アスク・ミー・エニシング

アンドリュー・クルーグ
2018/07/10 03:53:22
約束通り7月のアスク・ミー・エニシングといこうか。私自身で答えようのない場合は、担当者へ申し伝えるから回答に時間を要す可能性があることに留意してほしい。金曜の夕方までに回答をお伝えすることを目標とするよ。早速コメントを投稿してくれ!

追記1:コメント機能を無効にしたよ。
追記2:質疑応答を追記したよ。

James Green (jkg5150)
今月のアノマリーに関する戦績基準はいつほどに確認できるようになるでしょうか。
回答1
戦績基準は通常イベントの1週間前若しくは2週間前に公表されるよ。

Robin Daemen
以前のアスク・ミー・エニシングでミッションを確認することで速度制限を引き起こすことが取りあげられましたが、進捗は如何でしょうか。
回答2
開発チームがその問題を把握していることを確認したよ。

Aaron Almeida
適切なポータル候補が申請されているものの、ひとつだけ問題があります。それは写真に顔を識別できる人物が写り込んでいることです。人が写り込んでいても顔の特徴などを識別できない場合を取りあげているわけではありません。プライバシー問題を断固として査定し、公平性を維持していかなければならないでしょうか、若しくは写真内の顔が識別可能であってもかまわないのでしょうか。
回答3
NIA OPSによれば「顔が識別可能である、若しくはポータル候補でなく人に焦点が当てられている場合、その候補には星1と評価することをお奨めする」とのことだ。

Irish Biker
Android端末ではゲーム内でパスコード入力が可能ですが、iOS端末ではインテルマップを使わなければなりません。こういったことも将来的に変更されるでしょうか。
回答4
これはプラットフォーム上の制限であって、ナイアンティック側で変更できるものではないね。

Kosh TheRipper (KoshTheRipper)
10月にイングレスプライムが実装されるとのことですが、ようやくイングレス・ネックスバンドが発売され、それにともなう機能が登場するのでしょうか。それとも未だに設計段階にあるのでしょうか。
回答5
現時点ではイングレス・ネックスバンドが実現することはないと考えざるを得ないね。

Brent Hollett (Perringaiden)
ジョン・ハンケによればイングレスプライムは10月に実装されるとのことですが、キャンプナヴァッロなどの参加者たちへベータ版を提供する猶予はあるのでしょうか。
回答6
7月末若しくは8月初旬にベータ版第1フェイズの招待が開始されるよ。

Pedro Owsik (padalabra)
新シリーズではあなたのアニメ・キャラクターは登場するのでしょうか。
回答7
いいや、絶対にそんなことはないね。

TheFarix
いま現在、審査基準にひとつでも合致しない候補はポータルとして認められるかという論争が起きています。一方は審査基準に合致しない場所であればはっきりと拒否するべきと主張し、他方はあくまで審査基準は質の高いポータルを提示しているのであって明示的に反していない全ての場所を認めるべきであると主張しています。どちらが正しいのでしょうか。
回答8
NIA OPSと協議したところ「審査基準に合致しないがポータルネットワークへ組み入れるべきと感じる候補があれば、グーグルプラスのオペレーション・ポータルリコン・コミュニティへ事例報告してほしい、必要に応じて基準の見直しを行おう」とのことだったよ。こちらの手引きには具体的な審査基準の適用例が掲載されているね。

Robin Daemen
私の地域では明らかにアカウント購入したレベル10プレイヤーによる新たなポータルが出現しました。レベル10となるにあたってトランスレーターのオニキスしか獲得しておらず、私の地域で活動した実績もありませんでした。このようなアカウントを告発すべきなのでしょうか、或いポケモンGOプレイヤーがポケストップを追加するためにアカウント購入することを喜ぶべきなのでしょうか。
回答9
NIA OPSが調査すべきと思うことは何でも報告してくれ。

Death TheCorgi
ポータル編集はオペレーション・ポータルリコンを介して何処でも行うことができますが、アメリカ合衆国内様々な人々と話してみても適用された事例を誰も見ていないようです。オペレーション・ポータルリコンでは確認できますし、投票することもできますが、その後何も起きていません。編集機能が実装されて充分な期間を経ており、幾つか適用されていて然るべきでしょう。システムに不具合があって適用に至っていないのでしょうか、適用するに充分な得票をいずれも得られていないのでしょうか、あるいは意図的に留められているのでしょうか。
回答10
実装したばかりだから少しばかり慎重にはなっているが、ワークフローの見直しや調整を進めている。もっとも、オペレーション・ポータルリコン・チームは今後数週間でより多くの編集が適用されていくことに気づくだろうとも言ってきたよ。

Christian Linzatti (Burli)
エクソファイブ・コントローラーやビアラックス・オデッセイ、マグナス・コントローラーといったチャレンジは次にいつ行われるのでしょうか。
回答13
行われるよ、詳細は今週発表される見通しだね。

MatiasM 20
4年以上にわたってプレイしミッション作成上限の150に達してしまっているエージェントは陣営を問わず多数います。今に始まったことではなく、上限を引き上げるか制限を撤廃するときが来ているのです。バナーミッションが増えていけば、それだけエージェントが新たな地域を探索するきっかけとなるでしょう。エージェントごとにより多くのミッション作成が必要なのです。
回答14
これは素晴らしいフィードバックだし、もっともなことだ。エンジニアもアスク・ミー・エニシングは見ているが、私から改めて申し送りするとしよう。感謝するよ。

van Valdis
「オール」のグリフで素晴らしいフィールドアートを描き、報告したエージェントにはどのようにしてパスコードが贈られるのでしょうか。
回答15
グーグルプラスのプライベートメッセージでパスコードを送るよ。素晴らしい作品に対し今週末に送る予定さ。

Filipe da Costa
グリフハックでは「コンプレックス」と「シンプル」のみが速度に影響を及ぼすということで良いでしょうか。ボーナスに影響を及ぼすのでしょうか。
回答16
開発チームによれば、今のところ表示速度にのみ影響を及ぼすとのことだったよ。それとは別に、その変更と新たなコマンド追加に関しても話し合ったよ。今後どのように機能するかとなると、何も明かせないわけだがね。

Mick Preston
チーズでもケーキでもないのに、どうして「チーズケーキ」と呼ばれるのでしょうか。
回答17
チーズケーキの主原料はクリームチーズだからまさしくチーズだし、ケーキの定義を少なくともひとつは満たしているようだよ。ちなみにスウィートブレッドは甘くもなければパンでもないな。

Valentin Brückel
イングレスプライムは1.x系と同等かそれ以上に動作するのでしょうか。スキップできないアニメーションや効率を軽んじた見た目の美しさに注力されることでユーザーエクスペリエンスを損なう懸念が数多く挙がっています。
回答18
両者は全く異なる製品であって比較するに難しいが、イングレスプライムのクオリティ・オブ・ライフ改善は素晴らしいものだよ。

