アスク・ミー・エニシング

アンドリュー・クルーグ(Andrew Krug)
2018/04/17 06:35:52
お約束通り、本日は4月のアスク・ミー・エニシングといこうか。私自身で答えようのない場合は、担当者へ申し伝えるから回答に時間を要す可能性があることに留意してほしい。金曜までには回答を投稿したい。早速コメントを投稿してくれ!

John TheAussie
ビジネス関連のポータルに対してはどのような姿勢なのでしょうか。事業登録されているものや操業されているもの、住居がある場合や敷地内に住居がある場合はどうなるのでしょうか。
回答1
NIA OPSと話したが、「ポータル選定基準にもとづくそうだ。そのビジネスが選定基準に沿っており、地域密着型のカフェといった例のように基準に合致するのであれば問題ない。」とのことだよ。

Dexter Torres (nineteen8t4)
今後のアノマリーのシリーズ名称やそのロゴといった素晴らしい発表が行われるのでしょうか。
回答2
シリーズの名称は既に確定しており、カサンドラ・プライムだ。ロゴに関しては開催が近づけば公開されることだろう。シリーズの詳細に関しては次週明らかにされる予定だね。

Daniil Zemchenkov
承認の可否も定かでないポータル候補はどうすれば良いのでしょうか。改めて申請すべきなのか、解決を待つべきなのでしょうか。
回答3
オペレーション・ポータルリコンチームと話したところ、「今回の回答を行う頃には承認の可否も定かでない状態にあったポータル群がライブしていっているはずだ」とのことだよ。

jean-françois PRIEUR (JiefSourd)
ハワイアンピザはピザなのでしょうか。
回答4
ハワイアンピザはピザさ。とんでもなく素晴らしいピザさ。ハムの塩気とパイナップルの甘さは良く合うね。お勧めさ。

Tiernan Messmer
ナイアンティック社はマルチアカウントに対する姿勢を変更したのでしょうか、あるいは徹底することが困難なのでしょうか。確固たる証拠を提示した数多くの申告が終了されてしまい、信頼に足る報告者にとっては不運な状況にあります。
回答5
姿勢を変更してはいないよ。引き続き報告してほしい。

Nuno Facha (esquilim)
欧州におけるミッションデイ申請は今現在受け付けられているのでしょうか。
回答6
ミッションデイの開催申請は現時点で停止されている。この件については今後、新たな発表が行われるはずさ。

absha
イングレスプライムが導入された後に17、18、19、20といった新たなレベルが登場するとお考えでしょうか。
回答7
これはあくまで個人的な意見であり、現時点では如何なる確証もないことだが、レベルの追加には意義がある。それがどういったもので、どのようにしてレベルアップさせるべきか良い手段を持ち合わせてはいないけどね。イングレスプライムがクライアントもサーバーも更新を達成すれば、開発チームは新たなことの実装に注力することもできるだろう。

Sven
噂を耳にしたのですが、イングレスプライムの開始時にインベントリのアイテムを失うかもしれないというものです。
回答8
アイテムを失うことはないし、ポータルをリセットすることもないね。

Tomislav 'Sp1nz'
イベントやオペレーション・ポータルリコン以外の新メダルは計画されているでしょうか。リンクの破壊やフィールドの破壊、ポータルの破壊といった攻撃的なメダルようなものです。
回答9
質問7との回答を同様だね。イングレスプライムがクライアントもサーバーも更新を達成すれば、開発チームは新たなことの実装に注力することもできるだろう。新たなメダルや実績の追加は理に適うものだが、確証があるわけではない。あくまで私の個人的な意見さ。

Fred Espenscheid
オペレーション・ポータルリコンでプアから抜け出すための具体的な方策はあるのでしょうか。
回答10
私の聞いた限りの助言は、じっくりと審査し、各基準に照らして評価していくということだね。

Karolina Bengtsdotter
ポータル申請が却下される際に受信するメールに却下された理由を今少し記載してもらえないでしょうか。
回答11
オペレーション・ポータルリコンの計画にはあることだが、具体的な日程を言うことはできない。だが、将来的には実現されると聞いているよ。

Jason M (HotDogSoup)
ポータルのMODを「アップグレード」できるようにすることに対してどのようにお考えでしょうか。
回答12
この件については依然もお話したが、素晴らしいアイデアだと思うし、改めてお答えしよう。個人的な意見となるが、素晴らしいアイデアだが、アクションポイントが付与されるかには躊躇いもあるね。だが、レゾネーターがアップグレードすることができ、MODにもレベルがあるのであれば、理に適うものだ。今後も後押ししていきたいね。

Kevin Saez
あなたにとってイングレスにまつわる最悪の経験をお教えください。無論、質問が多すぎるようであれば、読み飛ばしていただいて構いません。
回答13
イングレスにまつわる最悪の経験か。特に抜きん出た経験はカサンドラ・ワシントンDCだね。我々は数で圧倒しようと戦略を立てていた。大規模フィールドの形成も計画していたよ。当初の計測では概ね計画通りに進んでいたし、一度は大規模フィールドも形成できた。だが、最後の計測に至ってレジスタンス優勢となったんだ。我々はいま一度大規模フィールドの形成を目指したが、何故か阻害されてしまった。インテルマップを隈なく調査したが阻害するリンクを見つけ出せず、発見には4度の計測を要してしまったよ。それは通りを挟んで向かい合う二つのポータル間を結んだ小さなリンクだったんだ。その発見には余りに時間を要してしまって成立させることは適わなかった。それは痛恨事だったよ。スコア計算したところでは、そのフィールドが成立していさえすれば我々の勝利だったそうだ。それが間違いであった可能性もあるが、誰か計算して教えてくれるんじゃないかな。いずれにせよ、愉しい経験だったよ。イベントもアフターパーティも素晴らしいものだったね。

