アスク・ミー・エニシング

アンドリュー・クルーグ(Andrew Krug)
2018/06/05 03:04:49
6月第1週目の月曜だね、ようは毎月のイングレス・アスク・ミー・エニシングのときってことさ。私自身で答えようのない場合は、担当者へ申し伝えるから回答に時間を要す可能性があることに留意してほしい。金曜までには回答を投稿したい。早速コメントを投稿してくれ!

追記1:コメント機能を無効にしたよ。
追記2:質疑応答を追記したよ。

Josh Stock
レジスタンスはダークエックスエム・キュア・チャレンジに勝利し、報酬に「感謝の証として今後のアノマリーに関する情報」を得ることとなりましたが、レジスタンスはいつこの情報を得られるのでしょうか。
回答1
アノマリーの発生直前に高度な機密情報が出現するだろうね。

Josh Stock
ナヴァッロとカルテンベルクでストーリー上どのようなことが起きたのか概要はあるでしょうか。
回答2
啓示の夜で現地に居合わせた数多くの調査員によると、リモート・パーティシペーション・エクササイズに関わった幾つかのチームは、3種類の異なるアノマラスゾーンへ足を踏み入れている。最初のゾーンは未来のナヴァッロであり、アントワーヌ・スミスがユニバースの境界を超越してエックスエムを交感し得ると言われるプライムオブジェクトを追跡した。2つ目のゾーンは1331年当時のシュロス・カルテンベルクであり、オシリス信者とテンプル騎士団残党との血みどろな戦いのさなか、特定のユニバース境界を見つけ出し得る2番目のプライムオブジェクトが保護された。これら二つのプライムオブジェクトを回収したことで、ハンク・ジョンソンは我々自身のユニバースにおけるエックスエムの難局を回避するためにもエックスエムの希薄なユニバースへ膨大なエックスエムを流し込まねばならないと告げた。それを実現すべくエージェントはコードネーム「オシリス」ユニバースにおいてオリバー・リントン=ウルフがパワーキューブを試験稼働させたあの日のナイアンティック計画施設へと遠隔侵入した。大半のグループがエックスエムを「オシリス」ユニバースへ送り込むことを為し得、必要とあらばパワーキューブ稼働実験が行われた。リモート・パーティシペーション・エクササイズ参加エージェントの損耗率が低く抑えられたことで、ジョンソン局長はこの任務を成功と判断している。

Terran Dunklee (itssocold)
スパゲティにパルメザンチーズは合うとお考えでしょうか。
回答3
私をどんな化け物と考えているんだい。パルメザンチーズのかかったスパゲティは大好物さ。君はチーズがたっぷりで文句なんて言うのかい?

Josh Stock
以前あなたがイングレスプライムに関して言及していた大規模な導入計画はいつグローバルマーケティング・リードから開始されるのでしょうか。
回答4
実行に移され、既に初動段階にあるよ。クローズド・ベータはまだだね。マイケル・ベイのような巨大ロボットや爆発演出、プライムのロゴを入れ墨したイルカに跨るジョン・ハンケといったものを期待しているなら、ちょっと待って欲しいものだ。ジョンとイルカのスケジュール調整に難航して撮影が遅れているからね。

Jesse Gilmore
以前は環状交差点内にあったポータルが削除されてしまいましたが、どのような理由があるのでしょうか。今後のポータル申請で環状交差点内にあるポータル候補は承認されるのでしょうか。
回答5
詳細がわからぬままでは特定のポータルについて意見を述べ難いが、歩行者が安全にアクセスできることが全てのポータルに求められているよ。

Thomas Birchler (D3w3y)
他のアノマリーでお得なホテル情報はあるのでしょうか。またサテライト開催にも用意されるのでしょうか。
回答6
イベントリードへ確認したところ、どちらも「そのとおり」だと言っていたよ。全ての都市ではないかもしれないが、アノマリーの陣営窓口担当者やホテル交渉担当者で協力しあっている。うまくいけば、今後プログラムを拡大させていきたいね。

Ráďa Čuřil (Taurus)
ナイアンティックは何を目指しているのでしょうか。
回答7
壮大な質問だが、回答するには複雑で幅広い。いくつかお伝えしよう。概してナイアンティックはジオロケーションゲームの境界を推し進め、当該ジャンルのゲームのための主要プラットフォームを生み出したいと考えている。イングレスで言えば、誰もが素晴らしい現実社会での経験を実現させ得る魅力的で愉しいゲーム開発を繰り返し続けていきたいと考えているよ。これがベースとなる回答だ。深く踏み込んでいくためには多くを書き連ねなければならないが、残念なことにその余裕はない。だが、イベントの場で話し掛けてくれればもっといろいろと話したいね。

A.P "Iota" m3taphor
身体的活動について言わせてもらいましょう。私は移動距離のメダルを大いに気に入っていますが、正確に行動を追従するには至っていないようです。この機能に今後の改善はあるでしょうか。
回答8
開発チームへこの質問を伝えるべきかは悩ましいところだね。なぜなら可能な限り正確にしていきたいと彼等は答えるに違いないからさ。それでは今後の改善があるかと言えば、それは技術的な発展によって実現していくことだろう。私が知っているのは、バックグラウンドモードが検討されているということだ。その実装には時間を要するやもしれないが、正確な位置情報の追従に役立つだろうね。

Robin Ludes
今年は何種類のアノマリーが予定されているのでしょうか。
回答9
投稿もしているし映像も作成したが、見逃してしまった諸君もいるようだね。機会を得られて嬉しく思うよ。2019年05月まで続くオシリス・シーケンスは4種類のアノマリーシリーズで構成されているね。

George Prout (jeep42)
2018年中に開催されるミッションデイの最終的な一覧が投稿されましたが、これは従来アノマリー翌日のミッションデイは行われないことを意味しているのでしょうか。
回答10
はっきりさせておくべきことだね。質問してくれたことに感謝するよ。この「最終的な一覧」は欧州・中東・アフリカ地域における通常開催を対象としたものだ。差異をお伝えできて良かったよ。私の知るところでは、アノマリー翌日のミッションデイに関しては陣営窓口担当者で依然調整中のはずだ。開催が決まり次第、更新されていくはずだよ。

Neil Kelly (neilbert)
位置偽装行為でアカウント凍結されるや新たに位置擬装用のアカウントを作成するエージェントに対してどのようなことが為し得るでしょうか。ユーザー名にもとづくアカウント凍結以外に何かしら考えられているのでしょうか。
回答11
我々がどのようにして対処するか手の内を明かすわけにはいかない。だが、ユーザー名のみではないと言い切ることはできるよ。ご存知のとおり、携帯電話といった端末の所有者は外部にどういった情報を送信するか制御、変更することができる。あらゆる情報が偽装できてしまうため、MACアドレスやIPアドレスからのアカウント凍結で根絶するといった特効薬は存在しないわけだ。これは我々が今後も継続して取り組まねばならない技術的課題であり、イングレスプライムにおける変更にはこれに寄与するものもあるよ。

Brent Hollett (Perringaiden)
2019年にもキャンプ・ナヴァッロは開催されるのでしょうか。
回答12
申し訳ないが、現時点では肯定することも否定することもできないね。個人としての意見を言うことしかできないが、2019年にこのイベントが開催されないとすれば非常に残念だよ。

Will Natale
アカウントの一時的制限の通知メールに「スクレイピングおよびスクレイピングされたデータを使用することはイングレスの利用規約に違反しています」とありましたが、データ使用に関する情報は利用規約に存在していません。利用規約を更新してスクレイピングされたデータの使用禁止は盛り込まれるのでしょうか。
回答13
実際のところ利用規約には「サービスやコンテンツ(ユーザーやゲームプレイに関する情報を含む)を抽出、書き出し、インデックス付けしない」ことに同意する条項があり、その話は鶏と卵の逸話のように感じるね。

Juan Sanchez
ここのところポータル申請を行うと時折確認メールは届かないのに申請数には計上されることがあります。確認していただけるか、誰かへ確認を取ることはできるでしょうか。
回答14
電子メールに関連する不具合があったとのことだが、本日2018年06月05日時点で解消されているはずさ。

Aaron Almeida
あなたはレベル16に到達したらどうしますか?
回答15
わからないな。まだレベル15なんだ。アクションポイントはたっぷりさ。あともう少しだよ。

Brent Hollett (Perringaiden)
アノマリーの参加登録はいつになるのでしょうか。
回答16
近い将来のことさ。

Brent Hollett (Perringaiden)
アノマリーの戦績基準はいつ頃に入手できるでしょうか。
回答17
さほど遠くない未来だろうね。

Vitor Hakme
現時点及び今後にわたるヴァンガードの「階級」はどのようにして知ることができるのでしょうか。
回答18
その情報は公開されていないな。

Marcos Vinícius Gomes
シャポーが言うには「エイダはプライム・ユニバース上では異なるものだ」とのことですが、どのように異なり、ストーリーにどのような影響を及ぼすのか詳細をお教えいただけないでしょうか。
回答19
エイダの超次元能力は解明に至ってはいない。過去に、彼女はナジアの演算基盤へアクセスしてユニバースの基盤となる量子性質に関する膨大な知識を得た可能性があるとされているがね。

Robin Daemen
インターネット接続がない場合や位置情報がない場合のメッセージのように、速度制限に関して表示することをどうお考えでしょうか。
回答20
あまり深く考えてはいないが、悪くないんじゃないかな。

Robin Ludes
アノマリーで実際にリチャージを行ったことによるリチャージルームのメダルは用意されるでしょうか。
回答21
リチャージに対して専用若しくは別個のメダルは用意されない。他の諸君が得るのと同様のアノマリーメダルになるだろう。

Tobias Hengst
ナヴァッロでは素晴らしい経験をさせてもらいました!私はカードに不正な操作が行われたのであり最後の1枚ではなかったと今なお考えています。しかし、ベータ版が今後30日以内に導入されるとの噂もちらほら耳にしてもいます。これを確認する手立てはあるでしょうか。
回答22
「やめろ、ゴーストライダー。着陸経路はいっぱいだぞ。」

