アスク・ミー・エニシング

アンドリュー・クルーグ(Andrew Krug)
2018/09/11 05:08:07
9月期のアスク・ミー・エニシングといこうか!私自身で答えようのない場合は、担当者へ申し伝えるから回答に時間を要す可能性があることに留意してほしい。早速コメントを投稿してくれ!

追記1:コメント機能を無効にしたよ。
追記2:質疑応答を追記したよ。

Josh Stock
本日時点でカサンドラプライムで行われたオペレーション・クリアフィールドやゴーラック、オペレーション・ポータルリコン・ライブ、インテル・オプスといったメダルは配信されていません。これはメダル配信を担当するエンジニアの誰もがイングレスプライムの開発に駆り出されているということでしょうか。イベントへ参加した人々へメダル配信する予定時期は既に定まっているのでしょうか。
回答1
そのメダルは先週配信されたようだね。こういった遅れをどのように解消できるかを担当チームと協議したよ。イングレスプライムの開発が一因にあったことは間違いないね。

Graeme Bragg
ポータル基準では、「素晴らしいアートや独創的な建築物」の項に「著名な建築家の設計した建築物」が挙げられていますが、「面白い」建築物であれば申請して構わないのでしょうか、或いは著名な建築家の設計であることが求められるのでしょうか。
回答2
著名な建築家の設計であれば、どういった建築物でも構わない。NIA OPSが言うには、著名な建築家の設計であることが明示的でないのであれば、審査の助けとなる具体の説明を必ず記載するようにとのことだったよ。

Josh Stock
iOS12に関して数多くの情報と憶測が飛び交っていますが、RoboVMがサポートされないことでイングレスはどうなるのでしょうか。数多くのiOSベータテスターから動作しないとの報告が寄せられています。また、イングレスプライムへ注力されていることから、今後イングレス1.x系にアップデートは行われないとも耳にしています。イングレス1.x系はiOS12上で動作するのでしょうか。iOS12がイングレスのゲームプレイへ及ぼす影響に関して公式発表を行っていただけないでしょうか。
回答3
この疑問はもう解消されたんじゃないかな。

Warren Dowling (gingercrouton)
やあ、アンドリュー。ベリーレアの出現率は引き下げられたのでしょうか。私自身は数ヶ月も出現を確認できていないのです。
回答4
プロダクト&エンジニアリングチームはMODの出現率に変更を加えてはいないと言っているね。

Graeme Bragg
12月11日付けのアスク・ミー・エニシングで、スカウトのキャンプや施設は対象年齢を踏まえ学校とみなすとの回答をいただきましたが、ユースクラブの取扱いには疑問が残されています。学校とみなして総合評価を星1とすべきであれば、オペレーション・ポータルリコンでこのような施設が採用されている現状を鑑み、基準を改訂してもらえないでしょうか。
回答5
NIA OPSが言うには、K12の年齢層を対象とした施設であれば、星1とすべきだし、大人も子どもも対象とした施設であれば、他の審査基準を適用してくれとのことだ。また、「オペレーション・ポータルリコンのGoogle+コミュニティでの質問や議論をもとに手引きを更新していることから、まだであればコミュニティへも投稿してほしい」とのことだったよ。
※K12とはアメリカ合衆国における13年間の無償教育の俗称。幼稚園年長組から高校までを指す。

Jan Kulle
オペレーション・ポータルリコンで多大な貢献を果たした人々に対する新たな報奨を計画若しくは検討されているでしょうか。リコン・メダルでは不充分と言わざるを得ません。私は既に幾千もの審査を他の人々のために行ってきましたが、自らの申請に対してはほとんど審査結果をいただけていないのです。
回答6
計画を把握してはいないね。だが、アイデアがあるのであれば提示してくれ。担当チームへ伝えよう。

Graeme Bragg
安全性を満たしていない候補に対する評価について、地元のやりとりに混乱が生じています。他の基準に沿って審査したうえで、安全性を星1とすべきなのでしょうか。あるいは「これはポータルに相応しいか」を星1とすべきなのでしょうか。
回答7
NIA OPSから受け取った手引きには、他の基準に沿って審査したうえで場所に関する項目に安全性を踏まえることとなっているよ。

Flavio Gerez (Hegel075)
こういった「ファミリー」の存在による受け入れられない不満がプレイ継続の意思を挫き、イングレス・コミュニティの発展を妨げるものとお考えでしょうか。結局のところ、イングレスを愉しむエージェントがいたとしても、その地域の「ホワイト・エレファント」に認められない限りはその愉しみの満たされることはなく、最終的に辞めていってしまうのです。
回答8
人は自然と他の人々と結び付き、集団を形成するものだ。それは人間の本質だからね。こういったことが起こらないようにすることもできないし、我々ナイアンティックですべきことでもない。イングレスは団結したプレイヤーコミュニティなしにゲームとして成立しないものだ。しかし、明確にしておくならば誰も君たちのゲームプレイを止めさせることなんてできない、君たち自身で判断することだ。フィールドを構築するにもポータルをキャプチャするにもゲーム内ミッションを行うにも誰の許可も必要とはされないのだ。逆に言えば、他のプレイヤーも君と調整する必要なんてないってことだ。もっとも、他の人々と共に取り組むことで、特定の業績達成を容易にすることができるし、違った経験をすることも適うだろう。

しかしながら、あらゆる集団がそれぞれ独自の人間関係を築き上げているが、集団内で価値観を共有できていないと感じる者が生じることで問題となり、それが伝わることで他の人々の集団活動への参加が抑制されてしまう。集団内で君以外の者が他の人々へ公式に指示する権限を与えられているのであれば、君にできることはほとんどないだろう、対立が起こるに違いない。これは二人の人物が交われば生じることなのだ。イングレスをプレイする道を選んだ以上、その愉しさは他者との関わりに依存するものであり、君の抱える問題を具体的に知らない身としては、問題解消に努めなさいとしか助言できないね。

納得はいかないまでも問題を解消しようというのであれば、考慮すべき選択肢はまだ残されている。君自身で集団を創り出し、君を支援してくれる仲間を募り、君に相応しいゲーム環境にしていくってことさ。つまるところ、イングレスで得られることは君自身でどうとでもなるんだ。確かに、成果を挙げるうえで困難となる状況もあるかもしれない。だが、不可能を意味するわけじゃないよ。対立陣営がその地域を支配しているからといって、プレイできないというわけじゃない。先入観に囚われることなく、ゲームプレイの一面にこだわって自らを制限しないでくれ。君に幸多からんことを。

Graeme Bragg
コミュニティ上で報告されていますが、写真の追加申請は審査が停止されてしまったようです。この件について、何かお教えいただけないでしょうか。再び審査を再開される時期について考えを聞かせていただけますか。
回答9
写真の追加申請は審査されているが、申請順で審査されているわけではない。写真総数の少ないポータルから優先的に審査するといった試行錯誤が為されているよ。

Adriána Perkele (TheCapsuleCollector)
こんにちは、お聞きしたいのですが、過去のミッションデイプラスや過去のスペシャルイベント、過去のファーストサタデーをイベントページ上で閲覧できないのはどうしてなのでしょうか。過去のアノマリーや過去のノーベンバーリマ・イベント、過去のミッションデイは閲覧することができるのです。
回答10
いやはや当然の指摘だね。イベントチームと協議し、追加できるか検討しよう。

Anastacia D Washer
バナーミッションの審査を改善させる計画とはどういったものがあるでしょうか。審査待ち時間は長く、承認されるにも拒否されるにも一貫性がないのです。
回答11
NIA OPSが言うには、それぞれのミッションは個々の評価にもとづいて審査されるとのことだ。シリーズのひとつが承認されることで他のミッションが承認されることを保証することはないということだね。

拒否されないためには、

  • それぞれのミッションにはっきりとしたタイトルと説明があること。
  • ミッションの画像はタイトルや説明、ウェイポイントに関連性あること。
  • ミッションの画像は他の審査基準に違反していないこと(申請者自身の画像であり、透かしを入れていないこと)。

ミッション申請を拒否された場合は、審査基準を確認のうえ、必要となる変更を行ったうえで再申請してくれ。

Stan L
2019年にもキャンプ・ナヴァッロは開催されるでしょうか。
回答12
当社副社長ビル・キルデイがReddit上で先般行った質疑応答によれば、「今後のキャンプアウトに向けた具体的な日程を検討している」とのことだよ。

Tobias Hengst
やあ、アンドリュー!以前のアスク・ミー・エニシングでプライムの実装後にチームがバックエンドの更新を行うとお答えいただきましたが、ダウンタイムを伴うのでしょうか、あるいは「即時切替」が行われるのでしょうか。
回答13
移行期間がどのようになり、どういった影響を及ぼすかは、実装が迫ればわかることだろうね。

DarthMewtwo
どのようにしてトラステッド・レポーターとなるのでしょうか。
回答14
君たちになることが求められているよ。

Mick Preston
先週末のクロスファクション・イベントへ参加したのですが、そこでひとつの疑問が提起されました。「ボブ・ディランがイングレスをプレイするならば、レジスタンスだろうか、エンライテンドだろうか」というものです。どうお考えになりますか?
回答15
ボブ・ディランが2012年当時に登録していたなら、レジスタンスだっただろう。だが、ダルサナ期にエイダのせいでエンライテンドへ陣営変更しただろうね。彼のエージェント名はCorrinaCorrina だったろうね。

Metamorphis
昔のイングレス・コミック第1巻から第3巻をグーグル・プレイ上で電子書籍として再出版する予定はあるでしょうか。
回答16
現時点では、ないね、計画されていない。