Charly s (Char1y)
今後の旅行計画を行うにあたって各自で特別なホテル手配を活用するかどうかや旅行の予約をするうえで必要な情報をいつ得られるのでしょうか。
回答14
この投稿までにチームから回答を得られなかったよ。引き続き確認し、報告を受けたら更新情報を提供しよう。この件については、ソーシャルネットワーク上での投稿も間もなく行われるはずだ。

Justin Bennett
ポータルの投稿写真にEXIFデータまで付記されてしまっていますが、変更する予定はあるでしょうか。
回答15
検討してくれているところさ。

Joe Priode
警告も通知もなしにポータルの画像が削除されるのはどうしてでしょうか。
回答16
NIA OPSによると、「基準に合致しない写真や不適切な写真が追加された場合には削除される可能性がある」とのことだ。特定の状況に関して説明するには、もっと詳しく報告してくれ。

Lauren Millerd
ヴァンガードはダークエックスエム・キュアのように今後のアノマリーシリーズでも活用されるのでしょうか。
回答17
現時点ではダークエックスエム・キュアと同じように活用する予定はない。従来のアノマリーにはなかったゲームプレイをしようと考えてのことだったわけだ。

Tyrel Anderson (Terran1701)
過去3週間のボーナスポータルに関する出現時期に何らかの更新はあるでしょうか。
回答18
この投稿を行う頃には既に情報は流布していることだろうね。

Aaron Breen (Breenzy)
ダークエックスエム・キュアの対象地域は完全なランダムだったのでしょうか。オーストラリアのエンライテンドは蚊帳の外でした。
回答19
完全なランダムだ。乱数生成は時に優しく時に残酷なものだね。次の機会があればより均一な分布にできるかどうか見ていこう。

Allen Robinson
プレイヤーの中では、ゲームルールを徹底させるうえでNIA OPSは役立たずと広く考えられています。目に見える形で裏づけられることなしに真摯に取り組んでいると公表しても助けにはなりません。どうしてNIA OPSの活動をプレイヤーの目に触れるようにしないのでしょうか。
回答20
努力はしているさ。NIA OPSは常に方針と手順の見直しに努めている。例を挙げれば申し立てを自動的に終了させることはなくなり、全てのチケットが確認のうえ返信されるようになった。もちろん、申立人が過去に返信を受け、提供できる新たな情報もない場合には回答することなく終了することはある。現地の認識とNIA OPSで立証できることには大きな格差があるように思える。多くの人々はアカウントバンといった結果を期待して申し立てるが、NIA OPSのワークフローでは状況に応じて一足飛びにアカウントバンせずに新たな介入措置や警告が求められる。申し立てたプレイヤーがアカウントバンされず、目に見えるアクションがないからといって、そのプレイヤーに何の介入措置もなく前科が記録されていないことを意味するわけではないのさ。

Eduardo Alvarado
あなたは報告を確認されているのでしょうか。
回答21
私はチケットシステムへアクセスできないからね。したがって、確認できないよ。

Yuril Father
イングレスのエージェントプロコトル第3節には「自宅や勤務地の前にアイテムをドロップしてゲームの中で公開しようとしたりしないでください。」とありますが、毎週3~5回にわたって職場や自宅近所のポータルへビーコンばかりを設置していく行為はこのプロコトルに反するのでしょうか。
回答22
この件についてNIA OPSと話したが、双方ともに「エージェントプロコトルに反しているように見える」ことと判断したよ。

Camp Storyteller
質問があるのですが、あなたがテクトゥルフの一部だったとすれば、テクトゥルフたるあなたの目的はどういったことなのでしょうか。
回答23
天気予測だね。真面目な話さ。あらゆるセンサーを駆使した史上最高の天気予報テクトゥルフとなろう。

Arctic Rebel
ナイアンティック社はデータがあるにも関わらずどうして様々なビーコンを実装させないのでしょうか。
回答24
この件については以前議論したが、不適切な画像がビーコンに活用されないようにする手段が必要となる。新たなビーコンをデザインするためのコンテストを行ってもいいだろう。検討する価値のあるアイデアに思えるね。

Hans Siemons
スペインのタラゴナで行われたミッションデイは素晴らしいものでした。素晴らしい天気に素晴らしい人々、そしてパスフレーズもないシーケンシャルなミッション群でした。ナイアンティック社からパスフレーズやランダムで作成するよう指示されているとしばしば耳にしますが、それは事実なのでしょうか。そういった指示を撤回しないのでしょうか。
回答25
NIA OPSと話したところ、大抵のミッションデイはポータルハックのみで構成されているそうだ。パスフレーズやランダムも必須とはなっていない。そういった要素はミッションデイでの経験をより素晴らしいものとするためのみに活用されるべきものであって、要件とはなっていない。ミッションデイのガイドラインはこちらのようになっているよ。

Adriána Perkele (TheCapsuleCollector)
あなたがどのイングレスイベントへ赴くかを誰が判断しているのでしょうか。
回答26
状況次第だね。NL1331イベントでどこに赴くかはイーサンと協力しているよ。過去にナイアンティック社が訪れていない地域や赴く価値のある地域を見ているさ。アノマリーに協力する必要もでてくる。上司に一覧を提示し話し合ったうえで旅行計画を立てるよ。

