アスク・ミー・エニシング

アンドリュー・クルーグ(Andrew Krug)
2018/11/07 11:55:46
ごきげんよう!久方ぶりだね。11月のイングレスプライムのアスク・ミー・エニシングといこう!やり方はご存知のことだろうが、コメント欄へイングレスプライムに関する質問を投稿してくれ!

私に答えることのできない場合は専門のスタッフへ連絡するため、回答を開示するまで時間をいただくこととなる。今週は立て込んでいるからね、回答の公開は来週にずれ込むかもしれないよ。

追記1:コメント機能を無効にしたよ。
追記2:質疑応答を
投稿したよ。早急の対応が必要な質問も幾つかあったが、今回の公開に尽力してくれた彼等のおかげだ。

Josh Stock
イングレス公式サイトの刷新で幾つか暗号が埋め込まれていましたが、そのひとつを INGRESS PRIME RELEASES NOV 18 と解読することができました。しかし、実際には11月05日に実装されています。
回答1
計画されていたとおりのことさ。ちょっと前に実装へ協力するためサンフランシスコの航空機を手配していたよ。ウェブサイト上の暗号は11月18日を指していたわけじゃなくて、2018年11月を意味していたんだよ。これは18日がアノマリーの直後ということで誤解を助長させた。誰もが論理的結論に飛びついてしまったわけさ。誤植による最悪の事態だね。

Josh Stock
今週のイングレスプライム実装とそれをプレイヤーへ伝える流れに関して個人的に満足されているでしょうか。
回答2
満足しているかといえば、実際そのとおりだ。技術面に少しばかり問題はあったが、迅速に解消された。電子メールアドレスに起因した奇妙な問題を除けば、起動に関連した問題が存在するとは思わないね。この問題も修正されたことから、影響も最小限だ。したがって、状況はかなり良くなった。コミュニケーション面では質問1で言及されたタイプミスは上手く行かなかったね。それは率直に受け止めよう。常に改善の余地はあるということだ。実装日についてはもっといろいろと仕込んでおきたかったね。スクリーンショットの時間をいつもの13:31から11:05に切り替えるというアイデアは初期に用意していたんだが、残念なことに実行できなかったよ。

Josh Stock
ナイアンティックではコミュニティに所属陣営の認証機能を提供する計画はないのでしょうか。計画されているのであれば、どのようなものでしょうか。プロフィール画面に自身を示すアイコンを設定しスキャナーで他の人々が閲覧するときは表示されないといった単純なものでしょうか、あるいはグーグルやフェイスブックといったものを経由した認証APIといった複雑なものでしょうか。
回答3
それは私が常々主張してきたことだね。長期的な開発ロードマップに含まれているはずだ。プロダクトマネージャーはユーザー認証に関心を示していたが、サーバーとバックエンドの更新が行われるまで差し控えられている他の事項と優先度を比べなければならないだろうね。

Josh Stock
イングレスプライムのベータ発表や約束、措置の概要をご覧になり、プレイヤーコミュニケーションを担う人々がでたらめで矛盾したやりとりにどれほど苛立ちを覚えているかがお分かりになるでしょうか。
回答4
既により良い方法を検討しているし、内々には幾つか変更に取り組んでいるよ。君の指摘は適切なことであって、我々も理解しているよ。

Ruin Dig
ハッシュタグについてですが、#Ingress と #IngressPrime とを別々に扱い、それら双方を混在して使用されています。つまるところは、 #Ingress の投稿と #IngressPrime の投稿が同時刻に行われているということですね。しかし、ハッシュタグを用いた検索やツイッターの文字数制限ではうまくいかないことになります。ツイッターやインスタグラムといったソーシャルメディアで私たちも #Ingress を使うべきなのでしょうか。
回答5
私は #IngressPrime を使おうとしているよ。イングレスの検索を行えば、 #IngressPrime を使った投稿を見つけることができるね。

Gaby G
イングレスプライムでも最寄りポータルのクイックビューを表示できるように提案してもらえないでしょうか。初めての場所を訪れるときには非常に便利な機能なのです。
回答6
イングレスプライムのロードマップに存在しているとプロダクトチームが言っていたよ。

Kirby "Wo1fi3" Ross
週末はどうお過ごしになるのでしょうか。
回答7
何の予定もないね。一週間丸々街を離れていたからね、家族や友人と過ごすことにするよ。

Joe Francis (Hoyathegr8)
ローカルスコアやリーダーボードはどこにあるのでしょうか。
回答8
10月15日にイングレスプライムの開発ロードマップを発表している。ローカルスコアは2019年の恐らくは初頭にイングレスプライムへ実装されることになっているね。

Steven Cunningham
ポケモンGOのポータル申請ベータ版公開について、イングレスプレイヤーのオペレーション・ポータルリコン利便性を向上させたり、ポケモンGOプレイヤーに利用できるようにするといった新情報はあるでしょうか。
回答9
短期的にオペレーション・ポータルリコンの利用可能なイングレス・アクセスレベルを変更する計画はないね。

Kayleigh McWhyte
ナイアンティックはイングレスプライムの視認性を考慮しているのでしょうか。私のiPhone SEでは小さなフォントを読みづらいのです。
回答10
偶然にもiPhone SEを使っているプロダクトマネージャーと話したところ、彼もフォントが小さいことに同意していたね。デザインチームはまだまだフィードバックを受け入れており、今後数か月で最適化や変更に取り組んでいくことだろう。今後の変更での意見をお待ちしているよ。

Jeremy Sylvis
ゲーム内アイテムの取引導入といった議論の余地を残すゲーム変更をコミュニティへ相談するのに何が必要となるでしょうか。
回答11
これについては検討が不十分だったね。それを否定することはできない。今後このようなことが起こらないよう内々の変更は行われているよ。

Jud Burkett (canon07)
国立公園のミッションデイはどうでしょうか。
回答12
ナショナルパーク・ファウンデーションに関わりあるスタッフがいるよ。ゴーラックと国立公園のイベント調整に携わっていたね。彼等に伝えたところ、そのアイデアを気に入っていたよ。実際に開催されると約束することはできないが、そのコンセプトは支持されているからね、2019年中に何かできないか検討してみよう。

Gaby G
イングレスプライムでスキャナーの音声を他の言語へ翻訳する計画はあるでしょうか。
回答13
現時点では英語と日本語しかないね。

Jud Burkett (canon07)
バイクシェア・ステーションに関するオペレーション・ポータルリコン・チームの考えを確認してもらえないでしょうか。私には「探索へ赴く」に素晴らしいポータルのように思えるのですが。
回答14
NIA OPSによれば、「それはトランジットステーションに似ていて、充分な規模があるか、施設の体をなしているか、あるいは芸術性があるかで考慮に入れることができる。単なる自転車置き場に過ぎなければ、基準を満たすとは言えないだろう」とのことだったよ。

Sascha W. (Pentagress)
リカージョン機能はいつまで使用できるのでしょうか。
回答15
これは恒常的な機能であって、今のところ廃止する予定はないよ。

Sascha W. (Pentagress)
6周年記念メダルとアクションポイント2倍期間に関して何か新情報はあるでしょうか。
回答16
来週早々にも公表する予定さ。

Sara (Begarles)
イングレスプライムでは VPNを無効にしなくてはなりませんが、これは意図したものなのでしょうか、不具合なのでしょうか。
回答17
私も旅行の折にはVPNを使用するが、携帯端末を覗き見られたくはない。私のグリフハックが如何に拙いものか知る必要なんてないだろう。イングレスプライムでVPNを使用しようとしてみたが、動作したよ。したがって、君の端末では他の問題が生じていたのかもしれない。だが、レディットのフィードバックへ報告していないのであれば、それを報告してくれ。追跡調査することもできるだろう。

Sam Bowen
あなたは誰に投票したのでしょうか。
回答18
経験則で言えば、政治信条は口外するものではない。イングレスは非常に対等だ。君は緑色かい、それとも青色かい。イングレスプライムの世界では重要なことだね。

Sara (Begarles)
イングレスプライムと [REDACTED] スキャナーは同一端末に同一アカウントで動作させることができるのでしょうか。
回答19
NIA OPSによれば「同時に複数端末でアカウント起動させることは推奨しない」とのことだったよ。

Matt Stevenson (BigMatty)
[REDACTED] スキャナーでもオニキスメダルの周回数を表示できるようになるでしょうか。
回答20
いいや、今後の改善は全てイングレスプライムで行われていくよ。

YutoRaion
早急に新たな調査報告を知りたいのです。どのようにして新たな調査委員会を追跡すれば良いのでしょうか。あなたはどうお考えでしょうか。
回答21
こちらだよ。

Avinash Desai
ストアアイテムの末尾にパスコードボタンが配置されており、入力に不便です。どうしてストアのようにボタン配置して入力しやすくしていないのでしょうか。
回答22
的確なフィードバックだね。申し送りしておこう。プロダクトチームでは、概して新アイテム獲得を一箇所に集約してメニューボタン数を減らすよう提案していたが、この件の改善案を検討しているよ。

Alison N
リカージョンしたエージェントのアイコンはワシントン・キャピタルズのロゴのようなうさんくささを感じますし、シミュラクラのメダルはD.C.ユナイテッドのロゴと同じように酷いものです。6周年記念メダルもワシントンD.C.のスポーツチームのようになるのでしょうか。ねじれたWとなるのでしょうか。
回答23
Wはタングステンの原子記号であってその原子番号は74であることをご存知かね?ワシントン・キャピタルズは1974年に創設されたし、ジョン・カールソンの背番号は74なんだよ。

Pongo Lyn
今後のアノマリーでは、平時に現地でプレイしているボランティアのエージェントに代えて専属のゲームマスターを用意していただき、スプーファーといったゲームプレイの重大な問題へ迅速に対応いただけないでしょうか。
回答24
アノマリーのPOCはスラック・チャンネルへ参加し、ゲームマスターと直接のやりとりができる。NIA OPSからも改めて「アノマリー中の不正行為もヘルプセンター経由で受け付けている」とのことだったよ。

Dave Dial (vstarpappy)
スパゲティのレシピは?
回答25
君の企みが読めたぞ。それはラザニアの秘密のレシピのことだと訂正させたいんだろ。その努力は買っておこう。

Losifer Los
その地域で早期警戒システムとして必要とされている竜巻警報設備は水車や風車のような独特な形状の構造物として扱えるでしょうか。
回答26
NIA OPSへ問い合わせたところ「独特な構造であったり塗装された電気ボックスのように関連したアートがあれば認められる。そうでなければ木製の柱に取り付けられたスピーカーにす過ぎず、認められない」とのことだったよ。

Troy Baird
改善の提案はどこで行うのが最善なのでしょうか。
回答27
現時点ではレディットのイングレスプライム・フィードバックを利用してもらうのが最善だね。このサブレディットはプレイヤーが開設してくれたもので、我々のフィードバックを収集、整理、共有してくれており、そのスプレットシートを誰もが確認できるようにしてくれることで透明性が確保されている。我々も見ており、素晴らしいリソースとなっているよ。

Gaby G
ポケモンGOではアプリケーションを終了させても移動距離を計上していきゲーム内と同期させる新機能が実装されました。これはトレッカーのメダル獲得に寄与する素晴らしい機能ですが、イングレスプライムでも「早急」に実装してもらえないでしょうか。
回答28
この機能の素晴らしい点はナイアンティックプラットフォーム機能ということだ。サーバーとバックエンドがアップグレードされれば、イングレスプライムでも活用したいね。その開発は重要視されていて最優先で取り組まれるはずだ。どのように重要なものかお伝えできるときが来れば、フィードバックを寄せてほしい。

Losifer Los
アートギャラリーが的確なポータル候補であることを明記してもらえないでしょうか。
回答29
NIA OPSはこの件について審査基準の「演劇場やミュージアムといった芸術展示施設に該当する」と言っていたよ。ギャラリーそのものに加え、施設内に常設されたものもポータルに申請して構わないよ。

Aliza Panitz
最近のアスク・ミー・エニシングでは必ずミッションの承認プロセス上の問題が質問されていますが、その都度「ミッション申請のガイドラインを読む」よう記載されています。しかし、ナイアンティックのスタッフが参考としている承認のガイドラインについてはミッション製作者の閲覧しているものと異なる可能性がありますから、是非閲覧させてほしいのです。ナイアンティックのスタッフにはそれぞれの申請へ詳細な拒否理由を通知する時間がないことはわかりますし、特定の理由を挙げて拒否することは望ましくないこともわかりますが、拒否に至る審査の詳細はコミュニティに寄与することでしょう。より優れたミッションの作成方法や承認されるまで軽微な変更を繰り返すといった現状を改善することにもなります。
回答30
NIA OPSによれば「拒否の通知メールは分類ごとに変更されているが、複数の問題が認められれば複数の理由が挙げられることもある。ソーシャルメディア上への投稿を検討しており、まもなくユーザーの皆さんにも閲覧できるようになるだろう」とのことだったよ。

Losifer Los
先のアスク・ミー・エニシングで取りあげられた運動場の取扱いには、看板のない運動場は星4以下と扱うべきかかどうか混乱を生じました。多くの運動場はグーグルマップなどで特定できてしまうことから星4以下にすべきとの意見が大勢でしたが、看板の要件に関してはその街の財政に係わることであるため50%~80%は不的確となるでしょう。結果として財政の苦しい田舎町を冷遇することとなるのです。もう少し明確化していただく必要があるでしょう。ナイアンティックではガイドラインの更新状況に問題があるのではなく審査者に問題があり、ゲーム精神や農村地帯のポータル拡充の方策に反していると捉えてしまっていることでしょう。
回答31
NIA OPSによれば「ポータルはプレイヤーがそうとわかる実体あるものが求められており、一般的に運動場の中心部を指定することは良いといえない」とのことだ。

Lizzy
ポータル申請や編集といった機能はイングレスプライムに実装されていませんが、次節アノマリーで開催予定されているオペレーション・ポータルリコン・ライブの払い戻しは行われるのでしょうか。
回答32
今回の回答をする頃にはAndroid端末用の[REDACTED]スキャナーが公開されているだろうし、iOS端末用も公開されるはずだ。[REDACTED]スキャナーにはポータル申請機能が備わっており、これを利用できるユーザーには今のところ払い戻しされない。何らかの理由で[REDACTED]スキャナーを利用できず、オペレーション・ポータルリコン・ライブへ参加登録してしまっている場合は、ヘルプセンターにあるこちらのフォームを送信してくれ。

Kirby "Wo1fi3" Ross
イタリア料理と日本料理とであればどちらをお選びになるでしょうか。
回答33
簡単なことだね!両料理界屈指のイタリアン寿司さ!