John Stimmel
オペレーション・ポータルリコンをテーマとしたアスク・ミー・エニシングは開催されたことがありますが、ゲームマスターのアスク・ミー・エニシングを開催してもらえないでしょうか。アノマリーに関してのみであってもこちらに数多くの興味深い提案があります。
回答17
悪くない提案だね。

DarthMewtwo
数ヶ月前にカサンドラプライム、リカージョンプライム、ダルサナプライム、アバドンプライムと発表されたにも関わらず、ナイアンティックが「アノマリーの名称は後日明らかとなる」とはぐらかしているのはどうしてでしょうか。
回答18
君の言っていることの意図がわからないな。これらの名称は最近になって裏づけが取れたことだよ。

DarthMewtwo
ナイアンティックはイングレスプライムで端末のルート化を許可するかどうか判断を下したでしょうか。
回答19
イングレスプライムは他のゲームと同様に様々な保護が組み込まれる。それはルート化された端末はサポート対象外になることを意味するね。

Joris Huijs
やあ、アンドリュー。リンツのオペレーション・クリアフィールド参加者がワッペンを手に入れたと耳にしたのですが、ワルシャワのオペレーション・クリアフィールド参加者も手に入れるのでしょうか。
回答20
いいや、そうはならないね。そのワッペンは登録や参加において明記されたものではなかったよ。

Tobias Hengst
オペレーション・ポータルリコンにおいて素晴らしいポータル候補であるものの説明文に「ちゃんと承認しろよ、重複なんてしてないんだよ」といった酷い記述のあるものもありますが、この件について明確なルールを見つけることができません。こういったポータル候補は星1とすることになっているのでしょうか。
回答21
NIA OPSはそういった候補は星1と評価することを推奨しているね。

Rob
やあ。ストアでフラッカーを購入することでポータルハック出力を二倍にできますが、制限時間内にアクションポイントを二倍にできるものを購入できないでしょうか。ポケモンGOにおけるしあわせのタマゴのイングレス版ですね。
回答22
プロダクト&エンジニアリングチームと協議したんだが、「他にも数多くのアイデアを考えているが、新アイテムはプライム世界を待たねばならないだろう」とのことだったよ。つまり、クライアントの更新が公開されたうえでサーバーが更新されれば、新アイテムが登場するようになるってことだね。

Viona Senke
南アフリカへお越しいただけるなら、特にやってみたいことは何でしょうか。
回答23
喜望峰だろ、テーブルマウンテンだろ、ボルダーズビーチだろ、なんてことだ、たくさんあるね。

Erik Zuiker
ナイアンティックとNIAにはどのような違いがあるのでしょうか。
回答24
同様の意味で用いられがちだね。ナイアンティックと国家情報局、ナイアンティック計画とがあるわけだが、どれもがNIAと呼ばれてしまっている。ナイアンティック、つまりナイアンティック社だが、これはグーグル社から独立した企業の名称だ。国家情報局だが、そうだね、これは既に実在しない機関だ。この意味では偽科学やブラックラボ研究といった分野に関わり、怪しげな探究を行う数多くのシンクタンクを極秘に抱えている。最近では、無論悪名高きナイアンティック計画だね。この計画は国家情報局の抱えるシンクタンクのひとつで、エキゾチックマターとして知られるようになった超次元エネルギー形態の脅威と機会を探究していた。どうだい?

Nate (StallionMang)
5月以降、エージェントはポータル編集の承認と拒否を行ってきましたが、私の知る限り編集の反映されたエージェントはいません。編集がゲーム内へ反映される時期についてご存知でしょうか。
回答25
オペレーション・ポータルリコンチームと協議したところ、既に数多くの編集が反映されているとのことだったよ。ポータル申請と同様にポータル編集にも審査が必要だ。決定が下されれば、その件に関する電子メールが送付されるだろう。

Mustafa Said
リチャード・ローブの身に何が起きているのでしょうか。最近彼の音信は途絶えてしまっており、長きにわたって理由なしに調査が滞ってしまっているのはどうしてなのでしょうか。
回答26
わかると思うが、私も彼との接点はない。心配だね。

Steven Cunningham
看板もない野球場やバレーボールコート、テニスコートも看板のある場所と同じ評価をしてよいのでしょうか。魅力ある看板の代わりに競技場そのものを撮影して適切なポータル写真となるのでしょうか。
回答27
NIA OPSによれば標識が望ましく、ありきたりで面白みのない競技場の写真には星1として構わないとのことだったよ。

Dennixx
対立陣営のエージェントがバナーミッションを進めている途にそのバナーミッションを削除し、スキャナー上に不完全な画像を残させ、ガソリンや交通費も無駄にさせるといった事例を一度ならず耳にしています。ミッションの承認手続きにはかなりの時間が費やされるにも関わらず、その削除は即時実行されてしまいます。このような子どもじみた真似を抑止するためにもミッションの削除や非公開設定にも相応の猶予を設けてはどうでしょうか。
回答28
私も耳にしたことがあるね。担当チームと協議してみよう。現状では、作成者がミッションを撤回せざるを得ない状況は幾つもあるため即時削除されるようになっているわけだが、このようなことに遭遇してしまった方々へ同乗の念を禁じ得ない。他方で、このような事例をご存知であれば、前以て対処するよ。

Eric "Sonofahiker" Hafele
バイオカードの公式作成サイトは再開されるのでしょうか、あるいはこのまま運営終了してしまうのでしょうか。
回答29
イングレス界に「永遠の死」は有り得ないことだ。きっとリカージョンして戻ってくるに違いないさ。本当のことを言えば、テンプレートを更新するために公開を中断したんだ。デザインを更新できたら再開されるだろうが、いまは優先すべきことがあるから、すぐにできるかはわからないね。

Jeffrey van Beers
今日が誕生日なのですが、「誕生日おめでとう」と言ってもらえないでしょうか。
回答30
グーグルプラス上で私からのプライベートメッセージを確認してみてくれ。

Flurin N
フィラデルフィアで何か新しいドイツ語の言い回しを修得されたでしょうか。
回答31
Wo sich Fuchs und Hase gute Nacht sagen(田舎を意味するドイツ語表現)

Hans Siemons
私は長年にわたって地元地域でひとつのミッションを維持管理してきました。地元のポータルネットワークに変動が生じるたびに更新を行っていましたが、最新の状況ではポータルの削除に三ヶ月以上待ち続けた末に「このミッションの質は高くないため承認しない」旨の定型文がメールで送られてきたのです。この憤激をご理解いただけるでしょうか。誰かが「随分と処理が滞ってしまっているな、全部拒否して終わらせてしまおう」としたのかと考えてしまいます。ミッション申請の拒否はあまりに不規則と思えるのです。それはミッションを作成・維持していくうえでの魅力を下げるものでしょう。結果として幾度削除申請しても拒否されているアクセス不可能なポータルがあるせいでそのミッションは三ヶ月間以上も達成不可能となったままです。
回答32
私にできることを教えてくれ。テレグラム上で@RedSoloCupに連絡してくれるといいだろう。メッセージを読むまで最大で48時間程度いただく場合があることを留意してくれ。だが、必ず連絡はとるよ。

Drew Dondero
アノマリーのスコア配信を無事に終えたあとで将来的なライブ配信や開設配信のためポータル・ハンティング・クラブと提携してもらえないでしょうか。幾つかの手法がありますが、協力いただければ、世界中のエージェントが愉しめるものとできるでしょう。
回答33
こちらの担当者と諸君の担当者でどのように連絡を取ればいいかな。嫌いなことはあるかい?

Tobias Hengst
あなたはどのような経緯でイングレスのことを知ったのでしょうか。友人に紹介されたのでしょうか、それともApp Storeで見掛けたのでしょうか。また、あなたはどうしてエンライテンドを選択したのでしょうか。
回答34
2012年11月にエンガジェットやアンドロイド・ポリスといった幾つかのウェブサイトで知ったんだ。すぐに友人らへ知っているか訊ねていったところ、複数の招待コードを受け取った友人がいたんだ。私も招待を得ようといろいろと投稿したが上手くいかなかった。そして友人のコリー・ロブが予備としていた招待コードをくれたのさ。彼はレジスタンスだったし、私もそうなることだったろうね。だが、インテルマップを見ると、至るところ青色だったんだ!常々私は挑戦者だからね、エンライテンドへの参加を決意したんだよ。私の地元では明らかに弱小勢力だったからね。

Jan Kulle
オペレーション・ポータルリコンのストリートビュー写真には非常に古い2009年から2011年頃のものもあります。刷新する計画はあるでしょうか。
回答35
ストリートビューの写真はグーグルのものだよ。

Tobias Hengst
イングレスや関連コミュニティにひとつ手を加えるとすれば、何でしょうか。
回答36
なんてことだ、いい質問じゃないか。私はエージェントが互いに知り合い、コミュニティを知るためのより良い手段が必要と考えているよ。我々にはコミュニティ一覧があり、それはより良い形への着実な一歩だったわけだが、まだ不充分だ。理想とする技術的解決策にどのようなものがあるかはわからない。多面的なものだからね。だが、イングレスの体験を共有できるようになればいいよ。

Nate (StallionMang)
不要なミッションメダルをプロフィール上から削除若しくは非表示とする機能してはどうでしょうか。
回答37
プロフィール上へ表示する情報量はエージェントで管理できるようになるべきだと思うね。私はモジュール・インターフェイスの熱烈な支持者さ。削除や非表示のみならず、並べ替えもしたいね。

Joe R.
しばしばポータル低密度地域における審査基準は緩和されるべきと言われていますが、平均的なポータル密度地域にあってポータルのまばらな広い公園やハイキングコースにも適用させるべきなのでしょうか。
回答38
ご指摘の情報にもとづいて判断するのは難しいな。平均的な密度は人によって受け取りようが異なるし、具体的な公園の規模もわからなくては何とも言えないね。それは野球場くらいの規模なのだろうか、それとも何エーカーもあるのだろうか。明示できず申し訳ないが、より具体的な情報が必要となるね。

