないことに加えて、これらのポータル候補では個別に記載された条件も満たさなければならないことに留意してほしい。

Aaron Almeida
ファーストサタデー実施中に当該都市へ大規模フィールドの展開を無効化してくれるよう NIA OPS へ求めることを過大な要求とお考えでしょうか。フィールド下ではゲームプレイが大幅に制限されてしまうのです。
回答
競争型でないイベントのためにゲームプレイを制限することが適切な対応かわからないな。ファーストサタデーの開催地をフィールドに覆おうとする人々がいて、君のイベントがリンク形成やフィールド形成に依存するものであるなら、実施方法の変更を推奨するよ。意図的にイベント妨害しようとする人々に負けてやる道理もない。あくまで意図的にイベントを妨害しようとしている場合を前提としているけどね。

Astrid Sapphire
チケット応対に見込める標準的な時間といったものはあるのでしょうか。まだ届いていないスワッグ注文についてチケット発行しているのです。また、オペレーションのチケットは以前よりも早くなったと思いますが、なにかしらのリズムがあるのでしょうか。
回答
イングレスショップに関する事柄であれば、フルフィルメント業者と協力して追跡調査しなければならないため、少々時間がかかるね。

その他

Stuart C.
グーグルプラス終了後に既存のアスク・ミー・エニシングをアーカイブ化して開示する予定はあるでしょうか。
回答
私もアスク・ミー・エニシングのアーカイブ化は検討しているが、既にジョー・ストックが積極的に取り組んでくれていて、彼の取り組みはアスク・ミー・エニシングの投稿で毎回リンクを紹介しているよ。

Stuart C.
珈琲店で珈琲についてくるスチームミルク分を値引きさせるにはどうすればいいでしょうか。
回答
スチームミルクを注文しなければいいさ。

Jacques Duchamplecheval (Alithiel31)
グーグルプラスが当初予想よりも早く終了してしまいますが、今後のソーシャルメディアとしてどれをナイアンティックは選択するのでしょうか。
回答
ソーシャルメディアに関しては、現状でフェイスブック、ツイッター、インスタグラムとがあり、いずれの用途は変わらないだろう。イングレスにとってグーグルプラスこそが拠り所であって上記のソーシャルメディアから拠り所を選ぼうにも同等の機能を備えてはいない。この回答を書いている時点ではその解決策を提供する選択肢を積極的に模索しているところだが、契約も絡むことから今どういった選択肢を模索しているかに言及するのはまずい。

Aaron Almeida
お気に入りのイングレス・ミームはどういったものでしょうか。
回答
極寒の中でプレイすることを指すベインというミームがあるね。HTC Incredibleでプレイしていた頃を思い出すよ。過熱してしまうので、冬の最中に車内へ戻って冷房をきかせて排気口に押し付けるか窓の外へ出して冷やすかしかなかったよ。

MrTuck187
いつ頃にトーストではなく実際のエラーメッセージが表示されるようになるのでしょうか。
回答
あれは実際のエラーメッセージさ。明示的でもなければ説明もないけど、本物じゃないと言われるのは傷つくな。バージョン2.17で取り扱われると思うよ。

iso isorhiza
イングレスの月間ダウンロード数はポケモンGOの0.1%にも満たず、その収益もその程度に違いありませんが、ナイアンティックが開発を続ける理由はどこにあるのでしょうか。愛ゆえなのでしょうか。
回答
イングレスなくしてポケモンGOなしさ。イングレスはこのゲームジャンルに成功の余地があり、関心が寄せられることを実証した。野村達雄がグーグル社時代にジョン・ハンケの指揮していたグーグルマップでエイプリルフールとしてポケモン・チャレンジを作成したことを機に関係が生まれた。言い換えると、あるとき野村達雄が任天堂の岩田悟氏と株式会社ポケモンの石原恒和氏に対してイングレスへ目を向けるように言ったことへつながる。彼等は既にイングレスのことを知っていて、しかも実際に高レベルのエージェントであることを明かした。その結果、ポケモンフランチャイズに近いことの実現へと話が進んでいったわけだ。ジョン・ハンケは「イングレスは我々にとって非常に重要なものであり、欠陥はあるにせよゲーム開発という我々の将来目標を最も実現させたものだ」と言っている。新たなバックエンドサーバーへ移行すれば、より多くのことができるようになるだろう。イングレスが暫定的で価値のないサンドボックスだなんてまっぴらだよ。真実はその真逆なんだ、イングレスは他社の知的財産があってはできないことに挑むことができるだろう。我々はこの分野の限界に挑んでいきたい。挑戦の全てが実を結ぶわけではないだろうが、上手くいけば失敗を上回る成果を得られることだろう。したがって、これはちょっとばかしの愛と戦略的重要性によるものってことさ。