Piotr Wieczorek
ジオデティックマーカーとサーベイマーカーにはどのような差異があるのでしょうか。オペレーション・ポータルリコンではどちらを活用すべきでしょうか。
回答23
オペレーション・ポータルリコンチームに伝えたところ、「オペレーション・ポータルリコンでは同様に扱われる」との回答があったよ。

Robin Ludes
イーベイ以外にカルテンベルクのスワッグを購入する手立てはあるのでしょうか。最終日に私のものは盗まれてしまったので。
回答24
そんな馬鹿なことが!テレグラムで私宛にメッセージをとばしてくれ。君のものであると確認するために注文番号を送ってくれ。オフィスにあるものを確認して君に送ろう。

DarthMewtwo
啓示の夜イベントのメダルは啓示の夜ではなく「パッセージ・トゥ・オシリス」と冠されていましたが、オシリスシリーズにおけるアノマリー(カサンドラプライム、リカージョンプライム、ダルサナプライム、アバドンプライム)全ての参加者がこのメダルを獲得するということでしょうか。
回答25
いいや、そうじゃない。ソーシャルメディア上で投稿しているように、福岡におけるフェスティバル、キャンプ・ナヴァッロ、シュロス・カルテンベルク若しくはエージェント・オリンピアードへ参加することによってのみそのメダルを獲得できるよ。

Adriána Perkele (TheCapsuleCollector)
イベントページがなかなか最新の状態にならないのはどうしてなのでしょうか。ナイアンティック経由でなくエージェント経由でミッションデイのことを耳にするもののイベントページに登場するのは後になってのことです。本来であれば真っ先に掲載すべきなのではないでしょうか。
回答26
ミッションデイはエージェント諸君によって発案されエージェント諸君によって主催されるイベントだ。したがってエージェント諸君こそが当初から知ることになるね。

Brent Hollett (Perringaiden)
キャンプ・ナヴァッロの参加者から聞いたところではベータテストに50名が選出されたとのことですが、プライムベータはいつ頃行われるのでしょうか。
回答27
準備が整い次第さ。

William Goggins
アイルランドではトパーズがサークルKとなりましたが、アイルランドでは有効なポータルと扱われるのでしょうか。
回答28
いいや、名称が変わっただけではポータルにはならないよ。

JulioC Alves
イングレスプライムには新たな機能があるのでしょうか。
回答29
1本の指で回転ができるようになるといった質的改善は幾つかあるが、攻撃、リチャージ、ポータルに二つのMODを設置するといったゲーム機能に関していえば、導入時に変更はないね。

Christine Jones (CrimsonAZ)
はっきりとさせたいルールがあるのですが、別個のプロバイダー契約を結んだ二台の携帯電話を持つエージェントがいて、もちろんどちらの携帯電話でも同じカウントを扱っているとします。そして、どちらのプロバイダーで動作するかわからない状況にある、若しくはGPSの位置判定に携帯電話ごとの僅かな差が生じる可能性のある屋内にいます。このような特定の状況下にあってどちらの携帯電話を使用するか判断するために、実際のゲーム機能を実行することなく双方のスキャナーを同時起動させることはルールに反するのでしょうか。
回答30
NIA OPS は「まず1台の携帯電話で起動してみて接続に支障がある場合にもうひとつの端末へ切り替える」ことを推奨しているね。

Erika Yone
キャンプへ参加した双方のエージェントが現地で紹介されたバージョンにはミッション機能が存在しなかったと伝えていますが、プライムが導入までにミッション機能も実装されるのでしょうか。
回答31
我々はミッションを大いに気に入っているよ!プロダクトチームへ確認したところ、彼等はプライムの導入に向けてミッション機能に取り組んでいると言っていた。ベータ版では実装されていない可能性もあるが、我々が機能を削除したということではないさ。

Aaron Almeida
どうすればインベントリーを拡張することができるのでしょうか。
回答32
アカウントを所持していない友人に夕食を奢って勧誘することだね。何杯か出費すれば君のためにアイテムを請け負ってくれることだろう。さて真面目にいこうか、現時点では不可能だよ。だが、このフィードバックはチームへ申し送りしておこう。過去にもこういった希望があることは承知しているよ。

JulioC Alves
ポータル申請に関して「シーア」メダルは復活するのでしょうか。
回答33
現時点でシーアメダルを復活させる計画は存在しないね。

Sascha "MC Sushii" Büttner
オペレーション・ポータルリコンに関して伺いたいのですが、何が問題となっているのでしょうか。
回答34
ロゴの大きさに関して質問されているのかい?ああ、ロゴはもっと大きいはずさ。

Brent Hollett (Perringaiden)
サークルKのポータルとジップカーのポータルが消失しましたが、ローソンやサークルKのパワーキューブはプライムでシグマキューブとなるのでしょうか。
回答35
近い将来には予定されていないね。

JulioC Alves
世界中の誰もが参加することのできるイベントはいつ頃開催されるでしょうか。
回答36
既に幾つかあり、日々のプレイでメダルを獲得できるよ。

Cliff Martin (CliffM)
ジップカーやサークルKのポータルが削除されたことに関して何かしらの情報があるでしょうか。
回答37
愉しいことにもいつか終わりが来るものさ。

Aaron Almeida
自分自身のキャラクターメダルを作成できないのはどうしてなのでしょうか。
回答38
誰もスキャナー上で顔写真を求めてなんていないからさ。

udi taren
私が見逃してしまっただけかもしれませんが、カルテンベルクで開示されたイングレスプライム・クライアントには現アンドロイド版クライアントにあるようなパスコード入力機能が提供されていませんでした。この機能は最終的なバージョンで追加されるのでしょうか。
回答39
プロダクトチームへ確認したところ、「その機能をなくしてしまうことはない」とのことだったよ。だが、全ての物事には優先順位があり、ベータ版では実装されないかもしれない。それでも、機能面の一致こそがイングレスプライム導入時の目標だ。

Keiichi Adachi (k1platinum)
昨年のキャンプイベントは米国のみで開催され、今年は米国と欧州とで開催されました。アジアでは日本においてエージェント・オリンピアードが開催されています。2019年にはアジア大洋州でキャンプイベントを開催する、若しくは米国や欧州でオリンピアードを開催する可能性はあるのでしょうか。
回答40
イベントを他の地域に拡大させる手段を模索しているよ。

Aaron Almeida
仮想通貨での支払いは可能でしょうか。
回答41
ベアードコイン(顎ひげ貨幣)にのみ対応しているな。

Chris Unverfehrt (EvilSuperHeros)
キャンプ・ナヴァッロではミニ・アノマリーの類は行われなかったのでしょうか。
回答42
今年はミニ・アノマリーがなかったね。

Anastacia D Washer
お訊ねしたいのは、どうしてバナーミッションが「相手にされないまま失われてしまうのか」ということです。
回答43
NIA OPSチームへ確認したところ、「待っている場合は一端取り下げ、そのミッションが基準に合致していることを確認したうえで再申請すべき」とのことだったよ。

Nikita Korolev NikaKor
何度かお伝えしてきましたが、改めてお伝えしなければならないようです。セントラル・オムニリティクス文書の解読に係るコンペ結果は公表されるのでしょうか。2月12日に締め切られたものの、それ以降の続報が行われないままとなっているのです。
回答44
情報提供者によれば、とある資金力に富む調査員がエクソファイブを探っていたセントラル・オムニリティクス社を調査しているとのことだ。この調査員はフェリシア・ハジラ=リーとも頻繁に接触していたと言われている。

Aline P.
7月1日にトゥールーズでお逢いすることは適うでしょうか。
回答45
逢えるとも。

Francesco Pisani
次回のアスク・ミー・エニシングはいつになるでしょうか。
回答46
7月2日を予定しているよ。だが、旅行計画次第では中止することも有り得るね。

Francesco Pisani
イングレスプライム導入を前にした最後のアスク・ミー・エニシングとなるのでしょうか。
回答47
パチパチパチパチパチ。ブラボー!見事な質問だ!

Francesco Pisani
イングレスプライムのアンドロイド版およびiOS版の最低要件はどうなるのでしょうか。開発を進めるうえでこれを9割方確定させるべきです。
回答48
プロダクトチームによれば、「未だ最終決定には至っていないが、大半のプレイヤーにとってセキュリティや今後のiOSとアンドロイドの更新に望ましい結果が得られるようバランス調整を行っているところだ」ということさ。

Justin Bennett
オペレーション・ポータルリコンを現状の五段階制から二択制若しくは他の審査制度へ変更する検討は行われているのでしょうか。
回答49
行われたことはないね。

Paper Boats (time137)
スプーファーに関する具体的な質問をさせてもらいます。3週間前になるのですが、私は夜を徹したスターバースト・オペレーションに参加しました。現地時刻で午前2時から午前4時頃にかけてになりますが、ひとりの若しくは大勢のスプーファーアカウントが私の周囲に止めどなく1000kmも離れた都市のポータルキーやアイテム類をドロップし始め、私は危機感と恐怖感とを感じました。それは深夜のことであり、暗闇から私の後をつけて回るような者は誰ひとりいませんでした。このスプーファーのことがわかりもしなかった私はこのような状況で何ができるでしょうか。
回答50
NIA OPSはいずれかのアイテムを拾い上げたうえでその日時を知らせることを推奨しているよ。そうすれば状況を調査することができるだろう。

Th Sch
ナイアンティックはリンボ・ツールを再実行してくれるでしょうか。前回実行されてからというもの新たな申請が承認も却下もされていないのです。
回答51
テレグラム上で私宛の @Redsolocup へ連絡し、ポータル情報を提供してくれ。オペレーション・ポータルリコンチームへ申し送り、調査してもらうよ。なお、ポータル申請が審査されていないのか、あるいはオペレーション・ポータルリコン上のアグリーメントが増加していないのかはお教えいただく必要がある。