ナイアンティックは公式コミュニティをグーグルプラスからレディットへ移行させることにしたのでしょうか。そうでないのなら、いつ、どこに移行を決定するのでしょうか。
回答34
レディットのルールはこのようなことにあまりはっきりとしていない。宣伝行為に対するルールもあるし、モデレーターの報酬ルールもある。したがって公式のサブレディットを用意しようとした場合に、どのように扱われるかがわからないんだ。明確化を求めてきたが、回答はもらえていない。我々は幾つかの選択肢を検討しており、幸いにもまだ猶予は残されている。

Heather H (qingdai)
エイダはより鮮明なグラフィックとならないのでしょうか。
回答35
イングレスのプロダクトマネージャーと話したところ、「これは我々にとって重要なことであり、デザインチームが調査に乗り出しているところだが、協力を必要としているよ」とのことだった。是非レディットのイングレスプライム・フィードバックでこの件のフィードバックを提供してやってくれ。

Ronnie "shadefromtrees" Smith
ソファ・ポータルを手に入れることができるでしょうか。
回答36
できるさ。まず商業用地を購入して、その中央にソファを設置するんだ。一般公開する時間帯を設定し、バンクシーを雇い入れて装飾してもらおう。そうしてソファを写真に撮るんだ!ほら、ソファ・ポータルのできあがりさ!

Troy Baird
イングレスプライムについて質問ですが、どの機能がお好きでしょうか。どの機能が不足しているとお考えでしょうか。どの機能を愉しみにしているでしょうか。嫌いな機能はどれでしょうか。
回答37
メイン画面でインベントリ数を確認できることやそいつをクリックできることを大いに気に入っているよ。いやまてよ、一括リサイクルかな、二つ挙げてもいいのかい?ああ、三つ目にスワイプと長押しの機能があったな。あまりに多くてひとつに絞り込めないよ!カプセルの名称変更を愉しみにしているね。Android端末でストア画面の最下部にパスコード入力欄があることは好きじゃないね。

Hurricane Chaser
「アカウントが見つからない」問題はいつ解消されるのでしょうか。どういった問題なのかご存知でしょうか。イングレスプライムをプレイしたくてたまらないのですが、この問題でできずにいるのです。
回答38
この問題は把握されており、修正されるよ。

Thomas Pimlott IV (AMS07Aries)
リカージョンにはどのようなメリットがあるのでしょうか。
回答39
ビデオゲームとしてのリカージョンは一般的に名声と位置付けられるものだ。現状のメリットは、リセットを称える装飾と改めてレベルアップを愉しめることだね。プロダクトマネージャーに聞いたところでは「参加状況と関心にもとづいてゲームデザイナーがその拡張方法を幾つか検討している」とのことだったよ。現時点で実装されているリカージョンの詳細はこちらを確認してくれ。

Daniel "SDiZ" Cheng
仮にあなたがアノマリーを計画する場合、記念メダルのオニキスに間に合わせたいとリカージョンしてしまったアノマリーの主軸をどのように扱われるでしょうか。
回答40
個人の選択と思うよ。もはやレベル8以上の一握りが勝敗を左右するとは考えていない。陣営の余力は思うほど少なくはないんだよ。レベル16とリカージョンしたかつてのレベル16のどちらにも記念メダルでオニキスが贈られるよ。

Yazmín Quintanilla
前バージョンのスキャナーではゲーム外の申請でしか陣営変更できず、それも一度限りでした。リカージョンではレベル16へ到達すれば陣営変更できますが、既に陣営変更したことのあるプレイヤーもリカージョンで再びその機会を与えられるのでしょうか、あるいはリカージョンできるとあっても陣営変更は一度限りの機会なのでしょうか。
回答41
既に陣営変更したことがある場合であってもリカージョンすることで再び陣営変更の機会が得られるよ。今では制限なしに何度でも変更できると聞いているね。

Pedro Owsik (padalabra)
イングレスプライムが実装されたことで、アスク・ミーエニシングでもオペレーション・ポータルリコンの質問に余り多くの回答をせずに済むのでしょうね?別件ですが、C25Kの調子はどうでしょうか。
回答42
ハッハッハ。だがオペレーション・ポータルリコンに答えるか別のことに答えるかでしかないね。今後ともアスク・ミー・エニシングへ注目してくれ。C25Kか、あれはもうやめちゃったよ。数週間前からケトジェニック・ダイエットを始めてね、もう6ポンド減量できたよ。

Chen Liu
イングレスプライムへの移行が完了したら、イングレス1.0系はオープンソース化することをお考えでしょうか。
回答43
いいえ。

Shane Nunn (HeyThatGuy R16)
イングレスプライムで「この端末設定は対応していません」と表示されるのはどうしてでしょうか。私の端末はGoogle Pixel 3ですが、どうして互換性がないのでしょうか。
回答44
わからないな。私はPixel 3 XLを持っているが、そんなメッセージは表示されたことがない。イングレスサポートへ問い合わせて問題解消できるか確認してくれ。あと、対応端末情報も確認してくれ。おそらくは特徴的なことが何かあるはずさ。ちなみに、ルート化された端末では動作しないよ。

Ethern Su
オペレーション・クリアフィールドへの二度目の参加はメダルへ反映されるようになるのでしょうか。現況では、オペレーション・クリアフィールド、ステルスオプス、プライムチャレンジ、インテルオプスで回数が計上されることはありません。
回答45
計上されるようになるね。それらのメダルは全て階層化されるよ。今後数ヶ月でその機能を反映させるスキャナーの更新が行われるはずさ。

Chen Liu
ゲーム内ストアでのアイテム販売に対する要望をご覧になったでしょうか。
回答46
コミュニティマネージャーとして関心を寄せているよ。

Losifer Los
ポータルの申請状況を表示してもらえないでしょうか。どういった評価を受けたのか、何件の審査を受けたのか、そして審査結果を得られぬまま留まっている申請を追跡できるようにしてもらえないでしょうか。
回答47
新しい機能については検討されている最中だが、まだ何も決まってはいないね。

Hurricane Chaser
イングレスプライムでAndroidのAR CoreやiOSのAR kitを活用したコンテンツは実現するでしょうか。
回答48
プロダクトマネージャーによれば「2019年には、ナイアンティック・リアルワールド・プラットフォームの優位性を活かしAR CoreやAR kitを活用したイングレスプライムの新機能を開発するよ」とのことだ。

Aaron P "IotaPrime"
このゲームを自分好みにするための改善はあるでしょうか。メダルの配置を自分好みにすることにはデメリットがないように思えますが、この機能の検討はなされているでしょうか。
回答49
そういったことに数多くの検討が重ねられているが、大半はサーバーの更新が行われるまでは実現しない。もっと具体的にお伝えできればとは思うのだが、現時点で開示することはできないんだ。

Bill Bourret
車両用充電スポットをイングレスのポータルと認めることで電気自動車の普及を促進させてはどうでしょうか。
回答50
NIA OPSによれば「」ポータルの候補は申請に際して同じ基準に沿っていなければならず、芸術性を備えているのであれば可能性もあるが、そうでなければ承認されうるものではない」とのことだ。

Aaron Breen (Breenzy)
立入禁止の場所にあるポータルとそのポータルを活用して構築されるフィールドにナイアンティックはどのように取り組んでいるのでしょうか。そういった大規模フィールドを陥落させることもできずただ構築した陣営が解除するのを待つしかないことに、辞めてしまうエージェントや目に見えて活動を減らしてしまったエージェントが数多くおり、特に新人のエージェントに顕著です。そういったポータルのゲーム精神をどのようにお考えなのでしょうか。
回答51
質問の意図を理解できているかわからないが、立入禁止若しくは立入に制限のあるポータルであっても基準を満たしているのであれば有効なポータルだ。全ての人々がアクセスできるものでなくてはならないといった要件は存在しない。両陣営ともに世界中でこの種のポータルを活用しており、黎明期からこのゲームの一端を担っている。したがって、ゲーム精神に反するところは見出せないね。

回答52
[削除]

Mick Preston
今月のアスク・ミー・エニシングにおける質問はどのくらいになると予測されているでしょうか。
回答53
42だね。
(訳注)生命、宇宙、そして万物についての究極の疑問の答え

Zeke Egherman
イングレスのプレイヤーはポータル申請やポータルリコンで金を稼ぐ手伝いを無償でしてくれるボランティアとなっていますが、無償の労働で金を稼ぎつつも、このゲームで収益をあげようというのでしょうか。
回答54
残念なことだが、我々もイングレスサーバーの管理費用や継続的な開発にチーム維持費を支払わなくてはならない。なんとか双方ともナイアンティックコインで賄おうとしたんだが、受け入れてもらえなかったんだ。

Rodrigo Díaz Orellana (ardéis)
次回のアスク・ミー・エニシングはレディットで行われるのでしょうか。
回答55
おそらく、そうはならないだろうね。

Mathilde Poussin (Brunissende)
アノマリーまで2週間を切った時期に従来イングレスの「アップデート」としてイングレスプライムを実装したのはどうしてなのでしょうか。
回答56
「アップデート」として実装することで全てのユーザーが円滑にイングレスプライムへ移行することができるし、これにより強制アップデートも労なく可能となるね。そして、アプリストア上の評価やフィードバックも引き継げるから、ユーザーにわかりやすい。

ミウツーmiu2d4r
もうイングレスのアニメはご覧になったでしょうか。先行して放映されている日本での評価も上々で、多くの人々が続きをたのしみにしている感想をあげています。是非とも良いコメントをいただきたいのです。
回答57
観たよ、ご存知のとおり、日本では実に肯定的に受け取られているね。スタイルやアートワークをすごく気に入っているよ。今シーズン以降も続くかは知らないな。

M C
アノマリーに関して、今後の開催都市発表はプライムシリーズで行われたように予め行われていくのでしょうか。
回答58
そうしようとしているね。

M C
カサンドラ・ニュートラライザーのようなチャレンジは今後行われるのでしょうか。
回答59
行うとも。だがその時期については私にはまだ開示することができないよ。

M C
差し迫ったアノマリーではイングレスプライムを使用する必要があるのでしょうか、あるいは[REDACTED]スキャナーを使用して構わないのでしょうか。
回答60
プロダクトチームから開示された最新情報によると、ポータル・オーナメントは2018年11月17日のアノマリーに間に合うようイングレスプライムへ組み込まれるよ。

M C
ポータルリコンのシステムはよくなるのでしょうか。
回答61
ポータルリコンは絶え間なく改善と調整が行われているね。

M C
アノマリーのサテライト開催都市でナイアンティック公式のシャツを購入できるようになるでしょうか。
回答62
現在販売中のものは購入可能になるよ。

M C
デジタルキットを購入した人々に実際のカードはあるのでしょうか。
回答63
デジタルキットは...デジタルなんだよ。受付登録を済ませた人々へ実際のアノマリーカードを配付するといった検討は行われているが、現時点でのことであって11月17日のアノマリーでは実現しそうにないね。