Robert Sworder
ミッションの上限を緩和する予定はあるでしょうか。
回答27
現時点ではないね。

Andrew Jennings
ロンドンで新しい504ミッションバナーを行ってもらえないでしょうか。
回答28
実に数多くのミッションだね。スケジュールに充分な時間を割くことが適いさえすれば、挑むべき課題に思えるよ。私はロンドンの街が大好きだし、イングランドには家族もいる。ロンドンへ戻る機会はあるってことさ。

Josh Stock
ナイアンティック社にはイングレス若しくはイングレスプライムのアプリダウンロード数を増加させるマーケティング戦略が本当にあるのでしょうか。
回答29
イングレスプライムの初動計画全般を総括した素晴らしいプロダクト・マーケティングマネージャーを有しているよ。私は非常に興奮しているね。彼を差し置いて漏らしたりしたら、彼に恨まれてしまうよ。だから待っていてほしい。

Corias Shaimourn
インベントリがレベル8の2千からレベル16の1万へアップグレードされないのはどうしてでしょうか。
回答30
この件は議論されている。質問7に対する回答に近いが、イングレスプライムがクライアントもサーバーも更新を達成すれば、開発チームは新たなことの実装に注力することもできるだろう。インベントリの取り扱いは大きな課題のひとつになるんじゃないかな。だが、適切な数量やレベルごとにどの程度にすべきか分析せねばならないだろう。我々はゲームバランスを台無しにはしたくないからね。

Josh Stock
ダークエックスエム・キュアの第2週、第3週、第4週を成功させた都市に対するポーナスポータルの状況や時期はどうなっているのでしょうか。
回答31
この投稿が行われる頃には全ての機密情報が開示される予定だよ。

Josh Stock
当初の機密情報に明示されていたように作戦報告に対するパスコードは送信されたのでしょうか。
回答32
そのとおりだが、全てを読ませてもらうには数多いからね、あと一週間ほどお待ちいただきたい。グーグルプラス上のプライベートメッセージで送信しているよ。

Josh Stock
ナイアンティック社はプレイヤーから繰り返し要望されてきたわけでもないのに、そういった活動に時間を費やしているのでしょうか。
回答33
的確な批評だね。その点を取り上げてくれたことに感謝しよう。率直に言って我々が取り組むことの多くは我々自身初めてのことばかりだ。何かをしようとするたびに何かしらの反復をともなう。新たなプロセスを通じて学び取ろうとする際には間違いも犯すだろうが、悪意あってのことではない。それは保証することができるよ。我々は学び取った教訓を分析し改善していっている。時に見落とされることもあるがね。解消されていない問題があれば、私へ連絡してくれて構わないよ。解決に努めていきたい。

Christoph H
無制限パスコードからはアクションポイントを獲得できないようにしてレベル3スプーファーの作成を今少し難しくするようにできないでしょうか。
回答34
現時点では計画されていないね。

Stan L
いつになったら助けてくれるのでしょうか。
回答35
間もなくのことだ。

Marcin "hrw" Juszkiewicz
モザイクミッションの支援策はあるでしょうか。ひとつのミッションを終えれば次のミッションが可視化してほしいのです。
回答36
これにはミッションプランニングツール機能の作り直し、少なくとも改善は必要となってくるな。個人的には素晴らしいアイデアだと思うが、今現在はより優先すべき事項があるようにも思える。

diane wilson (thecatspaws)
週末にナヴァッロチームによるデッドドロップの捜索を愉しませてもらいましたが、更にそういったポータルを用いたことができないでしょうか。また、大規模なゲームはカジュアルプレイヤーを引き出す機会となり素晴らしいものでしたが、次回はファーストサタデーを中止させるか別日程にさせるようにできないでしょうか。
回答37
確かに更に実施することができるね。そのイベントに関するフィードバックは実に肯定的なものだ。私自身はファーストサタデーの前後で日程を組むことに賛同するよ。良い指摘だね。

Fred Espenscheid
NFCを用いた招待システムやインベントリ転送の実現を開発チームへ提案してもらえないでしょうか。対立陣営プレイヤーとNFC通信することで得られるメダルなんてどうでしょうか。そうすれば友好的に逢うことが推奨されるようになるでしょう。誰と逢ったかをプレイヤーに収集させてはどうでしょうか。
回答38
実際にそれと似たアイデアを検討したね。グーグルには類似したAPIがあり、関心を寄せている。改めて言うこととなるが、イングレスプライムがクライアントもサーバーも更新を達成するまではそういった新機能は実装されないと思うが、間違いなく実現してほしいものだね。

Marco Carpio
啓示の夜のメダルがマグナスイベントと福岡アノマリーでしか獲得できないというのは事実なのでしょうか。
回答39
それに加えてエージェントオリンピアードだね。4箇所のイベントのみでパッセージ・トゥ・オシリスのメダルを獲得することができるよ。

Holly Henry
NL1331の旅路で初めて巡り合った食事や飲み物で最高のものと最悪のものは何だったでしょうか。また、クリスティン・ジェフリー誕生日を祝うためにイングレス・ハートのセルフィーは撮影されるのでしょうか。
回答40
日本で食べたタラの白子の寿司は駄目だったな。最高だったのはA5神戸和牛ステーキだったよ。考えただけで涎が出てしまうね。

Bryant Durrell
次節アノマリーシリーズの戦績基準は2017年に行われたアノマリーと同様に正式発表前にPOCのフィードバックを求めるのでしょうか。それは非常に良い取り組みだったと思います。
回答41
そうだね、上手く行ったと思うから再度行うよ。