David "HappyNacho" Moreno
随行レポーターキットの発送状況に何かしら進捗はあるでしょうか。
回答
あるね。随行レポーターなら、テレグラムチャットを確認してくれ。

Mustafa Said
イングレスを大画面で観る機会は訪れるでしょうか。アニメ化が実現したことを踏まえ、個人的には劇場でイングレスを鑑賞したいのです。おそらくは啓示の夜が映画化されるのではないでしょうか。
回答
正直に言って映画化の話なんて一切耳にしていないが、確かに実現させるに充分な素材があるね。

Douglas Sines
イングレスが今年目指すのはどういったものとお考えでしょうか。
回答
2019年は礎となる年だ。イングレスを今後10年以上にわたって持続させるための根幹技術を全て実装させていくよ。とりわけユニティを使用したクライアントの公開とサーバーを概念実証バックエンドからナイアンティック・プラットフォームへ移行させることがあるね。

Fred Espenscheid
あなたが新たな武器を作成できるのであれば、どういったものをお作りになるでしょうか。
回答
いろいろとありすぎて絞りきれないな。対ウィルスMODだろうか、歩けば歩くほど複製するカプセルだろうか、使用制限のある超兵器か、対人チャレンジ・ビーコンだろうか。まだまだあるね。

John Voegtlin (DisasterRawr)
イングレスとは新たな次元や世界といった中で起きているという噂を耳にしました。私が今後もイングレスを続けていくべきか決心するためにも教えてほしいのですが、イングレスとは今なおモバイルゲームと偽ってマインドユニットをコントロールする世界的抗争にあるのでしょうか。
回答
結局のところ、人生とはマインドユニットを巡る抗争ではないだろうか。我々は選択と決意を繰り返し、他者に同意を求めて説得しているではないかね。

Niko M
素敵なホリデーシーズンを過ごされたでしょうか。イングレスに関する質問はありませんが、全てが順調に進められていることを願っています。
回答
愉しく過ごさせてもらったよ。2週間の休みをとって家族で過ごした。だが、残念なことにそれは返信しなきゃならないメッセージも数多く累積したことを意味するね。その期間の出張は幾つか断念したし、対応力を悪化させてしまっただけだよ。

Incidence Matrix
最近のメディア発信ではレジスタンスを「安定」の維持に努める存在と紹介されていることに陣営の仲間たちは苦痛を感じています。レジスタンス陣営を表現するには随分と極端なものです。レジスタンスの主要人物にはトランスヒューマニズムに特化した邪な人工知能や外界からの影響に人類の耐性をつけさせるためなら生命を犠牲にすることも厭わぬ生物物理学者、人類の発展に必要とあらばナジアとも喜んで取引するフリーランスの技術者もおり、レジスタンスの多くはそれを不快に感じています。実際のところ、そのような表現でイングレスにより多くのプレイヤーを引き入れられることなんて、まずあり得ないとも思えます。テクメルのファンを別にすれば、誰が「安定のために戦っている」のでしょうか。ナイアンティックは本当に「安定のためのレジスタンス」の枠組みに責任を持つのでしょうか。超次元侵略者から人類の精神を救うために戦いの中で危険域のエックスエムに冒されることが望みなのでしょうか。私たちは「安定」のために戦いの道を選んだわけではないのです。
回答
興味深い質問を投げ掛けてくれたね。まず、もちいられる情報や表現は特定の思想を持った重要人物から発せられたもので、ナイアンティックがどちらか一方の陣営に「委ねている」わけじゃない。全てのやりとりや情報が公開されているかはわからないが、注視すべきものであって、時を経てどのように状況が形成されているか知らねばならないものだ。

Stuart C.
「マネージャー」と書かれたサッシュをつけてはどうでしょうか。
回答
サッシュは僕のティアラと被ってしまうし、「ママは僕のことを世界最高のグローバル・コミュニティマネージャーだと思ってる」と書いたTシャツが隠れてしまうよ。

Sarah Miller (Caterpillar)
名刺やポストカード、ステッカーといったもので、陣営志向若しくは中立的なリクルート物品をストア販売してはどうでしょうか。小規模で費用対効果の高いリクルートはより多くのプレイヤーをゲーム参加させるために効果的手段と思えるのです。
回答
考えたかといえば、もちろんさ。あまり深く検討してはいないが、よい案に思えるね。

Matt C
世界中で最も写真掲載数の多いポータルはどれでしょうか。
回答
あいにく今回の公開までに回答を得ることはできなかったよ。だが、とても関心を向けさせてもらった。