DarthMewtwo
カサンドラプライムのオペレーション・クリアフィールドで獲得できるメダルは既存のものとなるのでしょうか、新たな2018年版メダルでしょうか、それとも階層メダルとなるのでしょうか。
回答19
オペレーション・クリアフィールドは新しいメダルになるし、階層化されるとも聞いているよ。おおむね1週間くらいで公式発表があるんじゃないかな。

Connor Tumbleson
明らかに悪意を以て行われているにも関わらず、ゲームの破壊が続けられています。NIA OPSは速やかにこれら全てのアカウントを排除してもらえないでしょうか。日々のプレイが混乱に陥れられているのです。
回答20
NIA OPSへこの件を言い含めておいたよ。

Jacknif Enlightened
アニメ版は同一の歴史上のこととなるのでしょうか、あるいは拡大的なものなのでしょうか。
回答21
エピファニーナイトで幾多の世界にエックスエムが存在し、エックスエムこそが世界を結び繋ぐ力なのかもしれないとわかってきた。アニメで描かれる事象がこの世界で起きるのかはわからないが、上級研究者の仲にはアニメによって具現し得るものであって、既に発生している可能性もあると主張している者もいるよ。

Eduardo Alvarado
ウィントレードを行おうとするをどのように訴え、報告すればよいのでしょうか。数々のプレイヤーが関わる報告を行ってきましたが、効果的とは言えません。どのような証拠を提示すべきなのでしょうか。
回答22
報告は母語で行ってくれて構わない。そのプレイヤーのエージェント名さえわかれば良いよ。

Richard Allen
カプセルの名称変更やMODの回転式切替、アニメーション省略による省電力設定といった提案に数年にわたり幾度も「素晴らしい提案」だと応えられているにも関わらず、寄せられた素晴らしい提案の実現をみれずにいますが、どうしてなのでしょうか。ソフトウエア開発の観点からは大半が単純なものに思えるのですが。
回答23
イングレスプライムへ更新されるまで保留されているんだ。新たなソフトウエアで同じ開発作業が必要とわかっていながら従来のソフトウエアの開発を進めることは筋が通っているとは言えないね。

Legendary Fex (SemiBan)
イングレスやナイアンティックのロゴやアイコン、その他公式にデザインされたものの原作やアレンジしたものを合法的に活用してスワッグ製作するにはどうすれば良いのでしょうか。
回答24
現時点で我々がライセンス提供しているのはアノマリーに関連した販売物のみだよ。

Paul Simpson
イングレスプライムではコモンシールドからレアシールドへアップグレードすることができるようになるのでしょうか。
回答25
イングレスプライムでMODをアップグレードすることはできないね。これは検討されてきたことでもある。率直に言って、現状で優先事項とは思えないよ。

Plymouth Ansbergs
オペレーション・ポータルリコンではいつ頃になればポータルの拒否理由を明示するようになるのでしょうか。過ちを理解できれば申請のフィードバックに活用できることでしょう。結果通知メールに拒否に至った上位2位までの理由を入れ込んではどうでしょうか。
回答26
オペレーション・ポータルリコン・チームによれば、いま現在この件に取り組んでいるとのことだったよ。詳細はそうだね、いずれわかるだろう。

Rob Bishop (FuZeBx)
今後のアノマリー同時開催イベントでもそれぞれにメダルが用意されるのでしょうか。
回答27
用意されるよ。

Shakil Assi
列車(A)は時速70マイルでウェストフォードから260マイル離れたイーストフォードへ向かい、同時に列車(B)は時速60マイルでイーストフォードからウェストフォードへ向かうとします。この二つの列車はいつすれ違うでしょうか、そしてそれぞれの都市からどれくらい離れた場所でしょうか。
回答28
出発してから2時間後にすれ違うね。ウェストフォードから140マイル、イーストフォードから120マイルの地点さ。

Sebastien H. (Khatre)
イングレスプライムでリンク京成やフィールド構築のアニメーションがスキップできるか検証したのでしょうか。
回答29
試してみたが、残念なことにアニメーションが速すぎてスキップの必要性があるかを検証できてはいないね。リンクは瞬時に形成されるが、これが意図したものかはわからないな。

Ishira "Glyph Hunter" Tsubasa
同じ週にステルスオプスやプライムチャレンジ、インテルオプス、ベースキャンプ・エクスペリメント、クリアフィールド、ポータルリコンといった複数のイベントが行われる場合には、より多くの随行レポーターや個々のイベント選任のレポーターが用意されるのでしょうか。
回答30
随行レポーターの増員は検討したが、特定の同時開催イベントに対する役割は特段設けないね。

vn BT
ナイアンティックがレベル10を目指すポケモンGOからの流入によるマルチアカウント問題に何の対処もしていないことがわかり、不正行為が露骨になっています。ナイアンティックはいつになればマルチアカウントを受け入れるのでしょうか。
回答31
イングレスのコミュニティガイドラインには「複数のアカウントでプレイせず、どうかひとりのプレイヤーはひとつのアカウントでプレイしてください」とあるね。

Aaron Almeida
#IngressPride や #GlyphChallenge のパスコードをまだ提供していないようですが。
回答32
#IngressPride に関しては、提供したよ。グーグルプラスのプライベートメッセージやハングアウトメッセージなどで送られているよ。 #GlyphChallenge のパスコードは今週末から提供を始めるはずだ。

Antony "tony2001" Dovgal
かなりの期間にわたって数名のマルチアカウント使いを報告してきましたが、依然として5個、6個、12個のアカウントを使用しています。その利用を制限するためにどうすれば良いのでしょうか。
回答33
チケット番号を教えてくれないか。テレグラムで @RedSoloCup に連絡してくれ。

Simon Jackson (Sanitybites)
アメリカ地域のアノマリー開催都市では全て同価格にもかかわらず、欧州のプライマリーサイトがサテライトサイトより高価なのはどうしてなのでしょうか。
回答34
欧州地域のプライマリーサポートキット価格は開催に必要となる物資とサポートのためサテライトサイトよりも高価となっている。条件はほぼ同じであり、それはアメリカ地域でも変わらない。だが、今後変更される可能性はあるし、価格は需要に応じて調整されるだろう。

Thibasch (Thibasch)
申請が認められた際にポータル申請の説明文も加えることはできるでしょうか。面白い内容を記載することに時間をかけているのですが、申請が何かしらの理由で却下された場合には、その説明文も役に立ちません。
回答35
実に良い提案だね、オペレーション・ポータルリコン・チームへ報告しておこう。