Pongo Lyn
第1回目のキャンプ・ナヴァッロへ参加したエンライテンドは、ミニアノマリーで勝利してイングレスプライムのベータテストに50枠の招待が授与されましたが、それをいつ受け取ることができるのでしょうか。
回答42
エージェントが検証できる準備が整い次第、ベータテストを行うよ。

Thomas Abthorpe (scooper31415927)
あなたは心温まる食事を好むことで知られていますが、世界屈指の心温まる食事と言えば、プーティンです。ご存知でないでしょうか。実に簡単なもので、薄いクレープの上にフライドポテトを乗せ、その上にチーズを乗せ、グレービーソースをかけたものです。バリエーションはありますが、世界最高のプーティンはモントリオールのものですね。
回答43
モントリオールは好きだよ。何度も足を運んでいるし、プーティンは大好物さ。

Cliff Martin (CliffM)
どうしてミッションの閲覧がスピード制限の対象となるのでしょうか。時速35マイル以上でポータルを攻撃したときやハックしたときと同様に引き起こされるのです。
回答44
この件はNIA OPSへ注意を促したよ。検証されるようだね。報告してくれて感謝するよ。

Артур Лисс
明瞭かつ具体的な利用規約とならないのでしょうか。
回答45
動きはあるよ。ただそれ以上のことは何も言えないね。

Cristina Parga Rey
どうしてナイアンティック社はエージェントからの報告に注意を払わないのでしょうか。複数の端末にひとつずつアカウントを作成したエージェントを不正行為者と見做さないのかどうかを明示してもらえないでしょうか。
回答46
アカウントは複数の端末上で利用できるが、複数の端末で同時にプレイすることは不正行為と見做される。それと同様に複数の端末で複数のアカウントをプレイすることも不正行為と見做されるね。

Ryder Sadlovsky
アンドロイドウェア・アプリが今後どうなるのか開発チームへ確認してもらえないでしょうか。
回答47
開発チームによれば、「現時点では優先すべきことがあり、更に低い優先順位に位置付けられている可能性はあるものの現状のロードマップにはない」とのことだね。

Malachite Conscience
ナイアンティック社ではゲーム内の情報やプロセスをどのようにして業務外の従業員から保護しているのでしょうか。ゲームプレイの変更や情報提供、NIA OPSへの報告催促、他のエージェントを出し抜く内部情報を得たという話を両陣営のエージェントから耳にしたことがあります。シャードターゲットや特殊なイベントルールを一方の陣営が把握して大きなアドバンテージを得れば結果どうなるかは想像を難くないでしょう。
回答48
情報はコンパートメント化されているよ。知るべき人のみがアクセスできるようになっている。例えば計測時間やシャードといった情報にはゲームマスターのみがアクセスできるようになっている。重要な文書はアクセス権限を使用して保護されているんだ。したがって、君が耳にしたのは噂話だね。

Garrett Haag
新規ポータル申請をレベル8やレベル9といった下位レベルエージェントへ開放することに関して何かあるでしょうか。必要レベルに達したエージェントがいない地域もあるのです。
回答49
現時点ではないね。

Justin Buettner
ナイアンティック社が不法侵入と考えるものを明示してもらえないでしょうか。長時間の駐車行為は警察に通報すべきなのでしょうか。
回答50
NIA OPSによれば、「ゲームは現実の生活をより豊かにするためのものであって、取って代わるものではない。特定の場所で立ち入る権利があるか定かでない場合や安全性に疑問がある場合には自重してほしい。ひとりのプレイヤーとして、コミュニティメンバーとして、アクセス制限を尊重し、立ち入ることの許されていない施設や土地へ不法侵入しないようにせねばならない。」とのことだ。

Kadah
ポータルの編集機能はオペレーション・ポータルリコンへ引き継がれますが、不適切なポータルの報告は引き続きナイアンティックが審査されるのでしょうか。また、写真の追加申請はどうなるのでしょうか。
回答51
NIA OPSとオペレーション・ポータルリコンチームによれば、「現時点で実装されているのは編集機能のみ」とのことだね。

Drew Dondero
ポータルハンタークラブへ出演いただけないでしょうか。
回答52
数ヶ月後には状況も落ちついてくるはずさ。

neal wang
ダークエックスエム・キュアは世界中の誰もが4週間にわたって参加できる素晴らしいイベントでしたが、ポケモンGOにおけるコミュニティデイのような週末に数時間程度の小規模なイベントを行えないでしょうか。
回答53
悪いアイデアではないな。チームへ伝えておくよ。

Quek Yu Shan
既に明言されたことかもしれませんが、アノマリーに関する新情報はプライムに関わっていますが、バージョン1系のイングレス・スキャナーで今後のアノマリーシリーズへ参加することはできるのでしょうか。
回答54
その時点でサポート対象となっているバージョンがプレイヤーの使用できるものとなるね。残念ながら、私の立場からはこれ以上に明瞭に回答することはできないよ。

数一(IloveMATH)
インベスティゲイト・イングレスの謎解きとワード・オブ・デイの謎解きで日々どのくらいのパスコードが使用されているのでしょうか。
回答55
私には知り得ぬことだね。

Titan Ravenscar
「プライム」スキャナーとその世界へアクセスした際に、新たな時空へインベントリを持ち込むことができるのでしょうか。
回答56
この回答は質問8に近いね。

Michelle Park
軍事施設のポータル申請状況を明示してもらえないでしょうか。
回答57
NIA OPSによれば、「オペレーション・ポータルリコンのガイドラインでは軍事施設を星ひとつとするように記載されている」とのことだよ。

