サーティンマグナス・リアウェイクン:質疑応答

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/01 23:30:05
次のサーティンマグナス・リアウェイクンでどの都市がプライマリーとなるかに関しては幾つかの課題があります。2017年09月23日のソウル・アノマリーが公式にプライマリーと定義される唯一のものとなるでしょう。2017年第4四半期の都市に関しては未定となっており、従前のプライマリーとセカンダリーを指定する形式へと戻される可能性もあります。

また、関係者の動向も特定できてはいません。この件については8月26日または9月23日に発生する都市のいずれかで実地の調査が行われるかどうかは不明です。

ご不明の点がありましたら、コメントをお寄せください。可能な範囲でお答えしていきます。

第3四半期アノマリーでは、クラスター戦やシャード戦以外のアノマリールールが適用されるでしょうか。

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/01 23:45:33
素晴らしい質問ですが、現時点でその情報を開示することはできません。

第3四半期のアノマリー発生都市はすべてセカンダリーと扱われるのでしょうか。

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/01 23:46:02
スコアルールとともに開示する予定です。

第4四半期アノマリーのどの発生都市がプライマリーとなるのかはいつ頃にわかるのでしょうか。また、第4四半期アノマリーの研究者たちの動向はいつ頃に発表されるのでしょうか。

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/01 23:46:53
おそらくは第3四半期アノマリーが閉幕する頃以降になるでしょう。

従前はプライマリーサイトでミッションデイを開催する試みがなされていました。第3四半期アノマリーではプライマリーの枠組みが廃止されていますが、ミッションデイは開催されるのでしょうか。あるいはもう完全に現地に委ねられてしまっているのでしょうか。

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/01 23:47:54
現地代表者の皆さんにはナイアンティック・イベントコーディネーターと連絡を取るようにお伝えします。協力して計画を進めるため、スラックのチャンネルへ集まることになるでしょう。

前回同様、今回のアノマリーでもエージェントからボランティアが募集されるでしょうか。

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/01 23:48:05
はい、募集する予定です。

先だって各都市の参加者数とプレイマリー、セカンダリーの指定との比較は検討されたのでしょうか。

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/01 23:48:48
はい、そういった検討が行われました。

第3四半期アノマリーにおける遠隔参加者の適用範囲はどういったものになるでしょうか。

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/02 00:00:48
現時点では、遠隔参加とその評価に関しては従前のアノマリーから何の変更もありません。

先にあったミッションデイに関する回答は、すべてのアノマリー発生都市に適用されるものでしょうか、あるいはプライマリーと確定した発生都市に限って適用されるのでしょうか。あと、欧州地域で発生するアノマリーで再びゴーラックは行われるでしょうか。

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/02 00:02:33
すべてのアノマリー発生都市が対象です。現地代表者はイベントコーディネーターと協力して詳細を判断することとなります。ゴーラックに関してはナイアンティックとは別会社であり、私たちからも実施を呼びかけはしますが、どこで開催するかの決定はゴーラックが成すものです。ゴーラックが協力を発表してくれることを期待していますし、その際には紹介させてもらいます。

第3四半期アノマリーの形式に幾分わからないことがあります。馴染みある大規模アノマリーなのでしょうか、あるいはナヴァッロや東京のようなより小規模なものとなるのでしょうか。

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/02 00:03:41
その形式が発表されるのはルールの公開時となります。調査に携わっているのであれば、漏洩や事前情報があるかもしれませんね。

第3四半期アノマリーの参加登録はいつ頃から開始されますか。

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/02 00:04:22
今現在取り組んでいるところです。残念ながら、まだはっきりとした予定はたっていませんが、準備が整い次第本アカウントにて発表いたします。

リチャージに関して何かあるだろうか。

Ingress_logo.pngイングレス
2017/06/02 01:53:19
リチャージに関して過去のアノマリーから何ら変更はありません。

ce0f3281-1842-4bc3-b8de-43b0bd5eb02b.png

Ingress
2017/06/01 23:30:05
There have been some questions about which cities for the upcoming #13MAGNUSReawakens Anomaly series will be primaries. The Seoul Anomaly on 23 SEP 2017 will be the only one labeled with an official Primary status. The status of cities for Q4 2017 has not been decided and will likely return to the previous format of having a Primary and one or more Secondary designations.

In addition, our Intel leads have been unable to confirm the whereabouts of many persons of interest. Because of this, we are unsure if any will be investigating the events occurring in any of the cities on 26 AUG or 23 SEP in person.

If you have questions, please ask them in the comments and we will try answer as many as we can.

---

Ethern Su
Will there be anomaly mechanism other than cluster and shard game be applied to Q3 anomaly?

Ingress
2017/06/01 23:45:33
+Ethern Su great question but we cannot reveal that information at this time.

Aaron Breen
So all Q3 sites will be treated as secondaries scoring wise?

Ingress
2017/06/01 23:46:02
+Aaron Breen the scoring mechanism will be published with the rules.

Michael Rother
When will we get to know which sites will be Primaries, if any, in Q4? Also when will there be announcements regarding researchers for Q4?

Ingress
2017/06/01 23:46:53
+Michael Rother probably after the Q3 events have concluded or near that.

Jakub Dvořák
There used to be a common practice of having a Mission day on Primary sites. Since that is dismantled for Q3 anomaly sites, in which of them can we expect them? Or is that now totally up to local Orgs?

Ingress
2017/06/01 23:47:54
+Jakub Dvořák we would advise the local POCs to contact the Niantic event coordinator about that. They should all be in a Slack channel together planning things collaboratively.

Aaron P
Will you be looking for agent volunteers to cover this anomaly as you did with previous events?

Ingress
2017/06/01 23:48:05
+Aaron P yes.

Chris Damoci
+
Ingress
Is there a discussion of weighing the scoring of each site by attendance versus designations of primaries/secondaries prior to the day?

Ingress
2017/06/01 23:48:48
+Chris Damoci yes there have been those discussions.

Aaron Almeida
What is the scope for off-site participants during the Q3 anomalies?

Ingress
2017/06/02 00:00:48
+Aaron Almeida currently, nothing has changed from the previous Anomalies regarding off-site support and recognition.

Adriána Perkele
+Ingress your answer about mission day is valid for every city or just for confirmed primary sites?
will goRuck return to Europe for anomalies?

Ingress
2017/06/02 00:02:33
+Adriána Perkele every city. The local POCs should work with their event coordinator to determine the details. GORUCK is a separate company from Niantic. We invite them to participate but ultimately the decision of where they will go is up to them. I expect they will make an announcement about what they are supporting and we will reshare it when that information becomes available.

Aaron Almeida
There has been some doubt about the format of the Q3 anomalies. Are they massive anomalies like we're used to or will they be smaller, concentrated events like the Navarro and Tokyo ones?

Ingress
2017/06/02 00:03:41
+Aaron Almeida the format will be released when the rules are released. If you follow the investigation there might be leaks and previews as their are many people in the know that like make information available to all.

Rafał Sabat
+Ingress when will you open RVSP for Q3 anomalies?

Ingress
2017/06/02 00:04:22
+Rafał Sabat they are currently being worked on. Unfortunately, we do not have a set date yet. But keep an eye on this account we will announce them when they are ready.

Eric Stratton
Any word on recharge rooms?

Ingress
2017/06/02 01:53:19
+
Eric Stratton
nothing has changed from the past Anomalies regarding that.

前へ

スペイン船航海日誌

次へ

オペレーション・クリアフィールド:更新発表