IloveMATH (IloveMATH)
シャポーによる日々の調査やジョジョ・ストラットンのワード・オブ・デイはいつ再開されるのでしょうか。ヴェルム・インヴェニリは次のアノマリーで何らかの情報を送ってくるのでしょうか。
回答64
シャポーの調査はこちらで今も続けられているよ。ヴェルム・インヴェニリに関してはその活動自体が秘密裏のものでその集団と会話を持つ機会は得られなかった。

Fred Espenscheid
スキャナー上で新たなエージェントをリクルートできるようになるのはいつ頃のことでしょうか。
回答65
この機能を組み込むかどうかは今もまだ議論しているところさ。

Warren Stark
どうしてこのようなことを度重ねてするのでしょうか。
回答66
ウェブサイト上の隠された暗号を含めて誤植がないことを確かめてみてくれ。合衆国ではそういう無意味なことを、死に馬を鞭打つっていうんだよ。

Soylent Grien
グーグルプラスのサービス終了後にはポータルアピールにどのような選択肢が検討されているでしょうか。
回答67
まだ計画段階であって、選択肢を模索しているところだね。

Soylent Grien
エルヴィスとビートルズのどちらがお好きでしょうか。
回答68
スキニー・エルヴィスと初期のビートルズだな。

Brian Aydemir (Toxoplasmolly)
地域で個人やコミュニティが陣営を跨いだ関係を構築するうえでどういったことが重要とお考えでしょうか。
回答69
ポータルの所有権を過剰に捉えることなく、未知の技術や情報の取扱いに信条が異なるに過ぎないと互いに取り扱うことだね、誰もが人間であって、他人には親切にしなければならない。あとは有機的につながっていくよ。

Douglas Sines
来月はイングレスプライムの改善にどのようなことを期待できるでしょうか。
回答70
開発チームが教えてくれたところでは「イングレスプライムの次期バージョンでは攻撃やリンク、ログインエラー、多言語化、道路の視認性、オーナメントの追加といった様々な分野に対応する」とのことだ。

Douglas Sines
ナイアンティックでは新たなサブレディットの投稿をどの程度確認しているのでしょうか。
回答71
ほぼ毎日だね。ユーザーから攻撃やリンクの問題が報告された際にはただちに調査が開始され、優先事項へ加えられたよ。我々はコメントすることはなくとも注視しているし、モデレーター諸君はあらゆる投稿を整理していくという素晴らしい取り組みをしてくれている。イングレスをより良いものにしていこうとするその情熱は高く評価されているよ。

Lucas 'Ktulu789'
道路標示を白くできるようにしてもらえないでしょうか。日中の活動で液晶画面の明るさを155%にすることなしにスキャン中やレーダー波照射中も道路を視認できるようになるでしょう。選択や調整ができれば、誰もが喜ぶと思います。
回答72
プロダクトマネージャーは「道路の視認性を改善したよ。これは2.12若しくは2.13で実装されるはずなので、その後にフィードバックを寄せて欲しい」と述べていたよ。ちなみに、画面輝度を100%より高めるにはどうすればいいんだい?私は10%の向上すら見つけれずにいるんだが、ブラックベリーを使っているのかな?

Lingqi Wu
ライフタイム・アクセスポイントについてお話したいのですが、私を含め一部のエージェントはリカージョン機能の実装前に陣営変更やアクセスポイントのリセットをしています。ここでは第1世代から第2世代になっていると表現すると、リカージョンで第3世代となっても第1世代で獲得していたアクセスポイントは含まれないであろうと容易に想像できます。これはライフタイムの通念に一致しないものですし、そのエージェントの努力に一致しないものに思えます。この件をどのようにお考えになっているでしょうか、そして何かしらできることはないでようか。
回答73
イングレスプライムの実装よりライフタイム・アクセスポイントを維持するとの約束事はなかった。過去に陣営変更してアクセスポイントが失われたとしても、それを遡及的に取り戻すことはできない。

Inu kun
レベル16に達していないエージェントがリカージョンできるのでしょうか。
回答74
いいえ、できないね。

Dave M
あなたはリカージョンされるのでしょうか。また、ベーコンのビーコンを実装する計画はあるでしょうか。
回答75
ああ、そいつは大変な約束ごとだな。レベルアップを手伝ってくれるのかい?私は長年にわたってビーコン・ベーコンをゲーム内に実装しようとしてきたが、塩辛い豚肉料理への情熱を誰も私と分かち合ってくれていない。

Sebastian "Sellyme" Lamerichs
従来クライアントの既存機能へ全て対応するより前にイングレスプライムが実装されたことは意識的な決断だったのでしょうか、ベータテスト・フェイズがうまくいかなかった末のことなのでしょうか。
回答76
これは意識的な決断だったよ。その事実は前以てお伝えしているし、開発ロードマップも公表しているね。

Anton Shvecov
10月からのことですが、NIA OPSは私自身がイングレス・ミッションのためだけに描いたアイコンを附したミッションを承認しないままにしています。その論拠は実に簡素なもので、画像が私のものではないのでそのようなミッションは承認しないといったものです。ミッションのアイコン画像を描いたのが私自身であると示すに説得力を持たせるには何をすべきなのでしょうか。
回答77
NIA OPSによれば「10月以降に方針方針が変更された事実はなく、製作者自身の作成した画像は、他の著作権への侵害がない限りは認められる」とのことだったよ。

Rory Maginnis (Greebz)
次のアノマリーでルールを変更したいとお考えでしょうか。ルールやプレイボックスはいつ頃に公表されるでしょうか。
回答78
10月のルールから変更されるとは思わないね。シリーズの半ばにルール変更するようなことは行ってきていない、いつから行ったことがないかは正直なところ覚えていないが、何年も前のことだろう。公表時期に関しては、ここ数年はアノマリーの1週間前から2週間前頃に公表されていることはわかっているね。

Sebastian "Sellyme" Lamerichs
過去5年間でイングレス・クライアントに対する不満の第1位はデータ使用の多さとバッテリーの過剰な消費にありましたが、全てのアクションに対してポータルの写真を表示させることでこの問題を悪化させた底意はどこにあったのでしょうか。
回答79
開発チームによれば「検証したところでは基本データ使用量はイングレス1.x系と同等若しくは下回るものだった。確かにコミュニケーションパネル上のポータル写真表示といった例外的取扱いは存在している。こういったデータ使用量の最適化にはまだ注力していないが、プレイヤーが関心を寄せていることは聞き及んでいる」とのことだ。

Mustafa Said
真面目な話、アーキタイプがスキャナー上でエージェント向けに提供されることは有り得るのでしょうか。
回答80
率直に言おう、我々はやりたいことをリスト化しており、それを実現させる幾つかの手段がリストに挙げられている。だが、現状は同等性の確保や不具合修正、サーバーのアップグレードに注力されており、それが達せられれば新たな取り組みに対するより良いロードマップが得られることだろう。現時点では、そのアイデアに余り多くを明かせないんだ。

Mustafa Said
くだらないことですが、ムームーメダルはいつ実装されるのでしょうか。
回答81
ピクセルとして存在しないことが公正な在り方だろうね。

chemdraw enlkr (chemdraw)
実名やエージェント名をポータルに細工して私有化を試みる事例がありましたが、これはポケモンGOからのものも同じことが言えるでしょう。エージェントから数多くの報告が寄せられており、そのような誤った情報がポータルネットワークに深刻な欠陥を及ぼしていると考えられます。また、嫌いなエージェント名をポータル名に組み込むことでその評判を貶めようとする新たなハラスメント行為も存在しています。こうした名称変更について何かしら議論され、対策されているのでしょうか。
回答82
NIA OPSによれば「イングレスとポケモンGO双方のガイドラインに本名やエージェント名(トレーナー名)陣営名やグループ名といったものを含めてはならないことは明記されており、これに違反するポータルを確認した場合はスキャナーのポータル編集で報告してほしい」とのことだったよ。

Cliff Martin (CliffM)
イングレスプライムの攻撃はおかしくなっているのでしょうか、あるいはこれが新たな仕様ということなのでしょうか。
回答83
これは現在取り組まれている既知の問題であり、バージョン2.12若しくは2.13で修正されるはずだ。

Rob Muir
私邸の車道沿いに設置された飾り柱や岩といった装飾品の取扱いを明確化していただいたことには感謝しています。私邸前にあるのは明らかですが道路に含めるかがはっきりしていない同一の所有者の管理する場所があります。他のポータル基準は満たすとした場合、これは私有地と扱われるべきなのでしょうか。
回答84
NIA OPSによれば「私邸にあるもので所有者に管理されているものであれば、私有地と扱われて星1とすべきだ」とのことだ。

Randy Booz (Wyndmyr)
ナイアンティック社はゲーム内アイテムの課金を行うようになりましたが、アスク・ミー・エニシングで回答をいただくために対価を支払って構わないでしょうか。我々には回答をいただけていない数多くの質問がありますから、対価を以て透明性を得られるというわけです。
回答85
待てよ、これで稼ぐことができるっていうのかい?誰かリアジェットのカタログを用意してくれ、すぐにだ!ピンクのカシミア織とピーナッツバターが欲しいぞ!

Randy Booz (Wyndmyr)
どうしてイングレスプライムは機能が不足したまま実装されたのでしょうか。
回答86
すみやかに実装したうえで時間をかけ改善、更新していくことが最善と判断したからだ。これは1ヶ月前に開発ロードマップとしてお伝えしてした。さて、この回答には2万米ドルを請求するとしようか。

Randy Booz (Wyndmyr)
ナイアンティック社はアノマリーメダルといったメダル販売をストアで開始するのでしょうか。
回答87
大きな課題だ。タイムラインは決まっていないが、合理化の一環として検討されている。サーバーのアップグレードを終えたあとになるかと思うが、良い質問だったから1万米ドルの請求としよう。なんと5割引だ!

Randy Booz (Wyndmyr)
ポータルリコン・ライブに全く新しい料金支払い方法を導入してはどうでしょうか。そうであれば、どういった料金体系となるかご存知でしょうか。
回答88
現時点では何も計画されていないよ。君には単語ごとに請求しなきゃならないようだね。単語あたり500米ドルでいいかい?

Randy Booz (Wyndmyr)
事前告知もなしにイングレスプライムが実装されたことでスキャナーへアクセスできなくなった人々もいますが、それによって途切れたソジャーナは救済されるでしょうか。
回答89
正直なところ、実装にともなって誰かがソジャーナを途切れさせたことを個人的に把握していない。事実、この質問が挙げられるまでは考え及んでもいなかったことだ。そのような影響を受けたならば、チケットを発行したうえで私へ連絡して欲しい。何かしらできるかはわからないが、影響があったのであればそれを追跡し把握することは良いことだ。さて、請求に関してだが、実装記念で4件目の回答は無料にしよう。概算では2800万米ドルになるんだ、リアジェット85の費用だよ。航空機にガソリンを充填しろ、カボへ行くぞ!!