Ishira "Glyph Hunter" Tsubasa
最近になって明らかとなったプライムの映像で、私たち若しくはプライムの新エージェントはこれから来年に掛けて過去のアノマリーを経験していくことがわかりました。私にはどうすることもできませんが、起点となるカサンドラはグリフが明らかとなるより以前のことです。プライムへ突入した直後はグリフがないとお考えでしょうか。
回答58
「オシリス・シーケンス」次元と呼ばれているものについて憶測するのは難しいね。過去の事象からどの程度逸脱するかもわかっていないからね。

王维
今後のアノマリーで何が起ころうとしているのか教えてもらえないでしょうか。あくまでゲーム世界でのことであって、現実社会でのことを言っているのではありません。
回答59
ああ、そんなことに答えようものなら秘密を漏らしかねないよ。諸君は実際に経験せねばならない。そこに近道はないよ。

Mike Palumbo
第1週目のボーナスポータルに何があったのでしょうか。101本以上のリンク形成した都市にのみボーナスポータルが出現するというルールがあったにも関わらず、50本~100本しか形成させ得なかった都市でもボーナスポータルが出現しました。例を挙げると、ツーソンでは74本をリンク形成させたにも関わらずボーナスポータルが出現していました。
回答60
良い質問だね、丁寧に質問してくれたことに感謝するよ。端的に言えば、これは人為的なミスに他ならず、それ以外に説明しようがない。第1週目にそういったことが起きたことで、第2週目以降も同様の待遇で扱うことにしたよ。

ルール:

  1. 個々の状況については質問しないこと。私はチケットシステムへのアクセス権を有していないし、たとえアクセス出来たとしても公に答えることはできないからね。
  2. 何かしらの機能を実装するかどうか質問しないこと。私はそういったことを判断する立場にはないんだ。私の意見を訊ねてもらっても構わないし、確認のとれることならばするよ。
  3. 過去のアスク・ミー・エニシングに目を通しておくこと。重複する質問は回答されない可能性が高いからね、双方が不満を感じてしまうことになるよ。
  4. ウィートンの法則に従うこと。挑発や暴言があればコメントは削除され、君はブロックされることになる。

ジョシュ・ストック整理した過去のアスク・ミー・エニシングの文書があるよ。

アスク・ミー・エニシングのグーグルプラス・コレクションもあるよ。

20170717_01.png

Andrew Krug
2018/04/17 06:35:52
As promised, today, we are doing the April Ingress AMA. Remember it may take me longer to answer your questions as I reach out to the experts if I can't provide an answer myself. My goal is to have the answers posted by Friday. Post your questions now in the comments!

Edit 1: Disabling Comments
Edit 2: Posting Q&A

Q1: John TheAussie - What's the stance on live in businesses. Ones that are registered and operating as a business but also have an attached residence, or a residential house on the land of operations?
A1: I spoke to NIA OPS, they said, "Depends on the Portal candidate. If the candidate is associated with the business and meets our criteria (for example a hyper-local cafe), this would be ok."

Q2: Dexter Torres (nineteen8t4) - When can we expect more exciting news about the upcoming Anomaly series including series name and logo from Ingress?
A2: The series name has already been confirmed. It is Cassandra Prime. The logo will probably be released once we get closer to the event. More information on how the series will flow will be out next week.

Q3: Daniil Zemchenkov - Hi! What should we do with limbo portals? Resubmit it or waiting for solution?
A3: I spoke to the OPR team. By the time this AMA is published you should already have started to see Portals that were previously in "limbo" come online.

Q4: jean-françois PRIEUR (JiefSourd) - Hello, We dont stop debate this in our group: Hawaiian pizza Is a pizza?
A4: Hawaiian pizza is pizza. Damn good pizza. The salt of the ham goes well with the sweet of the pineapple. I highly recommend it.

Q5: Tiernan Messmer - Is Niantic changing it's policy on multiaccounting, or is it just too hard to enforce? Many tickets with hard evidence have been closed and trusted reporters are not having any better luck either.
A5: The policy hasn't changed. Keep reporting them.

Q6: Nuno Facha (esquilim) - Are MD applications for Europe currently open?
A6: The Mission Day application is currently closed. There will be an announcement with additional information in the coming days about it.

Q7: absha - Do you think there will be new levels(17-18-19-20) after Ingress Prime ?
A7: What I'm about to type is my own personal opinion. I haven't confirmed it with anyone and it would be unlikely to be confirmed at this point anyway. In my opinion, additional levels make sense to have. What that looks like and how people will level up I am not sure I have a good answer for. I would imagine that once the full Ingress Prime update is complete (client and server) that then the development team can focus on implementing new things.

Q8: Sven - Hi Andrew, there are rumors, that it is possible that we loose our gear when ingress prime will start.
A8: No. You will not lose your gear and we will not be resetting all of the Portals.

Q9: Tomislav 'Sp1nz' - Any new medals planned which arent based on events or OPR? Like offensive medals for destroyed links, fields and portals?
A9: Similar to my answer to question seven -- I think once the full Ingress Prime update is complete (client and server) that then the development team will start to implement new things. It makes sense to add new medals and achievements. But I have no confirmation about this. It is only my opinion.

Q10: Fred Espenscheid - Can we get a roadmap for getting out of poor in OPR?
A10: The best advice I was told is to slow down, and rate every criteria for a Portal on its own merit.