Sarah Miller (Caterpillar)
シー諸島でのミッションデイに参加してもらえないでしょうか。
回答
参加したいものだね。

Quek Yu Shan
イングレスに関係あるかどうかに関わらず、訊ねてほしい質問はあるでしょうか。
回答
ナイアンティックにとってイングレスがどれほど重要かを訊ねる質問は本当に愉しんでいるよ。こういった戦略的な質問は重要なものだ。ポケモンGOの成功でイングレスを日陰に追いやることは容易い。イングレスプライムの発表まで長らく大規模な機能追加もなくゲームシステムの開発も滞っていた製品と見ることも容易いし、ナイアンティックはイングレスに見切りをつけていると見るのも容易い。半年にわたってイベントもなくその製品が終わりを迎えようとしていると見るのも容易い。だがしかし、ことの本質はポケモンGOでそうしたように奇跡が起きたとき、方針転換し短期間でイングレスに影響を及ぼす難しい選択を迫られたということにある。苦渋の選択を迫られた者たちには気の毒としか言い様がないね。特にリソースの配分へ関わった人々が気の毒でならないさ。結局のところ、会社として正しい選択がなされたと思うよ。こうした選択でイングレスは会社としての成功から恩恵を得られることとなる。だが、それは誰もが容易に読み取れるところではないだろうから、質問してくれて構わないよ。

Erika Yone
ミッション作成可能数を購入できるようにしてもらえないでしょうか。実害もなくゲームプレイにも影響を及ぼさないものに思えるのです。
回答
これは社内で頻繁に検討されていることだが、率直に言うと他の要望や品質向上と同じく取り組んでいるが、最優先事項とはなっていない。実際のところ、私はミッションシステム自体の刷新が優先されるべきと訴えている。作成と承認、遂行と表示の全てを刷新すべきと訴えているんだ。作り直すべきものへ今の時点で機能追加することは望んでいない。

Gary Tolley - Grogyan
フィールドアートを目的にクロスリンクを形成させることをどうお考えでしょうか。
回答
興味深い問いだね。純粋主義者としてはゲームの仕組みとして有効な手段で実現できるのであれば、公正なものと考えるね。他方で、本来は起こり得ないはずのことは不正行為とみなされる可能性もある。そこで自問せねばならなかったのは、コミュニティへ悪影響を及ぼすかという観点だ。これは悪影響を及ぼすとは考えにくいし容易く元通りにすることもできるものだ。したがって、推奨することではないものの、現時点では辞めさせることに労を割くこともないね。

Andrew Krug
2019/01/24 13:50:02
January 2019 Ingress AMA Selected Questions and Answers

I've also organized the questions by category type. Hopefully this makes it easier/better to read.

Fair warning, I'll be joining up with Ethan and NL1331 in Australia the first week of February. I may open the submissions of questions on February 4th. But it might take a couple of weeks to finalize the answers again. The wifi in the Australian outback is kind of sketchy. They have Roo-net but your connection tends to hop around a lot so stability is an issue. #dadjokes

Ingress Prime
Q: Josh Stock - What's your personal opinion for how long it will take for "feature parity" to occur?
A: By the rate the engineering team is going, my best guess currently is probably by the latter part of the year. However, that's based on the progress I've seen and the conversations I've had to date. Shifting priorities, resources, or any number of external influences could impact that in both a positive or negative way. But today, as of the time I'm writing this response, that would be my best guess.

Q: James Stillwagon - There was a pretty strong negative reaction to the news that VR items would no longer duplicate in quantum capsules. The initial announcement made it sound like that change would happen quickly, but people are still seeing VR items duplicate. Has Niantic reconsidered the change?
A: As of December 26th, 2018 VR items no longer duplicated in Quantum Capsules. This was confirmed by our Engineering team. I'm unsure if that was the intended date or not. But regardless, they no longer duplicate. However, the product team did inform me that we are exploring various ways to enable the duplication of very rare items in a way that doesn't distort the game economy negatively. An example is a frequently talked about item that would duplicate items based on how far you walk. If this idea were to be implemented I would personally advocate for some limits on it. We don't people have 100 of these capsules duplicating hundreds of items or having spoofer simply have unlimited items at their disposal. But I think there are creative ways to do something that has a hook into core gameplay as opposed to simply being rewarded for staying home and doing nothing.

Q: Aleksandr Omelchenko - Will we see common or very rare turrets in the game in 2019?
A: At this time, there are no plans to put these specific items into the game.