Tobias Hengst
もうひとつあるのですが、多くの人々はイングレスのストーリーを知りませんが、それでも存在しており、インベスティゲイターはコンテンツやシャポーからの投稿が途絶えていることに渇望しています。イングレスプライムやアニメに注力されていることは存じていますが、キャリー・キャンベルが再び現れ手記を手に入れていること以外に次のアノマリーに関して何もわかってはいません。シャポーは投稿を再開するのでしょうか。多くの人々が取り残されている現状をエセックスは悲しく思っています。
回答36
キャリー・キャンベル(オシリス)、オリバー・リントン=ウルフ(オシリス)、ハンク・ジョンソン(1218)が今後のアノマリーで姿を現すとの情報が得られている。このことから遷移が起き、現時空間座標は複数のユニバースの狭間にあることが示唆されているわけだが、彼等がどのような情報をもとにそこへ赴こうとしており、この過渡期を如何に活用しようとしているかはわかっていない。だが、公になる可能性もあるだろう。

Josh Montano
初めてアスク・ミー・エニシングへ質問を投稿させてもらいますが、屋内のポータルへ追加の写真を投稿できるでしょうか。例を挙げると、ポータルが屋内に所在することがわかるように企業やレストランにパノラマ写真を投稿できないでしょうか。
回答37
オペレーション・ポータルリコン・チームによると、今現在開発中だとのことだったよ。
kian yian
ファクションを変更した場合には、どのようなことが起きるのでしょうか。
回答38
ファクション変更してレベル1へ戻れば、オペレーション・ポータルリコンへのアクセスもできなくなるよ。

Clayton P Blackolivelover
ナイアンティックは新レベルを実装するのではなく名声型のシステム実装を検討した経緯はあるでしょうか。例を挙げると、レベル16へ到達したエージェントは何種類のメダルを獲得したかを誇るかもしれず、その後アクションポイントを0にすれば再びフィールド活動を行うことでしょう。個人的にはレベル1から16までのアクションポイントを再び獲得すれば、それがレベル17へ到達するアクションポイントとなるでしょう。開始時にアクションポイントを500増加させるといった特典もできるでしょうし、低レベル帯で競い合うこともできるでしょう。どうでしょうか。
回答39
レべルリセットして再びレベルアップさせる選択肢の実装を話し合ったことはあるが、他の事項を考慮すれば優先事項とは思えず、現状でどのように扱われているかはわからない。もっとも、私はそのアイデアを気に入っているよ。

Marco Carpio
ジョン・ハンケのインタビューどおりイングレスプライムは10月に実装されるのでしょうか。
回答40
そのとおりだ。詳細は来月に明らかとなるさ。

Marco Carpio
来年5月のメガ・アノマリーにはサテライトサイトがあるのでしょうか、あるいは既に明らかとなった三都市のみなのでしょうか。
回答41
三都市だけだよ。

Chris Unverfehrt (EvilSuperHeros)
プライル・スキャナーなしにプライム・アノマリーをどのようにできるのでしょうか。
回答42
現時点でオシリス・ユニバースは我々の技術と非常に似通っており、我々の技術も充分に機能するが、プライム・ユニバースで起きる事象で途絶える可能性もあるね。その前にナイアンティック研究員は全てのエージェントに利用可能にしようと尽力しているよ。

Eduardo Candotti
ヴァンガードはコミュニティ構成員で、活動しているのも僅かですが、これまでの仕事ぶりの評価にコミュニティへフォーム開放していないのはどうしてなのでしょうか。
回答43
ヴァンガードの主たる役割は様々な話題に関する質問にプレイヤーとしての意見を提供してくれることであり、コミュニティとして評価すべきことはほとんどない。したがって、その提案が実行されるとは思わないね。

Chris Unverfehrt (EvilSuperHeros)
搭乗待ちに最も良い空港はどこでしょうか。例を挙げると、搭乗待ちで最も優れた選択肢のある空港といったものです。
回答44
ネバダ州ラスベガスだね。ルーレットがお気に入りさ。

Tobias Hengst
アニメ・エキスポで第1話が紹介されましたが、予告編が行われるとお考えでしょうか。
回答45
そうだね。現時点ではこれ以上言うことはできないな。

Badchy
1文字のみのミッション画像は却下されてしまうというのは事実でしょうか。
回答46
NIA OPSによると、一般的に画像がミッションのタイトルや説明文、ウェイポイントに関連性ない場合には却下される可能性があるとのことだったよ。シリーズでミッションを作成するのであれば、ミッションごとに個別の文字を使用せず、テキストをバナー画像の一部と統合するようにしてはどうかな。

Eduardo Candotti
スキャナー上でポータルを報告できるようになるとして、スプーファーの報告にフォーム記入しなければならないのでしょうか。それもスキャナー上からできるようにしてもらえないでしょうか。
回答47
悪くない提案だね。その機能要求を申し送りしておくよ。

Karolina Bengtsdotter
以前のアスク・ミー・エニシングで申請拒否のメールに今より詳細な理由が記載されるようになると言及されていましたが、進捗はあるでしょうか。これはポータル申請するうえで本当に役立つものになるはずです。
回答48
オペレーション・ポータルリコン・チームがこの機能に取り組んでいると言っている以上の情報は持ち合わせていないよ。

Sarah Miller (Caterpillar)
ゲーム内コミュニケーションパネルで初めて話し掛けてくるエージェントには内容を表示する前に通信許可を求めるようにしてもらえないでしょうか。臨まぬメッセージを閲覧せずに拒否することができないのは遺憾なことです。大抵は発信源となっているエージェントをブロックすることでトローリングを制限できますが、最近の卑猥な発言ボット問題では繰り返し新規アカウントを作成して発言するため、余りにも効果が薄く、後手に回っているのです。
回答49
興味深い提案だが、それ自体がトローリングに乱用されることを懸念するね。膨大な偽アカウントでひとりに通信許可を求め、何百も処理しなければならなくなる事態だ。その提案を検討する価値はあるだろうが、適切に実装させなければならない。

David Dellsperger
就任されて1年以上を経て、コミュニティが強く要望してきた透明性とコミュニケーションの向上をどのようにお感じになっているでしょうか。更なる改善にどのようなことをお考えでしょうか。
回答50
これを書いている時点で就任から917日、つまり2年6ヶ月と5日だ。別に数えているわけじゃない。そうだね、透明性やコミュニケーションは向上したと思うよ。改善の余地はあるがね。開発者の考えを知りたいし、ロードマップを開示していきたいと考えているよ。専用のコミュニケーションツール、フォーラム形式のようなもので双方向コミュニケーションを分類して扱えるようになるんじゃないかな。公式投稿への意見や質問に対する反応改善にもつながるね。どれも取り組まれているもので、今後に期待しているよ。