Aline P.
オペレーション・ポータルリコンに関する質問です。自らのプレイエリア外若しくは第1選択地域、第2選択地域以外で数多くのポータルを審査してきましたが、どうしてなのでしょうか。
回答52
オペレーション・ポータルリコンチームによると、最近になって審査範囲が変更され、農村地域であっても全ての申請が審査対象となったとのことだ。

Nicolas Sibille (sablier94)
郵送取引であなたのバイオカードを手に入れることはできるでしょうか。
回答53
できるとも!テレグラム上で私に連絡して取引しようじゃないか。私のテレグラム名はエージェント名と同一だよ。

Matthew Smiles
マインドユニットとポータル申請の双方で農村地帯におけるゲームプレイに公平性をどのようにして担保しようとお考えでしょうか。
回答54
プロダクトチームと話してみたが、一般論としてこれは複雑な問題だ。賽を振ってみるほど容易くはなく、解決策がゲームプレイで裏目に出た他のゲーム事例もある。要するに、我々は農村地域のゲームプレイ改善に取り組んでおり、ポータル申請が機能していない事例に直接提供したいフィードバックがあれば申し送りしよう。イングレスサーバーが更新されれば、更に注目を集めるものとなるに違いない。

Kalle S.
システムにどのような不具合が生じているのでしょうか。ここのところスキャナー起動時に「安全な通信を確立できませんでした」と通知されるや深刻な問題に直面してしまうようになりました。以前も起こりましたが、これは酷いものです。
回答55
この問題には気づいていて原因究明と解消策の模索を進めているよ。不便をかけてしまい、申し訳ない。

Francesco Pisani
イングレスプライムの導入はバージョン1.0のような重要更新と取り扱われ、「強制的」あるいは大半のバージョン1.0のように「アプストアから最新のバージョンをダウンロードしてください」と指示されるのでしょうか。旧式の携帯電話でプレイしている者たちはすぐさまプライムへ移行するか新しい携帯電話へ買い換えるかに仲間たちのフィードバックを求めています。
回答56
ある時点で強制的な更新が行われることだろうね。これには多くの理由があるのだが、開発チームはイングレスプライムのパフォーマンスに関連した問題に多くの時間を割いており、日に日に改善を見ている。ゲームプレイと端末サポートの天秤に均衡を得ようと懸命に取り組んでいるんだ。

Thomas Becker (DerNarf)
ナヴァッロとカルテンベルクのポータルルミナンス・プロジェクトチームメンバーは先んじてベータテストに参加するのでしょうか。
回答57
当初はチームメンバー全員とは行かないだろうね。おそらくはチームの代表者とテクニカルリードになる。その件で私にできることがないか確認しよう。

Mathilde Poussin (Brunissende)
オペレーション・ポータルリコンに数多くの問題があることは明白ですが、改めて訴える制度は用意されているのでしょうか。ないのであれば、それはどうしてなのでしょうか。
回答58
君のフィードバックをオペレーション・ポータルリコンチームへ伝えたい。テレグラム上で私に連絡を取ってくれ。アピールの場に関して言えば、我々は取り組んでいるよ。他方で、ポータル候補が却下された場合にはタイトルや説明、画像を改善したうえで再提出するようNIA OPSは推奨しているね。

David Fuller
以前お訊ねしたことですが、その際には「確認メールが届いたのであれば、その申請は処理される」とお答えいただきました。ですが、申請が処理されるのに3年間以上待つこととなっています!2015年以前の申請に何が起きたのか調査してもらえないでしょうか。私自身、8件の未処理申請が残されているのです。
回答59
これは調査せねばならないことのようだね。テレグラム上でそのポータルに関する情報を私宛に送ってほしい。

Aaron Almeida
インド圏の言語をサポートしてもらえないでしょうか。翻訳者の確保も難しくはないでしょう。
回答60
不可能なことなんてないさ。

Peter Mee (Barthax)
ガーディアンメダルは廃止されてしまいましたが、ポータルの累計確保といった代替は予定されているのでしょうか。
回答61
我々が今現在注力しているのはイングレスプライムの導入に向けた機能面の合致にあるが、バックエンドが更新されれば新たな機能やメダルが数多く登場するに違いない。これは公式な見解ではなく、開発状況を踏まえた個人的な意見さ。

Tobias Hengst
シャポーのことを確認してもらえないでしょうか。ナヴァッロでは健在でしたが、調査報告は随分と滞ったままとなっており、エセックスでは渇望されています。
回答62
「オシリス」と呼ばれるユニバースに対する調査の機密性を考えれば、シャポーは自らの身とその取り組みを守り通すために必要に応じて行方を隠しているということだろうね。

Randy Booz (Wyndmyr)
あなたは常々母親のラザニアを正確かつ公正に評価していましたが、ある日突然そのレビューが「プア」と扱われました。その後は母親のラザニアをいくら再評価しても、あなたが「プア」と評価したからと反映されることなくその理由を訊ねることもありませんでした。あなたはどうすればよいのでしょうか。
回答63
ラザニアをもっとお願いして食べ続けるね、だってそれこそが良いことだからさ。テレグラム上で連絡をとってくれれば、丁重にオペレーション・ポータルリコンチームへ調査依頼しよう。更なる調査で得られるものがあるように思えるね。

Laurent "X6996"
近々欧州地域のエージェントにオペレーション・ポータルリコンで編集への審査を開始する予定はあるでしょうか。
回答64
この回答を公開する頃にはその答えを得られていることだろうね。編集の審査を愉しんでくれ!

Charly s (Char1y)
2018年中の欧州・中東・アフリカ地域のミッションデイ開催都市一覧が公開されましたが、そこには言及されていたアノマリー開催都市でのミッションデイは挙げられていませんでした。依然としてアノマリーの翌日にミッションデイは行われるのでしょうか、或いは新規則の犠牲となってしまったのでしょうか。
回答65
アノマリー後のミッションデイは開催されるよ。だが、開催に足る需要に適う計画や実行をプレイヤーベースに依存しているのだ。充分な需要も実行力もなければ開催されないことだろう。アノマリーに関連したミッションデイの開催都市一覧を改めて投稿するか確認しておこう。

S. C.
市町村などの看板はポータルに相応しいものとして歓迎されているのでしょうか。
回答66
NIA OPS によれば「歴史的または文化的に重要な意味がある場合に限り相応しい」とのことだったよ。

Richard Whalen
NL1331は今年北米大陸でツアーを実施するのでしょうか。
回答67
行われるとも。更に書くとすれば [通信切断]続けられるね。

Dexter Torres (nineteen8t4)
2018年07月28日のイベント参加登録はいつ頃から開始されるのでしょうか。
回答68
来週を目標としているが、この回答を行うまでに裏づけを取ることはできなかったから引用はしないでくれよ。だが、この回答には自信があるさ。

Brian Folan
ポータルを確保するといった活動を行った航空機搭乗のエージェントにスピードロックを適用せず、実際にその場でゲームプレイしていると扱うことは可能でしょうか。
回答69
可能かだって?何かしらは可能なはずさ。しかしながら、開発チームへ確認する機会はなかったよ。

The Lifehaxer
私たちの地域にはサンタモニカへ向かってインドへ戻るといった動きをするようなスプーファーが数多く存在しており、位置偽装を行ったと認めている男もいますが、どうしてかアカウント凍結されていません。これまでに幾度にもわたって報告を行っていますが、徒労となっています!
回答70
テレグラム上で私宛にチケット番号を教えてくれ。私にできることがあるか確認してみよう。だが、結果をお約束することはできないよ。

James Nelson
2013年後半にまで遡りますが、イングレスレポートのライブストリームでサーティンマグナス・フェニックスを視聴できないのはどうしてでしょうか。サーティンマグナス・サンフランシスコやイージスノヴァ・ブルックリンといった他のイングレス公式チャンネルで配信されたライブストリームは再視聴も可能となっています。
回答71
この件については更なる精査が必要なようだ。私にもわからないね。

Chris Whiton (Weveran)
ミッション機能の変更について明示してもらえないでしょうか。従来のミッションデイが開催中止となり一切互換性がなくなることが示唆されたことで、ミッション機能も大幅に変更されるに違いないとの憶測がなされています。これはミッション製作者にとってどのような影響があるのでしょうか。ミッションシリーズを刷新するために何時間も割かねばならないのでしょうか、あるいはイングレスプライムへの更新でどうなるかを「待つ」べきなのでしょうか。
回答72
現状ではミッション製作者に影響の及ぶ変更はない。引き続きミッションを申請してほしい。

Cyberwizard Productions
チェックポイントやセプティサイクルの在り方は従前と変わらないままとなるのでしょうか、あるいはイングレスプライムの導入によって変更されるのでしょうか。
回答73
開発チームによれば、変更はないとのことだったよ、まだね。敢えて私は「まだ」だと付け加えたが、開発チームの言ではない。開発チームから何かしら引き出したかったが、やりとりの中では何かしらの変更が行われる様子はなかったね。

Rory Maginnis (Greebz)
ミッションデイ・グラスゴーへお越しになろうとお考えでしょうか。
回答74
グラスゴーへは行ったことがないんだよ。もしかしたら行けるかもしれないが、スケジュールを確認しなきゃならない。

Karlo Vranješ
オペレーション・ポータルリコン上の所在地を、欧州から米国といったように実際に住んでもいない地域へ切り替えた人々がいます。ほとんどのプレイヤーはポータルリコン・メダルのポイント獲得にそのような手段をとっていますが、これは利用規約に反する行為なのでしょうか。
回答75
幾つかのチームと話してみたが、ここまでのところの判断では、利用規約違反ではない。