Q: Drew Dondero - Is there some plan to go hard and fast with new features once Prime reaches feature parity?
A: We have teams of people who have planned and are planning a lot as it relates to Ingress Prime. I think there are some things that can be done prior to new servers coming online, but the bulk of new features will likely have to wait until that to be implemented. I don't know that I would or could categorize it as "hard and fast" because the constraints for implementing the ideas may change between now and then. However, what, when, and how new features will be implemented is being planned.

Events
Q: Sebastian Carewe - Hey, are you able to give any update on the issues regarding FS December? Some people are missing AP or received a badge without hacking the portal they didn't want. Is there a severe backlog of issues that piled up over the holidays? Happy New Year!
A: Our team is looking into these issues. As with any new process, it has been a bit of a learning experience. Improvements have already been made based on the November, December, and now January IFS events. I don't foresee these issues occurring in the future as a result of the tweaks. But do keep us posted if for some reason it does happen so we can investigate it.

Q: Josh Stock - What's the status on Niantic sending out patches for nianticlabs.com - Rivers and Trails 50th Anniversary - Niantic
A: The patches started to get sent out in early December and I'm told that all of them will have been sent by next week.

Q: Keiichi Adachi - Could you go public the future Anomaly schedule around February/March as you did last year?
A: We are finalizing the event schedule for the next Anomaly Sequence and a few other events. There is some due diligence that needs to be done to confirm the cities and dates. We also recently asked the Vanguards and current Anomaly Sequence POCs to submit recommendations for cities to host events. We will be evaluating those submissions and comparing it against our event goals for the future. Because of this, the Event Team is hesitant to give a timeline of when the announcement will be made about future events. But they are working on finalizing and confirming things as I type.

Q: VAIN Vurxof - Any updates on the status of GORUCK x Ingress events for 2019?
A: Our events team says, "GORUCK will continue to be an Ingress partner on events. We are moving back to the model of separate ticketing for ancillary GORUCK activities, but you will see GORUCK activities around the February and March anomalies."

Q: ミウツーmiu2d4r - When will the XF - MU challenge told in memorial broadcasting be done?
A: We are waiting to do this event for a very specific reason. I wish I could go into more detail, but at this time I cannot.

Q: Aaron Almeida - Will there be a special activity like the Via Lux Explorer before the Darsana Prime Anomaly series?
A: It is possible. There is a global event we are currently debating on doing and we are weighing the pros and cons on doing it now or at a later date.

Q: Drew Dondero - With First Saturdays now becoming more popular, bringing local communities together, is there a plan to do more global operations like the Dark XM Cure, so local communities can participate in some global competition without the need to travel to an anomaly?
A: The short answer is -- yes.

Q: Losifer Los - depending on who wins Anomalies and other events, can the badges issued reflect that? Like a Gargamel or Azrael silhouette badge if the frogs win, a smurf(or something that eats frogs) silhouette badge if the smurfs win?
A: We will likely not integrate another company's intellectual property into our artwork unless there is some sort of partnership. That being said, we have toyed around with the idea of altering the visual appearance of an Anomaly medal based on the result of the event. I would love to hear your (the player community's) thoughts on this.

Q: Oleg Palyvoda - Will we have a counters in the medals FS, Stealth, OCF ets. If answer yes, when?
A: Yes. This is currently being worked on. I think it'll be present in either 2.16 or 2.17.

Q: Incidence Matrix - Releasing the individual-level unique hack scores from the last Anomaly was IMHO a really great thing to, and opens the way for Factions to be able to motivate players by their tactical victories (whether or not the team pulls off a win). Are there plans to release more such disaggregated score-relevant data, and (if so) would it be possible for teams to get it quickly enough post-Anomaly to allow Factions to give out performance awards?
A: I wish I could provide more details but the quick answer is, yes we plan to do more with stats. I don't know what is possible in terms of how quick we can turn around results though.

Q: Venya Karpelevitch - What are the expected future of anomaly's and making them balanced? There have been many cases in the US of steamrolling by one team, giving people reason to not bother going to the events. Is there any expectation of changing something to make balance and promoting smarter playing over mass recruiting?
A: This is a great question and a bit complicated to answer. The problem for the current imbalance is that the current format of the Anomalies is open to anyone who wants to participate -- by design. However, since these are competitive events you end up with teams of various sizes. We could do something like creating a separate instance of the Portal Network to allow only registered participants to interact with the Portals. We could couple an Anomaly instance with gated registration. Meaning, each faction would be limited to 300 people. Once they both reach 300 they could unlock 100 more slots. There are pros and cons to this though and I don't know if it is the best solution. Alternatively, we could create another type of event that is open and competitive and make Anomalies as we currently know them limited and smaller to first come/first served. There are a number of ways to try to address things that are being debated internally. I don't know that there is a clear choice or best option at this point in time. It is something we are aware of though.