Kayleigh McWhyte
レゾネーター配備の順序を修正してもらえないでしょうか。例を挙げると、レゾネーターを8、7、6と配備し、2本目の6を配備しようとすると6ではなく8に戻ってしまうようです。
回答51
今のところイングレスプライムではそういったことは生じていないから、心配は無用に思えるね。

Matias Fuenzalida
イングレスプライムではどのようなメダルが登場するかお教えいただけないでしょうか。
回答52
イングレスプライム実装時に新たなメダルが登場するとは思わないね。

Tabris J
7月と8月にゴーラックのステルスオプスやクリアフィールドに参加した場合には新たに従来と異なる2018年版のゲーム内メダルを獲得できるということで良いでしょうか。既に2016年、2017年にステルスオプスやクリアフィールドへ参加しており、今後の参加を検討するうえで知りたいのです。
回答53
そのとおりだ、新しいメダルとなるよ。

Brent Hollett (Perringaiden)
ポータルリコンは順調とお考えでしょうか。國ごとの審査に格差が生じているように思えます。
回答54
かなり順調と思えるね。改善すべき点があるかと言えば、そのとおりだ。ソフトウェア開発は繰り返し行われるよ。

Brent Hollett (Perringaiden)
NIA Opsでは位置偽装やなりすましの識別に、商用航路の横断や渓谷を時速30kmで直進するといった地形的制約以外にどのような対策を講じているのでしょうか。
回答55
不正行為の検出と対策については開示できないよ。

Alexander Kirwin
イギリスでまたアノマリーを開催してもらえないでしょうか。
回答56
私に判断できることなら、是非したいものだ。ノリッチなんてどうかな?君に言ってるんだよ、ビッキー・エレン!

Brent Hollett (Perringaiden)
2015年半ばから新機能の追加は行われていませんが、プライム・スキャナーの実装後にナイアンティックが真っ先に取り組む機能は何でしょうか。
回答57
明かしてしまったらサプライズとならないな。わかるのを待ってもらうしかないね。ただし、2015年以降も新機能は追加していってるよ、幾つか例示すると、ブースト・パワーキューブや伊藤園トランスミューター、アプリ内ストア販売アイテムがあるね。

Cynthia "Elaia" Castillo
仲間内でイングレスやポケモンGOのユーチューブ・チャンネル開設に関心が寄せられています。先月のアスク・ミー・エニシングで他のエージェントへ提案されていましたが、開始を前に助言をいただけるでしょうか。
回答58
献身と情熱とが必要になるね。イングレスで有名になりたいといった理由ですべきことではない。ゲームを愛するが故に取り組むんだ。取り組む定型を確実なものとするんだ、長々とした映像は作ってはならないね。

Nathan Stelzer
もっぱら子どもたちを対象とした託児所や幼稚園、保育園といった施設はポータルリコンの申請で星1と評価した方が良いのではないでしょうか。
回答59
NIA Opsによれば、そういった施設は星1と評価すべきものであり、ポータルリコンの手引きへ追記するとのことだったよ。

Sam Wilson (FleetofFeet)
今後のアノマリーではクリアフィールドとポータルリコンの双方が開催されるのでしょうか。
回答60
そうだ。

Daz Bambrick
二つほど質問があります。オーストラリアで承認されることの多いバスケットボール競技場やプール、語学学校ホール、スカウトホールといった数多くのカテゴリーがないようです。投稿するとカテゴリー登録されると指示されましたし、ナイアンティックでは申請にもとづいて定期的にリストが更新されているとも聞いていますが、これは本当のことなのでしょうか、それとも私は時間を無駄にしてしまったのでしょうか。
回答61
ポータルリコン・チームへ確認したところ、グーグルプラス・コミュニティで新たなカテゴリーが提案されれば、検討のうえ追加されるとのことだったよ。

Brent Hollett (Perringaiden)
ナイアンティックではグーグルテイクアウトのようなイングレスやポケモンGOの個人情報請求を容易にする手段があるのでしょうか、或いは検討されているでしょうか。
回答62
法務チームへ確認したところ、最新の個人情報取扱指針で個人情報請求方法に言及してあるとのことだ。手順はウェブサイトの第7節に記載してあるね。

Nicolas Dao Phan
覚えておいでかはわかりませんが、以前あなたに玄関先で見つけてナジアと名付けたペットについて助言を求めたことがあります。あまり多くの助言をいただけませんでしたが、何かわかれば情報提供してほしいとも言われました。今回はその報告となりますが...何か新たな助言はいただけるでしょうか。
回答63
真夜中を過ぎて食事を与えたり、濡らしたりしないことだね。

Zenn Loo
項目ごとの星評価がどういった意味合いを持つかという問題をNIA Opsで解消してもらえないでしょうか。これには多くの混乱がみられており、例えば星3はよくわからない場合に評価されていますが、それでは星2はどのような意味合いとなるのでしょうか。
回答64
NIA Opsでは次のように捉えることを推奨しているね。星1は全く同意できない場合、星5は強く同意する場合だ。したがって、星4の場合はポータルにすべきと考えてはいるが、必ずしも高品質なポータルになるとは限らない候補なのかもしれない。NIA Opsではトレーニングとヒントを見直し、必要に応じて説明を追加していくことにしてるね。

Zenn Loo
エバートゥーンの買収は将来的にイングレスへ何かしら取り込まれることになるのでしょうか。そうであれば、あなたの知り得る範囲で好ましいことでしょうか。
回答65
イングレスには特段ないね。だが、イングレスにどのように関わったかは知っている。もっとも、この件に関してこれ以上話すことはできないね。

Fernando Roberto (FeExred)
消防署の活動を妨害する可能性のあるポータルは「申請しないでください」の一覧に挙げられていますが、海難救助施設にも同様の規則を適用させるべきでしょうか。救助活動を妨害する可能性があるということになるでしょうか。
回答66
NIA Opsが言うには一般的にはそのとおりで、同様の規則を尊重すべきとのことだ。ただし、具体的な説明なしにははっきりとした回答は難しいとのことだったよ。

Harm Boertien
私を含め、所謂ピタポータルを好む人々もいます。最近になってそういったポータルのひとつが安全に徒歩で近づけないことで削除されてしまいました。ボートがあれば安全に辿り着けることができたにも関わらずです。ナイアンティックでは安全性の要件から歩行者との限定を取り除くことがあるでしょうか。安全な到達には準備を整える必要のあるポータルは世界中に数多く存在しますが、どうして歩行者に限定されているのでしょうか、またこの歩行者とはどのように定義されているのでしょうか。基準から歩行者の記載を削除してほしいものです、安全性のみで足りるのではないでしょうか。
回答67
我々の掲げているモットーは「徒歩による冒険」だ。それが近い将来で変わるとも思えない。マンセル要塞の件を指して言っているのであれば、アピールスレッドで既にNIA OPSは返答しているし、それを読む限り「歩行者」よりも「安全」に重きをおいたものだね。