Q11: Karolina Bengtsdotter - Could the email we get when a portal submission is denyed contain a little bit more inforamtion about why the portal was denyed?
A11: This is on the OPR roadmap. I don't have an exact date for you. But it will be coming at some point in the future I was told.

Q12: Jason M (HotDogSoup) - What do you think about the ability to "upgrade" mods on a portal?
A12: I've talked about this before. But I think it's a great idea so I'll happily answer it again. In my opinion, I think this is a wonderful idea. I would hesitate to give AP for it though. But if you can upgrade a resonator and there are different levels of mods it make sense. I will continue to advocate for this though.

Q13: Kevin Saez - But before, I would like you to tell us your worst Ingress related experience.
If it is not too much to ask, of course :)
A13: My worst Ingress experience. Hrmmm... The one that stands out to me was the Cassandra Washington DC Anomaly. We knew we were going to be outnumbered so we created a strategy to overcome things. Part of the plan was creating a BAF (you got points for them back in the day). Everything was going more or less to plan through the first few measurements. We even got the BAF up once. It all came down to the last measurement and the Resistance were leading. We were planning on putting the BAF up again but something was blocking it. We were scouring Intel and couldn't find the blocking link. It took almost the entire fourth measurement to find it. It turned out to be a tiny link between two portals on opposite sides of a street that someone threw it looks like while simply driving past. Because it took so long we couldn't get it up and by the end of it someone from the Resistance had made it out to one of the anchors. That was a kick in the gut. I think someone did the math and said that if we would have gotten that field up we would have won. I could be wrong. I'm sure someone will go back and do the math on it and let me know. Regardless of the outcome we had a blast. The event and afterparty were so much fun.

Q14: Charly s (Char1y) - So when are we to expect those information [about hotel information] to make further plans, decide if those special hotel arrangements are the right thing for each one and book transport.
A14: I wasn't able to get an answer from the team before posting this. I'll keep trying and provide an update when I do. I'm sure there will be a social post about it coming soon as well.

Q15: Justin Bennett - EXIF data is staying attached to portal submission pictures, in OPR. Any plans to change that?
A15: The team is looking into it.

Q16: Joe Priode - Why do portal pictures get removed without warning or notice?
A16: NIA OPS says, photos may get removed if they do not meet criteria or the wrong photo was added (OPR duplicates). Will need more details before we can comment on a specific incident.

Q17: Lauren Millerd - Will Vanguards be utilized in the upcoming anomaly series , in a similar way to Dark XM?
A17: We have no plans at this time to utilize them as we did for the Dark XM Cure event. There was a specific strategic need to do what we did that doesn't exist for the Anomaly game play.

Q18: Tyrel Anderson (Terran1701) - Any update on the possible dates for the restock portals for the final three weeks?
A18: By the time this is posted the information will already be out there.

Q19: Aaron Breen (Breenzy) - Were areas during DarkXM purely random? ENL in Australia felt left out.
A19: Purely random. Sometimes the RNG is kind. Sometimes it isn't. I'll see if we can't improve the process to have a more even distribution if we do something like that next time.

Q20: Allen Robinson - There's a fairly widely held belief among the player base that NIA OPS is ineffective at enforcing the game rules. Making public statements saying that they take that part of their role seriously doesn't help when it's not backed up with visible action. Why is nothing more being done to improve the way NIA OPS is viewed by the players?
A20: We are trying. NIA OPS constantly reevaluates their policies and procedures. For example, they no longer auto close tickets. Every ticket is read and responded to. However, ban appeals may be closed without further response if the petitioner has already received a reply from us and we have no new information to provide. I think a lot of the disparity comes down to local knowledge versus what NIA OPS can prove conclusively and expected outcomes. Most people submit tickets with an expected outcome -- usually a ban. But NIA OPS workflow, depending on the incident, sometimes requires additional intervention and warnings prior to jumping straight to a ban. Just because a player isn't banned or there isn't visible action doesn't mean the player aren't reprimanded or a mark put on their record.

Q21: Eduardo Alvarado - ¿Do you read reports?
A21: I do not have access to the ticketing system. So no, I cannot read them.

Q22: Yuril Father - Section III of the ingress agent protocol says "don't ... reveal it in the game by dropping items in front of their home or work location." Would deploying beacons solely on desk or home/neighborhood portals consistently (3-5 times a week) to be against said protocol?
A22: I had a conversation with NIA OPS about this. We both agree that it seems against the Agent Protocol.

Q23: Camp Storyteller - We have a question, if you were subsumed by a Tecthulhu, what would your purpose as a Tecthulhu become?
A23: To predict the weather. Seriously. I would use all my sensors to knowledge to be the best weather Tecthulhu that ever existed.

Q24: Arctic Rebel - Since the assets seem to already be in place for it, why does Niantic not release a wider variety of vanity beacons?
A24: This is something we talked about before. I think we would need to figure out how to ensure inappropriate images were not used for beacons if we opened it up for everyone. Maybe we could have a contest to design some new ones. I think it's an idea worth considering.

Q25: Hans Siemons - I just loved the mission day in Tarragona in Spain. Great weather, fantastic people, and the fact that we had missions in sequential order without any passphrases. I've heard passphrases and random order are often a demand of Niantic. Is that true and would you consider removing those demands.
A25: I spoke to NIA OPS. Most Mission Days are hack only. Passphrases are not required and neither is a random order. They should only be used if they enhance the experience of Mission Day but are not a requirement. Here are the guidelines for setting up a Mission Day: https://docs.google.com/document/d/1iQfMP7Gd0S41byxctBApoOZJxph6UBHM8ZJe50aKYAA/edit

Q26: Adriána Perkele (TheCapsuleCollector) - Hi, hope you had a nice trip. And this is where my question come from: who decide which ingress event are you going?
A26: It's a combination of things. I collaborate with Ethan to see where NL1331 is going. I look at regions that might not have had a Niantic presence before or that could benefit from me coming. The Anomaly schedule plays a role as well as I might be needed to help at an event. I take that list to my supervisor, we discuss what is reasonable, then I make my travel plans.