Q: Josh Montano - Is there way we can have an event center around OPR like a weekend or maybe bi weekly event where everyone who is able to review portals can take the time to do them?
A: Interesting idea. I'll float this up to the team and see what they think.


OPR/Portal Submissions
Q: Sorak - For people who are submitting portals that are in sports parks with multiple fields, could it be added to OPR guidelines that the recommended placement is off the field of play and outside any fenced areas for the sport in question?
A: NIA OPS says they will add it. We both would not recommend people walk onto the field during a high school baseball game to hack the portal at the pitcher's mound.

Q: Aaron Almeida - Could you please highlight what changes were made to the OPR reviewing process lately, if any?
A: At the time that this AMA will have been published the most recent and visible change is the Upgrade feature. In addition, the OPR team says they have, "fixed rendering issues and provided the one time (third) retry of the quiz to qualify."

Q: Stuart C. - My portal submissions have gone through a lot faster since the "give a reason for your rejection" feature has been added. Has the OPR team considered adding this to portal edit reviews for people who choose the "can't determine" option since many portal edits have been stuck in OPR since reviewers began reviewing edits?
A: The OPR team told me that they have not considered this. I'm not entirely sure it makes sense in the context of edits.

Q: Stuart C. - Do horseshoe toss fields fall under athletic fields for poi submission requirements?
A: I couldn't get a specific answer on this from NIA OPS or the OPR team, but from a personal standpoint, I can't see why they wouldn't. As long as it isn't simply a stake driven in the ground at Uncle Ned's backyard. It should have to meet all of the other Portal requirements as well.

Q: Matthew T - Hey Andrew, wondering if you could clarify something for me. Many OPR candidates in places like Belfast, Northern Ireland, are situated on the public-facing boundary of "private privatety" but are not tampered with. They're free for the public to reach, the murals are on public streets. A recent AMA said any candidate on private residential property is invalid... But the mural itself was equipped with location info and the Portland tkbneb be et
A: If the mural is on private residential property it is invalid. Te eb benbkt.

Q: Stuart C. - Are Trail markers that use the picture/logo of the trail instead of a name a valid trail Marker for a portal if it meets all other criteria for a trail Marker portal submission?
A: We would need more context for this. There are trailheads that might have the picture of the trail that would be a good candidate. There are also "you are here" trail signs that might not.

Q: Stuart C. - For portal edit reviews, has the OPR team considered an option to highlight the text differences between title/description edit options? When it's a small grammatical change or white space change it take a while to find the difference.
A: The OPR team thinks this a good idea but they aren't sure when or if they will be able to implement it.

Q: Stuart C. - The ingress OPR reviewers guide says to 1-star memorial benches, plaques, and other types of memorials for non-distinct individuals unless in a portal-sparse area. However, the "What makes a high quality pokestop" guide, (Which is the only current non-level locked POI guide publically available) there's no mentions about the current OPR guidelines about memorials for non-notable members of the community. Under the section about gravestones/cemeteries, it's says to approve memorials that isn't a burial area. Is this a sign that Niantic changing it's stance on memorials for POI submissions?
A: Thanks for flagging this. I'll see if we can't get these sort of discrepancies synchronized across products. As a result of this question, NIA OPS is considering making the OPR Help/Action Guide public. It looks like currently, the difference between the two is the OPR guide mentions memorial benches/plaques (with no other historical/cultural significance) whereas the article mentions standalone memorials (for eg. War Memorials that do not contain human remains).

Q: Nick Schollar - In the UK we have "Community Notice Boards" in residential areas, often maintained by the parish or district council or the residents' association. I think these make good portals but that's a heavily debated topic on the OPR chat and about half the notice boards I submit get approved. Does NIA think these are eligible to become portals?
A: They do hold the function of being community gathering places. But like many things, it is likely to be very situational. They should follow the same guidelines as the Little Free Libraries.

Q: Stuart C. - Is the use of the "@" character instead of "at" acceptable for quality descriptions or titles for portals when reviewing OPR?
A: It is accepted but not ideal.

Q: Mick Preston - When it comes to "Safe Pedestrian Access" - There seems to be discrepancies between the definition for locations in Europe vs North America.

In North America, there are these nice sidewalks, traffic signs, and such that makes an obvious "Safe Passage".

In many places in Europe there are many streets where there aren't many paths dedicated to Pedestrian access. There is more of a "shared" area with vehicles and pedestrians. (You would think that after 2500 years of civilization, they could define sidewalks - but that's for another AMA).