Marlene Gray
誕生日といった記念日を祝うバナーミッションをクロスファクションで作成し、共にビールを飲み交わすことにナイアンティック社として支障はあるでしょうか。
回答39
宣伝を目的とした画像やエージェント名、作成者へ連絡をとる必要のあるパスコードは承認されないね。どのようなミッションであれミッション審査基準に沿う必要があるんだ。

Tobias Hengst
死ぬまでにやっておきたいことはあるでしょうか。あるのであれば、どういったことでしょうか。
回答40
ああ、いい質問だね。やりたいことは毎週のように毎月のように毎年のように変わっていってるよ。旅に赴けば、私は歓迎されてきた。ナイアンティック社だけでなく以前の仕事でもいろいろな旅をしてきたよ。あまり知られていないことだが、私は20代前半の頃にはプラチナレコーディング・アーチストのコンサートスタッフだったんだ。アイスランドやエジプト、南アフリカや南アメリカにはまだまだ行きたいところがあるね。国々の言葉を学びたいんだ。問題があるとすれば、ひとつのことに全力で取り組むことができないということだね。ひとつを始めれば旅をし、新たに学びたいものができれば旅をし、といった具合さ。まあ、想像できるだろ。もう既にスカイダイビングもしたし、サメとも泳いだし、イルカとも泳いだ、結婚も済ませたし、タトゥーも彫った。スペースシャトルの打ち上げも見たし、遠洋で釣りもした、幾つもの企業で立ち上げに携わったね、ふむ。今年もコアラを抱かねばならないし、ゾウの鼻シャワーは愉しいに違いないよ!執筆して書籍も出版したけど、まだまだ書いて書籍にしたいことはあるし、まだ万里の長城を見たことがないね。このような質問を嬉しく思うよ。幸運なことに、人々が死ぬ前にやっておきたいと思うことの多くを私は済ませてしまっている。だから今のところやりたいことといえば「ヘリコプターに乗る」といった個人的なものかな。人生で最もやりとげたいことといえば、我が子の成長を見守り、最高の父親になるってことさ。これは誰もが成し遂げたいことだね。

Mathilde Poussin (Brunissende)
メダルに関してですが、同一都市のアノマリーとノーベンバーリマのパッケージで同じキャラクターメダルにしようと誰が考えたのでしょうか。フィラデルフィアではハンク・ジョンソンでしたが、他の都市では違ったかもしれません。
回答41
そのことは社内でも指摘されて協議したよ。確かに理想的な状況とは言い難いね。

Aline P.
やあ、アンドリュー!ポータル編集に申請に必要となる最低限のエージェントレベルを設定してもらえないでしょうか。オペレーション・ポータルリコンにおいて酷い位置変更や編集を審査することは悪夢の如き体験です。ポケモンGOプレイヤーは新たなポケストップの獲得手段を見いだしたようですね。
回答42
NIA OPSによれば、既にこの問題を把握しており対処済みだとのことだ。

Fred Espenscheid
信頼に足る従業員を休養を兼ねてディズニーパークへ送り込み、古いポータルを一掃してもらえないでしょうか。
回答43
私はこの仕事に献身的でありたいと思うが、そういったことをすることはできないだろうね。この種の場所には時折変更が行われることはわかっているが、編集申請が行われることで、考慮することになるだろう。この件についてはNIA OPSと協議しておくよ。

Robban J (Keffoo)
リカージョンプライムのメダルデザインを用意したよ。カサンドラプライムと非常に一貫性あるものさ。このデザインを5ドル若しくはフラッカー5個で買わないかい?
回答44
3ドル50セントだな(皮肉)。

Evan Hoffman
来月開始されるアニメ版はどの言語で放映されるのでしょうか。特にネットフリックスでの放映言語をお聞きしたいです。
回答45
まずはフジテレビにおいて日本語で放映される予定だが、その後吹き替えで7言語、字幕で26言語に対応してネットフリックスで放映されるね。

Brian Smith
多くの人々が体験したことのようですが、新規ポータル申請がアップロードできず「スキャナー上で詰まってしまっている」ようになります。何が起こっており、どうすれば「取り除く」ことができるかお教えいただけないでしょうか。
回答46
私に連絡をとって詳細を教えてくれるかい?

diane wilson (thecatspaws)
アノマリーのルールを変更し、単なる人数勝負とならないようにすることをお考えでしょうか。違う形で実現できるように思えるのです。
回答47
我々は繰り返し取り組んでいるわけだが、これは解消するに難しい課題だ、現状ではアノマリーの参加に人数制限は行っていないわけだからね。これは勢力規模に不均衡が生じることを意味する。現状の陣営大綱型アノマリー形式に参加者数の偏りがあったとして、それを緩和させるルール整備のは難しいことだ。提案があれば、教えてくれ。申し送るよ。

Tobias Hengst
個人的には以前ほどイングレスをプレイしていないもののコミュニティではより積極的に活動していますが、例えばアノマリーといったイベントの受付に「一介の」エージェントが手伝えるものなのでしょうか。
回答48
我々は通常エージェントに参加受付に協力を要請し、新規プレイヤーのチーム配属を支援してもらっている。陣営の代表者へ連絡し、君が協力を申し出ていると伝えよう。あるいはアノマリー現地の様子を写真におさめソーシャルメディアへ投稿する随行レポーターもあるよ。

Extered N.
公認サードパーティツールのガイドライン策定の進捗はどうでしょうか。何かしら更新があったでしょうか。
回答49
現時点で更新はないよ、すまないね。

M Mezereum
作成者が既にアカウント使用制限を受け人々のプロフィールが台無しになってしまうバナーミッションを非開示とするにはどうすれば良いのでしょうか。
回答50
この件をNIA OPSへ伝えたよ、ヘルプセンターで報告するとのことだ。

whyshy6798
日々の、毎週の、四半期ごとのチャレンジを提供してはどうでしょうか。第三の陣営を加えてはどうでしょうか。
回答51
この件について協議したよ。今回投稿されている他の提案を同じく、イングレスプライムの更新が第2フェイズ(サーバー)まで達成しなければ、重要な新機能やアイテムは作成されないね。

Berker Pandır (derberker)
新規プレイヤーは陣営の選択がどのような意味を持つかわからず、陣営変更には相当の時間を要してしまいます。限られた期間若しくは特定のレベルに到達するまでは新規プレイヤーの陣営選択を自由にしておくことがより公正ではないでしょうか。陣営の偏見は良いことではありませんし、陣営を選択する際に無視し難いものです。新規プレイヤーにはこのゲームの基本的な経緯を学んでもらい、近隣地域の両陣営を知る猶予を与えることは公平なことになるのではないでしょうか。
回答52
プロダクトチームと協議して有用な論点を取り上げた。これらの論点はチーム内で共有され、イングレスプライムの設計へ反映されている。イングレスプライムを初めてプレイするエージェントのオンボーディングは現行イングレスとは異なるものとなるよ。

Patti Beadles
現行のミッションリストはバナーミッションの爆発的増加によって多くの場合に活用することができません。知りたいことを探そうとしても、しばしばミッション画面を幾つかスクロールしなければなりません。将来的にバナーミッションはひとつに集約し、コンポーネント表示するようにする予定はあるでしょうか。
回答53
このような機能がロードマップ上に存在するか確認できなかったが、社内でその件を協議したことがあるのは間違いないね。

Dorian Kernytsky
イベント機能は削除されつつありますが、グーグルプラスの機能が削除されていく中で「ソーシャル面」をマストドンといったものへ移行させることは検討されているでしょうか。
回答54
マストドンがグーグルプラスに似たプラットフォームなのかを私は知らないし、普及率も同一ではないね。私のマストドン認証情報でまだログインできるのかすら覚えていないくらいさ。仮にグーグルプラスへ対応するにせよ、我々には依然としてツイッターやレディット、フェイスブックやインスタグラムという発信源があるね。我々が懸念するのはむしろプレイヤーコミュニティがどうなるかということだ。実際のところ無償で集中管理できるグーグルプラス・コミュニティの代替手段がないね。

Francesco Pisani
アスク・ミー・エニシングの質問はどの程度の期間受け付けられているのでしょうか。
回答55
何件の質問が寄せられたか、質問受付時に私がどういったことをしているかに左右されるね。

James Green (jkg5150)
アノマリー戦績基準の公表時期はいまだ明示されないのでしょうか。陣営代表者が公表前に事前確認できるとは存じていますが、どの程度の日数や週となるかはわかるはずです。
回答56
アノマリー戦績基準は、通常2週間前から1週間前を目途に公表されるよ。

Robert G.
やあ、アンドリュー。フェイクカメラで撮影されたポータルに関してどのようにお考えでしょうか。以前撮影さた実際の写真使用についてはどうでしょうか。
回答57
現行機能では、その場にいてスキャナー上から行うポータル申請を意図している。実際に知っていていて申請時に確認できるものの提出を求めているよ。許容範囲ギリギリの問題もあり、それは常のことだが、機能上の問題を回避するためにサードパーティツールを使用することに関して私から助言できないな。

Avery Cannon (DESSYX)
2019年05月発生のアノマリーを前にサテライトサイトの発表はあるのでしょうか。シリーズ3週間で3都市では大半の人々がサテライトサイトの追加なくして参加できないでしょう。
回答58
追加はない。これはオシリス・シーケンスの最終章となる。5月にサテライトサイトは存在しない。

Tobias Hengst
イングレスプライムの実装時には「イングレス1.0で全てのエージェントが移動した総計は何キロメートルに達した」といった統計情報が投稿されるとお考えでしょうか。
回答59
6周年記念の一環として行おうと話したよ。統計情報の進捗を知ることは素晴らしいことだ。

jean-françois PRIEUR (JiefSourd)
やあ、アンドリュー。どのようなビールがお好きでしょうか。
回答60
メイン州ポートランドのアラガッシュ・ホワイトだね。インスタグラム上でも素晴らしいフィードが行われているよ。

Tobias Hengst
あなたを詩に詠めばイングレスプライム・ベータに参加できるでしょうか。
回答62
内容によるな。オレンジを別の言葉で韻を踏むことができるかい?