Q27: Robert Sworder - Are there any plan to increase this [mission] limit?
A27: Not at this time.

Q28: Andrew Jennings - On a cheerier note, will you come to London and do our new 504 mission banner?
A28: That is a lot of missions. If I could carve out enough time with my schedule, it seems like a great challenge. I love London as a city and have family in England. I need to get back there.

Q29:Josh Stock - I'm curious if Niantic has a marketing plan to drive increased downloads of the Ingress (or Ingress Prime) app.
A29: We have an awesome Global Product Marketing Manager who has created an entire launch plan for Ingress Prime. I'm pretty excited about it. He would hate me if I stole his thunder and leaked anything though. So better to wait and see.

Q30: Corias Shaimourn - Why not to upgrade inventory with levelup, from 2k on L8 to 10k on L16?
A30: This has been discussed. Similar to my answer to question seven. I think once the full upgrade to Ingress Prime is complete then we'll start to see new features implemented. I would imagine inventory will be one of the topics up for discussion. But we'll have to do some analysis on what the right number is, how much per tier, etc. We don't want to ruin the economy of the game by doing something willy nilly.

Q31: Josh Stock - What's the status/timing for Resupply Portals for cities that were successful in Week 2, 3, and 4 of #DarkXMCure?
A31: By the time these answers are published all of that Intel will have been released.

Q32: Josh Stock - Did anyone from Niantic actually send out Passcodes for SitReps as promised in the original Intel Packet
A32: Yes. There are a lot to go through. Give us another week or so to complete it. They are going out via private messages on G+.

Q33: Why does Niantic have such a hard time following through with its stated actions without constant, repeated prodding from the players?
A33: This is a fair criticism. Thank you for bringing it up in a polite manner. To be frank, a lot of what we are doing is new to us. Each time we do something it is usually an iteration of something. So there is bound to be mistakes as we learn our way through new processes and procedures. It isn't being done maliciously. That much I can assure you. Each time we analyze the lessons learned and try to improve. But sometimes, things slip through the cracks. Feel free to ping me about things if there are outstanding issues. I'll try to get them resolved.

Q34: Christoph H. - Are there any plans to remove AP from the forever passcodes to make the creation of L3 spoofies a bit harder?
A34: Not at this time.

Q35: Stan L - When will you get more help?
A35: Soon™.

Q36: Marcin "hrw" Juszkiewicz - Is there any support for missions mosaic planned? So next mission will be visible after finishing previous one?
A36: This would require a re-write of how the mission planning tool functions or at least a decent upgrade. While I think it is a great idea personally, I think there are higher priorities at the moment.

Q37: diane wilson (thecatspaws) - Hi, had a great time this last weekend finding drops from a Navarro team. Can we do more find that portal type random things? Also the big game was great as it brought a lot of casual players out. Well done. However, maybe next time we could cancel f/s on that day or move it around?
A37: We can certainly do more. The feedback has been overwhelmingly positive about the event. I agree about scheduling it around Ingress First Saturdays. Good input.

Q38: Fred Espenscheid - Can you suggest to the developers an NFC based invite system? Or inventory transfer? How about a badge for NFC "handshakes" with opposing faction players. It would encourage people to meet each other on friendly terms. Let players collect a list of who they met?
A38: We've actually talked about an idea like this. Google has an API for something called Nearby (https://developers.google.com/nearby/) that looked interesting. Again, I don't think new features like this will be implemented until the full Ingress Prime upgrade is complete. But it definitely something I would love to have and will advocate for.

Q39: Marco Carpio - Is it true that the badge for epiphany night can ONLY be obtained through the Magnus event and the Fukuoka anomaly?
A39: and Agent Olympiad. Those four events are the only way to obtain the Passage to Osiris medal.

Q40: Holly Henry - Hi Andrew, what's the best and worst of the new-to-you food and drink items you tried on your resent NL1331 travels? Are you going to make a cute #Iheartingress selfie to celebrate +Christine Jeffery's birthday?
A40: I was not a fan of cod milt sushi that I had in Japan. The best thing I ate was a grade A5 kobe wagyu steak in Kobe, Japan. Just thinking of it makes my mouth water.

Q41: Bryant Durrell - Will the rules for the next anomaly series be circulated among city POCs for feedback before formal release, as per 2017 anomalies? That was cool.
A41: Yes. I think this worked out well last time so we will do it again.

Q42: Pongo Lyn - The Enlightened agents who attended the first Camp Navarro event were awarded 50 beta invites to Ingress Prime for winning the mini-anomaly event. When may we expect to receive the invites?
A42: As soon as the beta is ready to be tested by Agents.

Q43: Thomas Abthorpe (scooper31415927) - A gracious good evening Andrew. It is well known that you enjoy your comfort foods. It is a well known fact that the greatest comfort food in the world is poutine. Never heard of it? At it's purest composition, it is hand cut fries, topped with cheese curds and a most decadent gravy. There are however, variations on a theme, but I will not get into it at this point. The best poutine in the universe is found in Canada, Montréal to be much more specific.
A43: I love Montréal. I have been there numerous times. I am a big fan of poutine as well.