Should there be different criteria for different regions based on local guidelines and traditions that the community follows, or should there be a global criteria where "Safe Pedestrian Access" is the same?
A: It would be impossible to set a specific global requirement. We also have to default to local municipalities and their laws. What is required in Thailand for a pedestrian offset may not be required in England. But both are deemed safe by local laws. So there is essentially different criteria and why people of a region and familiar with places review submissions.

Q: Losifer Los - It seems that man made reflecting pools would fall into the same category as fountains and wells of desire. Are they still the same level of candidates even if they don't have a fountain incorporated?
A: NIA OPS replied with, "This would be considered in the same category as fountains and other water features. Accepted as long as they have pedestrian access and meet our location criteria."

Q: Losifer Los - Will there be any plans to add categories, similar to the optional selection in OPR, on the submitting end to help streamline high quality submissions and also to help those just starting to submit understand the desired categories better?
A: I am told by the OPR team that there are plans for adding this!

Q: Fred Espenscheid - When reporting invalid portals come to Prime can we get an option for "fakes".
A: This is not a bad idea. There is the option for "Does Not Exist". Let me pass it along and discuss it internally. One of the concerns is that a "fake" option would become a catchall for players wanting to report a Portal because it is not convenient for them.

Q: Paul Davies - There has been a lot of debate in the UK OPR chat around Postboxes, there are many people that view them as an iconic part of British culture and there are several rare Postboxes from previous monarchs. Everyone is in agreement that the most common EiiR (Elizabeth II) Postboxes shouldn't be portals but we are looking for a ruling on whether NIA believes the older and Rarer Postboxes could be good portal candidates under historical and cultural category especially in lower density areas?
A: If they are visually unique or historic they can be accepted. A regular mass produced postbox should be rejected though.

Ingress Anime
Q: Zenn Loo - When is the release of the Anime?
A: The release of the anime is taking longer than anticipated. The good news is that it is in the hands of Netflix who are doing their final checks on the content before they publish it. We do not have a hard date for this yet.

NIA OPS/Policy
Q: Josh Stock -According to this post, agents are ineligible from being Anomaly POC for 12 months following NIA Ops/Niantic taking action against a player due to TOS violations.

What about players who were publicly "on a list" due to Broker's Guild, but who never received any notice or action from NIA Ops as a result. That 'list' was first published in Oct '17, action was taken against some players in Dec '17, and some suspensions were dealt in Jan '18. But.....I'm hearing that some POC nominees are still being rejected, despite no bans, suspensions, or emails from Niantic, and no other red flags aside from inclusion on a public list.

Is this still the guidance we should expect Niantic to be upholding?
A: Nothing has changed from a policy standpoint from the post you referenced. In terms of people being rejected without a history of any actions being taken against them, that's really tough to speak about generally without knowing specifics. Even with knowing specifics, I couldn't comment on an Agent's situation publicly. What I can say, is that being on a list that was published in December of 2017 is not by itself at this time a disqualifier from serving as a POC. Nor have I seen it as a reason given for a rejection recently.

Q: Maciej "Nux" Jaros - It's unclear to me when kids are allowed to play and when can they be banned?
A: Our legal team says, different jurisdictions have different laws on this. Section 3.6 "Who May Use Our Services" in the The Terms of Service addresses this: https://www.nianticlabs.com/terms/

Q: Aaron Almeida - There are various kinds of watermarks.
Camera makes, timestamps, photographer names, 3rd party imposed water marks, etc. Does OPS makes any kind of distinction between these or are they all treated the same?
A: They are treated the same and don't meet the criteria for a good quality photo.

Q: Robin Daemen - The OPR Guide has accessibility limitations for certain candidates:
- Water towers need to be accessible without entering restricted area
- Ruins need to be accessible to the public
- Fire lookout tower needs to be open to the public

Why do these restrictions matter for these candidates and not for portals in other access restricted areas (like gated communities, company property, ...)?
A: From NIA OPS, to clarify, the OPR Candidate Action Guide mentions:
Water Towers: ACCEPT if accessible without entering a restricted area, is uniquely decorated, or are otherwise a notable monument.
Ruins: ACCEPT. Falls under the criteria of tourist spots that showcase local flavor and culture and that make your city/neighborhood unique provided that the site is open and accessible to the public or can be accessed from an open sidewalk or viewing area. Fire Lookout Towers: ACCEPT if open to the public. Falls under the criteria of adventurous tourist attractions. REJECT lookout towers being used as private residences.

Unlike residential areas or business parks which are usually accessible by residents/employees, the above candidates may not necessarily have the same level of access. Note that in addition to not being in restricted areas, these candidates also need to meet the criteria mentioned.

