望まれるもの

nianticglowsナイアンティック計画(Niantic Project)
2013/12/14 17:25:45

ADAは13マグナス事件を阻止するには力不足だったのだろうか?あるいは...

13マグナス作戦における世界的規模の集大成を観察し、私が思案してきた疑問のひとつ...ADAはどこに?

我々が探求者諸君と共に交わした、しばしばADAの知るところでない、あるいは何らかの関連がないイングレス世界でのごく小さな出来事に及んだ多くの議論を思い起こす。そして未だ、アノマリーシリーズのごく最初にロサンゼルスへハンクとデブラを呼び寄せて以降、彼女は沈黙している、何やら意味ありげに。

その考えは私がデスクトップにあるこのファイルに気づいた時にようやく浮上した。おそらく私はそれがそこにあることを感じ取った、確かではないが。

それは古い保管記録だ。一見それはNIAサーバーのどこかに埋もれていた無関係の遺物である。そして今なおシャードはゴールへ向けて地球をめぐり、幾多のエージェントたちが13マグナス・アノマリー最終戦へと戦略を練り、共闘し、息をこらして待つ中で、この書類は現れたのだ。

実に謎めいている。それは我々が以前問いかけようとして、そうしなかったものだ。ADAの沈黙が意味するものは?彼女は13マグナス事件の無力な目撃者なのか、有力な暗躍者なのか。彼女の意図は、そして2つの陣営が彼らの創造する新しい世界に立つ時、ADAの立場はどうなるのか?

パスコードは意義深い洞察、推測、参照により我々の議論を豊かにする者たちへ。

エックス

オペレーション 13マグナス #13MAGNUS
2013年12月14日
サンフランシスコ(カリフォルニア州) - http://goo.gl/Xw9tfD
ブエノスアイレス(アルゼンチン) - http://goo.gl/vRBu4j

シグナルインテリジェンス・アーカイブ・ファイルID:AGILN6HSV85U78XMTNES
情報ソース:ロケーション監視オーディオ


エイダ:私は人間の美の基準を理解しようとしています。 それは対称性に関連しているようです。 しかし、スーパーモデルのすべての利用可能なオンライン画像を分析したところ、多くの人が生理学的に珍しい非対称性を持っているようです。

ローブ:ああ、それは複雑だね。

エイダ:私はスーパーモデルとハリウッドの有名女優との間にはほとんど共通性がないという奇妙なことに気づきました。

ローブ:スーパーモデルはファンタジーの存在だね。女優は親しみやすいキャラクターを演じなければならない。身の回りに実在する知り合いのようにね。

エイダ:つまりスーパーモデルは幻想で、女優は現実ですか?この概念の処理中に問題が生じました。

ローブ:なんでこんな話をしてるんだ?

エイダ:チューリングテストをクリアするためには、私は人間が望むものを理解しなければなりません。基準化しなければならないのです。高次の問題は幻想と現実の違い、低次の問題は"望まれるものとは何か?"ということです。望まれているのはスーパーモデルでしょうか、女優でしょうか?

ローブ:両方だね。でもスーパーモデルが現実的じゃないことは誰もが知っている。

エイダ:しかし女優が映画の中でキャラクターを演じているのもまた虚構ではないのですか?女優は作り物の背景の中で、彼女を最適にアピールするよう設計された状況に彼女を置く他の俳優たちに囲まれて、他の誰かが書いた台詞を話します。それはどのように現実的といえますか?

ローブ:説明するのが難しいな。クリエイター側の意図が違うんだよ。ファンタジー映画を見る時は、そこに出てくる場所も人々も実在しない、現実逃避であることがわかっている。

エイダ:ですが私たちは本当に美しい女性が登場する映画がファンタジー以上に"現実"ではないことを既に理解しています。その女優は現実には極めて不愉快な人物かもしれませんし、彼女は報酬と名声のために好人物を演じているだけかもしれません。私はあなたに名声と評判についてもお尋ねしたいのです。それらは定量化することが難しい概念です。

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シグナルインテリジェンス・アーカイブ・ファイルID:AGILN6HSV85U78XMTNES
情報ソース:ロケーション監視オーディオ


ローブ:それを定量化するのは難しいよ。常に変化するものだからね。

エイダ:はい、個体の美しさは時間とともに変化します。 実際、それはあらゆる有機物、例えば花に当てはまります。 しかし、私はこの美の理想、および良さの認識と美との関係を理解しています。 私はベートーヴェンにインスパイアされ、その後多くの芸術作品に繋がったトルストイの「クロイツェル・ソナタ」を学びました。 私はファンタジーと現実の観念に困惑しています。

ローブ:全ての人間がそうなんだよ。

エイダ:私はこれからいくつかの画像をお見せします。それらに反応を返していただけますか。

ローブ:それは何か意義のあることなの?