Shivendra Singh
既にポータルとして存在している写真撮影禁止場所の取扱いをどうお考えでしょうか。
回答90
利用規約ではプレイヤーは現地の法令を遵守しなければならないとしている。ナイアンティック社では現地で施行される法令とそれがポータルへ適用されるかを個別に検証することはできない。現実性のないことだ。諸君は開始時に利用規約へ同意しており、法令に違反したポータルを申請してはならない。いつものことだが、所有者および管理者はそのポータルを削除申請することができる。NIA OPSからは「第三者の写真やアプリを利用してそういったポータルを申請してはならない」ことを改めて注意喚起していたよ。

Dany Tardif (C4RB0N)
あなたに決定権があったならひとつを取りあげて紹介する機能はなんでしょうか。
回答91
おお、たったひとつをかい?本当のことを言うと、私は6年間にわたって幾多の土地に旅をしてきたし、その記念に数多くのキーを持っているからね、その足跡を辿ることを容易にしてくれるカプセル名称の変更はとっても素晴らしいことさ。

Hsinergy
まもなくイングレスは6周年を迎えようとしていますが、NIA OPSの不充分な取り組みには数多くのフィードバックが寄せられてきました。マルチアカウントやインベントリ・ロンダリング、短距離スプーフィングといったことを行っている明らかなボットやスプーファーへの利用制限は遅々たるものです。
NIA OPSはフェアプレイとルールの順守を徹底させるとの約束をしてきましたが、プレイヤー満足させる成果は出してはきませんでした。
過去のアスク・ミー・エニシングやグーグルプラス上の様々なコミュニティ投稿、NIA OPSの投稿に対するプレイヤーコメントを参照してみてください。
- NIA OPSにガバナンスや透明性はほとんどないといっていいでしょう。次の事例もあります。
- チケットの自動閉鎖(ガバナンスの欠如)
- 一貫性に欠くチケット処理(確認から行動に移すのに数日かけたうえでのことです)
- チケット閉鎖後に報告者がチケット要求してもサーベイ・フォームは提供されない。
- NIA OPSの実施した調査に対する監査がないように見える。スプーファーに関するチケットには具体的な行動はほとんど行われません。
NIA OPS はフェアプレイの徹底やガバナンスと透明性の改善といったことに、イングレスプライムで担当スタッフの増員といった対応を行ったか挙げてもらえるでしょうか。
回答92
君はNIA OPSに懸念を示したが、NIA OPSはサポートプログラムの改善は容易なことではないと伝えて欲しいだろうね。諸君のフィードバックは確認されているが、ソーシャルメディア上で懸念されている全てに対応することはできないかもしれない。問題提起と意見を絶え間なく報告してくれることで、フィードバックの収集を続けていくことができるよ。

Jacob Dalley
イングレスプライムが連作先にアクセスを求めてくるのはどうしてなのでしょうか。
回答93
実装予定の共有機能に不可欠だからだ。

Simon Shaw
イングレスプライムでは不具合修正を頻繁に行ってもらえるのでしょうか。あるいは「定期的」に対応されるのでしょうか。
回答94
短期的には頻繁に不具合修正することになるね。開発チームに聞いたところでは「一般的には長期休暇などを除き2週間のリリースサイクルを守っていきたいが、長期的視野を語るには時期尚早だ」とのことだったよ。

Lukas von Allmen (lvona)
インベントリの上限を2000から8000へ引き上げてはどうでしょうか。
回答95
私は好きじゃないな。

Gary Tolley - Grogyan
どうしてリカージョンプライム・アノマリーの閉幕を待たず、現状機能を実装できぬままイングレスプライムをリリースしてしまったのでしょうか。
回答96
多くのことが検討された。最終的には2018年11月05日にリリースすることが最善と判断され、アノマリーへ参加する一部のプレイヤーのみならず全てのプレイヤーへイングレスプライムを届けることができ、開発は次のフェイズへと移行された。我々はリリースを遅らせてホリデーシーズンに食い込んでしまうことも望みはしなかったね。

Gary Tolley - Grogyan
イングレスプライムを対応する最低要件はどうなっているのでしょうか。
回答97
最低要件はこちらに掲載してあるよ。

Dylan Roberts (Fishermansfear)
質問ですが、オレゴン・コーストへ訪れようとお考えでしょうか。
回答98
もう行ったことがあるけど、是非ともまた行きたいものだね。私の最初で最後のスカイダイビング体験がポートランドの南にあるスカイダイブ・オレゴンさ。

Thibasch (Thibasch)
ポータルの位置編集に何らかの制限はあるのでしょうか。レベル1のプレイヤーでもそういった編集を申請することはできるのでしょうか。ナイアンティックは低レベルを制限すべきではないでしょうか。
回答99
編集や不適切なポータルの報告にレベルの制限はないが、報告には審査がある。編集の場合はコミュニティによる審査だね。危険を孕むポータルや安全でないポータルの報告を妨げることは望ましくはないよ。

石野浜(Zeronofu)
友人をイングレスプライムへ招待したいのですが、イングレスプライムはリクルーターに対応するのでしょうか。
回答100
回答65と同じように、この機能を組み込むかどうかは今もまだ議論しているところさ。

Dorota P. (Dorka79)
来年3月のアノマリーが日本のどの都市で行われるかそろそろ教えていただけないでしょうか。
回答101
新たな都市の会場確保には予想以上の時間がかかっている。具体の日時はお伝えできないがまもなくだ、開催数か月前には発表され、計画と組織化に充分な猶予が得られるだろう。

Viktor Lennert (geozukunft)
お茶と珈琲ならどちらでしょうか。
回答102
チャイとフラットホワイトコーヒーかな。世界は広大でお気に入りをひとつに選ぶことなんてできないよ。

Martin Zehetmayer (Angrox)
問題点を洗い出すのに、レディット若しくはグーグルドキュメントとグーグルスプレットシートのどれがお好みでしょうか。
回答103
長期的なものか短期的なものかで変わってくるね。長期的にはどちらも望ましくない。短期的には双方とも活用するよ。

Tobias Hansen (MonoTovarisj)
ナイアンティックがエージェントスタッツや他の統計追跡アプリに対応させなかったのは意図したことなのでしょうか、あるいは偶発的なものなのでしょうか。
回答104
エージェントスタッツはナイアンティックの提供したものではなく、サードバーティのアプリケーションだ。

Martin Zehetmayer (Angrox)
欧州にもイングレスのコミュニティマネージャーが用意されるのでしょうか。
回答105
ドミニクは欧州のイングレス・コミュニティマネージャーだよ。彼は双方の製品をサポートしている。7月に採用されたのさ。

Kosh TheRipper (KoshTheRipper)
イングレスプライムでウェアOSは対応するのでしょうか。
回答106
それは計画されていないね。

Filip Talpa
どうしてイングレスプライムで算出される距離は [REDACTED] スキャナーで算出される距離と異なるのでしょうか。
回答107
報告に感謝するよ。次のアップデートに向けて既に修正されていると聞いているよ。

Raul Swain (RLupus)
アイテム購入に制限は設けられるのでしょうか。
回答108
我々はこの件を考慮しており、注意深く見守っているよ。

Snehal Ghone
インドからハッピー・ディーワーリー! [REDACTED] スキャナーはどの程度の期間利用できるのでしょうか。6か月間程度でしょうか。
回答109
同等性が確保できるまでであり、遅いよりは早いことを望んでいるね。もっと具体的に回答できればと思うのだが、我々は対処すべき項目に取り組んでいっているよ。

Florian Müller (keibertz)
新規エージェントがイングレスプライムのチュートリアルを行うと、陣営選択することもなくレジスタンスになってしまうという事実をご存知でしょうか。
回答110
我々は把握しており、まもなく修正されるよ。NIA OPSによれば「この修正を前に不具合の影響を受けた者がエンライテンドへの陣営変更を希望すれば、陣営変更を求める資格を有するよ」とのことだ。

Paul Davies
イングレスプライムのオープニング画面でグローバルスコアが表示されますが、グローバルイベントでもない限りはそのスコアを気に掛けるエージェントはほとんどいません。ローカルセルの現状スコアを把握できれば多くのエージェントに相応しいものとなるでしょう。それは影響を及ぼし得るものであり、現地で誇ることができるものだからです。
回答111
個人的にはそうと思わない。このゲームはエンライテンドとレジスタンスとが競い合うものであって、ニューヨーク・エンライテンドとニューヨーク・レジスタンスが競っているわけではない。人類のために取り組んでいるのであって、隣人のためだけではない。つまるところ地域統計を何かしらの手段で組み込む妥協案はあるかもしれないが、この世界に諸君を位置付けるためにその画面は表示されている。それでは、どのようにしてセル情報を表示するか、ということになるのだがね。

Florian Müller (keibertz)
設定文章や主立った文章の多くが青色で表示されるのはどうしてなのでしょうか。
回答112
設定画面上の文章は白とグレーだし、他の文章の大半は紫色だ。私はこれがエックスエムの色調だと聞いているよ。コミュニケーションパネル上の文章を言っているのであれば、それは近隣のレジスタンス・エージェントの活動を示すもので、その文章は陣営を反映したものとなっているね。

Arctic Rebel
ポータル申請がポータルリコンを介して承認されるまでの期間について、個人的にはどの程度が望ましいとお考えでしょうか。1週間でしょうか、1ヶ月でしょうか、それとも半年でしょうか。
回答113
適切な審査が成されうるに充分な期間が理想さ。安全でないポータルや質の低いポータルが追加されてしまうリスクがある以上は期限を切るべきでないと考えているよ。

DarthMewtwo
フェイスブックと連携することができず、グーグルとの連携を解除することもできませんが、これはいつ変更されるのでしょうか。
回答115
この不具合はバージョン2.12若しくは2.13で修正されるはずだ。

Aaron Ho (CincauHangus)
双方の陣営でリカージョンしたエージェントへ「ダブル・エージェント」メダルを用意してはどうでしょうか。
回答116
実に面白い提案だが、現時点では計画されていないね。

Ewa Jaros (czupirek, osobliwosc)
屋内の候補は概して拒否されるものですが、アスク・ミー・エニシングでは適切と評されています。ポータルリコンの「よくある質問」を更新してもらえないでしょうか。
回答116
NIA OPSからの説明によると「基準を満たしたうえで審査者がその場所に存在すると確認できるのであれば屋内の候補もポータルとして認められる。申請が拒否されたのであれば、その場所を示すより良い写真やわかりやすいタイトル、説明文で再申請してみてくれ」とのことだ。

Çağatay Karahan
グーグルプラスがサービス終了しますが、その後どこでアスク・ミー・エニシングを行うのでしょうか。
回答117
幾つかの選択肢を模索しているが、何も決定してはいない。依然何か月もの猶予はあるから現時点でコメントしたくはないね。

Benedikt Schubert
ポータル写真に対して報告することはできないでしょうか。
回答118
これは検討されているよ、待っててくれ。

Lakshan Sulochana
イングレスプライムではリンク形成が非常に遅いのですが、改善されるでしょうか。
回答119
パフォーマンスの改善は取り組まれているところだよ。

Michael M.
私の地元では「既存のポータルに近すぎる」との理由で拒否されるはずの候補を不適切な場所で承認させたうえでポータル編集で移動させるプレイヤーがいます。これは明らかに「近すぎる」という基準に反するものです。このような行為にはどうすべきなのでしょうか。ポータルとプレイヤーを問題として報告すべきなのでしょうか、あるいは私自身も同じような方法でポータル申請しても良いのでしょうか。
回答120
NIA OPSによれば「ヘルプセンターで事例報告することが推奨される。調査のうえ対応しよう」とのことだ。

Gabriele Poddighe
イングレスプライムにおけるコンプレックス・ハックは従前のバージョンよりも遥かに高速化されていますが、これは意図したものなのでしょうか、あるいは不具合なのでしょうか。今やコンプレックス・ハックで5種類のグリフを処理するのは不可能に近いものとなっています。
回答121
速度が上昇し難度がやや上がったことはわかっているよ。必要に応じて調整が行われるだろうから、更なるフィードバックを得たいね。

Tobias Hengst
コメントはまだできるでしょうか、よし、イングレスプライムの実装後にどのくらいのメッセージが寄せられたでしょうか。ご自身の携帯電話でそれを受けたのでしょうか。
回答122
私の携帯電話は大丈夫さ、メッセージを数えちゃいないね。今週のイベントはまだまだ非常に活発で情熱的なプレイヤー基盤があることを再確認させてくれるものだった。プレイヤーが良きにしろ悪しきにしろその考えを存分に分かち合ってくれたことは喜ばしいことさ。コミュニティマネージャーの立場で最も危惧されたのは、イングレスプライムをリリースして何のフィードバックも得られないことだったからね。いまあるイングレスプライムのバージョン、不具合、機能が1か月後、半年後、1年後も同じであるはずがない。ソフトウェアは絶えず進化し、ゲームは絶えず改善されていくことだろう。

AKB 241113
[REDACTED] スキャナーを無期限に利用できるようになれば、イングレスのプレイでイングレスプライムに不満を感じることもなくなるのではないでしょうか。
回答123
いいや、無期限に利用できるものではない、あくまで一時的措置だよ。

Tobias Hengst
シャポーが私たちにナイアンティックで何が起きたか問うのは些か疑問があります。
回答124
シャポーは何度も繰り返し同じ質問をして、何も知らないふりをしているのさ。彼は情報がびっしり詰まったノートを所持しているからね。

Michael Rother (Trminator)
イングレスプライムで言語設定が切り替えれなくなったことに気づいたのですが、これは永久的なものなのでしょうか、あるいは今後機能追加されるのでしょうか。
回答125
プロダクトチームによれば「現状ではポケモンGOと同様に携帯電話の設定が活用されているが、今後どうあるべきかは検討している」とのことだ。

Stefan G
iPhoneでもアプリ内でパスコード入力できるようになるのでしょうか。
回答126
電話端末に基づくことではない。残念なことに、これはプラットフォーム上の制限なんだ。

Dennis Wookie
ゲームパフォーマンスを向上させるために過度なアニメーションの抑制若しくは無効化ができるようにしてもらえないでしょうか。
回答127
これはいま現在計画されていることだが、一般的なパフォーマンス向上も計画されているよ。

Gustav Andersson
不適切なポータルを報告する手順改善は計画されているでしょうか。希望するのは当初の報告に写真や映像といった証拠資料を添付できるようになることです。そうすtれば、面倒なやりとりも減らすことができるでしょう。
回答128
こういった検討の初動段階にあるよ。したがって、その機能の実現可能性にコメントすることはできないんだ。