Q: Aaron Almeida - Do you think it would be too much to ask for OPS to disable BAFs over FS sites for the duration of the FS? Having a BAF overhead severely limits gameplay.
A: I'm not sure that limiting valid gameplay for a non-competitive event is the right response. If people are fielding over an IFS event, and your event is dependant on linking or fielding, I would recommend changing the event type. Don't let the people who are purposefully trying to troll and impede your event defeat you. This assumes they are doing it intentionally to try to disrupt an event.

Q: Astrid Sapphire - Is there a standardised response time agents should expect for tickets? I have a ticket about a swag order that has not yet been touched, and I noticed that Operations tickets get processed quicker. Is there a rhyme or rhythm there?
A: If this is regarding the Ingress Shop tickets, it might take a little while longer as we need to work with the fulfillment vendor to track your order.

Miscellaneous
Q: Stuart C. - Are there plans to archive the existing AMAs and move the copies to a public place after google plus shuts down?
A: I do plan on archiving the AMAs. However, Josh Stock has been actively doing this already and a link to his work is provided in each AMA post.

Q: Stuart C. - Is there a way to get coffee shops to not write down my order of steamed milk on the side of my cup so people think that I'm drinking coffee like a real adult?
A: Stop ordering only steamed milk...

Q: Jacques Duchamplecheval (Alithiel31) - With the earlier than expected shutdown of G+, which social network will be chosen by niantic in the future ?
A: In terms of social networks, we currently have a presence on Facebook, Twitter, and Instagram. The use of those will not change. However, I consider Google+ the home of Ingress and neither of the above mentioned social networks really provides the same features that we are looking for when I think of the home of Ingress. We are actively exploring several options at the time of me writing this that provide the features we are looking for in a solution. Since contracts are being discussed it would be inappropriate at this time to comment further on which solutions we are looking at.

Q: Aaron Almeida -Which is your favourite Ingress meme?
A: There is a Bane meme about playing Ingress in the cold. I can remember the old days when I used an HTC Incredible to play Ingress. It would get so hot that when you got back to your car in the winter you would either put the A/C on because your phone mount was on the A/C vent or you drove with your phone out the window to try to cool it off.

Q: MrTuck187 - When will we get a real error message instead of toast?
A: That is a real error message. It's not a very clear one and doesn't explain what is happening. But calling it a not real error message hurts its feelings. I think it will be addressed in 2.17.

Q: iso isorhiza - While monthly download of Ingress is less than 0.1% of Pokemon Go and revenue must be like that, what is the reason that Niantic continues to invest on developing this game? Is it love?
A: There would be no Pokémon GO without Ingress. Ingress was the proof of concept that this genre of gaming could be successful and that there was interest in it. The relationship started when Tatsuo Nomura was working at Google on Google Maps (which John Hanke was the lead of) and created the Pokémon Challenge for an April Fool's Day stunt. I'm paraphrasing the exchange but at some point, the story goes that Tatsuo mentioned to Satoru Iwata of Nintendo and Tsunekazu Ishihara of The Pokémon Company that they should check out Ingress. They said they knew about Ingress and were actually fairly high-level Agents. Conversations about doing something similar with the Pokémon franchise eventually came about as a result of that.

We just had our Ingress product team offsite at which John Hanke said, "Ingress is incredibly important to Niantic. It is the most complete expression of our vision to build games, even with its flaws." Once Ingress has been transitioned over to the new backend servers it will enable us to do a lot. I hate to say Ingress is our sandbox since that implies things may be temporary, fleeting, or not as valuable. But the opposite is true. Ingress will enable us to try things that we wouldn't be able to do with someone else's intellectual property. We want to push the bounds of this space with Ingress. Not everything we try will be a success. But hopefully, we do more right than wrong.

So it's a little bit of love and strategic importance.

Q: David "HappyNacho" Moreno - Any updates on the Embedded Reporters kits being shipped?
A: Yes. If you are an ER, check in to the ER Telegram chat.

Q: Mustafa Said - Is it possible that we'll ever see Ingress hit the big screen? Considering that there's an Anime already done, I personally would love to see Ingress in theaters. Maybe an Epiphany Night movie?
A: Honestly, I haven't heard anything about an Ingress movie. There is certainly enough material to make one out of it though.

Q: Douglas Sines - What do you think Ingress is heading to this year?
A: 2019 is a foundational year. We are putting in place all of the core technology that will carry Ingress on for the next decade or longer. This means among other things, releasing a client that uses Unity and transitioning our servers off the proof of concept backend to the Niantic platform.

Q: Fred Espenscheid - If you could create a new weapon or mod what would it do?
A: There are so many ideas it is hard to pick one. An anti-virus mod? A capsule that duplicates items if you walk? A limited use super weapon? A PVP challenge beacon. I could go on...