Christopher Otto
どうか許してください、些か陰謀論に捕らわれてしまっています。
回答76
ブギーマンは存在しない。だが、ラザニアは存在するよ。

Mayra Lucía de Fátima Chepe Ballena
過去のアノマリーのサポーターキットに封入されていた未使用キャラクターメダルのイングレスプライム導入後の取扱いについて以前のアスク・ミー・エニシングでお訊ねしたものの、その際に明確な回答をいただけず来月に持ち越すとのことでしたが、その後回答を得ることはできたでしょうか。
回答77
開発チームと話したよ。イングレスプライムでどのような変更が行われようとも、インテルマップを介して引き続きパスコードを使用することは可能だ。イングレス1.0で提供されたパスコードを廃止する計画はない、まだね。おっと、回答73と同じくまたしても私の方で「まだ」と付け加えさせてもらったよ。

Bertje P
ここ1~2週間、新規申請や編集、写真に関するメールを受信していません。攻撃通知メールは受信していますし、スパムメールとして隔離されてもいません。ゲーム上のポータル活動が通知されているかはわかりません。オペレーション・ポータルリコンのステータスは依然良好であって問題ないのでしょうが、確認してもらえないでしょうか。
回答78
オペレーション・ポータルリコンチームによれば、最近になって編集システムとメール送信システムに不具合が発覚したとのことだ。それ自体の修正は適用されたはずだが、プレイヤーの気づいた他の事例を再現することで同様の問題が引き続き調査されているよ。

Ishira "Glyph Hunter" Tsubasa
ナヴァッロのようなマグナスイベントに変更を加えるとすれば、どういったものをお考えでしょうか。何でも結構で、改善である必要もありません。
回答79
三日目を追加するね。初日と二日目を創作に費やし、三日目に寛ぐのさ。そして四日目に荷造りして家路につくことになる。長い週末になることだろうね。現状は些か大わらわに感じているし、休養やパーティに一日を設けることは喜ばれるんじゃないかな。

Invader Zim
私はイングレスに勝利しました。さて、どうすればよいのでしょうか。
回答80
ファーストサタデーやミッションデイを企画し、アノマリーに参加し、自陣営のチェックポイント勝利に貢献すべくフィールドを構築し、多くの新人プレイヤーを受け入れ、他の人々が取り組む素晴らしい任務の写真撮影や文書作成に献身するんだ。イングレスにまつわるユーチューブ番組を放映してもいい。君に協力してくれる人々を私は知っているよ。非常に多岐にわたっている選択肢を活用しきれてはいないに違いない。

Andy Laode Abdul Hasan
インドネシアではミッションデイとNL1331のメダル配信が完了していませんが、どうすればこの問題を解消できるのでしょうか、どこに問い合わせれば良いのでしょうか。この問題は忘れ去られてしまっているようです。
回答81
テレグラム上で連絡してくれれば、私にできることがないか確認しよう。念のためお伝えしておくが、メッセージの確認には2日間ほどお時間をいただくやもしれない。これは意図があるわけではなく、私へ送られてくるメッセージは非常に多いからだ。ゆくゆくは君のメッセージも確認できるだろう。

Dave M
ベーコノマリー2019へはご参加いただけるでしょうか。
回答82
前もって計画しておけば、おそらくは参加できるだろうね。

Mirko Stippkugel (DasMiMiMi)
新スキャナーには課題があり、今より平凡なものとなってしまうのでしょうか。
回答83
いやはや君には前向きな質問を期待するとお伝えするべきだろうかね。それとも回答を引き出すために敢えて敬意も興奮も蔑ろとしているのだろうか。

Jason Frank
事実にもとづいた仮定上の質問をさせてもらいます。ここにひとつのポータルがあるとします。そのポータルは公立小学校の敷地内にありますが、それは明らかに基準に反しており議論の余地はありません。境界線で確認してもそれは私有地であり、明らかに認められるものではありません。私たちはポータル削除を申請しましたが、「充分な証拠がない」と拒否されてしまいました。私たちは再申請することにし、今回はポータルの所在リンクにあわせ郡の提供する地理情報のリンクも提出しました。文字通り、我々に為し得る限りの明示を行ったわけです。それでもなお、充分な証拠がないとの回答があったのです。さて、私たちはどういった間違いをしてしまっているのでしょうか。どうすればナイアンティックでの審査を簡易にさせることができるのでしょうか。
回答84
NIA OPSによれば、「場所によっては多くの事情を求めなければならない。この事例ではその場所が学校であると特定できていない可能性もある。ポータル削除申請が拒否され、追加の証拠を提出しなければならない場合は、イングレス・アピールコミュニティへ登校してほしい。」とのことだ。全てに言えることだが、テレグラム上でポータル情報を送ってくれれば私に調査できるかもしれないし、他の問題があるか確認できるかもしれない。

Bryan S
ファーストサタデーにおける活動をスコアに活用する以外の見直しは検討されているでしょうか。それには協力型のゲームもあるでしょうか。
回答85
ここ最近ファーストサタデーについていろいろと考えてきたが、近々集会を開いて改善策をプレイヤー諸君と話し合いたいと思っている。私自身にも考えはあるが、他の人々と意見を交わすことは大好きさ。

Xine Lgt
不適切なポータルの報告、特に「既に存在しない」ポータルを報告する場合には、写真の添付もできるようにしてもらえないでしょうか。「充分な証拠がない」と言われても、建物が取り壊されたり、標識が撤去されたり、協会が移転したり、同じ場所で新事業が立ち上がったりしていた場合にはどうしようもないのです。写真をお送りすることで、ポータルの現地状況の確認に役立たないでしょうか。
回答86
現状ではグーグルプラス上のポータル・アピールコミュニティをお奨めしているよ。オペレーション・ポータルリコンチームも将来的にはこういった改善を望んでいるが、先ずはイングレスプライムが最優先とされているところだ。

Przemysław Konera
私はポケモンGOプレイヤーですが、街のゲーム環境をより良いものにしていこうと志してイングレスを始めました。その理由はさておき、私は問題に直面しています。最近になってナイアンティック社は未処理申請の大半を解消させたのです。少なくとも私の街ではそうなっていますね。この取り組みには賛同しますが、適切な環境下であっても「他のゲーム」へ適用されないままとなっている以前から存在するポータル群があります。
回答87
ポータル配置と他のゲームとでは1対1にはなっていないよ。

Myray
以前のアスク・ミー・エニシングにおいて、自分が辿り着けないことを以て他の人々が辿り着けないとは限らないことから閉鎖区画に所在するポータルも問題ないと回答されていましたが、そのポータルを確保している陣営が嫌な奴でなければ、私も甘受することでしょう。さて、NIA OPSは撮影禁止の閉鎖区画であっても問題ないと言われるのでしょうか。
回答88
利用規約で君たちは現地法令の遵守に同意している。NIA OPSは世界津々浦々の現地法令に通じているわけではなければ、地方自治体の執行機関でもない。利用規約に違反していると思ったらヘルプセンターを活用してNIA OPSに審査を求めることができるし、NIA OPSによれば所有者や管理者が懸念を申し立ててくれれば協力することもできるとのことだ。

Boris Rux
モルフェウスと今後の展開に対するその提案をどのようにお考えでしょうか。彼等はエージェントによる物語の更なる拡大を考えているようですね。
回答89
非常に創造的な取り組みであり、ナヴァッロでは彼等のキャンプを愉しませてもらったよ。もっと見ていきたいものだね。

Snehal Ghone
これまでにないアノマリースケジュールを知ることができて嬉しく思っています。しかしながら、ロゴが用意されていないのだとしてもナイアンティックがアノマリーシリーズの名称を正式発表しようとしないのはどうしてなのでしょうか。
回答90
秘密は守り通さなければならないからさ。さて、真面目にお答えしよう。多くはマーケティング上のことだ。今この場で全てを知りたいとの思いと発表の効果を最大化させたいとの思いは課題となるのが常だ。朗報となるのは我々がサイクルを公表したということだね。したがって、今後は以前よりも逐時発表されることに注目していってほしい。

Aaron Breen (Breenzy)
オペレーション・ポータルリコンで結果に合致しなかった情報を知ることはできないでしょうか。最近の統計情報だけでも知ることができれば、どこで間違ったのかを知る機会となるでしょう。
回答91
フィードバックとして申し送りしておくよ。

Petros Santamouris (Slyeurochild)
最近ではオペレーション・ポータルリコンで偽のカメラアプリで作成されたものや偽の写真を活用したものといった偽のポータルを阻まなくてはならなくなっており、提出された写真に対してメタデータや写真の元になったものといった広範な情報を精査するに至っていますが、ナイアンティックに次のようなことは可能でしょうか。
1. エージェントが実際に所在する場所からある程度距離が離れている場合は位置マーカーを制限する。これによって偽のカメラアプリは実質役立たずとなるでしょう。
2. ヘルプセンターのレポートフォームを更新して偽ポータルの申請者や可能であればその対象ポータルを報告できるようにする。ポータルアピールコミュニティでは効率に欠いています。
回答92
オペレーション・ポータルリコンチームによれば、
1. イングレスプライムで検討してみよう。
2. 不正なポータル申請に対する報告は現状でも行われているが、まもなくオペレーション・ポータルリコン上で直接報告できるようになる。
とのことだ。

Kevin Saez
ハングアウトに目を通してもらっているのでしょうか。読んでもらえれば面白いものが幾つかあるはずです。
回答93
ハングアウトだって?我々が未だに使用してるとでもいうのかい?未読のメッセージを確認しなきゃならないようだね。

David Hall
データをスタッキングさせて複数のバースタ-を放つ行為は利用規約に反するものでしょうか。
回答94
意図してネットワークを遮断する行為は本来の挙動を妨害するものだ。明確な回答は得られておらず利用規約に反するかどうかはわからないが、控えめに言ってもゲーム精神には反しているだろうね。

Abe
イングレスのサーベイでゲーム内ストアでのキャラクターカード購入に関する設問がありましたが、計画されているのでしょうか。
回答95
今のところは何の計画もないよ。