Martin Zehetmayer (Angrox)
次のアノマリーではどの程度のレベル7と8のアイテムやベリーレアシールドやイージスシールドを販売することができると見積もっていると影響を見積もっているでしょうか。
回答129
いいや、それは一般に公開できる情報ではないし、販売されるアイテムの全てが11月17日のアノマリーで消費されると仮定することも適切ではないな。

Gustav Andersson
従前の陣営をそのまま維持したリカージョン・エージェントは所有していたポータルを失ってしまうのでしょうか。そうでないならば、ポータルの連続所有日数は引き続きカウントされるのでしょうか。
回答130
「陣営変更してもカウントされるはずだ。リカージョンはレベルとアクセスポイントを変更させるだけで、他のものはどれも同じように動作するはずだ」と私は聞いたよ。

Olaf Niemeyer (ThreeCheeseTall)
ナイアンティックはスキャナーの申請画面を見直し、実際の位置情報にもとづいた小半径内に制限するでしょうか。現時点では世界の何処かを指定することも容易く、悪用されたとしてもおかしくありません。
回答131
懸念を指摘してくれたことに感謝しよう。チームへ申し送りしておくよ。

Tobias Galéus
ポケモンGOは頻繁に機能やイベントを得ていますが、イングレスプレイヤーはイングレス1.0から失われた機能を備えた新バージョンを得るのに2年間を待たねばならないのでしょうか。
回答132
ポケモンGOは基本機能のみでリリースされたうえで時間経過とともに機能追加されていったからだ。サーバーがアップグレードされればイングレスにも新機能やアイテムが得られるようになるよ。ポケモンGOと同じく絶え間ないソフトウェア開発と改良とが行われるようになるだろうね。

Marcio Silva
ポータルリコンの参加テストに2度とも落第したリカージョン・エージェントに再テストの機会が得られるでしょうか。
回答133
現時点ではその機会はないね。

Yw Nightmare
いったいイングレスプライムの新レイアウトを開発したのは誰なのでしょうか。
回答134
その男の名は、オリバー・リントン=ウルフ博士だ。

Attila Radnai (Nelkon)
陰謀論に歯止めをかけるため、ポータル画像の審査が大幅に低下したことに関してコミュニティマネージャーとして詳細をお答えいただけないでしょうか。
回答135
画像が一切ない若しくは少ないポータルの審査を優先させるために若干の遅れがあると聞いているよ。現時点では不適切な画像を削除してより適切な写真を上位にすることにも時間を割いてもいる。まもなく正常化され、より質の高いものとなるはずだ。

Hörður Már Gestsson
ロサンゼルス・アノマリー若しくはアスンシオンのいずれかに参加されるのでしょうか。
回答136
ロサンゼルスに参加するつもりだったが、それは別のユニバースのことのようだ。手配できる航空会社を見つけ出せず、ワームホール航空は廃業してしまったようだ。

Ryan Meeks
今月のアスク・ミー・エニシングに質問することはありませんが、その努力とコミュニティへの献身に感謝したいと思います。
回答137
素晴らしい。ママがグーグルプラスを見てしまってね、そいつをシャットダウンさせたところだ。わざわざ書いてくれたことに感謝するよ、ありがとう。

Rory Maginnis (Greebz)
アノマリーではイングレスプライムにもオーナメント対応されるのでしょうか、あるいは [REDACTED] スキャナーを使用する必要があるのでしょうか。
回答138
現計画ではアノマリーに用意するよう進めているよ。

Gerald Wolf
国家情報局若しくはナイアンティックにオシリス・ディメンションといった他の次元からの訪問者との対話に関するポリシーやアドバイスといったものはあるでしょうか。歴史を語ることは避けるべきなのでしょうか。1218の重要人物たちがプライム世界のそれと直にやりとりしないことを賢明とお考えでしょうか。
回答139
アドバイスできることがあるとすれば、安全と思えることだけを行うべきだということだね。

Jeff Lehman
ポータルリコンの評価は実際のところどのような意味を持つのでしょうか。地元のチャットではたびたび議論が繰り返されています。星5は完全に承認、星3はよくわからず、星1が拒否、故に星2は拒否ではあるがそこまで酷いほどではなく星4は承認し得るが確信はないとする者もいます。また、星1こそが唯一の拒否となる評価で星2以上であれば承認であるという者もいます。
回答140
星3は中立を見做されるよ。それより少なければマイナス、それより多ければプラスだ。星1が最も否定的で星5が最も肯定的ということだね。

Dale Harris
既にイングレスプライムは公開されましたが、イングレスプライム・ベータ版が維持されていることに何かしら意図はあるのでしょうか。新機能の検証に活用されるのでしょうか。
回答141
この件を調べるのには今少し時間をもらいたい。

ルール:

  1. 個々の状況については質問しないこと。私はチケットシステムへのアクセス権を有していないし、たとえアクセス出来たとしても公に答えることはできないからね。
  2. 過去のアスク・ミー・エニシングに目を通しておくこと。重複する質問は回答されない可能性が高いからね、双方が不満を感じてしまうことになるよ。
  3. ウィートンの法則に従うこと。挑発や暴言があればコメントは削除され、君はブロックされることになる。

ジョシュ・ストック整理した過去のアスク・ミー・エニシングの文書があるよ。

アスク・ミー・エニシングのグーグルプラス・コレクションもあるよ。

20170717_01.png

Andrew Krug
2018/11/07 11:55:46
Hi there! Been a while. It's time for the November Ingress Prime AMA! You know the drill. Post your questions now about Ingress Prime in the comments!

I will reach out to the experts on staff if I can't answer something myself. This means it may take a while before I publish the answers. At the rate this week is going, it might be late next week before the answers are published.

Edit 1: Disabling comments
Edit 2: Posting the selected Q/A. The team knew you had some pressing immediate questions. So kudos to them for rallying and helping me get this published in record time.

Q1: Josh Stock - The Ingress.com re-launch had several codes embedded within. One of them resolved to "ingress prime releases nov 18", which would have been the day after the November Recursion Prime anomalies. Ingress Prime obviously released on Nov 5. Was the timing of the launch as expected?
A1: It was expected. I had made my flight arrangements to be in San Francisco to support the launch a while back. What happened was the code on the website was supposed to say "Nov 2018" and not "Nov 18". Human error that was amplified by the fact that the 18th is the day after the Anomaly. So everyone jumped to the logical conclusion that I would also have made. A perfect storm for a bad typo.

Q2: Josh Stock - Are you, personally, satisfied with the execution of this week's Ingress Prime launch and the way in which it was communicated to the player base?
A2: Satisfied? I am actually. From a technical standpoint there were a few issues. But they were resolved pretty quickly. I don't think any issues related to launch existed by end of day except an odd one with some odd email addresses. That's being fixed and the impact is minimal. So from that standpoint it went pretty good. There are obviously some game play/usability bugs we need to fix and those are a priority. Those are being worked on currently. In terms of communication, obviously the typo I mentioned in question one didn't help. Let's face it, there is always room for improvement in everything. I would have liked to do more teasing about the release date. There was an idea early on to change the time in screenshots from 13:31 (which is our standard) to 11:05. That sadly never happened.

Q3: Josh Stock - Does Niantic have plans to offer some manner of faction validation to communities, and if so, what is it? (This could be as simple as putting a "THIS IS ME" icon on your own profile and leaving it off when looking at others' profiles in the scanner, or as complex as an API for validating your IGN to the Auth via Google/Facebook/other Authentication sources.)
A3: This is something I've been advocating for. I believe it is on our long-term development roadmap. Our Product Manager confirmed there is interest in user validation but we have to weigh it against all of our other priorities which won't likely happen until the servers and backend are upgraded.

Q4: Josh Stock - Reviewing a "brief" outline of the Ingress Prime Beta release program announcements, promises, and actions (listed below), can you please forward to the folks in charge of Player Communication how frustrating it is to have such scattershot and inconsistent communication? A great summary of the "complaint": https://plus.google.com/u/1/+JesseHarrisUtah/posts/7v8uf6KMhts A4: We've already started having deep conversations on how to do better and some changes have already started to occur internally. Your point is valid and not lost on us.

Q5: Ruin Dig - About hashtags. Divide into #Ingress and #IngressPrime, and mixed use with both hashtags(it means... #Ingress posts and other #IngressPrime posts each exist same time)are not good at search with hastags, or characters limitation on Twitter(Japanese limitation is 140characters). So, should we use #Ingress on SNS like Twitter and Instagram and etc. ?
A5: I would use #IngressPrime. Anyone doing a search for Ingress will find it and be returned results that use #IngressPrime.

Q6: Gaby G - Could you pass the suggestion to bring the nearest portals quick view back in Ingress Prime? It's a very useful feature when visiting new places.
A6: The Product Team confirms that this is on the parity roadmap for Ingress Prime.

Q7: Kirby "Wo1fi3" Ross - What are your plans for the weekend?
A7: Absolutely nothing. Spending time with family and friends since I've been out of town all week.

Q8: Joe Francis (Hoyathegr8) - Where are the local scores and leaderboards?
A8: On October 15th we released our Ingress Prime developer roadmap - https://plus.google.com/+Ingress/posts/BgmcHANWM8K. The regional scoreboard is designated as being implemented in 2019 (probably early in the year) for Ingress Prime.

Q9: Steven Cunningham - With the Pokémon Go POI Submissions Beta being rolled out, is there any new information you can tell us about making OPR more accessible for Ingress Players or giving OPR access Pokémon Go players?
A9: There are no short-term plans to change the Ingress access level for OPR.

Q10: Kayleigh McWhyte - Will Niantic consider a more legible overlay for Prime? I am having difficulty reading the screen at tiny fonts on my iPhone SE.
A10: I spoke to our Product Manager, who coincidentally has an iPhone SE. He agrees they are small. Our design team is taking all of the feedback in and will be working on optimizations and changes in the coming months. We would love to get your feedback when we make future changes.

Q11: Jeremy Sylvis - What does it take to get Niantic to actually consult the community regarding potentially controversial game-changing actions, e.g. introducing pay-to-win microtransactions in the form of in-game items?
A11: We didn't do a good enough job of vetting this idea. There is no way to sugarcoat it or spin this. Changes have already happened internally to help mitigate that this doesn't happen again.

Q12: Jud Burkett (canon07) - What do you think about a Mission Day National Parks style?
A12: We have a person on staff with connections to the National Parks Foundation. They coordinated the GORUCK/National Parks events. I ran it by them and they really liked the idea. I can't promise anything will come of it but there is support for the concept so let's see if we can make something happen in 2019.

Q13: Gaby G - Are there any plans to translate the voice in the scanner to other lenguages with Ingress Prime?
A13: Not at this time beyond English and Japanese.

Q14: Jud Burkett (canon07) - Can you ask the OPR folks for their thoughts on bike share stations? Seems to me like they'd be a great "get out and explore" type of portal.
A14: NIA OPS replied, "These are similar to transit stations, if these are large enough, have a structure, or are artistic, these could be considered. If it's just a regular bike rack, it wouldn't meet our criteria."

Q15: Sascha W. (Pentagress) - Until when will it be possible to use the recurse Option?
A15: This is a permanent feature. There are no plans to remove it at this time.

Q16: Sascha W. (Pentagress) - Are there any News about the Year six badge and double AP Time?
A16: We will be making an announcement early next week.

Q17: Sara (Begarles) - I have to disable my VPN with Prime. Just me, intentional or a bug?
A17: When I travel I use a VPN. I don't want any bad actors snooping my mobile activity. They don't need to see how terrible I am on at Glyph hacking. I just tried using my VPN with Ingress Prime and it worked. So it might be something else going on with your device. But please report this, if you haven't already, on http://reddit.com/r/IngressPrimeFeedback so we can track it and look into it.

Q18: Sam Bowen - Who did you vote for?
A18: I have a rule of thumb, which is not to share my perspective on politics or campaigns. Ingress is the great equalizer. Are you green or blue? That's what matters in the world of Ingress Prime.

Q19: Sara (Begarles) - Can Prime and Scanner [REDACTED] be open at the same time on the same device with the same account?
A19: NIA OPS says, "We don't recommend having your account open on more than one device at a time."

Q20: Matt Stevenson (BigMatty) - Will Ingress [Redacted] be updated to show the prestige levels of multiple Onyx tiers?
A20: No. All future improvements will be Prime focused.

Q21: YutoRaion - I want to know new Investigation reports ASAP. so how to track new Investigation Board? do you have any options?
A21: http://ingress.com/investigate/

Q22: Avinash Desai - Why that passcode button below all that store items and bad way to input in the text box .. why not make easy like a button like store and give access to easily redeem them ??
A22: That's fair feedback. I'll pass it along. The Product Team says that the general idea was to do this so that obtaining new items happens in one place and to reduce the number of menus/buttons you have to click on. We are talking about ideas to improve this.