Ashok Bohra (JDH)
月に一度アスク・ミー・エニシングが行われていますが、それも貴方がいるタイムゾーンに鍵ってのことです。多くの地域(タイムゾーン)が関われるように募集を長時間行っていただくことを求めます。
回答68
残念なことに、現状で寄せられている数百件の質問を処理するのにも長時間かかっていて、募集時間を延ばしても処理する時間が足りないんだ。時間帯を変えてじっしすることを検討しよう。もっともな要望だからね。

Extered N.
サードパーティ・ツールの利用に関するルール、ガイドライン、要件に進捗はあるでしょうか。
回答69
社内では引き続き検討されていることだが、公に明かせるようなことは何もないな。

Matt W
過去のアスク・ミー・エニシングでファーストサタデーの刷新に言及あれましたが、この件で何かあるでしょうか。
回答70
今後数週間でこの件に関してプレイヤーに呼び掛け、フィードバックを得るための少人数グループの選出を計画しているよ。目標としては8月末までにフィードバックを集めて将来計画を立案することさ。

ルール:

  1. 個々の状況については質問しないこと。私はチケットシステムへのアクセス権を有していないし、たとえアクセス出来たとしても公に答えることはできないからね。
  2. 何かしらの機能を実装するかどうか質問しないこと。私はそういったことを判断する立場にはないんだ。私の意見を訊ねてもらっても構わないし、確認のとれることならばするよ。
  3. 過去のアスク・ミー・エニシングに目を通しておくこと。重複する質問は回答されない可能性が高いからね、双方が不満を感じてしまうことになるよ。
  4. ウィートンの法則に従うこと。挑発や暴言があればコメントは削除され、君はブロックされることになる。

ジョシュ・ストック整理した過去のアスク・ミー・エニシングの文書があるよ。

アスク・ミー・エニシングのグーグルプラス・コレクションもあるよ。

20170717_01.png

Andrew Krug
2018/7/10 03:53:22
As promised, it is time for the July Ingress AMA. I will reach out to the experts on staff if I can't answer something myself. This means it may take a while before I publish the answers. My goal is to have the answers posted by Friday evening. Post your questions now in the comments!

EDIT: Disabling Comments
EDIT: Adding the selected Q&A

Q1: James Green (jkg5150) - How soon can we expect to see some rules/format information for this month's anomaly round?
A1: The rules are typically released a week or two before the event.

Q2: Robin Daemen - In a previous AMA it was noted that browsing missions causes Speedlock, what's the status on that?
A2: I was able to confirm that the development team is aware of the issue.

Q3: Aaron Almeida - Consider this situation, an otherwise legitimate portal candidate has been submitted. But there's one problem. A part of the photo contains people whose faces can be seen and identified. I'm not talking about a scenario where there are people but they cannot be identified via their facial features, etc. Should these be flat out rejected basis privacy issues and maintaining an unbiased submission, or are identifiable faces in the photo acceptable? Would that be the right thing to do?
A3: NIA OPS recommends giving a Portal a one-star if the faces are recognizable or the focus is on the people rather than the portal candidate.

Q4: Irish Biker - With Android phone you can use the Passcodes in the game. For the iOS users you have to go to the Intel Page. Does this will be changed in the future as well ?
A4: This is a limitation of the platform and not something Niantic can change.

Q5: Kosh TheRipper (KoshTheRipper) - +Andrew Krug, with the confirmed release month of October for Ingress Prime, will we finally see the Ingress Nexband released and the rumored features that go along with it? Or is that something that will remain on the drawing board?
A5: At this point, I have to assume the Ingress Nexband is not something that is going to materialize.

Q6: Brent Hollett (Perringaiden) - Ingress Prime is out in October according to +John Hanke. Do you have a timeframe on Prime Beta for Agents such as those from Navarro?
A6: People will start to receive invites to the first phase of the Prime Beta by the end of July/beginning of August.

Q7: Pedro Owsik (padalabra) - Will there be an anime character based on you in the new series?
A7: No. Absolutely not.

Q8: TheFarix - There has been an ongoing dispute over whether locations that fail to meet any point of the "Acceptance Criteria" of the Candidate Portal Criteria should be accepted as portals. One side says that the location must meet the "Acceptance Criteria" unless explicitly stated to reject. The other side states that the "Acceptance Criteria" is merely a suggestion for "high quality" portals and all locations should be accepted unless it is explicitly stated to reject. So which of these is correct?
A8: I spoke to NIA OPS and they said, if you come across candidates that do not fall under the acceptance criteria, but feel they should be included in the Portal Network, share examples in the Google+ OPR Community (https://plus.google.com/communities/109209511922265238865). They'll evaluate and update the criteria if needed.

As a reminder, the guide has examples of how the Criteria applies to specific candidates: https://opr.ingress.com/guide

Q9: Robin Daemen - There have been appearing new portals in my area from L10 players that are clearly bought accounts. They only have black translator to get them to L10 and have not been active in our region ever. Is there any merit to reporting these accounts or should we just be happy that PoGo players are buying accounts to add pokestops?
A9: Report anything suspicious that you think NIA OPS should investigate.

Q10: Death TheCorgi - Portal Edits have rolled out to everywhere via OPR. After talking to various people across the USA it appears that no one has seen any of the edits they sent in go live. They get seen in OPR, they gets votes, and then...nothing. Edits have been out in OPR long enough that you think we would be seeing some stuff going live by now.
I was wondering if there was a bug in the system stopping stuff from going live, that there are not enough votes on everything, or it's intended for them to be held back for now?
A10: We are being a bit cautious with the initial portal edits, verifying the workflow, and making tweaks as we monitor things. However, the OPR Team also told me that you should start seeing more and more edits going live in the coming weeks.

Q11: Calle Lidbom - How do you like your eggs?
A11: Used as a batter for French Toast.

Q12: Jesse Harris - In my local play area, the opposition has had at least a dozen accounts banned (and that's just the ones I know of). Each of them is claimed to be a kid, cousin, spouse, etc. The main accounts don't appear to have had any action taken against them. What can we do to make sure that someone who's pretty obviously multi-accounting doesn't get an endless grace period for their main account?
A12: Again, I would advise you to report anything suspicious that you think NIA OPS should investigate.

Q13: Christian Linzatti (Burli) - When can we get the next Challenge like Exo5 Controller or Via Lux Odyssey or Magnus Controller?
A13: There is one coming. More information will be released about it this week.