DEVlANT
有償であってもかまいませんので、ナイアンティック公認のツール製作者となれる可能性はあるでしょうか。ツール製作者にとっては非常に大きなメリットとなりますし、白黒がはっきりとすることはエージェントにとっても望ましいことでしょう。
回答96
君の提案に類するプログラムの実現を模索してはいる。だが、残念なことに、そういったプログラムはビジネスの観点では状況を複雑化させてしまうものであり、判断を受けねばならないものだ。

Christophe "NimbusParis" M
イングレスプライムでは色覚異常への配慮が計画されているのでしょうか。幾分見えやすいといった理由から青色を選択したエージェントを知っていますが。
回答97
チームと話したところ「最善を尽くしているが、改善にはユーザーの協力が必要となる。そのエージェントが関心を示してくれるなら協力したい。」とのことだ。そのエージェントから連絡してくれれば、取り持とうじゃないか。

Abigail Aragon
意図してか適切な配慮を欠いてナイアンティックへ連絡せずに誤った報告を行ったトラステッド・レポーターにはどのような対処が行われるのでしょうか。
回答98
状況によるものだが、トラステッド・レポーターとして引き続き活動するための指標はあるよ。

Zenn Loo
イングレスプライムではグーグルプラス以上のソーシャル戦略は用意されるのでしょうか。自社で用意されるのでしょうか、あるいは引き続きサードパティに頼るのでしょうか。
回答99
君に質問させてもらおうか。ナイアンティックでコミュニティツールを構築する場合には地域のコミュニティメンバーで交流するスペース作成ができるグーグルプラスのような機能に加えてフォーラムも用意することになるが、諸君はそれを使用するだろうか。この議題に関するハッシュタグを附してやりとりを開始するとしようか。

Zenn Loo
NIA OPSを交えたオペレーション・ポータルリコンとポータル申請に関するアスク・ミー・エニシングは改めて行われるでしょうか。多くの人々が前回の機会を逃してしまったように思えるのです。
回答100
現状はそれに近いものだ。私は頻繁にチームへ質問を送って適切な回答がどうあるべきかに協力してもらっているし、私の回答案が正確か確認してもらっているよ。

Eros Ruzzante (IlJeko)
ナイアンティックは各国ごとにアカウント凍結に関連した主張へ対応してくれるコミュニティに近しい立場の人材を配置してはどうでしょうか。
回答101
そういったこと調査したことはあるが、結果としてそれは我々の限られた情報の中での人気投票に過ぎなくなるとわかった。現状で最善の措置とは思えないし、他の人々も私に賛同してくれてるよ。

Zenn Loo
新人育成に関して、新人募集の改善にどのような取り組みが行われているかご存知でしょうか。
回答102
新人育成の問題を解消しようと様々なことが模索されているが、その多くが開発中であるか初動若しくは計画段階にあることから、お話することはできない。だが、問題を認識し対処しようとしていることは知っているさ。

Herik Super
私たちの地域ではポケストップを増やしたいがためにレベル10まではプレイするといったポケモンGOプレイヤーを数多く見かけます。個人的にはこういったプレイヤーがコミュニティを豊かなものにしてくれるとは思えません。新規のポータルをポケストップにすべきでないとはお考えにならないのでしょうか。
回答103
全てのポータルがポケストップとなるわけではないよ。

Chase Milder
礼を失するつもりもありませんし、あなた自身がイングレスプライムの開発に携わっていないことは承知しておりますが、2018年を6ヶ月間経たことは非常に大きな問題です。イングレスプライムは新旧のプレイヤーを取り込む好機であり、特に旧来のプレイヤーにとって素晴らしい機会となるでしょう。辞めてしまったプレイヤーの多くは区切りの要素を欠いていることに対する不満が主だったものだったのです。
回答104
礼を欠いているとは思わないよ。イングレスプライムがフロントエンド、バックエンドともに更新されれば、数多くの新機能が搭乗することだろうね。

Ben Salisbury
個々のセルの履歴を遡り、チェックポイントごとのマインドユニット値を確認する方法はあるのでしょうか。
回答105
まずOPSを選択し、インテルタブにする。右上に表示されるリージョナルスコアへ移動のうえ、左下に表示されるヒストリーを選択する。そしてサイクルを選択すれば、サイクルスコアが表示されるよ。

ルール:

  1. 個々の状況については質問しないこと。私はチケットシステムへのアクセス権を有していないし、たとえアクセス出来たとしても公に答えることはできないからね。
  2. 何かしらの機能を実装するかどうか質問しないこと。私はそういったことを判断する立場にはないんだ。私の意見を訊ねてもらっても構わないし、確認のとれることならばするよ。
  3. 過去のアスク・ミー・エニシングに目を通しておくこと。重複する質問は回答されない可能性が高いからね、双方が不満を感じてしまうことになるよ。
  4. ウィートンの法則に従うこと。挑発や暴言があればコメントは削除され、君はブロックされることになる。

ジョシュ・ストック整理した過去のアスク・ミー・エニシングの文書があるよ。

アスク・ミー・エニシングのグーグルプラス・コレクションもあるよ。

20170717_01.png

Andrew Krug
2018/06/05 03:04:49
It is the first Monday of June. That means it is time for the monthly Ingress AMA. Remember it may take me longer to answer your questions as I reach out to the experts should I not be able to answer myself. My goal is to have the answers posted by Friday. Post your questions now in the comments!

EDIT 1: Disabling comments
EDIT 2: Posting the answers.

Q1: Josh Stock - The Resistance won the #DarkXmCure challenge, and part of the reward was "intel for future XM Anomalies as a token of gratitude." When should RES expect to get this advanced intel?
A1: Advanced intel will emerge shortly prior to the Anomalies taking place.

Q2: Josh Stock - Is there a summary of what happened, storyline-wise, at Navarro and Kaltenberg?
A2: According to a number of investigators present on the ground at the Epiphany Night events, several teams of RPE (Remote Participation Experiment) Agents ventured into three different Anomalous zones. The first zone took them to a future Camp Navarro -- where Antoine Smith was pursuing a Prime Object known capable of channeling XM across a Universe-threshold. The second zone led them to Schloss Kaltenberg in the year 1331 where -- amidst a bloody battle between Osiris Cultists and the fragmented remains of a Templar Knight order, a second Prime Object -- capable of locating specific Universe thresholds -- was being protected. Agents, having retrieved these two Prime Objects, were told by Hank Johnson that, in order to avert an XM crisis in our own universe, massive amounts of XM must be channeled into an XM sparse universe. To complete their mission, Agents remotely entered the Niantic Project facility in a universe codenamed 'OSIRIS' on the day of Oliver Lynton-Wolfe's Power Cube test. Almost all groups of Agents were able to successfully channel XM into that universe, causing the Power Cube test to proceed as required. Given the low casualty rate on returning RPE Agents, Director Johnson classified the mission as successful.

Q3: Terran Dunklee (itssocold) - Do you like parmesan on your spaghetti?
A3: What kind of monster do you think I am? Of course I love parmesan on my spaghetti. How can you say no to more cheese?

Q4: Josh Stock - When is the Global Marketing Lead going to publicly start the big launch plan you previously mentioned for Ingress Prime?
A4: The wheels are already in motion and the very early phases are already underway. The closed beta hasn't started yet. If you are expecting a Michael Bay type reveal with giant robots, explosions, and John Hanke riding a dolphin with a tattoo of the Prime logo -- give it some time. John's and the Dolphin's schedule had some conflicts so it delayed filming. /s

Q5: Jesse Gilmore - I've noticed that portals previously located in the middle of roundabouts are now removed. What is the reason, and will future portal submissions at roundabouts be accepted?
A5: It is hard to comment on specific portals without knowing more information. All Portals need safe pedestrian access to be able to reach the portal.

Q6: Thomas Birchler (D3w3y) - Will there be more hotel deals for other anomaly locations? And will they also be for sattelites?
A6: I spoke to our events lead and they said yes to both questions. Maybe not every city but we are working with Anomaly POCs and hotel negotiators. If successful we hope to extend the program in the future.

Q7: Ráďa Čuřil (Taurus) - Where is Niantic generally heading to?
A7: That's a great question but one that has a complex and broad set of answers. Some I can talk about. Some I cannot. In general, Niantic wants to keep pushing the boundary of geolocation gaming and creating the leading platform to support games of this genre. From an Ingress perspective, we want to continue to develop and iterate on a compelling and fun product that enables people to have amazing real world experiences. That's the basic answer. It would take me writing a lot more to get into the nuances of things and sadly I just don't have the time. But pin me down at an event and I'm happy to talk more about things.

Q8: A.P "Iota" m3taphor - Let's talk about physical activity. I love the Km walked badge, but it can be hard to track accurate activity. Any future improvements in mind for this?
A8: I hesitate asking the development team this question because I'm sure their answer would be that we want to be as accurate as possible. So will there be future improvements? I'm sure as the product and technology evolves you'll see them. One thing I know we are considering is background mode. It might be some time before we see it implemented though. But that could help with tracking accurately.

Q9: Robin Ludes - How many different Anomaly Series are planed for this year?
A9: We made a post and video about this but I realize some people may not have caught it so I'm happy to answer this question. There will be four series that will make up the Osiris Sequence which runs through May 2019.

Q10: George Prout (jeep42) - With the "final" list of mission days for 2018 having been posted, does this mean that there won't be the usual mission day the day after an anomaly?
A10: A very needed point of clarification. Thank you for asking. The "final list" was just for normal events taking place in EMEA. We could have done better communicating that difference. So as I understand it, Mission Days after Anomalies are still being coordinated with Anomaly POCs. I expect that there will be an update to this information once those events are finalized.

Q11: Neil Kelly (neilbert) - What can be done about agents who pursue a cycle of being banned for location spoofing, and then turn around and create a new account to spoof with. Has anything more than ban-by-username been considered?
A11: I can't talk about what pieces of information we use to take action against people with. But I can say it isn't just username. Understand, when you own a device like a mobile phone, you can alter them in ways to control and modify what pieces of information are being sent externally. There isn't one silver bullet like banning by MAC address, Device ID, that will eradicate this problem as all of that data can be faked. It's a technological challenge we continue to work on and some changes to Ingress Prime will help address this.