Aaron Almeida
オペレーション・ポータルリコンに関して、2015年以前に重複判定された申請は拒否とも重複とも回答メールを得られなかった問題はご存知でしょうか。
回答63
NIA OPSはこの問題は既に修正されたと考えているが、改めて確認するとのことだ。ご指摘に感謝するよ。

Laurent "X6996"
ポータル編集は編集申請した者へ回答メールが送られることなしに処理されるのでしょうか。あるいはその編集申請はオペレーション・ポータルリコンの最中にあるのでしょうか。ステーキとグリルソーセージならどちらでしょうか。
回答64
NIA OPSによると、編集申請に関するメールを受け取っていないのであれば、その編集申請は依然決定するに十分な審査を得ていないということだ。ソーセージに関しては茹でたものは好みではないのでグリルするね。ステーキは様々な調理法で美味しいものとなるよ。

Tobias Hengst
繰り返し行われる質問やアスク・ミー・エニシングに何も学んでいない質問に辟易することはありませんか。
回答65
実のところ、今後数か月は私も更に忙しくなる。多くの質問をとばすことになり、より多くの人々に言わざるをえなくなる。以前に質問されたことを調べれるようリンクを提供しているよ。

Nikita Korolev NikaKor
イングレス公式アカウントでユーチューブへ投稿した動画で字幕の翻訳をできないのはどうしてなのでしょうか。
回答66
新たな動画では実際に検討しているよ。この件については今後続報があるはずさ。

Nikita Korolev NikaKor
リアルタイムストーリーに関してですが、イングレス・アニメーションは全世界で放映されるにも関わらず、日本語版のメディアしかなく、日本国内でしか回収できないのはどうしてなのでしょうか。
回答67
ときがくればお答えしよう、すまない。

Tobias Hengst
バンクーバーのサポーターキットに何が起きたのでしょうか。
回答68
全て払い戻しとなった。それ以上のことはないよ。

Thomas De Maerschalck
1年以上にわたってアクティブでなく、少なくともレベル2には達していないユーザーネームは削除してもらえないでしょうか。そうすれば、多くのユーザーネームを取得できるようになるでしょう。
回答69
いい指摘だ。この件についてはNIA OPSが内々に検討するはずさ。

樹栗田(VISTORON)
イングレスプライムのティーザー映像に現れたアジア人は何者なのでしょうか。
回答70
その情報を明らかにすることはできないね。私にはそこまでの権限はないよ。

Fred Espenscheid
これまでアスク・ミー・エニシングの提案を開発チームへ伝え、「良い提案だ」との応えを得たことはあるのでしょうか。
回答71
ああ、あるさ。開発チームは毎月のアスク・ミー・エニシングの回答で私の手助けをしてくれているよ。確かにイングレスプライムへ注力している時期だし、現行イングレスにはあまり力を注げていない。我々は誰もが同じことを目指しているし、物事に優先順位を設けなければならない立場にある。オペレーション・ポータルリコンの制限緩和(回数や期間の変更)からイベントの開催まで数多くあったし、今回も質問85に社内で「そいつは良い案だ」との答えがあったよ。諸君が考えている以上にそういったことはある。サーバーがアップグレードされれば多くのフィードバックが明らかとなり、新機能の追加に力を注げるようになるはずさ。

Sebastien H. (Khatre)
私たちはレベル12になってオペレーション・ポータルリコンにおける良いポータルの基準というものを学びますが、それに先立つレベル10でポータル申請は可能となります。レベル10でオペレーション・ポータルリコンができるようにし、そのブロンズメダルやシルバーメダルでポータル申請可能とする方が筋を通せるのではないでしょうか。
回答72
この件は内々に検討しているところだよ。

Kosh TheRipper (KoshTheRipper)
顎ひげに関する助言をお教えいただけないでしょうか。
回答73
こちらだ。

Kayleigh McWhyte
カサンドラプライム・フィラデルフィアで愉しかったことは何でしょうか。また、今後のアノマリーでプレイヤーが円滑に活動できるためにどのような改善ができるとお考えでしょうか。
回答74
アノマリーにおける活動はとても好きだよ。その日は夜遅くまでパソコンの前に座ることになるからプレイする機会はあまりない。イングレスはグローバルゲームであって、あらゆる時間帯に手を差し伸べるべき人々がいるんだ。フィラデルフィアでは新入社員へアノマリーを紹介することができた。エンライテンドチームと共に夢中になってプレイし、実際の経験を得たんだ。彼等の反応は素晴らしいもので、「心得た」ようだよ。今週にはレベル8となって非常に興奮していた。従業員自身が経験し、製品の素晴らしさを理解しプレイヤーが何に惹かれどのように活用しているかを知ることは重要なことさ。アノマリーの編成に取り組むことがとんでもないことだというのは言うまでもない。私は今までチャットを介してやりとりしてきたにすぎない Bad Eend といった数多くの人物と逢わねばならなかったし、何処にでも姿を現す Uni Uni を見て笑顔にさせられたよ。彼は Marius H Tronstad と最も旅多きエージェントを競っているのだろうね。
プレイヤーがどのような形で改善に関われるかはわからない。かなり円滑に進められたと思うが、アフターパーティにはもっと時間を掛けれるかもしれないね!私はエンライテンドのアフターパーティに遅刻してしまい、終わってしまっていたよ。ホテルから随分と遠くで開催されていたものだから、先にレジスタンスのパーティへ行くことにしたんだ。そこでエンライテンドのアフター・アフターパーティを催したよ。エージェント諸君と交流することは大好きだからね、アフターパーティを愉しんでいるよ。結果に関わらず、アフターパーティでは誰もが活き活きとしているよ。大家族が一同に集った感覚だね。ひとたびスキャナーを起動すればエンライテンドである私をレジスタンスの諸君は歓迎してくれる。彼等の多くとは長年の知己でもあるしね。エンライテンドの諸君はグローバルコミュニティマネージャーの立場に気兼ねすることなく新しい戦いから古い戦い、私にとって未知なる知見を語り合ってくれる。素晴らしい交流の機会だよ。

Jesse Harris
ポータル申請では採用と拒否の比率にもとづいて申請可能数が増減するのではないかと言われていましたが、実装の予定はあるでしょうか。承認されることで申請可能数が増えることは大変嬉しいことでしょう。
回答75
議論する時間的余裕がないが、こういったクレジットシステムのようなものは依然高い優先順位にあると伝え聞いているよ。

Sam Bowen
オペレーション・ポータルリコンにおいて、非常に目をひく路上の配電盤はどのように評価すべきなのでしょうか。
回答76
NIA OPSによれば「芸術作品に分類できるのであれば、これはポータルとすべきかの項目に星5とする」とのことだ。

Peter Mee (Barthax)
やあ、アンドリュー。ポータル申請の拒否理由に関する精度向上に何かしらの追加情報や進捗はあったでしょうか。
回答77
アスク・ミー・エニシングが開始されてから回答が寄せられてきたが、数々の変更が行われたように思うよ。この件に関しては更なる改善が図られる予定さ。

Ptah "Makto" Baphomet
アンドリュー、こんにちは。辞めることなくプレイし続けてきたオリジナル版のベータテスターへ今後イングレスプライムを提供する可能性はあるでしょうか。確かにもう数少ない人数となってしまっていますが、彼等にはイングレスの検証経験があります。6年間というプレイ年数は御社への多大な忠義を示すものであり、新たな開発においても支援を期待できることでしょう。
回答78
イングレスプライムは待望されているね。特に現行イングレスは長らく更新が行われていないことが一因だろう。正直なところ、どういった線引きをすべきかわからないが、確かに忠義はひとつの指標となり得るものだ。もっとも古参プレイヤーよりも活動している新規プレイヤーもおり、彼等を除外することは公正となるだろうか。AndroidやiOSといったプラットフォームごとの制約もあり、全てのプレイヤーを対象とすることは適わない。参加人数にも上限があり、iOSであればテスターは最大で1万人なんだ。ベータテスト・フェイズが現時点で変更できるとも思えないね。

Brian "Tobasco" Jones
イングレスプライムへアクセス権を与えてもらえないでしょうか。私自身ではなく友人からの要望なのですが。
回答79
その友人は既にイングレスプライムへのアクセス権を得ているが、守秘義務があるからそのことを君に明かせないと見受けるね。

JoJo Stratton
こんにちは、イングレスレポートやインベスティゲイト・イングレスの更新が途絶え、長期にわたって調査が行われていない理由をどのように考察されるでしょうか。
回答80
どうなっているのかさっぱりわからないよ。ここしばらくシャポーとも連絡をとっていないね。

monsieur tulipe
リジーがいなくなったことで、今後フランスにおけるイベントを開催するうえで誰に連絡をとればよいのでしょうか。
回答81
いましばらくは欧州中東アフリカ地域担当のコミュニティマネージャーを務めるドミニクへ連絡をとってくれ。