Q44: Cliff Martin (CliffM) - Why is browsing missions subject to speedlock? Not only that, but it can trigger it - just like if you attack a portal or hack a portal while going more than 35 mph.
A44: I brought this to NIA OPS attention. They are going to test this. Thank you for bringing this up.

Q45: Артур Лисс - Any progress on the unambiguous, specific and user-friendly ToS?
A45: Yes. I can't really say anything more than this though.

Q46: Cristina Parga Rey - Hi Andrew! Why Niantic does not pay attencion to agents reports? Can you confirm us if an only player with several phones, and one account per phone is not considered a cheater?
A46: You can have your account on multiple devices. But it is considered cheating to be playing on those devices simultaneously. It is considered cheating to be playing multiple accounts on multiple devices as well.

Q47: Ryder Sadlovsky - Can you ask the development team about the future of the Android Wear app?
A47: According to the Development team, there are higher priorities at the moment. It could be something later down the road that is supported but it is not currently on the roadmap.

Q48:Malachite Conscience - How does Niantic secure in-game information and processes from employees whose jobs do not involve such things? I've heard stories of agents from both factions using insider access to alter gameplay, provide information to their team, expedite NIAOps reports, and other things that give them an advantage over the general public. Imagine how bad the outcome would be if one faction knew shard targets, special event rules, or other things that gave them a substantial advantage.
A48: Information is compartmentalized. Only those that need to know have access to it. For example, the Gamemasters are the only ones with access to when the measurements will be taken within a window, shard information, etc. The critical documents are protected using account permissions. The stories you have heard are just that... stories and rumors.

Q49: Garrett Haag - Is there any word of opening up portal submitting to lower level Agents, 8-9 for submitting new portals. Some areas just lack the high level agents needed.
A49: Not at this time.

Q50: Justin Buettner - Can we have clarification to what niantic considers tresspassing? Should we start calling the police to enforce park hours?
A50: NIA OPS says, "Our games are meant to augment reality, not replace it. If you're not certain you have the right to access a location or are not certain it is safe to access, please do not make any attempts to do so. As a player or any other member of the community, you must respect access restrictions, never trespass, or in any manner gain or attempt to gain access to any property or location where you do not have the right or permission to be."

Q51: Kadah- With portal edits moving to OPR, are invalid reports going to remain an NIA only review? What about photos submissions?
A51: NIA OPS and the OPR team says for now only edits are being implemented.

Q52: Drew Dondero - Would you be willing to appear on an episode of +The Portal Hunter Club?
A52: Perhaps after a couple of months when things settle down.

Q53: neal wang - The Dark XM event was fun as everyone globally got to participate over the 4 weeks, can we have something on a much smaller scale(few hours on a weekend) like a community day like in pokemon go?
A53: This isn't a bad idea. I'll bring this up to the team.

Q54: Quek Yu Shan - Not sure if this was mentioned, in reference to the new information for the anomaly is in reference to prime, can I ask if agents with ingress 1.xx scanners will be able to participate the upcoming anomaly series?
A54: Whatever version(s) are supported at that time will be the one(s) players will be able to use. Unfortunately, I can't provide a more clear answer than that.

Q55: 数一(IloveMATH)- Hi, Andrew. What is the redeemed count of the passcodes by solving the investigate puzzles and word of the day puzzles?
A55: I would have no way of knowing.

Q56: Titan Ravenscar - When agents get access to the "prime" scanner/universe will we be able to take our inventory with us to the new place/time?
A56: This answer is similar to question eight.

Q57: Michelle Park - Would it be possible for us to get further clarification on the status of portal submissions on military bases?
A57: NIA OPS says that the OPR Guidelines state to one star submissions in Military bases.

Q58: Ishira "Glyph Hunter" Tsubasa - Oh this is still up! Hey Andrew!!! So the recent reveal of prime shows we (or new agents to prime?) will be experiencing past anomalies through out this next year... I couldn't help but notice though that this would mean the first event, Cassandra, would be before Glyphs came out. Do you think we should suspect to not have the capability to glyph right after we enter Prime?
A58: It is difficult to speculate about what is being referred to as 'The Osiris Sequence' universe. The degree to which it may deviate from events of the past is not known.

Q59: 王维 - Good motioning/night Andrew,could you tell us what will happen in the next years anomaly?I mean in the game world ,not ask for the real world.
A59: Oh man if I did that I'd be spilling the beans. You'll have to sit through it and experience it. No shortcuts.

Q60: Mike Palumbo - Andrew, what on earth happened with the first round of restock portals? Cities that had only between 50 and 100 links got restock portals, despite the rules stating they would only happen for cities that broke 100 links. Tuscon, for example, got a restock portal for 74 links.
A60: Great question and again, thank you for asking in a respectful manner. The short answer is -- we messed up. Nothing short of human error. There is no other explanation than that. Because we did it for the first weekend we applied the same courtesy to cities from the second weekend as well.

Rules:
#1: Don't ask about personal situations. I don't have access to the ticketing system and couldn't comment publicly if I did.
#2: Read the previous AMA's. Asking a repeat question is likely to go unanswered and we both will be frustrated.
#3: Abide by Wheaton's Law. Trolling and abuse of this AMA will likely get your comment(s) deleted and you blocked.

Josh Stock's curated archive of all the past AMA's:
https://docs.google.com/document/d/1W0FUKoW2oV9g80ZWWQfBJqohAT3PloYeG1K3Rnblizw

GCM AMA G+ Collection of Posts:
https://plus.google.com/collection/4K74JE