Q12: Brent Hollett (Perringaiden) - Will there be a Camp Navarro 2019?
A12: I can't confirm or deny anything specific at this point in time unfortunately. I can only offer my opinion. I would be shocked if there were not an event sometime in 2019.

Q13: Will Natale - From the temp ban emails, "scraping or using scraped data is a violation of the Ingress TOS". A clause about using scraped data does not exist in TOS. Will TOS be updated to prohibit using scraped data?
A13: There is actually a section in the TOS that says you agree not to, "extract, scrape, or index the Services or Content (including information about users or game play);" This feels like a which came first the chicken or the egg conversation.


Q14: Juan Sanchez - Lately, some times, when we send portal submissions, we don't get the confirmation email, but those sent count for the limit we can send. Can you, please, take a look, or ask someone, on it? Thanks a lot :)
A14: I was told there was a bug that was identified affecting emails. It should have been fixed as of today (Monday, June 5, 2018).

Q15: Aaron Almeida - What happens after you reach L16?
A15: I don't know. I am only L15. Soo much AP. So little time.

Q16:Brent Hollett (Perringaiden) - When do we get the SplashThat events for the anomalies?
A16: In the near future.™

Q17: Brent Hollett (Perringaiden) - When do we get the rules for the Anomalies?
A17: Not before long.™

Q18: Vitor Hakme - How do we know the "tier" of the ambassadors, now and in the future?
A18: This information is not public.

Q19: Marcos Vinícius Gomes - P.A. Chapeau has stated that ADA is different in the Prime universe. Can you go into how she's different or how this might affect the storyline?
A19: ADA's transdimensional capabilities are not fully understood. It is known that she may have -- in the past -- gained access to the N'zeer computational substrate and used it to gain substantial knowledge and access regarding the underlying quantum nature of the universe.

Q20: Robin Daemen - What do you think about an indicator for Speedlock, similar to the no internet or no location message?
A20: Without thinking too much about it, I like it initially.

Q21: Robin Ludes - Will there be a recharge Room Badge for Real recharger while Anomaly?
A21: There will not be a dedicated or separate medal for recharging. It will be the same Anomaly medal that everyone gets.

Q22: Tobias Hengst - Hey there Andrew, I had a blast at Navarro! I still think the golden card was rigged and that it wasn't the last row. Buuut I've heard some rumors that the beta could launch within the next 30 days. Do you have clearance to confirm that?
A22: Negative ghost rider, the pattern is full.

Q23: Piotr Wieczorek - What's the difference between Geodetic Marker and Survey Marker? When should I use which category in OPR?
A23: I spoke to our OPR team, their response was, "Consider they the same for OPR."

Q24: Robin Ludes -Is there a way (exept eBay) to buy Kaltenberg Swag? Mine was Stolen on The Last day
A24: Bah, that sucks. Shoot me a Telegram message. To verify it is you, send me your order number. I'll see what we have in the office that I can send you.

Q25: DarthMewtwo - The badge from the Epiphany Night events is labelled "Passage to Osiris" instead of Epiphany Night. Does this mean that all participants in Osiris-series anomalies (Cassandra Prime, Recursion Prime, Darsana Prime, and Abbadon Prime) will be getting this badge?
A25: No. We have said in public social media posts that only by participating in the XM Festival in Fukuoka, Camp Navarro, Schloss Kaltenberg, or Agent Olympiad can you earn that medal.

Q26: Adriána Perkele (TheCapsuleCollector) - why is it so hard to keep https://ingress.com/events up to date? we know about Mission Days from agents, not from Nia. Actually event page is the last place it appear, why i think that should be the first
A26: Mission Days are events that are proposed by Agents and largely organized by Agents. Therefore, Agents are going to know what's going on from the start.

Q27: Brent Hollett (Perringaiden) - People at Camp Navarro said that the 50 beta invites have been selected. When will Prime beta be released,...
A27: When it is ready.™

Q28: William Goggins - Topaz petrol stations are now Circle K in Ireland. Does this make them valid portals in Ireland?
A28: No. Not just because they changed names.

Q29: JulioC Alves - Will Ingress Prime have new mechanics?
A29: A few things that are quality of life improvements will exist upon release, like one finger rotate. In terms of game mechanics like bursting, recharging or putting only 2 mods on a portal -- not at launch.

Q30: Christine Jones (CrimsonAZ) - I have a rules clarification question. Let's say an agent has two phones on two separate providers (and of course one account, the same account on each phone) and they're in a low-cell/booster situation where they're not sure which provider will work. Or perhaps inside of a building where each phone is showing a slightly different GPS position. Is it against the rules to have the Ingress scanner open simultaneously on both phones without actually performing any game functions to decide which phone to use in a particular situation?
A30: NIA OPS recommend, "Start with one phone and then switch to the other device if they have connectivity issues."

Q31: Erika Yone - People attending both camps indicated that the Mission feature was not included in the version shown on-site...Could you please confirm if it will be implemented by the time Prime is released?
A31: We love missions! I spoke to the product team and they said that we are absolutely working on it for Prime. It may not be in some or all phases of the beta. But this isn't a feature that we are taking away.

Q32: Aaron Almeida - How do you purchase more inventory space?
A32: Buy a friend dinner who doesn't have an account and recruit them. Maybe if you splurge for a few drinks they will hold items for you. No, seriously, as you know it isn't possible at the moment. But I'll pass this feedback to the team. I know from past conversations there is a desire among a few of us to have something like this.

Q33: JulioC Alves - I submit portals, I wonder if the 'Seer' medal will come back?
A33: There are no plans at this time to bring it back.

Q34: Sascha "MC Sushii" Büttner - Hi Andrew, glad to see you back. I have a question regarding OPR. What's wrong there?
A34: Are you talking about the size of the logo? Yeah, it should probably be larger.

Q35: Brent Hollett (Perringaiden) - We've seen Circle K store portals and ZipCar portals disappearing. Will we be seeing Lawson/Circle K cubes becoming Sigma Cubes in Prime?
Q35: Not in the immediate future.

Q36: JulioC Alves - When will you have an event where everyone in the world can participate?
A36: We've had several of those already and you can earn medals every day by just playing.

Q37: Cliff Martin (CliffM) - Do you have any information on Zip Car and Circle K portals being removed?
A37: All good things must come to an end.

Q38: Aaron Almeida - Why can't I make my own character badge?
A38: Because no one wants a picture of your face or mine in their scanner.

Q39: udi taren - The ingress prime client as it has been shown in Kaltenberg did not provide an option to enter passcodes like the current android client does (or I missed it completely) - will this feature be added to the final version?
A39: I spoke to the product team and they said, "We can confirm that it's not going away." Like everything though, there are priorities in place. It may not be in all phases of the beta. But feature parity is a goal for Prime launch.

Q40: Keiichi Adachi (k1platinum) - Last year, a camp event was held only in the US, and this year in the US and in Europe. In Asia, we had/will have the Agent Olympiad in Japan. In 2019, is there any possibility to have a camp event in APAC, or to have the Olympiad in EMEA/AMER?
A40: We are exploring ways to scale our events to other locations.

Q41: Aaron Almeida - Can I pay with cryptocurrency?
A41: We only accept Beardcoins

Q42: Chris Unverfehrt (EvilSuperHeros) Happy Monday Andrew! Wasn't there some sort of a mini-anomaly or such at Camp Navarro?
A42: There was not a mini-anomaly this year.

Q43: Anastacia D Washer - Andrew, I wanted to ask how and why banner missions are 'getting ignored and better yet, lost.'
A43: I spoke to the NIA OPS team and they said, "If there are any the Agent is waiting for, they should withdraw and resubmit while making sure that the Mission meets criteria."

Q44: Nikita Korolev NikaKor - Hello, Andrew! We have already reminded you several times, but we think that we need to be reminded again. When, finally, will the results of the competition for deciphering centralOMNILYTICS documents be published? The deadline was 12 February and since then there is no information about it.
A44: A source has indicated that a highly resourced Investigator has been exploring the centralOmnilytics probe into the events of #EXO5. This Investigator has (allegedly) been in frequent contact with Felicia Hajra-Lee.

Q45: Aline P. - Hi Andrew ! Will we have the chance to meet you in Toulouse on the 1st July ?
A45: Yes.

Q46: Francesco Pisani - When's the next AMA?
A46: It should be July 2nd. My travel plans may interrupt that though.

Q47: Francesco Pisani - Is this the last AMA before the release of Ingress Prime?
A47: #slowclap bravo! Well done!

Q48: Francesco Pisani - What are the minimum Android and iOS versions for Ingress Prime? Y'all should be far enough into the development cycle to be 90% sure about this.
A48: The product team says, "This isn't finalized yet." They are trying to balance giving the most players possible a great experience with security and upcoming changes to iOS and Android.

Q49: Justin Bennett - Has there been any discussion of moving OPR away from a 5 star system to a more binary Yes/No system, or any other kind of voting system?
A49: Nothing of substance.

Q50: Paper Boats (time137) - Hi Andrew! I wanna ask a special question about spoofers. 3 weeks ago I participated in a sleepless starburst operation. During 2am-4am in my local time, a(maybe lots of) spoofer account started to drop keys(from another 1000km away city) and items around me without stop, which made me felt dangerous and fearful. It's deep night and almost no one was there in that time, just like someone was tracking me in darkness. Even I didn't know the IGN of this spoofer. What can I do in this situation?
A50: NIA OPS recommend picking up one of the items and let them know the date and time you did. We can research the situation.

Q51: Th Sch - Will it be another run of the OPR - Limbo Tool from Niantic. Since the tool last ran, no new proposals have been accepted or rejected by me.
A51: Can you contact me on Telegram, @Redsolocup, with information about your Portals? I would like to pass on the information so the OPR team can investigate it. We will need to confirm if you mean your submissions haven't been reviewed or that your agreements in OPR aren't increasing as well.