Guro Sondena
アンドリュー、こんにちは。グリフハックのスピードボーナス機能について説明していただけないでしょうか。時折遅くとも速い場合よりも多くのアイテムを入手できるように思えるのですが、よくわからないのです。
回答82
コンプレックス・ハックは単にグリフの表示を速めているに過ぎないよ。しかしながら、活用することでグリフの認識能力は向上するだろうね。ボーナスに影響を及ぼすには素早くグリフを再現させる必要がある。ちなみに、私が知る中でコンプレックス・ハックを活用する人々は驚異的なほどに速く正確だ。対する私は遅いし正確でもない。彼等はボーナスを獲得できているが、私は獲得できないわけだ。

Kyle T Miller (kyletmiller)
ヴァンガード・プログラムも2年目となりましたが、当初見込んでいた能力が発揮され成果を得ているでしょうか。あなたから見て、このプログラムのどういった点がうまくいき、今後どういた変更を行いたいとお考えでしょうか。
回答83
ヴァンガード・プログラムは多大な成功を収めていると思うよ。何に注力すべきか絞り込むうえで、当初は産みの苦しみを味わったものだが、それも一年目に初めての試みをしたときのことだ。我々は課題を解消し、ヴァンガード諸君は素晴らしいサウンディングボードを務めてくれた。アノマリーの戦績基準やガーディアンメダルといった様々な課題で彼等の知見をお借りしたものだ。このプログラムのソーシャル面も改めて評価せねばなるまい。当初はアンバサダーグループとし、助言を求めるサウンディングボードとすることを想定していたが、後者の役割へ大きく舵切りさせた。前者の役割のためには新たに伝統的なインフルエンサー・プログラムを用意しようかと考えているよ。また、関わる人々の規模をより多くしたいとも考えている。加えて、彼等のおかげで常ならばソーシャルネットワークの喧噪に埋もれがちであった課題や懸念を報告してもらうことができた。彼等の役割に関しては誤解があるように思えるね。彼等はNIA OPSの補佐員でもなければ疑似コミュニティマネージャーでもない。陣営内で強い影響力を及ぼす立場にある者も中にはいるが、それがヴァンガードの要件ではないんだ。

Adriána Perkele (TheCapsuleCollector)
ミッション作成ツール上にミッション数を掲載してもらえないでしょうか。ログインすることで、99/150といった情報を提示してもらえないでしょうか。現状では作成したミッション数を、画面スクロールしてひとつひとつ数えなければならず、アルファベット順でもなければ作成時間順でもないため非常に混乱します。
回答84
なるほど、良いフィードバックだね。この件を申し送りしておこう。非常に役立つ指摘だよ!

Barry Marshall
月々のニュースレター上で「月間ポータル写真」といった何かしらのコンテストを行ってはどうでしょうか。
回答85
個人的には素晴らしい提案と思うが、実施できるか協議してみるよ。

Brit N Boots
仮定の話とはなりますが、感情を備えた人工知能ロボットが実在するとすればイングレスのプレイは許可されるでしょうか、あるいは生命ではないので不正と判断されるでしょうか。
回答86
彼等は利用規約に同意し法的拘束力を得られるものだろうか。

Alex Dosaula
エージェントは登録した電子メールアドレスを変更できませんが、ヴァンガードを介してこういった変更を検証されてはどうでしょうか。彼等は地元コミュニティに強い影響力がありますし、ナイアンティック社からも信認されていますから、彼等に変更事由を調査・検証してもらうのです。
回答87
そういったことにヴァンガードを活用したくはないね。プライバシーに踏み込むことで大変なことになりかねない。ヴァンガードの主たる役割は世界中のプレイヤーが陥る様々な問題や洞察をナイアンティックへ提供することにある。プレイヤーのためにナイアンティックのアカウント問題へ管理者としての役割を果たすことはできない。

Gary Tolley - Grogyan
コーラン・プライムチャレンジでは、進捗を伝えるライブフィードは行われるのでしょうか。
回答88
ビデオ撮影は行われるだろうが、生中継されるかはわからないな。どうなるか確認をとるにはもっと時間が必要だね。

ルール:

  1. 個々の状況については質問しないこと。私はチケットシステムへのアクセス権を有していないし、たとえアクセス出来たとしても公に答えることはできないからね。
  2. 何かしらの機能を実装するかどうか質問しないこと。私はそういったことを判断する立場にはないんだ。私の意見を訊ねてもらっても構わないし、確認のとれることならばするよ。
  3. 過去のアスク・ミー・エニシングに目を通しておくこと。重複する質問は回答されない可能性が高いからね、双方が不満を感じてしまうことになるよ。
  4. ウィートンの法則に従うこと。挑発や暴言があればコメントは削除され、君はブロックされることになる。

ジョシュ・ストック整理した過去のアスク・ミー・エニシングの文書があるよ。

アスク・ミー・エニシングのグーグルプラス・コレクションもあるよ。

20170717_01.png

Andrew Krug
2018/09/11 05:08:07
It is time for the September Ingress AMA! I will reach out to the experts on staff if I can't answer something myself. This means it may take a while before I publish the answers. Post your questions now in the comments!

Edit 1: Disabling comments
Edit 2: Adding the Q&A

Q1: Josh Stock - There have been no OCF, GoRuck, OPR Live, or Intel Ops badges pushed for either day of Cassandra Prime to this point. Can you confirm that this is because all the man-hours of the engineering team (who enters/pushes the badges) is going toward the launch of Ingress Prime? Is there an ETA for when these badges will be pushed for those who attended those (paid) events?
A1: It looks like the badges were pushed last week. I've been discussing with the team how we can avoid such a delay going forward. Ingress Prime development was definitely one factor.

Q2: Graeme Bragg - In the Portal criteria, under "A cool piece of art or unique architecture", "Buildings designed by renowned architects" is listed as a specific criteria. Please could you confirm whether this applies just to 'interesting' buildings or to any building designed by a famous/renowned architect?
A2: Any building designed by a famous/renowned architect. NIA OPS says that if it is not obvious that a famous architect was involved, be sure to add a clear description to help the reviewers.

Q3: Josh Stock - There's lots of (informed) speculation about iOS 12, the lack of support for RoboVM and what that will mean for Ingress (ie many iOS beta testers say that the app breaks). We also have heard that there will be no further updates to the Ingress 1.x app since all the effort is being put into Prime. Will Ingress 1.x work on iOS 12? Can Niantic make a public statement about the impact of iOS 12 on Ingress gameplay?
A3: I believe this has been resolved since the question was asked.

Q4: Warren Dowling (gingercrouton) - Hi Andrew has the drop rate for VR hacking mods been reduced, I haven't seen any in months?
A4: Our product and engineering team says that no changes have been made to the drop rate of any mods.

Q5: Graeme Bragg - In the December 11th AMA, NIAOps confirmed that we should treat scout camps and installations as schools because of the target age range. This raises some questions regarding youth clubs and centres - should we be treating them as schools as well and rating 1* overall? If this is the case, is there any chance that the criteria can be updated please as there are a lot of scout huts, youth centres, etc. making their way through OPR.
A5: According to NIA OPS, "If it is only for K12 age children, it should be rated with a one star. If it is for adults and kids it can be rated based on the other criteria." They also add, "We are updating the guide based on these questions and discussions we see in the OPR G+ Community. Post in the G+ Community if you have not already." https://plus.google.com/communities/109209511922265238865

Q6: Jan Kulle - Are you planning or would you consider any additional incentives for people making a lot of contributions in OPR? The Recon badge is insufficient - I've done thousands of reviews for the sake of others but get little to no responses on my own submissions in kind.
A6: I am not aware of anything being planned. But if you have any ideas, please let me know what they are and I will pass them along to the team.

Q7: Graeme Bragg - Some confusion has arisen in our local OPR chat about how we should be rating subs that are not safely accessible - please can you confirm whether we should rate the sub as per other criteria then 1* safe access, or whether we should be giving 1* to "should this be a portal"?
A7: The guidance from NIA OPS that I received is to review the candidate as per the rest of the criteria and use the location questions to address the safety issue.

Q8: Flavio Gerez (Hegel075) - Do you think that the existence of this "families" could stop the growth of the Ingress community since frustration for not being accepted could become a feeling hard to trespass and continue playing. At the end of the day an agent plays Ingress for fun but if this fun cannot be achieved because he is not appreciated by the community's "white elephants" then he stops playing. Thanks!
A8: People naturally gravitate to others and form groups. It is human nature. I don't think there is a way to eliminate this from happening nor should we, Niantic, attempt to. Ingress would not be the game it is without organized player communities. However, to be clear, no one can stop you from playing the game but yourself. You don't need permission from anyone to make a field, capture a Portal, and do an in-game mission. On the flip side, there is no requirement that another player has to coordinate their efforts with you either. Working together with other people though can make certain achievements easier and enable different shared experiences.

However, every group of people has their own social structure. Issues arise when a person who is part of a group feels like they are not providing value, being heard, and have their participation in group activities limited by others. If others in your group have given referent or formal power to one or many individuals, there is little you can do about it. Interpersonal conflicts are going to happen. They happen just about everywhere two people can interact with each other. If you have chosen a path were your Ingress game play and enjoyment is dependent on the involvement of others, my only general advice without knowing the specifics of your issue, is to try to work things out.

If you have attempted to resolve your issues without a satisfactory outcome, you do have other options to consider. You can create your own group, recruit friends that will help you, and adjust your own game play. Ultimately, what you get out of Ingres is in your control. Sure, there might be situations that make some achievements more difficult than others. But that doesn't mean they are impossible. Just because the opposite Faction dominates an area doesn't mean you can't play. Keep an open mind and don't limit yourself by focusing on only a few aspects of gameplay. Best of luck to you.

Q9: Graeme Bragg - New portal photo approval seems to have stopped entirely from community reports - are you able to shed any light on this and/or give an idea of when new photos might start being approved again please?
A9: Photos are being reviewed but they may not be reviewed in the same order as they are received. We are testing a few things including prioritizing reviews for Portals with lower number of photos.