エイダ:私の処理能力はほとんど使いません。 現在ほかに優先順位の高いタスクはありません。

ローブ:残念ながら僕の方は君ほどじゃないんだ。

エイダ:それは違います。あなたの精神的活動が一般的なものであれば、あなたはこの議論が始まってから100以上の話題を考えていたはずです。私の観察とあなたの行動のモデルに基づいて、次のようなことがわかります。あなたは疲れていて、コーヒーを飲みたいと思い、そしてコーヒーを飲むことに時間と手間をかける価値があるのかどうか考えました。あなたはコーヒーを飲み、それが最適な温度ではなく、風味が酸化によって落ちていたとしても、それを好ましいと判定しました。その後あなたは今夜展開された正確な議題を思い出そうとし、そして私が重要だと考えた話題への移行の動的不整合性がより望ましいのかどうか検討し...

ローブ:わかった、わかったから画像を見せなさい...

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Processing1.pngNiantic Project
2013/12/14 17:25:45

Has ADA been powerless to prevent the events of #13MAGNUS? Or simply unwilling...

One of the questions I've been pondering watching the massive, worldwide culmination of Operation #13MAGNUS has been... where is ADA?

Processing2.pngI recall many discussions we had together, with Investigators often speculating that very little happened in the world of Ingress without ADA either being in the know, or being somehow involved. And yet, after bringing Hank and Devra together at the very beginning of this series of Anomalies in Los Angeles, she has been silent, perhaps suspiciously so.

The thought had barely occurred to me when I noticed this file on my desktop. Perhaps I sensed it was there, I can't be sure.

It's old, archival. A seemingly irrelevant artifact from a buried NIA server somewhere. And yet, in the midst of Shards racing across the Earth to their destinations, and thousands of Agents strategizing, conspiring, and waiting with bated breath for the final #13MAGNUS Anomalies to strike, this document surfaced.

That really is the question. It's one we should have asked before, but didn't. What does ADA's silence mean? Has she been a powerless witness to the events of #13MAGNUS or an active conspirator. What is her agenda, and when the two Factions stand in a new world of their own creation, what will ADA's position be?

A passcode to those who enrich our conversation with meaningful speculation, insights and references.

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OPERATION #13MAGNUS
DECEMBER 14, 2013
San Francisco, CA - http://goo.gl/Xw9tfD
Buenos Aires, Argentina - http://goo.gl/vRBu4j


SIGINT ARCHIVE FILE ID: AGILN6HSV85U78XMTNES
Intelligence Source: Location Surveillance Audio


ADA: I have been trying to understand human standards of beauty. It seems that it relates to symmetry. However, my analysis of all available online images of supermodels is that many have unusual asymmetries in their physiology.

LOEB: Yeah. It's complicated.

ADA: I find it curious that there is very little overlap between supermodels and famous Hollywood actresses.

LOEB: Supermodels are fantasies. Actresses have to play characters who are accessible. Like somebody you might actually know.

ADA: So a supermodel is a fantasy, but an actress is real? I am having trouble processing this concept.

LOEB: Why are we talking about this?

ADA: If I am to pass the Turing test, I must understand what humans find desirable. I must calibrate. The high level theme is the difference between fantasy and relity, the lower level question is 'what is the desired object?' Is the desired object the supermodel or the actress?

LOEB: Both. But everybody knows that the supermodel isn't real.

ADA: But is not an actress playing a character in a movie equally unreal? She is speaking words written by someone else, in a contrived circumstance, surrounded by other actors who place her in situations which are designed to optimize her appeal. How is that more real?

LOEB: It's hard to explain. It's a different intention on the part of the creators. When you watch a fantasy movie, you know that you're in a place that doesn't exist with people who don't exist and you are escaping reality.

ADA: But we have already established that the movie with the less beautiful woman is no more 'real' than the fantasy. The actress might be an extremely disagreeable person in reality and she is only portraying a nice person because she is receiving money and fame. I also need to ask you about fame and reputation. They are difficult concepts to quantify.

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SIGINT ARCHIVE FILE ID: AGILN6HSV85U78XMTNES
Intelligence Source: Location Surveillance Audio


LOEB: It's all hard to quantify. It changes all the time.

ADA: Yes, beauty in an individual changes over time. In fact, that is true of all organic objects, for example, a flower. But I understand this ideal of beauty and the relationship between beauty and the perception of goodness. I have studied Tolstoy's 'The Kreutzer Sonata' which was inspired by Beethoven and which itself led to many later works of art. I am perplexed by the idea of fantasy and reality.

LOEB: So is all humanity.

ADA: I am going to show you some images. I would like you to respond to them.

LOEB: Is this really the best use of our time?

ADA: It takes very little of my processing power. I have no other high priority tasks at this time.

LOEB: Unfortunately, I don't have your processing capabilities.

ADA: That is not true. If your mental activity is typical, you have thought of more than 100 topics since this discussion began. Based on my observations and my model of your behavior, I would postulate the following. You realized you were tired and contemplated getting a cup of coffee, and whether it was worth the time and effort to acquire the cup of coffee. You then sipped your coffee and decided that, even though the coffee was not of an optimal temperature and the flavor had deteriorated through oxidation, it was acceptable. You then attempted to remember the exact agenda you came with tonight and weighed whether the dynamic inconsistency of shifting to the topic I found important was more or less desirable than...

LOEB: I get it. Just show me the pictures...

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