Q23: Alison N - The icon for agents who have recursed looks suspiciously like the logo for the Washington Capitals. The simulacrum badge looks an awful lot like the DC United logo. Will we be seeing more iconography from DC sports teams on the year 6 badge? Perhaps a curly W?
A23: Did you know W is the atomic symbol for Tungsten and that its atomic number is 74. Did you know the Washington Capitals started in 1974 and that John Carlson's number is 74?!?

Q24: Pongo Lyn - In future Ingress anomalies, can players count on dedicated NIA Gamemaster support (i.e. not player volunteers, who are usually attending and playing these events on the ground) for quick response to serious gameplay issues such as spoofing?
A24: The Anomaly POCs are currently in a Slack channel with direct access to our NIA Gamemaster. NIA OPS also wants to remind you that, "We also have Ops support during the Anomaly for cheat reports received via the help center."

Q25: Dave Dial (vstarpappy) - Recipe for your spaghetti.
A25: I see what you did there. You tried to trip me up to correct you that it is a secret lasagna recipe and to post it. Nice try. Spaghetti... ick.

Q26: Losifer Los - would tornado sirens count as a unique form of architecture that is prominent(sort of like water towers or windmills) in areas that have the need for them as an early warning system? They're also normally
A26: I asked NIA OPS and they agreed that if they are unique in construction or have some sort of artwork associated with it like some painted electrical boxes do. Otherwise, if it is just a random loud speaker on a wooden pole - no.

Q27: Troy Baird - Where is the best place to suggest improvements?
A27: Currently, the best thing is to visit https://www.reddit.com/r/IngressPrimeFeedback. That subreddit was created by players who are curating feedback for us and inputting into a publicly accessible spreadsheet for tracking and transparency. We are monitoring it and it has been a great resource for us.

Q28: Gaby G - Recently PokemonGo launched a new feature that count the distance you travel even when the app is closed and synchronize that distance to the game. That would be an amazing feature to help with the Trekker badge. Is it possible that we could have it "Soon" with Prime?
A28: The wonderful thing about this feature is that it is a Niantic platform feature. We are hoping to make this available to Ingress Prime once the servers and backend are upgraded. Implementing it will be weighed and have to prioritized against all the other things we want to do. But we would love to get your feedback when the time comes to understand how important it is to you.

Q29: Losifer Los - could we get clarification on what makes art galleries viable candidates?
A29: NIA OPS states, that this falls under, "Venues that showcase fine art (e.g., performance art theaters and museums)" in our criteria. Permanently placed objects within the galleries may be eligible to be submitted as a Portal in addition to the gallery itself."

Q30: Aliza Panitz - Every AMA lately has included at least one question about difficulties with the mission approval process, and every AMA has included an answer that says "read the mission submission guidelines." We'd love to read the mission approval guidelines that Niantic staff are following, because they don't seem to be the same ones that mission creators have been given to read... I realize that NIA staff don't have the time to write detailed rejection letters for each mission, and that it's apparently undesirable to create rejection form letters that list one reason instead of a whole laundry list, but a detailed review of a handful of rejected missions would help the community as a whole understand how to create better missions and possible even reduce the current cycle of "resubmit repeatedly with minor changes until it is accepted."
A30: NIA OPS replied, "The rejection emails are customized per category but may include more than one reason if the Mission has multiple issues. We have been discussing posting tips on our social channels and users should see this soon."

Q31: Losifer Los - in the sports field clarification from last AMA, there was quite a bit of chaos concerning whether it was intended that a sports field without a sign could or should be given less than 5 stars. Many thought that it was could rather than should because most sports fields can be easily verified by google maps or photospheres; and the requirement of a sign disqualifies anywhere between 50-80% of sports fields in any given town often depending upon the affluence of a town. That would in effect punish rural communities most of all being that they tend to be the least affluent. A little more clarification there may be necessary. Could suggests that Niantic is aware of the reality that there is a problem with rogue reviewers/reviewers not up to date with the guidelines, while should seems to run contrary to the spirit of the game and the current mode suggesting that Niantic desires more POI rather than fewer; as well as aiding the rural communities in gaining more POI.
A31: NIA OPS input is, "There needs to be a physical object that ties to the Portal, so players know where to expect it to be. Middle of a sports field is usually not a good location."

Q32: Lizzy - Will Niantic be issuing refunds for OPR live for the next anomaly, since submitting new portals, edits, etc., is a function not available on Ingress Prime?
A32: Scanner [REDACTED] is out for Android and by the time this AMA is published should hopefully be out for iOS as well. Since the Portal submission functionality exists in Scanner [REDACTED] there will be no refunds provided at this time for users with Scanner [REDACTED] access. If for some reason you do not have Scanner [REDACTED] access and bought a ticket for OPR then I would suggest submitting an event related help center ticket via this form: https://support.ingress.com/hc/requests/new?ticket_form_id=103237

Q33: Kirby "Wo1fi3" Ross - If you had a choice between Italian and Japanese food what would you pick?
A33: Easy! Italian Sushi for the best of both worlds! http://bit.ly/2SUDIR0

Q34: Has Niantic decided to transfer the official community from G+ to Reddit? If not, when and where we will be?
A34: Reddit's rules aren't very clear on something like this. They have rules against self-promotion and rules against a moderator being compensated. So I'm not sure how this would shake out if we tried a public subreddit. I reached out to them for clarification but haven't heard back. There are some other options we are exploring. Thankfully, we have some time.

Q35: Heather H (qingdai) - will we see more ADA friendly graphics?
A35: I spoke to our Ingress Prime Product Manager and he said, "This is important to us and our design team is looking into it starting now but we need their help." Please provide feedback using the http://reddit.com/r/IngressPrimeFeedback so we can track and collate the feedback on this topic.

Q36: Ronnie "shadefromtrees" Smith - Can I have a couch portal already?
A36: Sure. Purchase a vacant commercial lot. Put your couch in the middle of it. State the hours that is is open to the public to enjoy. Hire Banksy to paint it. Take a picture of it and submit it. Voila! Couch Portal.

Q37: Troy Baird - Quick fire prime questions! What's your favorite feature? What feature do you miss the most? What feature are you looking forward to? What prime feature do you dislike the most.
A37: I love having my inventory count right on the main screen and being clickable... wait... mass recycle. Can I have two favorite features? Ohh... a third would be the swipe and button long press options. Too many I can't pick one! I'm looking forward to renaming capsules. I am not a fan of the passcode entry on Android being at the bottom of the store screen.

Q38: Hurricane Chaser - Hey there, any idea when the "cannot find account" issue will be fixed, or if you know what the problem is? Really can't wait to play Prime but can't because of this issue.
A38: We are aware of this and there is a fix coming.

Q39: Thomas Pimlott IV (AMS07Aries) - What benefits will we see for participating in recursion?
A39: The act of recursing in the video game world is more commonly known as prestiging. The benefits currently are purely cosmetic as a trophy for resetting and leveling up again. Our Product Manager told me that, "Based on participation and interest, our game designer is considering some additional ways to extend it." More information about the current implementation of Recursing can be found here: https://support.ingress.com/hc/articles/360002076467-Recursion

Q40: Daniel "SDiZ" Cheng - If you are an anomaly-planner, how would you handle an anomaly-goer hitted the recurse button because he want that onxy yearly badge?
A40: I think it is a personal choice and I don't think the outcome of any Anomaly is going to be determined by a handful of people who are no longer at least level eight. The margins for success are just not that thin. Anyone who is L16 or was an L16 and recursed will get the Onyx anniversary medal.

Q41: Yazmín Quintanilla - On the previous version of the scanner the faction changes where only available by a request outside the app and could only be done once. With the Recursion button, agents have the opportunity to change faction, when reaching level 16. If a Player requested a FC before, with the Recursion the posibilty is open again, or the FC is still once in a lifetime thing even for recursing agents? Also, is there a limit to how many times an agent could recurse?
A41: If you change your faction before, you will still get the choice to change your faction again when you choose to Recurse. I am told this is can be currently done multiple times with no limit.

Q42: Pedro Owsik (padalabra) - Was the launch of Prime moved up so you wouldn't have to answer (as many) OPR questions during your monthly AMA? Unrelated: C25K progress? I'm doing terrible.
A42: HAHAHA no. But it seems SOMETHING either happens on the days I do them or move them to. So in the future, always pay attention when the AMA's are supposed to happen. C25K? I had to give up. However, I have started the Keto diet several weeks ago and already lost 6 pounds. So I got that goin' for me.

Q43: Chen Liu - Would Niantic consider open-source Ingress 1.0 once you fully migrate to Prime?
A43: No.

Q44: Shane Nunn (HeyThatGuy R16) - What is up with getting the following message in prime, "Ingress is not supported on this device configuration". I have the Google Pixel 3 so how is it not compatible?
A44: I'm not sure. I have a Pixel 3 XL and do not get that message. I would contact our Ingress support (http://support.ingress.com) and see if they can help troubleshoot the issue. Also take a look at the support device information. Maybe there is something that will be obvious and standout. Also, remember, rooted devices won't work: https://support.ingress.com/hc/en-us/articles/360002055388-Supported-Devices

Q45: Ethern Su - Will the second ocf participation be counted in the ocf badge? Give the situation that there is still no counting in the current ocf, stealth, prime challenge, and intel ops badges.
A45: Yes it will be counted. All of those medals will be/are tiered. There will be an upcoming scanner update to reflect this in the coming few months.

Q46: Chen Liu - did you/Niantic noticed our petition about the in-game store gear selling issue?
A46: As a community manager it was brought to my attention, yes.

Q47: Losifer Los - Are there any plans to display the status of portal submissions? what ratings they're receiving, how many reviews they've received, and a way to see/report/track a submission that appears to have gone into limbo(where you do not get the submission back after logging out and back/uninstalling & reinstalling) and never receive a confirmation email?
A47: There are ongoing discussions about new features. Nothing have been decided yet though.

Q48: Hurricane Chaser - Will there ever be content in Prime that takes advantage of Android's AR Core and iOS's AR Kit?
A48: Our Product Manager said, "In 2019 we will be building new features for Prime, including ones that take advantage of the Niantic Real World Platform, which does leverage AR Core and AR Kit"

Q49: Aaron P "IotaPrime" - Will there be improvements to what I can do as a player for making the game more my own? Rearranging my own badges seems rather innocuous, has it been considered as a feature?
A49: We've a lot of discussions about things like this. Most of these are unlikely to come until after the servers are upgraded. I wish I could be more specific but at this time there isn't anything more that I can share.

Q50: Bill Bourret - What do you think about propelling the electric vehicle movement by approving car charging stations as portals in Ingress?
A50: NIA OPS says that all potential Portals have to adhere to the same Portal criteria when being submitted. If there is an artistic element to them, maybe. But otherwise, no.

Q51: Aaron Breen (Breenzy) - How is Niantic addressing portals and then fields made from restricted access portals? Many agents have quit and slowed down play, especially newer ones because of these large fields that can't be dropped, and needing to wait for the faction who put them up, to take them down. Do you consider such portals within the spirit of the game?
A52: I'm not sure I understand the question. Restricted or limited access Portals may be valid Portals if they meet the criteria of a Portal. There is not a requirement that every person be able to access a Portal. Both factions utilize these types of Portals globally and they have been part of the game since earliest days. Therefore, I don't find them against the spirit of the game.

Q52: [REDACTED]

Q53: Mick Preston - What is the over/under for Rhetorical questions for this months AMA ?
A53: 42

Q54: Zeke Egherman - Pretty much all ingress players are unpaid volunteers to help you earn money. (Submitting portals, OPR, etc) Why do you need to monetize this game and earn money on top of your free labor?
A54: Unfortunately, we have to pay our Ingress server hosting bills and development team to keep the game going. We tried paying them both in Nianticoin but they didn't accept it.

Q55: Rodrigo Díaz Orellana (ardéis) - Next AMA will be hosted on Reddit?
A55: Most likely not.

Q56: Mathilde Poussin (Brunissende) - Why did you release Prime beta as an "update" of the actually ingress classic less than 2 weeks before a round of anomaly?
A56: Releasing it as an update ensured that all of our users have a seamless way to receive Ingress Prime. It also makes the inevitable force upgrade possible and painless. We also retain all the feedback and ratings so people understand what it is about on the app stores when they discover it.

Q57: ミウツーmiu2d4r - Hi, Andrew, have you watched anime yet? The reputation in Japan that has already been released seems to be quite good. There are many people 's impressions that they want to see continuation. Please give me comments that will make me expect.
A57: I have watched it. As you know, in Japan, the reception has been extremely positive. I really love the animation style and artwork. Will it continue after this season? I have no idea.