Q14: MatiasM 20 - Too many ingress agents, from both factions, who play since 4+ years, reached the 150 missions limit to create more. This is not new, is time to increase or remove this limitation. More and more mission banners are being added and lots of agents use this as an excuse to explore and play in new areas. We want more missions per agent.
A14: This is good feedback and valid. The engineers read the AMA but I'll bring this up to them as well. Thank you.

Q15: van Valdis - How Agents who have drawn and shared exceptional fieldarts on ALL glyph theme will receive their passcodes?
A15: They will receive a private message via Google+ with a passcode. We'll start sending out codes later this week to the exceptional works of art.

Q16: Filipe da Costa - On glyph hacks, complex and simple only affect the speed of the glyphs, right? Or there are effects on the bonuses?
A16: The development team says that currently, the glyphs only impacts the speed at which things are displayed. That being said, we have had conversations about changing this in addition to adding new command channels. So how will things function in a year from now? I couldn't really say.

Q17: Mick Preston - Why is it called "Cheesecake" , when it is neither Cheese, or a Cake?
A17: The main ingredient to cheesecake is cream cheese. Which is in fact cheese. It also meets at least one of the definitions of a cake: https://www.merriam-webster.com/dictionary/cake. Pro tip: Sweetbreads are not sweet or bread.

Q18: Valentin Brückel - Will Ingress Prime work similar or better than Ingress 1.x? There is a lot of concern that the User Experience will be much more frustrating due to (un-skipable?) animations and a general focus on eye-candy rather than efficiency.
A18: They are completely different products so it is hard to compare them. The Quality of Life (QoL) improvements made to Ingress Prime are fantastic though.

Q19: DarthMewtwo - Will the Operation Clear Field badge at Cassandra Prime be the same badge we've already had, a new 2018 badge, or a new tiered badge?
A19: The badge for OCF will be a new badge and I'm also told it will be tiered. Look for an official announcement with specifics about the medal in roughly a week.

Q20: Connor Tumbleson - Agent-###### account(s) continue to destroy the game board, despite them obviously being nefarious actors. Can OPS look into proactively removing all of these accounts? They continue to disrupt daily play.
A20: I've highlighted this to NIA OPS.

Q21: Jacknif Enlightened - Will the anime follow the same timeline and/or extend it ?
A21: Following Epiphany Night, it has become increasingly clear that XM exists in many universes, and that the XM may in fact be one of the forces connecting these universe to each other. It's unclear if the events portrayed in the anime directly take place in this universe, but it has been proposed by some high ranking research officers that events in our world could shape it -- and indeed may already have.

Q22: Eduardo Alvarado - Hi Andrew.. what speech do I have to use or how I can report a player that practice Wintrade? I had made a lot of reports related to many players and they arent effective.. what evidence do I have to use?
A22: You can use your native language to make the report. Just make sure you include the player's Agent name.

Q23: Richard Allen - Over the years we have had multiple "This is a great idea" responses from you from anything from being able to name capsules, making the mod slider like a carousel (i.e. so that the common shield and turret are not miles apart) to a power saving mode where these oh so tiring/battery killing animations can be switched off. I am struggling to find any one instance of you guys actually implementing one these great ideas from us players.
Why? Most of these ideas are quite simple from a software development perspective.
A23: Hold off until the Ingress Prime upgrade is complete. It wouldn't make sense to program something for the old software knowing you would have to duplicate the same work in the new software.

Q24: Legendary Fex (SemiBan) - How could agents use Ingress or Niantic elements (including logo, icon and some other offcial designed things and, the origin version or the rearranged version) legally in designing and producing swags?
A24: Currently, the only merchandise we provide a license for is for items related to Ingress Anomalies.

Q25: Paul Simpson - Will there be an option to 'upgrade' mods in prime IE from a common shield to a rare one ?
A25: There is not a way to upgrade a mod in Prime. This is also something that has been discussed. I'll be honest though, I don't think it is a priority at the moment to implement.

Q26: Plymouth Ansbergs - When will OPR start including a list of WHY we are rejecting a portal? It would be useful feedback to submitters if they knew what they were doing wrong. The response email could include whatever the most selected reason is, or the top two.
A26: The OPR team says they are working on this currently. More information coming... soon.

Q27: Rob Bishop (FuZeBx) - Do each of the new anomaly add-on events come with a badge?
A27: Yes.

Q28: Shakil Assi - Train A, traveling 70 miles per hour (mph), leaves Westford heading toward Eastford, 260 miles away. At the same time Train B, traveling 60 mph, leaves Eastford heading toward Westford. When do the two trains meet? How far from each city do they meet?
A28: The trains meet two hours after leaving their respective cities. The two trains meet at a point 140 miles from Westford and 120 miles from Eastford.

Q29: Sebastien H. (Khatre) - Hello, did you had time to test if we still can skip link and field animation on prime ? :)
A29: I did try this. Unfortunately, or not, the animation was too fast so I could not test if skipping was an option. Each time I did it the link appeared near instantaneously. I don't know if this is the intended mechanic or not though.

Q30: Ishira "Glyph Hunter" Tsubasa - Also with the introduction of multiple different events happening in the same weekend (aka stealth ops, prime challenge, Intel ops, Nia base camp experiments, clear field, portal recon) has there been a consideration of more embedded reporters or possibly specific reporters for each event?
A30: We have thought about opening up the Embedded Reporters program to more people. But not specifically for a role to follow around folks for a specific side event.

Q31: vn BT - Knowing NIA now does nothing on multi accounting cases, with the influx of Pokemoners that want more stops and need to get to LVL10-12, knowing that cheating is blatant and accepted... When will NIA either act or admit that multiaccounting is acceptable?
A31: From the Ingress community guidelines, "Don't do it....playing with multiple accounts (one account per player, please)"

Q32: Aaron Almeida - Have you given out codes yet for #IngressPride and #GlyphChallenge?
A32: For #IngressPride - yes. They were sent via a variety of methods including, but not limited to, a private Google+ message from the Ingress account and a Hangout message from me. Passcodes for the #GlyphChallenge will likely start to go out at the end of this week.

Q33: Antony "tony2001" Dovgal - Hey Andrew. We've been reporting several multiaccounters for quite a while now, but they're still using 5-6-12(!) accounts each. What should we do to get them banned for good?
A33: Can you contact me with ticket numbers? You can reach me via Telegram @RedSoloCup.

Q34: Simon Jackson (Sanitybites) - Evening Mr Krug... hope you are well? Why are the European primary anomaly site agent packs more expensive than the satellites, when the us sites are the same price? #StopTheEUPrimaryTax
A34: The primary Support Kit prices for the EU are higher than the satellites due to the event logistics and support required for the primary. They are the same in the U.S. because the requirements are almost the same. However, this may change in the future and the prices will be adjusted accordingly based on the needs of the event.