Q10: Adriána Perkele (TheCapsuleCollector) - Hi, i would like to know why we cannot see previos Mission day + events, previously special events, and previous FS on http://ingress.com/events (we can see previous anomalies, previously NL events and previous mission days)
A10: There isn't an answer for this. It's a valid point. I'll talk it over with the events team and see if we can add this.

Q11: Anastacia D Washer - What are Niantic's Plans to improve banner mission reviewer's output? Long time in the queue and Inconsistencies of Approvals and Rejections
A11: According to NIA OPS, Each Mission is reviewed based on its individual merits. Approval of one of the Missions in the series may not guarantee the approval of the rest.

To avoid rejections ensure:
- There is a clear title/description for each Mission
- The Mission image is relevant to the title/description/waypoints
- The Mission image doesn't violate any other criteria (your own image, no watermarks)

If the Mission is rejected, review the Mission Criteria and make the necessary changes before you resubmit: https://support.ingress.com/hc/en-us/articles/206625348-Mission-criteria

Q12: Stan L - Will camp Navarro happen in 2019?
A12: According to our VP of Events Bill Kilday's recent Reddit AMA, "We are looking for this right dates for future campouts." https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/9cv6d2/happy_20th_birthday_google_september_4_1998_i_was/e5dyeli


Q13: Tobias Hengst - Hey there Andrew! I remember that you said in an previous AMA that after Prime launched the team will update the backend. Will there be any downtime or will everything happen "on the fly"?
A13: We'll know more about what the cutover looks like and how it will impact things as we get closer.

Q14: DarthMewtwo - How does one become a Trusted Reporter?
A14: You are asked to become one.

Q15: Mick Preston - We were at a cross - faction event this last weekend. A question was brought up - "If Bob Dylan played Ingress, would he be a Resistance Agent, or an Enlightened Agent?" Any idea?
A15: If Bob Dylan signed up in 2012 he would have been Resistance. However, around the time of Darsana he would have changed factions to Enlightened due to ADA's actions. His Agent name would have been CorrinaCorrina.

Q16: Metamorphis - Are there any plans to make the old Ingress Comics 1-3 available on Google Play as ebooks?
A16: As of right now, no, there is not.

Q17: John Stimmel - There was an OPR themed AMA, any chance there could be a gamemasters AMA? Tons of interesting ideas here https://plus.google.com/+DrewDondero/posts/9kw9LVZhNJ4 and that's just for anomalies
A17: Not a bad idea.

Q18: DarthMewtwo - Why does Niantic keep playing coy with "we'll reveal anomaly names soon" when you already announced them as Cassandra/Recursion/Darsana/Abbadon Prime months ago?
A18: Not sure what you mean. These names were recently re-confirmed.

Q19: DarthMewtwo - Has Niantic decided whether rooting will be allowed in Prime?
A19: Ingress Prime will have many of the same protections that our other games do. This means that devices that are rooted will not be supported.

Q20: Joris Huijs - Hey Andrew, I heard that the participants in the Linz OCF got a patch, will that patch be available for Warsaw OCF participants?
A20: No they will not be. The patch was not something that was mentioned as being included with registration or for participating.

Q21: Tobias Hengst - I had some great candidates in OPR that had a terrible description along the lines of "You better approve this OPR monkeys, it's not a duplicate" and so on. Because I couldn't find a clear rule, are we supposed to one star those portals?
A21: NIA OPS recommends that you rate these with a one star..

Q22: Rob - Hi, in the store we can buy Frackers to gain double output from hacking. Is it possible we could buy something to give us double AP for a limited time? An Ingress equivalent to a Pokemon go lucky egg.
A22: I spoke to our product and engineering team. They said, "We have considered this along with many other IAP ideas. New items will have to wait for a Prime only world though." So once the servers are upgraded after the client upgrade is released then we will start to see new items.

Q23: Viona Senke - If we could convince you to visit South Africa, what would be top of the list for you to see/do?
A23: Cape of Good Hope, Table Mountain, Boulders Beach... oh my gosh there are so many things.

Q24: Erik Zuiker - Can you explain to me what's the difference between Niantic & NIA?
A24: People tend to use these interchangeably. There is Niantic, the National Intelligence Agency, and the Niantic Project that all get referred to as NIA. Niantic is... well Niantic Inc. The corporation that spun out of Google. The National Intelligence Agency is... well... officially it no longer exists. It is believed that the NIA has been working consistently in the field of fringe and black-lab research, and has been responsible for a number of secret think-tanks exploring murky subjects. The most recent (and notorious) was, of course, the Niantic Project. The Niantic Project was... well it was a think-tank created by the NIA to explore the threats and opportunities present in a recently discovered form of transdimensional energy known as Exotic Matter. Clear as mud?

Q25: Nate (StallionMang) - Portal Edits: agents have been approving/rejecting portal since May. But to my knowledge, no Agents have had any of their submitted edits go live. Do you have any info as to when edits may start moving into the game?
A25: I talked to the OPR team. They are able to confirm that many edits have gone live. Like Portal submissions, edits require votes to reach a decision. Once a decision has been reached, you will get an email about it.

Q26: Mustafa Said - Any idea what's going on with +H. Richard Loeb ? He's been super silent lately. And Investigate went down for quite a while with no real reason, why?
A26: You know, I haven't been touch with him in sometime. Now you have me concerned.

Q27: Steven Cunningham - Are Athletic Fields (Baseball, volleyball, tennis, etc.) without signs/names to be rated the same as those with signs/names? And is taking a picture of the athletic field itself instead of uninteresting signage be a valid portal photo?
A27: NIA OPS states that signs are preferred, even if they are somewhat uninteresting and generic photos of Athletic Fields can be given a one star.

Q28: Dennixx - I heard multiple stories about agents removing missions of a banner while an agent of the opposing faction is doing that banner, resulting in an incomplete image in the scanner (and a waste of spent gas or public transport to get there). The approval of (modifications to) missions seem to take quite a while, the removal of a mission is near instant. I would like to suggest that removing/unpublishing a mission should also take some time (a day for example), to prevent this childish behaviour.
A28: I've heard this too. I'll talk it over with the team. Currently, removal is instant because there are a number of valid reasons why an Author would need to withdraw a Mission. I empathize with those who have had this happen to them. In the meantime, if you know of a situation like this I would just avoid those missions.

Q29: Eric "Sonofahiker" Hafele - Will https://bio.ingress.com/ ever make a come back? Or is it forever dead.
A29: Nothing is "forever dead" in the Ingress universe. It might recurse and make a comeback. Honestly, we took it offline because we wanted to try to update the templates we were offering. I'm not sure how soon though it will come back and if we were able to update the design offerings as there are higher priorities we are focusing on at the moment.

Q30: Jeffrey van Beers - Hey, it's my birthday. Can I get a 'happy birthday' from you?
A30: Check Google+ for a private message from me :)

Q31: Flurin N - Did you learn any new german expressions in Philadelphia?
A31: Wo sich Fuchs und Hase gute Nacht sagen.

Q32: Hans Siemons - I have maintained a mission of my area for many many years. Updated it every time with changes in the portal network in the area. Last update, trying to remove portals I had to wait three months+ for a standard rejection mail saying that my mission was not a quality one and therefore a reject. Can you understand that feels like a big middle finger, and lets me think somebody did a "oh they are waiting so long, let's reject them all, don't look and be finished with it". Mission submit denials feel so random anyway. It's less and less attractive to add to the game by creating and maintaining missions. Result is now the mission is already 3+ months inplayable because it has inaccessable portals (for which the removal also was denied a couple of times).
A32: Let me know how I can help. I can be best reached via Telegram @RedSoloCup. Please note that it can take me up to 48 hours to get to your message. But, let's chat.

Q33: Drew Dondero - After a successful day anomaly scorekeeping broadcasts, would Ingress consider partnering with The Portal Hunter Club for future live score and analysis broadcasting? I have several options available that, with your assistance, will make it something all agents globally can enjoy.
A33: How do my people get in touch with your people? Do you have an allergy to

Q34: Tobias Hengst - How did you first hear of Ingress? Did a friend recruit you or did you just find it in the app store? Also, why did you choose ENL?
A34: I heard about it via a few websites like Engadget, Android Police, etc back in November of 2012. I immediately started asking my friends if they had heard of it and I had one friend who had somehow gotten multiple invite codes. I wasn't successful with my various social posts to get an invite for myself. My friend, +Corry Robb, ended up giving me one of his spare codes to join. He was Resistance and I almost joined that faction as a result. But then I looked at the Intel map. There was blue everywhere! I'm always one who is up for a challenge so I decided to join the Enlightened since they were the obvious underdog in my area.

Q35: Jan Kulle - Some streetview photos in OPR are very outdated, going back all the way to 2009-2011. Are there any plans for getting newer ones?
A35: Street view photos come from Google.

Q36: Tobias Hengst - If you could change one thing within Ingress or the surrounding community, what would it be?
A36: Damn... this is a good question. I think I'd want a better way for Agents to find each other or their communities. We had a community directory and that was a step in the right direction. But it fell short. I don't know what the ideal technical solution looks like. It is probably multi-faceted. But just a better way to safely collaborate to enabled the awesome shared experiences that Ingress can provide.

Q37: Nate (StallionMang) - What do you think about Agents having the ability to delete or hide unwanted mission badges from their profile?
A37: I think an Agent should be able to control how much of their profile they want displayed. I'm a sucker for module interfaces. Not just delete or hide but also rearrange.