Q52: Aline P. - Question regarding OPR : I've now a lot of portal to check on location outside my play area and outsite the location I selected as 1st/2nd. Why ?
A52: According to the OPR team, the review range has recently changed to help ensure that all submissions, even those in rural areas, get analyzed.

Q53:Nicolas Sibille (sablier94) - Is it possible to get your new biocard through a mail trade with you ?
A53: Absolutely! Send me a Telegram message and let's trade. My TG name is my Agent name.

Q54: Matthew Smiles - How are you planning on making playing in rural areas fairer in both terms of MU & Portal submissions/approvals
A54: I spoke to the product team and the general sentiment is that this is a complex problem to solve. It isn't as simple as randomly throwing dice to spawn things, we've seen the negative impacts that solution has had on gameplay for other products. That said, we are working to improve the experience for our rural players. If you have direct feedback you want to provide me about is not working for your area with regard to Portal submissions/approvals I would be happy to pass it along. I'm sure that when the Ingress servers are upgraded this will be one of the things that gets a lot more attention.

Q55: Kalle S. - Andrew, whats wrong with your systems? Over the last days there are massive problems when starting the scanner, saying "Secure connection could not be established". This has happened before - and it really sucks.
A55: We are aware of the problem and are trying to determine what the cause is and how to best resolve it. Sorry for the inconvenience.

Q56: Francesco Pisani - Will the initial release of Ingress Prime be a "forced update" on scanner startup like some of the critical 1.0 updates, or will it be a "hey, there's an updated version waiting for you in the app store" like most of the 1.0 updates? Those of us with dinosaur phones would like to wait for feedback from fellow Agents before jumping onto Prime or going for a newer phone.
A56: There will be a forced upgrade at some point. The reasons for this are many. Our development team has been focusing a lot of time on Prime performance issues and the experience is getting better every day. We are working hard on balancing the tradeoffs between gameplay and device support.

Q57: Thomas Becker (DerNarf) - Would it help if the PLP Team Members from Narvno and Kaltenberg join the beta test in advance?
A57: Maybe not all of the team member initially. But the team POC and Tech lead perhaps. Let me see what I can do about it.

Q58: Mathilde Poussin (Brunissende) - It seems pretty evident that there are numerous OPR issues. Is there some actual appeal system? If not, why?
A58: I would love to pass along any feedback you have directly to the OPR team. Please reach out to me on Telegram. For appeals, we are working on it. In the meantime, if your candidate is rejected, NIA OPS recommends resubmitting after improving the title/description or the image.

Q59: David Fuller - I've asked before and been told "if you got a confirmation email, your submission will be processed." But I've been waiting for over 3 years for some of my portal submissions to be processed! Can you please find out what is going on with pre-2015 portal submissions? I have 8 in queue.
A59: I think we may need to research this one. Can you send me, via Telegram, the information about your Portals?

Q60: Aaron Almeida - Can we have some Indian languages added to the game support. It's not that hard to get hold of a good translator.
A60: Anything is possible.

Q61: Peter Mee (Barthax) - Now that the Guardian badge is over are there any plans to include an alternative such as total cumulative years portals held?
A61: Our main focus is currently feature parity for Ingress Prime and its release. I'm sure once the backend is upgraded lots of new features and badges will be rolled out. This isn't an official response just my own opinion based on what I have learned about the development process and timeline.

Q62: Tobias Hengst - Could you check on PAC? While he did look okay at Navarro he hasn't posted anything about the investigation in a long time. Essex is starving.
A62: Given the highly sensitive state of the investigation into the universe codenamed OSIRIS,' PAC has indicated that he has been going off the grid when necessary to protect himself and the integrity of his work.

Q63: Randy Booz (Wyndmyr) - What would you do if you always accurately and fairly rated your mom's lasagna, but suddenly one day your mom's reviews were called 'poor', and no matter how you review her lasagna from that point forward, she only said your reviews were 'poor', they didn't count, and she would never do anything to tell you why?
A63: Order more of her lasagna and keep eating it because it is THAT good. Send me your information via Telegram and I'll kindly ask the OPR team to look into. Sounds like something that might benefit from additional research.

Q64: Laurent "X6996" - Hey Andrew. I hope you have a great day. Are there any plans to open portal edits review in OPR for European Agents soon?
A64: I think by the time this is published you'll have your answer. Enjoy the edits!

Q65: Charly s (Char1y) - Today a list of EMEA Mission Days for 2018 has been released. There were no MDs in connection with Anomalies mentioned. Will there still be MDs on the day after the anomalies on location of the anomalies or will they be sacrificed due to new rules?
A65: Yes, there will be Mission Days taking place after Anomalies. However, Niantic relies on the playerbase to help plan and execute them if there is sufficient demand to have one. If there is not sufficient demand, or support, they won't happen. I'll see if we can post the confirmed list of additional Mission Days related to the Anomalies.

Q66: S. C. - Are welcome signs for townships, municipalities, boroughs, cities, and towns valid portal submissions?
A66: NIA OPS says, "Only if they have any historical or cultural significance."

Q67: Richard Whalen - Will NL1331 be touring in North America this year?
A67: Yes. I keep trying to type more than that but ... [connection terminated] ... that keeps happening.

Q68: Dexter Torres (nineteen8t4) - When can we expect Ingress registration to go live for the July 28 events?
A68: I believe the goal is next week. Don't quote me on that though as I couldn't confirm it in time to publish the responses. But I'm fairly confident in what I believe is the answer.

Q67: Ana Prados (Laria) - Hello Andrew, I hope you had a good day. Do you know why +H. Richard Loeb and the other have subdenly go silent? Do youhave any news about the murder document (on Calvin) or the darkxmcure? Or any information on the fate on all the niantic investigator? Or the techtulu, Klue, Susana or the other missing ones?
if you don't, do you think, you would be able to get hold of this information on the foresable future or is it lost with the NIA renovation currently going on?
A67: I believe this was covered via other questions.

Q68: Mauricio Villarroel - Andrew, when would you come to Chile to have some more wine?
A68: Yes! That wine was really good. If you were responsible for it in any small way -- THANK YOU!

Q69: Brian Folan - Is it possible to prevent an agent in a plane to capture/interact with a portal to fall in line with the rules about speedlocking, and actually being at a portal to play the game?
A69: Is it possible? I'm sure it is somehow. I didn't get a chance to ask the development team the question though.

Q70: The Lifehaxer - Some guy in our place is spoofing a lot, like going to santa monica and coming back to india and admitting that he had spoofed, why isnt nia banning those dudes, hve reported so far many times, but in vain!
A70: Send me the ticket number via Telegram and I'll see what I can do. I can't make any promises though about a specific outcome.

Q71: James Nelson - I realize this goes back to late 2013, but is there a reason the Ingress Report's live stream of 13Magnus Phoenix can't be viewed? Other live streams on the official Ingress channel, like 13Magnus San Francisco and Aegis Nova Brooklyn, can be seen again.
A71: I'm going to have to dig into this more. I have no idea.

Q72: Chris Whiton (Weveran) - Could we get some clarification about changes to missions? I've seen speculation that missions will be changed dramatically because of the cancelled mission days and that they may not be completely compatible. What does this mean for us mission authors? Should we continue to spend hours refining and designing new series or is it best to "wait and see" what happens with the Prime update?
A72: Currently, nothing will change for Mission Authors. Yes! Please continue to submit Missions.

Q73: Cyberwizard Productions - Is the way check points and cycles are scored going to remsin the same, or change once ingress prime comes out?
A73: The development team says that this is not something that is changing... yet. I added the "... yet". They didn't include it. Gotta give them an out. But in talking to them it doesn't seem like anything will change.

Q74: Rory Maginnis (Greebz) - Do you want to come to Glasgow mission day?
A74: I've never been. Could be fun. I'll have to check my schedule.

Q75: Karlo Vranješ - i seen some people switch their Home Location on OPR to somewhere where they do not live/work like switching from Europe to USA.Mostly players do that to get faster points for Recon medals. Is that against the ToS?
A75: I spoke to a couple of internal teams on this and so far the verdict is that it is not a TOS violation.

Q76: Christopher Otto - Forgive me, I'm gonna indulge in a little conspiracy theorizing...
A76: The Boogeyman isn't real. The lasagna is though.

Q77: Mayra Lucía de Fátima Chepe Ballena - Hola Andrew! Past AMA I asked about some packs from past anomalies with characters badges not yet redeemed and what is going to happen with them once Ingress Prime is released. You answered that you couldn't get a definite answer and to try again next month. Were you able to get an answer? Thank you.
A77: I did talk to the Development Team. Regardless of what happens with Prime, codes will still be redeemable via the Intel map. There isn't a plan to fully retire all Ingress 1.0 codes... yet. Yes, I added that "... yet" in there again like I did for A73.

Q78: Bertje P - Since a week or 2 I am not receiving any emails regarding submission/edits/photos. I do receive attack mails and there is nothing in spam box. I don't know is Portal actions from the game are send now. Opr status is still great so that's no issue I guess. Could you check or have someone check?
A78: The OPR team says they recently found a bug with the editing system and sending emails. A fix for that was recently implemented I believe. They are researching similar issues in other parts of OPR to see if they can reproduce some of the other things players have brought to our attention.

Q79:Ishira "Glyph Hunter" Tsubasa - Hello Andrew! I hope your week was amazing! My question is, if you could change anything at the Navarro-like Magnus events, what would it be? And it can be anything really, not necessarily something to improve.
A79: I would add a third day to the schedule so that day one and two can be spent building and day three can be hang out and relax day. Then pack up and leave on day four. That means holding over a long weekend probably. Things still felt a bit frenetic and that day of rest/partying could be appreciated I think.