Q35: Thibasch (Thibasch) - Would it be possible to integrate our portal submission's description in the confirmation email we receive? We sometimes take time to write something interesting and, if portal is refused (for any reason) we can't retrieve the description anymore.
A35: That's actually a really good idea. I'll flag this for the OPR team.

Q36: Tobias Hengst - Another question. Although a lot of people don't know this, there is actually a backstory in Ingress. However investigators are starving from no content or PAC posts. I know you guys are working hard on Prime and probably the anime, but we don't even know anything about the next anomalies except that apparently Carrie Campbell is back and that we somehow get her journal. Do you think you can get PAC back to posting? Essex is sadly falling apart with lots of people leaving. Greetings
A36: Our intelligence indicates that Carrie Campbell (TS-OSIRIS), Oliver Lynton-Wolfe (TS-OSIRIS) and Hank Johnson (TS-1218) are en-route to a number of upcoming XM Anomalies. This information supports the theory that a transition is taking place, and our current space-time location is within a gradient between multiple universes. It's unclear what intelligence these individuals have gained access to that is leading them to their destinations, or how they intend to leverage this transitional timeframe, but it is possible information may emerge into the public eye which sheds light on this.

Q37: Josh Montano - Hello Andrew! First time submitting a question for the Q&A AMA. Can there be a possibility of submitting an extra photo along the portal submission photo for inside locations? For example, a panoramic photo for portal submissions inside businesses or restaurants so that people can see that the portal is located inside the building?
A37: The OPR Team has said this is something currently under development.

Q38: kian yian - What would exactly happen if someone change his/her faction?
Can he use opr/ missions-author-tool as soon as he change his faction?
A38: They will lose access to OPR if they change faction and are reset to level one.

Q39: Clayton P Blackolivelover - Has Niantic thought about instead of releasing new levels releasing a Prestige type system. For instance if an agent were to hit level 16 they could prestige aka get some kind of badge ranked of course there ap would go to 0 and they would start the grind over. Personally for me I would rather gain the ap for 1-16 again then gain the ap for 16 to 17. Some perks could be added something like 500 more xm capacity starting out. You could even play with being able to prestege at a lower level. Thoughts?
A39: We've actually talked about implementing a prestige option for those that want to reset and level up again. I don't know where it stands currently as I doubt that it is an immediate priority given everything else. But I like the idea personally.

Q40: Marco Carpio - Is it confirmed that ingress prime is going to be released in October based on the interview of John Hanke?
A40: Correct. More details coming in the next month.

Q41: Marco Carpio - Regarding the meganomaly on May next year, will there be additional sites or will it just be the three locations that was stated before?
A41: It will just be the three events.

Q42: Chris Unverfehrt (EvilSuperHeros) - Hey Andrew, how can we have a Prime Anomaly, if we don't have a Prime scanner?
A42: At this point the TS-OSIRIS universe aligns closely to ours -- enough that our own technologies are able to function, but as events unfold in the Prime universe that may cease to be the case. Niantic research staff is working diligently to ensure that the Ingress Prime technology set is available to all Agents before that happens.

Q43: Eduardo Candotti - Hey Andrew, since the vanguard are members of the comunity and has been a little while that is going on, why dont you open a form for the comunity to evaluate the work they been doing so far?
A43: The main point of the Vanguards is to provide me with their opinions as players when I ask them questions on various topics. There isn't much that the community would be able to evaluate them on. So I don't think that this is a viable idea.

Q44: Chris Unverfehrt (EvilSuperHeros) - Andrew, what is the best airport to wait in line at? ie which ones gives you the best options, while standing in line / queue ?
A44: Las Vegas, NV. I love that Wheel of Fortune machine.

Q45: Tobias Hengst - Do you think it would be possible to have a little trailer for the anime, seeing that the first episode was shown at Anime Expo?
A45: Yes. I can't say more at this time though.

Q46: Badchy - It is true that images of missions that have only one letter are rejected?
A46: NIA OPS said, in general, if the image does not relate to the overall Mission content (title/description/waypoints) it could be rejected. If you are creating a Mission series, consider integrating the text as part of the banner image instead of using individual characters per Mission.

Q47: Eduardo Candotti - Andrew, how come we can report a portal via scanner but to report a spoofer we need to fill up a form? put that on the scanner plz.
A47: Not a bad idea. I'll pass this feature request on.

Q48: Karolina Bengtsdotter - Hey, you have mentioned in an earlier AMA that we will perhaps be receiving more information in the emails we get when a portal is rejected. Do you have any more information on this? It would really help us be better at submitting portals.
A48: I don't have any more information on this other than in talking with the OPR developers they said they are working on this feature.

Q49: Sarah Miller (Caterpillar) - Would it be possible to make a change to in-game comms so that when an agent receives a new comm message from another agent for the first time, they receive a request for contact instead of the message content? It seems a shame that we cannot choose to reject unwanted incoming messages without reading them first. Many times comms trolling can be resolved by blocking an agent who is the source of unwanted messages, but in the case of the recent sexshop bot and in cases where a problem agent makes a new account to continue comms trolling, this is too little, too late.
A49: This is an interesting idea. My fear is that it could be abused for trolling purposes. The obvious scenario that comes to my mind is a bunch of fake accounts pinging a person and setting off hundreds or pop-ups that would have to be cleared. There is merit in exploring the idea though. But it would need to be implemented correctly.

Q50: David Dellsperger - You have been in your position for over a year now, do you feel that the transparency and increase of communication that the community has been clamoring for, for the longest time is improved? What would you do to improve it more?
A50: It has been 917 days since I started (when I wrote this) or 2 years, 6 months, 5 days. But I'm not counting... Yes. I believe transparency and communication has improved. I also think that there is room for improvement as well. I would love to see developer insights for Ingress and to publish a developer roadmap. I think some sort of dedicated communication tool, a forum maybe, that has different places for categorized two-way communication to occur would help things. We can improve our responsiveness as well to questions and comments on official posts. All of these things are in the process of being addressed. I'm excited about the future and continuing to evolve.

Q51: Kayleigh McWhyte - Is it at all possible for a fix to be made when deploying resonators in sequence? Example: 8, 7, 6... at the second 6, the scanner seems to skip back to 8 instead of remaining on 6 for the second L6 resonator. Please and thanks,..
A51: I can't replicate this in Ingress Prime at the moment so I don't think you have to worry about this anymore.

Q52: Matias Fuenzalida - Could you reveal what kind of medals you will have in Ingress Prime? A little info Please
A52: At the launch of Ingress Prime, I do not believe there will be any new medals.