Q: John Voegtlin (DisasterRawr) - I've heard a rumor that Ingress is happening in a new dimension or universe or something. To help me decide if I should continue Ingressing, is Ingress still a global struggle to control mu while pretending to be a mobile game?
A: At the end of the day, isn't life, in general, a struggle to control mind units? It's a bunch of choices and decisions we are making and typically we are trying to convince others to agree or align with us.

Q: Niko M - Did you have an awesome holiday season? I don't have any Ingress questions for you but hope that all is well.
A: I did. I took two weeks off and spent it all with my family. Unfortunately, that means I'm also severely backed up on responding to messages. Toss in a couple of work trips in that same period and it only exacerbated my ability to respond.

Q: Incidence Matrix - Hi, Andrew. A number of faction-mates and I have noticed with some distress that many recent Ingress media products have begun referring to the Resistance as being fundamentally about maintaining "stability." That's a pretty radical departure for what the faction represents - major Resistance figures have included a rogue AI focused on technological transhumanism, a biophysicist willing to sacrifice lives if needed to immunize humanity against alien influence, and a freelance technologist willing to deal with the N'Zeer if necessary to advance human development - and many in the Resistance find it extremely off-putting. (Pragmatically, we also think it is unlikely to recruit more players to Ingress. Who wants to "fight for stability," Tekumel fans aside?) Is Niantic really committed to this "Resistance as stability" frame? Is there hope for those of us who have exposed themselves to potentially hazardous levels of XM in the battle to save human minds from extradimensional invaders? Because "stability" is not what we signed up to fight for.
A: You pose an interesting question. For starters, the information or verbiage used is what we get from persons of interest who are aligned with a certain ideology. So it isn't Niantic being "committed" to one thing or the other. I'm not sure if all of those interactions or information have been disclosed yet. Something to keep an eye on and how things shape up over time for sure.

Q: Stuart C. - Have you considered getting a sash that says "Manager" on it to wear?
A: A sash would clash with my tiara and cover up the "My Mom Thinks I'm The World's Best Global Community Manager" t-shirt.

Q: Sarah Miller (Caterpillar) - Would you consider selling faction oriented and/or faction neutral recruitment materials (like lore teaser calling cards, propaganda postcards, or scannable stickers, for example) in the store? Small format, cost-effective recruitment swag could be an effective way to bring more players to the game.
A: Consider? Sure. Without putting too much thought behind it, it seems like a good idea to me.

Q: Matt C - Of all the portals in the world, which has had the most photos uploaded?
A: Unfortunately, I'm not able to get an answer to this question by the time it was published. But you have me very curious.

Q: Sarah Miller (Caterpillar) - Will you be joining us on board the Mission Day at Sea? :)
A: I so badly want to.

Q: Quek Yu Shan - Just wondering is there any question(regardless ingress related or not)which you hope we will ask about?
A: I really enjoy the questions asking about how important Ingress is to Niantic. Those strategic questions are important. It's easy for Ingress to get overshadowed by the success of Pokémon GO. It's easy to see a product that up until Prime was released hadn't seen a major feature or game mechanic implemented in years and feel like Niantic was giving up on Ingress. It's easy to see six months of no events and get the sense that the product is on its last legs. But the truth of the matter is, when you catch lightning in a bottle like we did with Pokémon GO, we had to pivot and make some hard choices which impacted Ingress in the short term. I don't envy our decision makers for having to make the tough calls. Especially those surrounding resource allocation. At the end of the day, I know they want to make the right choices for the company. Those choice will lead/have led to Ingress benefitting from the company's success. But that isn't always apparent or communicated. So keep asking those questions.

Q: Erika Yone - Can we have the opportunity to buy more spaces to create missions??
It is harmless and it won't affect the gameplay at all.
A: This is often debated internally. But I'll be honest, with all the other asks and quality of life improvements we can implement and are working on, it just isn't a high priority. In fact, I'd argue that revamping the entire mission system should take a priority. Everything from creation, approval, doing them, and displaying them. I don't want to advocate for adding on things to feature set that should ultimately be re-worked.

Q: Gary Tolley - Grogyan - What are your thoughts on Agents making cross links for field art?
A: Interesting question... The purist in me says that if it can be done using valid game mechanics then it is fair game. On the other hand... this isn't something that is supposed to happen so could be considered an exploit. So I have to ask myself, does this impact the community negatively? It is unlikely and can be easily undone. So while it isn't something I will endorse. It's not something I'm going to advocate devoting resources to stop at this time.

前へ

イングレスストーリー:募集

次へ

NL1331:マラッカ