Q38: Joe R. - It's often been said that portals should be judged more leniently in a lower density area. Should this apply to a large portal sparse park or hiking trail located in the middle of an otherwise average density area?
A38: It's really tough to make a determination based on the information provided. Average density to one person might be different for another. It's also hard to provide anything without knowing how large the park is too. Is it just a baseball field? It is many acres? I'm sorry we couldn't help clarify this. We just need more specifics.

Q39: Marlene Gray - Is there any issue according to NIA in organizing xf banners to celebrate events (like for instance birthdays) and having fun and beer together?
A39: Remember that promotional images, Agent names, and passcodes that require contacting the author are not allowed. All Missions should follow the Mission criteria found here, https://support.ingress.com/hc/articles/206625348-Mission-criteria.

Q40: Tobias Hengst - Do you have a bucket list, and if so, what are some points on it?
A40: Oh man, great question. My list changes so much from week to week, month to month, and year to year. As far as traveling goes, I've been blessed. Not just because of my work at Niantic but almost all of my previous jobs had me doing a lot of traveling. Little known fact, in my early 20s I was a roadie for an award winning platinum recording artist. I'd still like to go to Iceland, Egypt, South Africa, and a few places in Latin America. I really want to learn a foreign language. My problem is I can't commit to one. I start with one, then travel, then want to learn a new one, then travel, then... well you get the idea. I've already been skydiving, swam with sharks, swam with dolphins, performed weddings, have tattoos, saw a space shuttle launch, went deep sea fishing, started multiple companies with successful exits... hrmm... I got to hold a Koala this year as well. Bathing an Elephant would be fun! I've written articles and had them published but I have a concept for a book I'd like to write. I've never seen the Great Wall of China in person. Thinking about this question, I've been lucky. A lot of things that most people probably have on their lists are things I've done. So my current goals are a little more personal than a short lived experience like "ride in a helicopter". My biggest bucket list item is to see my kids grow up and try to be the best father I can be. That will be the most fulfilling achievement of all.

Q41: Mathilde Poussin (Brunissende) - Speaking of badges, who thought it was a good idea to have the same character in both the anomaly and Van pack in the same city? (Hank Jonhson in Philly, maybe don't do that for other cities)
A41: This is something that was flagged internally and talked about. Certainly not an ideal situation.

Q42: Aline P. - Hi andrew ! Could you ask Niantics please to add minimum level for portal edition ? Dummy relocation requests and dummy edits are a nightmare during opr review... it seems pokemon players have found a solution to get pokestop without suggesting : recycling ♻️.
A42: NIA OPS says that they are aware of the issue and it has already been addressed.

Q43: Fred Espenscheid - Can Niantic send a trusted employee on a working vacation to the Disney Parks to scrub old and outdated portals?
A43: As much as I want to volunteer for this job, I don't think we can do this. I recognize that these type of places can change from time to time. Perhaps we can take that into account when edits are submitted. I'll talk to NIA OPS about this.

Q44: Robban J (Keffoo) - I made you this artwork for the badge for Recursion Prime. I think it matches the Cassandra badge pretty well? You can purchase my design for $5 or five frackers. Interested?
A44: Three dollars and fifty cents. /sarcasm

Q45: Evan Hoffman - When the anime comes out next month, what languages will it be available in? Specifically on Netflix
A45: It will originally be launching on Fuji TV in Japanese. It will later be released on Netflix supporting seven dubbed languages and 26 languages with subtitles.

Q46: Brian Smith - A number of people have experienced a situation where new portal submissions seem to get "stuck in the scanner" without uploading. Are there any ideas about whats happening and any action a player can take to "unstick" them?
A46: Can you reach out to me so we can get more information?

Q47: diane wilson (thecatspaws) - Is there any thought to changing anomaly rules so that it isn't (mostly) a numbers game? I think we could use something different. Thanks!
A47: We iterate on things constantly. This is a particular hard problem to solve because, currently, attendance at Anomalies is not limited. This means there likely will be an imbalance in teams. When the participants are asymmetrical for the type of team versus team competition that currently is the Anomaly format, it's hard to come up with a set of rules that mitigates things. If you have any suggestions, please let me know and I'll pass them along.

Q48: Tobias Hengst - I personally don't play Ingress as much as I did before and I am now way more active in the community. Do you think it is possible that a "normal" agent can help out at anomalies or other events, at the check-in for example?
A48: We typically ask for Agents to help out near registration to help place new players on teams. I would contact the faction POCs and let them know you want to help with this. There is also the Embedded Reporter program that uses volunteers to help showcase what an Anomaly is by taking pictures of the action and posting on social media.

Q49: Extered N. - What's the current progress on the official third-party tools rules/guidelines? Any updates on those?
A49: No update at this time I'm afraid.

Q50: M Mezereum - how can we get a banner offline from someone who made a banner just to trash people's HP (with specific instruction) while that person himself is already banned?
A50: I ran this past NIA OPS and they said to report it via the Help Center.

Q51: whyshy6798: - Any thought on adding daily, weekly, quarterly challenges. Plus a 3rd team.
A51: This has been talked about. Like some of the other ideas mentioned in this AMA, there won't likely be any significant new features or items created until the second phase of the Prime upgrade (the servers) is complete.

Q52: Berker Pandır (derberker) - Considering that new players don't really know what it means to choose a side and it takes quite a lot to change factions, wouldn't it be more fair to let new players stay faction free for a limited time or till a specific level? Faction-bias is not a good thing and it is hard to avoid it when you choose a side. Giving them time to learn the basic history of the game and know both factions in their local neighbourhood can be more fair maybe.
A52: I spoke to the Product team and you bring up valid points. These points are shared by the team and has influenced the design of Prime. The onboarding for Agents new to Prime will be different than the current version of Ingress.

Q53: Patti Beadles - The current missions list is nearly unusable in many areas due to the explosion of banner missions-- you often have to scroll through several screens of missions in order to find the one that you are looking for. Are there any plans to address this in the future, perhaps by condensing banner missions into a single entry that could be expanded to see the components?
A53: I haven't been able to confirm what the roadmap for this specific feature is. However, I can say we've definitely had internal conversations about it.

Q54: Dorian Kernytsky - With more of google plus features being removed (events is stated to be removed), is there any considerations to move the "social aspect" of plus to something like a mastodon?
Q54: I don't know that Mastodon is anywhere near the same type of platform that Google+ is. It also doesn't have the same adoption rate either. Gosh, I don't even remember what my Mastodon credentials are anymore to even log in. If the plug ever got pulled on Google+ we still have Twitter, Reddit, Facebook, and Instagram to get the message out. My bigger concern would be what happens to all the player communities. There isn't really a free alternative to G+ Communities that is centralized.

Q55: Francesco Pisani - How long does the AMA remain open for new questions?
A55: It really depends on how many questions get submitted and what I'm doing at the time I open them for comment.

Q56: James Green (jkg5150) - Is there any indication yet of the timeline for release of the anomaly rules? Aware that POCs generally get a sneak preview before general release, but, any clues how many days/weeks out we should expect either to be?
A56: Anomaly rules are typically released anywhere from two weeks to a week before the event.

Q57: Robert G. - Hi Andrew, what is your position on portals added by fake camera, but using your own photos taken earlier?
A57: The current mechanic is intended to enable Portal submissions from the Scanner at a time when you are present at the location. We want you to submit what you know and can verify when you submit them. There are edge cases. There always are. But I can't advise you to use a third party tool to circumvent the in game mechanic.

Q58: Avery Cannon (DESSYX) - What are the chances that we'll see satellite sites announced prior to the anomalies in May 2019? 3 sites over 3 weekends for a series is incredibly limiting and many will not be able to attend without additional satellite locations.
A58: Zero. Those events will be the culminating finale of the Osiris Sequence. There will not be satellites in May.

Q59: Tobias Hengst - Do you think we can have another statistic post when Prime launches, along the lines of "In Ingress 1.0, every agent combined walked XX kilometers" and so on?
A59: We've talked about doing one for the six year anniversary. It would be cool to see the updated stats.

Q60: jean-françois PRIEUR (JiefSourd) - hi Andrew, what is your favourite beer ?
A60: Allagash White from Portland, Maine, USA. They have a pretty great Instagram feed too: https://www.instagram.com/allagashbrewing/

Q62: Tobias Hengst - Can I get into the Prime beta if I write you a poem?
A62: Depends. Can you rhyme the word orange with another singular word?

Q63: Aaron Almeida - Is OPS aware of an issue wherein pre-2015 submissions marked as dupes through OPR did not get rejection/dupe mails?
A63: NIA OPS believes this issues was fixed. They are going to double check on it though. Thanks for flagging it.

Q64: Laurent "X6996" - Can it be that portal edits are processed without any feedback mail to the originator of the edit? Or are edits still stuck somewhere in OPR? Steak or sausages on the grill?
A64: NIA OPS suggests that if you have not received an email about the edit yet, that the edit probably hasn't received enough votes to reach a decision. Sausages... I don't really like boiled sausages, so I grill them. Steaks can be cooked any number of ways and still come out delicious.

Q65: Tobias Hengst - Don't you get tired sometimes of all the repeating questions or the agents that just don't do any research at all during the AMAs?
A65: I'm actually going to be much more stringent in the coming months. I've let a bunch of questions slide through so more people can be exposed to them. I do link to resources so people can search a potential question first before asking them.

Q66: Nikita Korolev NikaKor - Firstly, I wonder why the videos posted on YouTube on the official account of Ingress can not offer their subtitles with a translation?
A66: We are actually exploring doing this for new videos. More to come on this topic...

Q67: Nikita Korolev NikaKor - The second question is about the Real-time story. Why does it exist only in Japanese, and all the media for its collection are only in Japan, when the whole world awaits as a Ingress: The Animation?
A67: Time will tell... be patient.