Q53: Tabris J - People who attend GORUCK STEALTH/OCF in July & Augest will get new 2018 ingame badge which is different from the previous badge, is that right? Would like to know because I attended stealth/OCF in 2016/2017 and I am planning to attend the incoming events.
A53: That is correct. It is a new medal.

Q54: Brent Hollett (Perringaiden) - Is OPR still considered to be running smoothly? We've noticed even wider than country reviews.
A54: I do believe that things are working pretty good. Are there areas that can and will be improve? Yes. Software development is an iterative process.

Q55: Brent Hollett (Perringaiden) - What measures does NIA Ops have in place to identify spoofers performing otherwise legitimate actions, except for the geographical issues with it, such as crossong commercial shipping lanes or impassable canyons at 30kmh straight line?
A55: I can't talk about anti-cheating detection and countermeasures.

Q56: Alexander Kirwin - can we get another anomaly in UK, please?
A56: If it was up to me, sure. How about Norwich? I'm looking at YOU Vicki Ellen!!!

Q57: Brent Hollett (Perringaiden) - What's the first major new in-scanner feature Niantic will be working on once Prime is released, since we haven't had a new feature since mid 2015?
A57: If I told you, it wouldn't be a surprise. You'll just have to wait to find out. We have had new features since 2015 though. Boosted Power Cubes, Ito En Transmuters, in-app purchasable items to name a few.

Q58: Cynthia "Elaia" Castillo - A group of friends have been interested on starting a YouTube channel about Ingress and Pokémon Go. We read the last month's AMA where you made that suggestion to another agent. Can you give them an advice before they start? :)
A58: It takes a lot of dedication and passion. Don't do it because you want to be Ingress famous. Do it because you love the game. Make sure you have a formula set for your format. Don't make long videos.

Q59: Nathan Stelzer - Is it safe to assume that we should 1* OPR submissions for locations that are exclusively oriented towards children (ie. Daycares, preschool, ect.)?
A59: According to NIA OPS, these should be given a one star and they will add this to the OPR Guide.

Q60: Sam Wilson (FleetofFeet) - For the upcoming anomalies, is it possible to do both OCF and portal recon?
A60: Yes.

Q61: Daz Bambrick - Hi Andrew, two questions, I've noticed there's lots of options missing under the OPR categories tab for things that are often accepted as portals in Australia, e.g. basketball courts, swimming pools, CWA halls, Scout halls etc. I was told that typing them in would register the category and Niantic regularly updates the list based on user submissions, is this true or am I wasting my time?
A61: The OPR Team said if you suggest some new ones in the OPR Google+ Community they will review them and add them https://plus.google.com/communities/109209511922265238865.

Q62: Brent Hollett (Perringaiden) - Does +Niantic have, or intend to have, a simple and easy way for Agents to request their personal information from Ingress and Pokemon Go, similar to Google Takeout etc?
A62: I spoke to the legal team and they mentioned our updated privacy policy contains the instructions on how to request your personal information. The instructions are in section seven of the following webpage: https://www.nianticlabs.com/privacy/

Q63: Nicolas Dao Phan - Hello Andrew. I don't know if you remember but a while back, I asked for advice concerning the pet N'Zeer I adopted (I found it on my doorstep). You didn't have much advice but you did ask for any information I might get. Here is my report... Do you have any new advice?
A63: Don't feed it after midnight or get it wet.

Q64: Zenn Loo - Could we trouble NiaOps for a complete breakdown of what the star ratings specifically mean for each category? There is a lot of confusion. I.E. 3 star overall is an unsure rating... Well What's a two star rating for then?
A64: NIA OPS recommendation is to view the scale this way. 1 = strongly disagree. 5 = strongly agree. So a 4 star rating might be for a candidate that you agree should be a Portal but is not necessarily a super high quality Portal. They are going to review the training and tips and add this clarification where appropriate.

Q65: Zenn Loo - Have you seen anything from the evertoon acquisition making its way into the future game plan of Ingress? If so are you liking what you see?
A65: Nothing Ingress specific. But I could see how things could be applied to Ingress. I can't really comment further though on this.

Q66: Fernando Roberto (FeExred) - Portals that may interfere with the operations of fire stations are in list of "please don't submit". Portals in sea rescue bases need to respect the same rule? Especially because they also can disrupt rescue operations.
A66: NIA OPS says that in general, yes, they do need to respect the same rule. Without specifics though it is hard to give a definite answer.

Q67: Harm Boertien - Hello Andrew, me and a few other agents are big fans of so-called pita portals. Recently 1 of these portals was removed because of no safe pedestrian access. You could however safely get to the portal by boat. Will Niantic ever drop the pedestrian from the safe access? There are quite a few portals in the world where you have to prepare yourself to get there safely. So why is the pedestrian added and how should pedestrian be interpreted? I would love to see the pedestrian being dropped from the criteria. Only safe access should be enough I think.
A67: Our motto is adventures on foot. I don't think things will change in the short-term. If you are referring to the Red Sands Fort, I believe NIA OPS commented on the appeal thread and it was more about the "safe" part than the "pedestrian" part from reading their reply.

Q68: Ashok Bohra (JDH) - Since we are doing the AMA once a month and that too in a time zone where you are. Would request that AMA be kept open for longer period of time so that many regions/ timezones can be represented.
A68: Unfortunately, it takes a long time to process just the couple hundred questions that currently get posted. I just don't have enough time to keep it open longer and process more than I currently do. I'll think about holding it at different times though. That's a fair request.

Q69: Extered N. - Hi Andrew! Any updates on rules/guidelines/requirements for 3rd party tools?
A69: Conversations are still occuring internally. There isn't anything I can comment on publicly.

Q70: Matt W - I remember in past AMAs they are revamping First Saturdays any word on this?
A70: I plan to solicit the players in a couple weeks about this very topic and selecting a few players to have a conversation with about it as well for deeper feedback. The goal is to gather the feedback by the end of August and start formulating a plan for the future.

Rules:
#1: Don't ask about personal situations. I don't have access to the ticketing system.
#2: Read the previous AMA's. A repeat question is likely to go unanswered and we both will be frustrated.
#3: Abide by Wheaton's Law. Trolling and abuse of this AMA will likely get your comment(s) deleted and you blocked.

Josh Stock's curated archive of all the past AMA's:
https://docs.google.com/document/d/1W0FUKoW2oV9g80ZWWQfBJqohAT3PloYeG1K3Rnblizw

GCM AMA G+ Collection of Posts:
https://plus.google.com/collection/4K74JE

Andrew Krug
2018/7/13 01:32:50
Selected the questions and added the responses to the OP.

前へ

カサンドラプライム:参加登録

次へ

ミッションデイ:アジア大洋州開催都市一覧