Q58: M C - Regarding anomalies, will the announcement of cities for future events such as anomalies be done in advance like what they did before for the prime series?
A58: That is certainly the intent

Q59: M C - Will there be a challenge like the Cassandra neutralizer in the future?
A59: Oh yes. When? I'm not authorized to reveal that information yet.

Q60: M C - For the upcoming anomaly weekend, do we need to use Ingress prime or can we use the scanner redacted version?
A60: Hot off the press before I hit publish from our Product Team -- Portal Ornaments will be in Ingress Prime in time for the November 17th Anomaly.

Q61: M C - Will there be a better OPR system?
A61: OPR is constantly being improved and tweaked.

Q62: M C - Is it possible for satellite cities for anomalies to have the option to buy official shirts by niantic?
A62: What is currently offered for sale is what will be available I'm told.

Q63: M C - Will there be a physical card for those who purchased the digital readiness bundle?
A63: The digital bundle is... wait for it... digital. That said we have had conversations about doing something like giving a physical Anomaly card to people who check-in. But those are just conversations at this point and unlikely to occur for November 17th.

Q64: IloveMATH (IloveMATH) - When will the PAC's daily investigate and Jojo's Word of the day come back? Will Verum Inveniri send us any intels during the next anomaly?
A64: PAC's investigation now lives here and updates weeky: https://ingress.com/investigate/. As for VI, I really can't speak for that group as they operate in great secrecy.

Q65: Fred Espenscheid - When can we expect to be able to start recruiting new agents through the scanner again?
A65: We are still debating if and how to bring this back.

Q66: Warren Stark - What things would you do different if this was all over again?
A66: Make sure there wasn't a typo in the hidden code on the website and the obvious stuff. No sense in beating a dead horse, as we say in the U.S.

Q67: Soylent Grien - Serious question: What options for portal appeals are being considered for when Google+ shuts down?
A67: We are still in the planning stages and exploring options.

Q68: Soylent Grien - Silly question: Elvis or Beatles?
A68: Skinny Elvis and early Beatles.

Q69: Brian Aydemir (Toxoplasmolly) - What notable things have you seen individuals and communities do to strengthen cross-faction relationships in an area?
A69: Not to take the concept of Portal ownership too seriously and treat each other as people who just happen to have different beliefs on how to accept alien technology and information. We are all human beings. Just be nice to others. The rest will happen organically.

Q70: Douglas Sines - What are some things to expect with improvements to Ingress Prime within the following month?
A70: Our Development Team tells me, "The dev team is addressing several areas: Attacking, Linking, login errors, localization, street visibility, and adding Portal Ornaments in the coming versions of Ingress Prime."

Q71: Douglas Sines - How much will Niantic look at input from the new subreddit?
A71: Almost daily. When users flagged the issues with attacking and linking we immediately started to investigate this and added it to our priority list of things to fix. We might not always comment on things. But we are watching it closely and the moderators are doing a heroic job curating all the content. Their passion to help make Ingress better is extremely appreciated.

Q72: Lucas 'Ktulu789' - Would you consider useful an option to toggle the streets white? For daylight playing and LCD screens it would be great to see the map when it is not "scanning" or doing the "wave/radar thing" without having to crank the brightness to 155%. Optional and with toggle button, for everyone's happiness.
A72: Our Product Manager says, "We have made changes to the streets to hopefully improve visibility. You should see this in 2.12 or 2.13 release, so please give us your feedback after that." Side note: How do you get your screen to be brighter than 100%? I can't even find juice drinks that are more than 10% juice and you get 155% screen brightness. Do you own a Blackberry?

Q73: Lingqi Wu - Hi Andrew. I have a story to tell about the lifetime AP in the profile. Some of agents like me have changed their faction or cleaned their AP before this "Recursion" functionality appears(let's call it from generation 1 to generation 2). And for these guys when they click the recurse button(for a 3nd generation ), they can easily find out that the AP they gained in generation 1 don't count in the lifetime AP. I think this doesn't match the common sense as the lifetime AP it shows don't match the effort of an agent's lifetime. How do you think about this and is there anything can be done for this?
A73: Prior to Ingress Prime there were no promises of retaining your lifetime AP statistic. If you changed factions your AP started over from 0. We won't be retroactively changing things.

Q74: Inu kun - Do lower player than 16 could recurse?
A74: No, they cannot.

Q75: Dave M - Will you recurse? Are there plans for bacon beacons?
A75: Oh man... that's a big commitment. Will you help me level back up? I've been trying to get bacon beacons put in to the game for years. No one else seems to share my enthusiasm for the salty cured pork based meat treat like I do though.

Q76: Sebastian "Sellyme" Lamerichs - Was it a conscious decision to launch Prime before it was as fully-featured as the original client, or was this the result of a poorly-run beta testing phase?
A76: This was a conscious decision. It was also communicated in advance that this would be the case. In fact, we released a developer roadmap almost a month ago stating this.

Q77: Anton Shvecov - Starting in October, NIA OPS stopped accepting missions with icons, the image of which I painted personally and only for missions in Ingress. The argument is very simple - the picture is not yours and we do not accept such missions. What needs to be done to convincingly show that it was me who drew the image for mission icons?
A77: NIA OPS said, "There has been no change in policy since October. Images created by the author are acceptable as long as they do not infringe on anyone's copyrights."

Q78: Rory Maginnis (Greebz) - Are you expecting any changes to the rules for the next round of anomalies? Any time line for the rules and playboxes being released?
A78: I don't anticipate any changes from the October ruleset. We haven't made mid-series rule changes since... I can't remember honestly. It has been years. As for timing. The last few years has seen them be published anywhere from the week of to two weeks prior to the Anomaly.

Q79: Sebastian "Sellyme" Lamerichs - Given that the #1 complaint about the Ingress client over the last five years has been high data usage and excessive battery drain, what was the rationale behind exacerbating this problem by adding portal photos into COMMs for every single action, and greenlighting a new interface that uses so much more battery unnecessarily?
A79: Our Development Team says, "According to our tests, base data usage is the same or less than Ingress 1.x. There are certainly cases, like with loading photos in Comm, that fall outside this. We haven't yet focused on optimizing data usage beyond this but we've heard from players they have interest in it"

Q80: Mustafa Said - Serious question: is it possible that Archetypes are going to make an appearance in the Scanner for Agents to tinker with?
A80: I have to be honest. While we have a dream list of things we want to do, and this is certainly on the list in some form or fashion, the focus now turns to feature parity, bug fixes, and the server upgrade. Once the latter is complete we'll have a better roadmap of what is going to happen when in terms of new things. I just can't comment much on those ideas at this time.

Q81: Mustafa Said - Silly question: when is the MuMu medal coming out?
A81: No set of pixels would do you justice.

Q82: chemdraw enlkr (chemdraw)- Several attempts have been made to privatize the portal by entering Real name or IGN and modification of the portal. The same applies from PokemonGo. I got many reports from agents. We believe that incorrect information is causing serious flaws in the portal network. And there is also a new way of cyberbullying that destroys reputation by putting the real name of the agent who hate. Has there been a discussion about by renaming like this? Are there any countermeasures?
A82: From our NIA OPS team, "Our Portal/Pokéstop guidelines mention "Please do not include real names, codenames/trainer names, faction or group names". In addition OPR guidelines also mention that 'Titles/Descriptions with player name/codenames' should be rejected. If you notice any Portals that violate the criteria, please submit an edit report via the Scanner."

Q83: Cliff Martin (CliffM) - Is attacking in Ingress Prime broken, or is it the new normal?
A83: This is a known issue that is being currently worked on and I'm told should be in the 2.12 or 2.13 release.

Q84: Rob Muir - I would appreciate a clarification for decorative objects placed to mark a driveway entrance to a private residence (decorated posts, rocks, other objects). They're clearly in front of private residences, but unclear whether they're in the road allowance or not. They're definitely placed and maintained by the property owner. Presuming they are unique enough to meet other portal criteria, should they be treated as private residential property?
A84: NIA OPS says, "If they are on a private residence and managed by the property owner, these should be considered as Private Residential and should receive a one star."

Q85: Randy Booz (Wyndmyr) - Since NIA's selling gear now for pay to play, can we pay for real answers in the AMA now too? We still have tons of questions that have never actually been answered, and with a cash grab this transparent, pay for answers seems like the next step.
A85: Wait... I can make money off of this? Someone send me a Learjet catalog -- ASAP!!!! I want the one with a pink cashmere interior and creamy peanut butter on tap!

Q86: Randy Booz (Wyndmyr) - Why has the new version of Prime been released with missing functionality?
A86: We decided it would be best to release it now and continue to improve it and update it over time. This was communicated with the release of our developer roadmap we posted a month ago. You will receive a bill for $20,000 USD for answering this question.

Q87: Randy Booz (Wyndmyr) - When will NIA start selling anomaly badges and other profile badges in the store?
A87: Great question. There is no established timeline, but, it is being explored as a way to streamline things. More than likely after the server upgrades are complete. Since it was a good question you will only be charged $10,000 USD for this answer. That's a 50% discount!

Q88: Randy Booz (Wyndmyr) - Will you be introducing any new and innovative ways to pay for preferencial portal submissions beyond the current OPR Live, and if so, do you know what the pricing models will be?
A88: Nothing is planned at this time. I think I have to charge you by the word for this one. Shall we say $500 USD per word?

Q89: Randy Booz (Wyndmyr) - Will you reset and repair the counters for agents who lost their Sojourner, because the unannounced update to Prime prevented access to some scanners?
A89: I have to be honest, I'm not personally aware of anyone who lost a sojourner during launch. In fact, I hadn't even thought of it until you mentioned it since nothing has been brought to my attention. If anyone out there was impacted, they should submit a ticket and reach out to me. I don't know what we can do. But it will be good to track and understand what if any impact there was. Now -- your bill. I'll give you the launch week special of buy 3 get a 4th free. So by my tally I think it's around $20.8 million. The cost of a Learjet 85. Gas up the jet we are going to Cabo!!!!

Q90: Shivendra Singh - Hi Andrew, what is the stance on portals located inside no photography zones which are already live.
A90: The TOS states that players should abide by local laws. Niantic has no way to verify every law that is applied to every parcel of land and when those laws were enacted and applied for every Portal. It just isn't feasible. You agree to abide by the TOS when you start playing. Don't break a law to submit a Portal. As always, property owners and managers can request that Portals be removed. NIA OPS also wanted me to remind people to, "Not use third party photos or apps to submit Portals in these locations."

Q91: Dany Tardif (C4RB0N) - If you had full decision power, what would be the ONE feature you would introduce ? Make us dream a bit!
A91: Oh wow, just one?! I really have to say, as a player to travels a lot and who has a lot of keys from places that embody my travels and last six years of life, renaming capsules would be AWESOME so I can keep track of things easier.

Q92: Hsinergy - As Ingress 6th anniversary approaches, feedback on the underwhelming performance by NIA Ops have been plenty. From the inability / unwillingness to detect multiple accounts, inventory laundering, short distance location spoofing to slow in action to ban the blatant bots and spoofers.

There have been many promises from NIA Ops to take fair play seriously and enforcing their own rules - the results simply do not meet the players' expectation.

* referencing previous AMA, G+ posts from various communities, comments from players in the post of NIA Ops

Governance and transparency are almost non-existent with NIA Ops. From cases of
- auto-ticket closure (lack of governance)
- inconsistent handling of tickets (from action taken to number of days to review tickets)
- Survey form is is not even provided when the requester request for it once the ticket is closed.
- It seems that there is no audit on the quality / detail of investigation carried out by NIA Ops. (e.g: Some tickets on blatant spoofers got close without tangible action)

Are NIA Ops able to share on what are the changes they are implementing with ingress prime on fair play (e.g: more staff to police fair play) as well as the improvements in place in terms of governance and transparency.
A92: You concerns were raised with NIA OPS. They want me to pass along that they are hard at work improving the support program. They are reading your feedback and although they might not be able to respond to all of the concerns raised on social media they are reading them and prioritizing new tasks to improve things. Keep raising issues and sharing your opinion so we can continue to gather the feedback improve.

Q93: Jacob Dalley - Why does Ingress Prime need access to my contacts?
A93: It is for the inevitable sharing feature that will be coming.

Q94: Simon Shaw - Can we expect frequent updates to Prime with bug fixes or will it be a more 'periodic' rollout method?
A94: In the short-term, yes. The Development Team tells me, "Generally speaking (excluding holidays or similar) the team is trying to keep to a two week release cycle. Long-term, it is too early to comment.

Q95: Lukas von Allmen (lvona) - What do you think about a Itemlimit 8000 instead of 2000
A95: I'm not a fan.

Q96: Gary Tolley - Grogyan - Why couldn't Prime have waited until the end of the Recursion Prime Anomaly series, such that it lines up with the current state of game play?
A96: A lot of things were considered. Ultimately, it was decided the best path was to release it on November 5th so we could get it out to all of our players, not just the few that attend Anomalies, and start working on the next phases of development. We've also didn't want to launch it too late into the holiday season as well.