Q80: Invader Zim - I've won ingress, now what do I do?
A80: Plan Ingress First Saturday, Mission Days, attend Anomalies, make triangles to help your faction win the checkpoints, recruit as many people as possible, volunteer to be a photographer and document what other people do and their crazy missions. Start a YouTube show about Ingress... I know someone that can help you with that. There is quite a lot and I'm fairly confident you haven't maximized your options.

Q81: Andy Laode Abdul Hasan - there are still unfinished medal to few agents for MD and NL events in Indonesia, how to solve this, where should i address the request to solve this issue? it seems like this issue was left behind
A81: Contact me on Telegram and I'll see what I can do. Fair warning, it might take me two days get your message though. Nothing intentional, I just get a lot of messages. I'll eventually get to yours though.

Q82: Dave M - Any chance you'll be able to make it to Baconomaly 2019?
A82: Perhaps if I plan far enough in advance.

Q83: Mirko Stippkugel (DasMiMiMi) - Hi Andrew, are there any new scanner challenges or should Ingress become even more boring?
A83: Honestly, if I told you what to expect would you still post passive aggressive questions that fill my heart with joy or would it just be a boring respectful and non-dramatic way of phrasing what you want to know?

Q84: Jason Frank - So, I'd like to ask a hypothetical question, with a factual underpinning. We have a portal. Said portal is on the grounds of a public elementary school. Clearly against the rules, no debate there. If you even look at the nearest property line, it is with private residential property, which is also clearly not permitted. We ask for the portal's removal. It is denied due to "lack of sufficient evidence." We decide to resubmit. This time, we provide a link to the county's GIS site, with the portal put in the same exact place as on the portal link we provided. There is literally nothing more we can do to make it clearer that we can see. Again, we are told there is not enough evidence to remove the portal. So, what are we doing wrong? What would make this easier to review on Niantic's part?
A84: NIA OPS says, "For some locations we may need some more context before we take an action. For example, in this case, it's possible the location wasn't identified as a school. If a Takedown gets rejected, and you have additional context to provide, post it in the Ingress Appeals Community." That all being said, reach out to me on Telegram with your Portal information. It could be good to research things and see if there is additional issues present.

Q85: Bryan S - Any plans to revamp First Saturday activities besides just using scores? More co/op style activities in game?
A85: I've been thinking of Ingress FS events a lot lately. I think very soon I'd like to hold a townhall and talk to players about ideas they have on how we can improve things. I have my own but I love to banter around with others.

Q86: Xine Lgt - When reporting an invalid portal, especially "no longer exists", can we please have the option to send a photo with it? This "lack of sufficient evidence" response isn't helpful when a building is torn down, sign is gone, church has moved on and a new business is in it's previous location, etc. Maybe the photo will help the reviewers see what is actually present on the portal site?
A86: For now, you are advised to use the Portal appeals community on Google+. The OPR team would love to implement something like this down the road. But first, the immediate priority is Ingress Prime.

Q87: Przemysław Konera - Hello. I've entered the world of Ingress as a Pokemon Go player, with the initial intention to make better infrastructure in my town. Reasons aside, there is my issue: Recently, Niantic managed to clear most of the portal limbo backlog (at least in my area). Three thumbs up for this move. But there still is a group of portals (the long lasting ones, not new), that did not transit to 'that other game', despite proper area conditions (single portal in level 17 s2 cell).
A87: There is not a 1:1 map of Portals to places of interest in other games.

Q88: Myray - In previous amas you said its ok to have portals in closed areas just because i cant reach the portal doesnt mean others cant. I can live with that if the faction who controls the portal isnt some kind of douchebag. Now to my question how can it be that nia ops say a portal in an closed area is fine where taking photos is forbidden?
A88: The TOS states that you agree to abide by all local laws. NIA OPS does not have the knowledge of every local laws in every city throughout the entire world. NIA OPS is also not the enforcers of policy set by municipalities. If someone believes that a TOS violation has occurred, they can use the Help Center (support.ingress.com) to submit a ticket for NIA OPS to review. NIA OPS says that they are happy to work with property owners/managers if they have concerns.

Q89: Boris Rux - Good evening Andrew! What are your thoughts on #TS-Morpheus and suggestions for future episodes... They have thought about expanding more of the agent's stories...
A89: It is a very creative initiative and I enjoyed their camp at Navarro. I would be interested in reading/seeing/hearing more.

Q90: Snehal Ghone - Hi Andrew! we are happy to have an anomaly schedule so far ahead. thanks. However, what is the reason Niantic hesitates to confirm anomaly series names in advance as well (even if no logo)?
A90: We have to keep some secrets. No, seriously though, it is about Marketing mostly. There will always be a struggle between the forces that want everything now and the forces that want to maximize awareness and exposure. The good news is we've broken the cycle of last minute information. So look for things to be released in a more timely manner than in the past.

Q91: Aaron Breen (Breenzy) - Can we get a disagreement stat in OPR? Maybe even show recent ones so we know where we went wrong?
A91: I'll pass this feedback along.

Q92: Petros Santamouris (Slyeurochild) - We have reached a point lately in OPR (in order to stop fake portals - created with the use of both fake camera app and fake photos from entering the network) in which we extensively research each photo submitted (meta-data, places in web from which it was copied etc) and base our decision on that.... Is it possible for NIA: 1) to limit the location marker when someone submits a portal to some meters around the agent's real location? (essentially making useless the fake camera app) 2) To finally update the report forms in the help/support site to enable reporting the fake "submitters" and possibly the portals too (since the portals appeal community seems to be inefficient for a long time now)?
A92: According to the OPR team:
1) We can (and will) consider this for Prime.
2) Reporting abusive submissions is being worked on now and will be coming soon directly in OPR.

Q93: Kevin Saez - Hi, Adrew. I was wondering if you will ever read unread hangouts any day soon xD There is some stuff I believe you will find interesting to read :)
A93: Hangouts!? Are we still using that? I guess I should check on my unread messages.

Q94: David Hall - Is "stacking" -shutting off data firing multiple Buster's turning on data against TOS?
A94: Disabling the network intentionally is interfering with the intended operation. I'm not sure if it is against the TOS as I couldn't get a definite answer. But it is against the spirit of the game at a minimum.

Q95: Abe - I remember taking an ingress survey with a question mentioning buying character cards from the in-game store. Are there plans for this?
A95: Nothing currently.

Q96: DEVlANT - Any possibility of a 'Nia Validated' (even for a fee) Certification for tool creators? It would be a huge benefit to tool creators and agents alike to know what is in White/Black/Gray areas.
A96: We are still exploring the legal possibilities of a program similar to what you suggest. Unfortunately, a program like that complicates things from a business perspective and it is just something that needs to be evaluated and worked through.

Q97: Christophe "NimbusParis" M - Any plans in Ingress Prime for color blind people? I have an agent who select blue because he see a little more this color...
A97: I spoke to the team and they said, "This is something that we are trying our best at, but need users who can help us improve it. If that agent is interested, we'd like to work with them." So have the Agent contact and me and I'll put them in touch with my people.

Q98: Abigail Aragon - Are there any reprocussions against trusted reporters who file false reports either purposefully or because they didn't do their due diligence before contacting Niantic? Thanks in advance!
A98: It is very situational but there are metrics needed to remain an active member of the Trusted Reporter program.

Q99: Zenn Loo - Will prime have a different social strategy than simply Google+? Will it be in house or continue to be 3rd party?
A99: Let me ask you this question. If Niantic were to build a set of community tools, which may include a forum in addition to something along the lines of Google+ that allowed you to create private community space to communicate with/to the members of your private local communities -- would you use it? Tag me in a post about the topic and let's get a conversation started.

Q100: Zenn Loo - Will there be another OPR/submission based AMA with NIa OPs? I feel like a lot of people missed out on the last one.
A100: Currently, it sort of is that. I frequently forward questions to the teams to either help inform me as to what the correct response should be or to verify the response I wrote is factually accurate.

Q101: Eros Ruzzante (IlJeko) - What if NIA have a person near communities that respond and manage all ban appeals, maybe one for each country
A101: We did explore something like this. However, after looking into it almost all scenarios we played out eventually came down to a popularity vote with limited data with the constraints we have. Which I don't think, and others agreed, would be the best course of action at this time.

Q102: Zenn Loo - Onboarding - Is there an effort that you're aware of on improving the recruiting process.
A102: There are many things we are looking to to help solve the onboarding issues. Since many are still in development or in the beginning phase or project management I can't really speak to it. But know that it is something we recognize and want to address.

Q103: Herik Super - Dear Andrew. In our region we see a lot of pogo players who are playing together just to reach lvl 10 in order to create pokostops. Personaly these players do not enrich our communitie. Dont you think Nia should not make all new portals a pokostop of gym on default?
A103: Not all Portals are Pokéstops.

Q104: Chase Milder - Mr. Krug, I'll mean no disrespect in this post, and I know that you, yourself, are not developing Prime, but i have a fairly big issue 6 months into 2018. Prime is a huge opportunity to bring players to the game, new & old, but especially old. The main complaint I hear from players that quit is lack of endgame content.
A104: No disrespect taken. I think once the Prime upgrade is complete (front and back end), there will be a whole host of new features and mechanics implemented.

Q105: Ben Salisbury - Is there a way which individual cells can look back to see specific MU per checkpoints?
A105: Select OPS. Go to Intel, Regional Scores (in the top right), select History from the bottom left, select Cycle, and then you should have cycle scores.

Rules:
#1: Don't ask about personal situations. I don't have access to the ticketing system.
#2: Read the previous AMA's. Asking a repeat question is likely to go unanswered and we both will be frustrated.
#3: Abide by Wheaton's Law. Trolling and abuse of this AMA will likely get your comment(s) deleted and you blocked.

Josh Stock's curated archive of all the past AMA's:
https://docs.google.com/document/d/1W0FUKoW2oV9g80ZWWQfBJqohAT3PloYeG1K3Rnblizw

GCM AMA G+ Collection of Posts:
https://plus.google.com/collection/4K74JE