Q68: Tobias Hengst - Can you share what happened with the Vancouver Supporter kits?
A68: They were all refunded. I don't have any additional information beyond that.

Q69: Thomas De Maerschalck - Please clear usernames from inactive users for more then a year, or at least for players who didn't even reach level 2 .. So many names are taken by inactive users
A69: Good point. I'll bring this up internally with NIA OPS to discuss it.

Q70: 樹栗田(VISTORON)- Who is the Asian who appears in PRIME's Teaser?
A70: I can't reveal that information. I don't have a high enough clearance.

Q71: Fred Espenscheid - Have you ever taken a suggestion or idea from an AMA to developers and had them actually reply "hey that's a pretty good idea"?
A71: Actually, yes. The developers help me with the responses for this AMA every month. Admittedly, not much for the current version of Ingress because we are focused on Prime and have been a bit. We all want the same things. They just have the unenviable position of having to prioritize things. There are a number of things that come to mind from the OPR limit increase (amount and duration changes), to the kind of in-game events we hold, and even in this AMA someone read question 85 and commented internally, "that's a good idea." Happens more than you think. I think a lot of the feedback will start to show once the servers are upgraded and we can devote resources to adding new features.

Q72: Sebastien H. (Khatre) - We learn rules for good portal with opr at lvl12 but we can submit portal at lvl10. Why not make it logical with opr available at lvl10 and (at least) bronze/silver opr medal to be able to submit portal ?
A72: This is being discussed internally.

Q73: Kosh TheRipper (KoshTheRipper) - Any bearding tips you'd like to share?
A73: https://www.birchbox.com/guide/article/how-to-grow-a-great-beard

Q74: Kayleigh McWhyte - What were your favorite experiences at Cassandra Prime Primary Anomaly in Philadelphia - and what do you think we as players can improve on to make things run smoother at future anomalies?
A74: I love playing in Anomalies. I don't get much of a chance to play these days because most of my day is spent behind a computer until the wee hours of the night. Ingress is a global game and that means there are people reaching out at all hours. In Philadelphia I was able to introduce a new employee to Ingress Anomalies. We got hooked up with an Enlightened team and they got to experience things first hand. Seeing and hearing their reaction was cool. They "got it". They just hit level 8 this week and were so excited. I think it's important for our employees to experience things like that so they understand what makes our products great, what drives players, and how our players use our products. Not to mention to see the crazy level of effort that goes in to organizing an Anomaly. I also got to meet a whole bunch of people like +Bad Eend whom I had only interacted with before via chats. Also, seeing +Uni Uni everywhere brings a smile to my face. I think he challenges +Marius H Tronstad for the most traveled Agent.

I'm not sure what players can do to improve things. I thought things ran pretty smoothly. Maybe, have longer after parties! HAHA I arrived too late to the Enlightened after party and it had ended. We decided to go to the Resistance party first because it was further out from our hotel. We did make it to the Enlightened after-after party. I enjoy the after parties because I really love being able to interact with my fellow Agents. No matter the outcome, people generally are in great spirits at the after parties. It just feels like one big family reunion. Resistance Agents look past the fact that I am Enlightened when my scanner is open and just welcome me as a person. Plus, I've known many of them for years. The Enlightened look past the fact I'm the GCM for Ingress and we just swap new and old war stories and have yet another shared experience. They are just great bonding opportunities.

Q75: Jesse Harris - When submissions came back, it was teased that the number of available submissions would change based on individual performance of accepted vs rejected submissions. Is there any timeline for that to launch? Those of us getting things approved would love more slots.
A75: There isn't a timeframe that I can discuss. But I have been told that this feature or something very similar like a credit system is still on the roadmap and one of the higher priorities.

Q76: Sam Bowen - In OPR, how should reviewers rate painted electrical boxes on the street if they are visually interesting?
A76: NIA OPS says that, "If it falls under the category of Art, 5 stars on "Should this be a Portal" question."

Q77: Peter Mee (Barthax) - Hi Andrew, Do you have any further information/update on improving the precision of reasons for portal submission rejections?
A77: Looks like changes have started to roll out in between when the AMA was opened and when the answers were posted. More improvements and changes will be coming with regard to this.

Q78: Ptah "Makto" Baphomet - Afternoon Andrew, For posterity sake what would the possibility of pushing Ingress Prime to the original beta testers that have played without retiring?. Surely there are not many left out there and they have experience testing Ingress beta products. 6 yrs invested in a company shows alot of loyalty and an opportunity to help the next stage of development would be appreciated greatly
A78: There is a huge hunger for Prime. Especially given that the current version of Ingress hasn't had a meaningful update in a long while. But I'll be honest, I don't know where we can draw the line. Loyalty could be one metric. But there are newer players who have done as much or more than some of the older veterans. Would it be fair to exclude them? We can't include everyone due to limits of each platform (Android and iOS). There is a maximum number of participants allowed. On iOS for example it is 10,000 testers. I don't think think the current beta release phase will be altered at this point.

Q79: Brian "Tobasco" Jones - Can I get access to Ingress Prime please? It's not for me... asking for a friend.....
A79: Your friend already has access to Prime. But they are under an NDA so they can't tell you.


Q80: JoJo Stratton - Hello, do you have any insight to why ingress.report and investigate ingress have not been updated (and investigate was even down for an extended period of time).
A80: I really have no idea why things were down. I haven't been in touch with PAC for some time in fact.


Q81: monsieur tulipe - As Lizzy is gone, who can I contact to organize an event in France?
A81: In the short term, you can contact Dominik Schönleben our EMEA Community Manager. https://plus.google.com/+Ingress/posts/KHh2RFAheBN

Q82: Guro Sondena - Hi Andrew, can you please explain the function of the glyph hack speed bonus? It appears that sometimes you can get more items on a slower hack than a fast one but I am not sure.. Thanks in advance!
A82: The complex glyph only increases the Glyph display speed. However, the more you use it, the more likely you are to recognize Glyphs faster. This should result in recreating the Glyphs faster which does impact the output bonus. Anecdotally, the people that I know who Glyph hack using the complex Glyph setting only are CRAAAZY fast and accurate. Whereas I am slow and inaccurate. They get the bonuses. I do not.

Q83: Kyle T Miller (kyletmiller) - With the Vanguard program entering its second year, is it performing in the capacity -- and with the efficiency -- you and your team anticipated? In your eyes, what are some things that have gone well w/r/t the program and some things you'd like to see changed?
A83: I think the Vanguard program has been a big success. There were some growing pains early on as we solidified what to focus on. It was the first year and first time we have done something like this. But we have ironed out those issues. The Vanguards have been a great sounding board for us. We have picked their brains about everything from Anomaly rules to Guardian medal and all things in between. I think reevaluating the social media aspect of the program is warranted. Initially the thought was to have a group that served as brand ambassadors and a sounding board for advice. We've skewed to the latter heavily. I think a more traditional influencer program could be setup to leverage former. I also want to bring in more people to have a larger sample size for input. In addition, they've been able to flag a number of issues and concerns directly to us that might have normally been lost in the noise that is social media. I still think there is a misconception about the role. They are not junior NIA OPS or pseudo-community managers. While some of them might be in a place of influence within their faction, that is not a requirement for being a Vanguard.

Q84: Adriána Perkele (TheCapsuleCollector) - Would it be possible to add numbers to missions on mission creator website? Or at least after logged in website could say 99/150 (now i have to count one by one while scrolling down to know how many i submitted, and because it doesnt have alphabet or time order it is a total mess)
A84: Hrmm... good feedback. I'll pass this along. That could be very helpful!

Q85: Barry Marshall - How about a "Portal Photo Of The Month" in the monthly news letter showing good work in Submissions? Or even some sort of contest?
A85: We think this is a great idea and will discuss internally to see if we can execute on it!

Q86: Brit N Boots - Hypothetically speaking, if sentient AI robots existed, would they be allowed to play Ingress or would that be considered cheating since they are not alive?
A86: Would they be able to agree to and bind themselves to a legal terms of service?

Q87: Alex Dosaula - ...agent cannot change register email account... what do you thing about the option to validate these changes through Vanguard agents? Sure they are a strong part in the community, Nia is confident with them and they have contact with players and communities to investigate the reason of the change and validate it.
A87: I would not want to use the Vanguards for things like this. Not to mention the privacy issues that would likely be involved could make it a nightmare to actually implement. The point of the Vanguards is to provide Niantic with feedback on a variety of issues and insight as players from around the world. It isn't to act as an administrative go between for players and Niantic on account issues.

Q88: Gary Tolley - Grogyan - With the Ko Lan Prime challenge, is there going to be a live feed on how the teams are progressing for the artefact?
A88: There will be video recorded. I don't know if it will be live streamed or not though. I'll need more time to confirm what is going to take place.

Rules:
#1: Don't ask about personal situations. I don't have access to the ticketing system.
#2: Read the previous AMA's. A repeat question is likely to go unanswered and we both will be frustrated.
#3: Abide by Wheaton's Law. Trolling and abuse of this AMA will likely get your comment(s) deleted and you blocked.

Josh Stock's curated archive of all the past AMA's:
https://docs.google.com/document/d/1W0FUKoW2oV9g80ZWWQfBJqohAT3PloYeG1K3Rnblizw

GCM AMA G+ Collection of Posts:
https://plus.google.com/collection/4K74JE

Andrew Krug
2018/09/21 00:16:38
September's Q&A has been posted. It took longer than anticipated due to higher priorities at the moment. I'm not sure that it makes sense to do another one in eleven days. So I am going to skip October's AMA and we'll start up again on November 5th. Happy hacking!

前へ

オペレーション・クリアフィールド釜山:参加登録

次へ

サポートされている端末とイベント参加対応