Q97: Gary Tolley - Grogyan - What is the current minimum hardware support for Prime?
A97: The minimum requirements can be found here: https://support.ingress.com/hc/articles/360002055388-Supported-Devices

Q98: Dylan Roberts (Fishermansfear) - My question to you. Will you ever, or think about visiting the Oregon Coast?
A98: I've already been and will gladly go back. The first time (and last time) I went skydiving was at Skydive Oregon just south of Portland.

Q99: Thibasch (Thibasch) - are there some restrictions on who can edit a portal location or can even a level 1 player submit such an edit? Shouldn't Niantic remove this right to lower levels?
A99: There's no level restriction on submitting Edits and Invalid Portal reports, but they will be reviewed (by the community in the case of Edits) before the report is accepted. We don't want to limit people from reporting potentially dangerous or unsafe Portals.

Q100: 石野浜(Zeronofu) - I want to invite my friend to Ingress Prime. Does Ingress Prime have plans to support Recruiter?
A100: Similar to question 65, we are still debating if and how to bring this back.

Q101: Dorota P. (Dorka79) - Can we finally know which city in Japan will have anomaly in March A101: Things are taking a little longer than anticipated to confirm the new city and venue. I don't have a specific day that an announcement will be soon and be several months ahead of the actual event allowing proper time to plan and organize.

Q102: Viktor Lennert (geozukunft) - Tea or Coffee?
A102: Chai tea. Flat white coffee. The world is too awesome to just have to pick one as a favorite.

Q103: Martin Zehetmayer (Angrox) - Reddit or GDocs Calc sheets? What would you prefer to track bugs and issues?
A103: Long-term or short-term because my answer would different depending on the timeline. Neither in the long-term. A combination of both in the short-term.

Q104: Tobias Hansen (MonoTovarisj) - Did Niantic kill of agent stats and other stats trackers on purpose or by accident?
A104: Agent Stats is a third-party software application not published or provided by Niantic.

Q105: Martin Zehetmayer (Angrox) - Will we get an Ingress Community Manager in Europe?
https://twitter.com/Nerdmeetsyou/status/1059556013383340035 A105: Dominik is our European Ingress Community Manager. He supports both products. We celebrated his hiring back in July: https://plus.google.com/+Ingress/posts/KHh2RFAheBN

Q106: Kosh TheRipper (KoshTheRipper) - Andrew Krug will there be WearOS support put into Prime?
A106: This is something that is not planned.

Q107: Filip Talpa - Hey Andrew why does prime calculate distances differently than scanner redacted?
A107: Thanks for flagging this. It's been passed along and I'm told is fixed already in the next update.

Q108: Raul Swain (RLupus) - Will niantic be placing limits on purchased gear?
A108: We are absolutely going to be considering this and monitoring things.

Q109: Snehal Ghone - Happy Diwali from all the Indians Andrew!.. How long is the redacted scanner expected to be available in the play store? 6 months?
A109: Until we reach feature parity which we hope to have sooner rather than later. I wish I could give you a more concrete answer. We have our list of tasks and are working on them.

Q110: Florian Müller (keibertz) - Are you aware of the fact that if a new agent chancel the ingress prime tutorial in the setting he is instant a RES agent without any chance to choose the faction.
A110: We are aware and a fix is coming. NIA OPS says that, "In the meantime, if anyone would like to switch to Enlightened that were impacted by this, they can request for a faction change."

Q111: Paul Davies - On the opening screen for Prime it shows the Global score but unless there's a global event on few people really care about global score. It would be more interesting to be given the option to see your current cell score as that is more relevant to most players as it's something they can affect and gives them local bragging rights
A111: Personally, no. The game is about Enlightened versus Resistance. Not the Enlightened of New York versus the Resistance of New York. Everything you do is for the sake of humanity as a whole. Not just your neighbor down the street. That being said, maybe there is a compromise that could incorporate the local stats somehow. However, that screen is shown as we try to locate you in the world. So how would it know what cells data to display? Hrmm.

Q112: Florian Müller (keibertz) - Why is the settings text and much of the other prime ingame text blue?
A112: The text in the settings screen is gray/white and most of the other text is purple, which is the color of XM I am told. If you are seeing blue in comms then it's like there are Resistance Agents active near you as their actions are colored to that of their faction.

Q113: Arctic Rebel - What sort of time frame would you personally find ideal for portal submissions to make it through OPR? A week? A month, maybe 6 months?
A113: As long as it takes to be reviewed correctly. I don't think an artificial deadline should be imposed if it risks adding unsafe Portals or Portals that low quality to the Portal Network.

Q114: DarthMewtwo - Why are we able to link our Facebook accounts, but not unlink our Google accounts? ETA for when this will be changed?
A114: This should be fixed in 2.12 or 2.13.

Q115: Aaron Ho (CincauHangus) - Will there be a "Double Agent" badge for agents who recursed twice in both factions?
A115: That's actually really interesting. Nothing is planned at this time though.

Q116: Ewa Jaros (czupirek, osobliwosc) - Indoor portals generally get rejected, but it was stated here in AMA, that they are legit. Could the FAQ in OPR be updated?
A116: The explanation from NIA OPS is, "Indoor Portals are acceptable as long as they meet criteria and reviewers can verify that they can exist at the location. If your candidates are getting rejected, consider submitting them again with a better photo (to show the area in which it's located) or a more descriptive title/description."

Q117: Çağatay Karahan - Since G+ retiring, where will you be doing AMA's?
A117: We are exploring some options. Nothing has been decided and we still have many months so I'd rather not comment at this time.

Q118: Benedikt Schubert - Can we please have an option to report portal pictures?
A118: This is being discussed. Stay tuned.

Q119: Lakshan Sulochana - Ingress prime Linking is very slow. It will improve or not?
A119: Performance improvements are being worked on.

Q120: Michael M. - Players in my region submit new portals that would get rejected for being "too close to an existing portal" in wrong locations, get them approved by OPR in the wrong location, and then move the portal to the correct location with a position edit (which apparently does not respect the "too close" criteria). What should I do about this? Report the portal and players in question? Or use the same approach whenever I get a "too close" answer for my portal submissions?
A120: NIA OPS recommends you report the cases via the help center and we'll investigate and take action.

Q121: Gabriele Poddighe - COMPLEX hacking in Ingress Prime is much faster than in the old version of Ingress, is this intended or a bug? Right now doing a 5 glyphs COMPLEX seems almost impossible
A121: I can confirm the speed was increased to make it a little more challenging. We'd love to get more feedback on this to make tweaks if necessary.

Q122: Tobias Hengst - Comments are still open? Sweet. How many messages did you get after Prime was launched? Did your Phone make it?
A122: My phone is fine. I didn't count the messages. The events of this week reinforce for me that we still have a very active and passionate playerbase. I am glad we released something that people felt compelled enough to share their thoughts (good or bad) about. The worst case scenario for me as a community manager is to have released Prime and not gotten any feedback. The version, bugs, and features of Ingress Prime that exist today are not going to be same ones a month, six months, or a year from now. The software will evolve. The game will constantly improve.

Q123: AKB 241113 - Will the REDACTED scanner be arroud permanently, so that we dont have to get frustrated with PRIME every time we want to play Ingress?
A123: No. It will not be permanent. It is only temporary.

Q124: Tobias Hengst - A small question PAC told us to ask: What happened at the Niantic Project?
A124: PAC sure likes to ask a lot of the same questions and pretend to not know anything. He has a notebook full of information.

Q125: Michael Rother (Trminator) - Hi Andrew, I just now had a look at prime, and found out the language switch in the settings is gone? Is that permanent, or just a feature being added back later?
A125: The Product Team says, "It currently uses the phone's setting which is the same as Pokémon GO. We are having internal discussions around what the path forward should be."

Q126: Stefan G - Will in app passcode input become available for iphone?
A126: Not natively in the phone. This is unfortunately a platform restriction.

Q127: Dennis Wookie -Will there be an option to minimize or disable the fancy animations to improve the Performance of the game?
A127: This is not currently planned but performance improvements in general are planned and being worked on.

Q128: Gustav Andersson - Any plans to improve the procedure for reporting invalid portals? On my wishlist is the ability to include photo and video evidence with the initial report so that fewer reports need to go through the cumbersome appeals process.
A128: We are in the very initial stages of talking about something like this. So I can't comment about the likelihood of this ever being a feature.

Q129: Martin Zehetmayer (Angrox) - To estimate the impact on the next anomalies can you provide a number how many item packs with L7/8 items and VR/Aegis Shields has been sold?
A129: No. This isn't data we make publicly available. Nor would it be appropriate to assume that all sales would be resources used for the Anomalies on November 17th.

Q130: Gustav Andersson - Will recursed agents who keep their old faction lose their owned portals? If no, will their 'Max Time Portal Owned' counter still tick up?
A130: I was told, "It should keep counting even if they do flip factions. Recurse only changes the level and AP values, so everything else should work exactly the same."

Q131: Olaf Niemeyer (ThreeCheeseTall) - Will niantic review the portal submission screen within the scanner to limit the location picker to a small radius around the actual location? At the moment it is dead easy just pick a location anywhere in the world. And to no surprise this is abused by some.
A131: Thanks for raising this concern. I'll forward it onto the team.

Q132: Tobias Galéus - How come Ingress players have to wait 2 years for a new version, with LESS features than Ingress 1.0 while PoGo players gets features and events all the time?
A132: Pokémon GO was released with only a basic set of features and has been added to over time. Ingress will also get new features and items once the servers are upgraded. Like Pokémon GO it will be a constant stream of software development and improvement.

Q133: Marcio Silva - Good morning, with the Recursion agents who failed twice in the OPR Recon test, will they have the opportunity to take the test again?
A133: Not at this time.

Q134: Yw Nightmare - who invented the new prime layout ? ( I would like to have a personal tet a tet with this fella ;-) )
A134: His name is Dr. Oliver Lynton-Wolfe

Q135: Attila Radnai (Nelkon) - Is there anything the community manager is allowed to elaborate on the subject of the massively decreased portal picture review rate in order to stop further conspiracy theories?
A135: I'm told that there was a bit of a slow down to prioritize photo reviews for Portals that have none or very few photos. We are also taking the time currently to clean up the less than ideal submissions to help surface better quality photos. Things should return to normal soon and be higher quality.

Q136: Hörður Már Gestsson - Are you attending the Los Angeles anomaly, or mayhaps one of the two Asuncion ones?
A136: I was going to attend the one in Los Angeles but it appears to be taking place in another universe and I can't seem to find an airline that offers transdimensional flights at the moment. Air Wormhole seems to have gone out of business.

Q137: Ryan Meeks - Don't have a question for your AMA this month but wanted to say thank you for all of your hard work and dedication to the Ingress Community.
A137: Great. My mom found Google+ and just in time for it to be shut down... On a serious note, thank you for taking the time to write that. I do appreciate it, Ryan Meeks.

Q138: Rory Maginnis (Greebz) - Also are ornaments likely to be supported in prime by anomaly weekend or should anomaly goers use the redacted client?
A138: The current plan is to have them in by Anomaly time.

Q139: Gerald Wolf - Does the NIA or Niantic have any policy or advice of how to best interact with visitors from other dimensions like the Osiris Dimension? Should we avoid telling them the history of their 1218-counterparts? Do you consider it wise to keep 1218-POI from ever directly interacting with their Prime Counterparts?
A139: My only advice is that you should only do what you are comfortable with.

Q140: Jeff Lehman - Could you comment on what the OPR rating stars actually mean? Our local chats have been debating this round and round again. Some say that 5* is full accept, 3* is unsure, 1* is reject, so therefore 2* is a rejection but not terrible, 4* is accepting but not 100% behind it. Others argue that 2* and up are acceptances, since 1* is the only reject.
A140: Three is considered neutral. Anything less is negative and anything above is positive. 1 being the most negative and 5 being the most positive.

Q141: Dale Harris - Since Prime is out now, is there any point in keeping Prime Beta? Will it be used to test newer features?
A141: Give me a little more time to dig into this one.



Rules:

#1: Don't ask me about your personal situation. I don't have access to the ticketing system.
#2: Read the previous AMA's. A repeat question is likely to go unanswered and we both will be frustrated.
#3: Abide by Wheaton's Law. Trolling and abuse of this AMA will likely get your comment(s) deleted and you blocked.

Josh Stock's curated archive of all the past AMA's:
https://docs.google.com/document/d/1W0FUKoW2oV9g80ZWWQfBJqohAT3PloYeG1K3Rnblizw

GCM AMA G+ Collection of Posts:
https://plus.google.com/collection/4K74JE

前へ

アニメ「ダ・ヴィンチ」掲載

次へ

アニメ第3話放映(4)