ハント

pac4.pngP.A. シャポー(P.A. Chapeau)
2017/10/06 15:34:11
過去に世界の闇に包まれた瞬間を鋭い洞察力によって仔細を明らかにしてくれたセンシティブ・ビジョナリーたるフェリシア・ハジラ=リーが再び現れた。彼女の新たなビジョンは、ひとりの獲物とひとりの狩人、ワシントンで起きた一件の殺人事件の物語だ。

フェリシア・ハジラ=リー
ハント

彼の獲物には僅かな望みすらなかった。今宵の仕事は決して容易いものではなかった。アートを確かなものとするための時間と場所、手段には絶妙のバランスが要求された。

それはありきたりな仕事の依頼だったが、彼にはそのありきたりさに包み込まれたものが透かして見えていた。彼には依頼人の素性もわかったし、自分が見え透いた口実を看破してしまうことを彼女も理解したうえでの依頼だとわかっていた。この仕事は暗殺などではなく、路上犯罪を模したインスタレーション・アートだったわけだ。

科学技術の助けを借りずとも、獲物の映像が脳へ送り込まれずとも、獲物の排除と運搬は達成できたことだろう。AR技術で表示される「逃走予測経路」がなくとも、獲物の逃げ道は予測できていたことだろう。だが、自らが直感的に理解していたことを人工知能が膨大な情報をもとに絞り込んでいくさまを眺めるのは面白いものだった。

捕縛することもなく、仕留めることもなく、その死が最も効果を発揮し得る場所へと時間通り正確に獲物は追い込まれていった。

暗殺者はその理由を知らなかったが、考えようとすることもなかった。彼にとってはどうでもよいことだったのだ。その後に起こり得ることをじっくりと考えることもなかった。あまりに面倒なことだ。アートに面倒ごとは似つかわしくないものだった。

ハーディングとは事前に決められた場所で獲物へ狩人の存在を気づかせてこそ意味をなすものだ。フォード劇場から然程離れていない場所で、彼は獲物に姿を晒した。反応は予想した通り、好奇心を抱き、そして疑念を過らせたのだ。哀れな獲物がホテルやレストランを通り抜けフォギーボトムへと追い込んだところで、再び追跡者の姿を晒してやった。こうして獲物は何が起きているかをはっきりと理解したわけだ。もはや疑う余地もなく、標的となっているのだとね。なりふり構わず逃れ走る瞬間が訪れたわけだ。

狩りとは興奮させられるものだ。その標的は考えていたとおりの行動をとり、無駄な殺しをすることはなかったが、フロッガーのゲームのような危険を孕みつつ獲物にポトマックリバー・フリーウェイを渡るよう追い込まなければならなかった。それは上手くいった。獲物は高校時代には陸上をやっていたが、まだまだ見事なものだった。その行動はあまりに奇異なもので、監視カメラが正常であったならばワシントンD.C.の警察も気づいていただろうが、そうはならなかった。世界で最も監視の厳しい都市であるにも関わらず、その狩猟現場が映像に残ることはなかったのだ。それは監督役の有能さを実証してみせていた。

ケネディセンターの彫像近くまで辿り着いた頃には標的も呼吸を荒げていたが、その時になってようやく追跡者の狙いを察していた。死に物狂いに逃げ走りつつもショートメッセージを打ち込もうとしていたが、その携帯電話は機能してはいなかった。そうしてようやく男は足を止めた、自らの敗北を悟ったのだ。その情報操作の達人は、自らが行ってきたことと然程変わらぬ策謀の犠牲となったのだった。陽動も権謀も指示の誤りもすべてがこのような結末を招き入れるためのものだった。

男は足を止めると、狩人へと振り向いた。そのとき、背後から二発の銃弾が撃ち込まれたのだ。今わの際にケン・オーウェンの脳裏を過ったのは「何だと?どうやって背後に回り込んだんだ?」だった。

P.A. シャポー

TheHunt.jpg

Felicia Hajra-Lee
2017/10/06 15:34:11
The Hunt
His prey didn't stand a chance. Tonight wasn't going to involve a simple order fulfillment. This would require a delicate balance of time, place and method to elevate his art. It came in as a typical work order, but he could see through the vanilla wrappi...
The Hunt

HUNTER AND PREY
October 5, 2017 · by PAC · in EXO5

Felicia Hajra-Lee -- a sensitive visionary who in the past has offered detailed, insightful windows into hidden moments in the world of Ingress -- has emerged once more. Her latest vision: A prey. A hunter. A murder in Washington.

His prey didn't stand a chance. Tonight wasn't going to involve a simple order fulfillment. This would require a delicate balance of time, place and method to elevate his art.

It came in as a typical work order, but he could see through the vanilla wrapping. He knew who the client was, and he realized that she knew he would see through the subterfuge. This wasn't a hit, it was an art installation disguised as odd street crime.

He probably could have accomplished the elimination and staging without the tech and the images of his prey being projected into his brain. He could probably have done it without the 'evasion simulations' being superimposed on his field of view in AR, predicting the ways his prey would try to escape him, but it was fascinating to see an AI reduce huge amounts of data into the pieces of insight he knew instinctually.

The art wasn't in catching and killing his prey, it was in herding him to the exact place and time he wanted the death to happen for maximum effect.

The Assassin did not know what the motivation was and didn't think about it. That wasn't his problem. He didn't ponder ramifications. Too messy. Messy had no place in his art.

Herding only works if the prey sees the hunter at certain decision points -- and knows that it is being hunted. He let his prey see him not far from Ford's theater. The first glance was as expected. Recognition, followed by curiosity, followed by concern. He herded his mark to Foggy Bottom where the hapless prey cut through hotels and restaurants, only to see his pursuer emerging again. Now, the prey knew what was happening. It couldn't be a coincidence anymore. He had been marked. It was time to run like hell.

There's a thrill in the hunt. The mark was fit, so an exhaustion kill wouldn't happen. He would have to lure him across the Potomac River Freeway, forcing him to risk death like a giant game of Frogger. It worked. His prey ran track in high school and still had some moves. His actions were so erratic he probably would have been picked up by the DC police had their cameras been working properly, but they weren't. Despite the fact that Washington D.C. is one of the most monitored places in the world, there would be no video record of the hunt. This was the one way in which his overseer had proven useful.

The mark was breathing heavily when he neared the Kennedy Center sculpture, and it was then that he realized the purpose of the chase. He'd been frantically texting as he fled, but his phone wasn't working. Now, he stopped. He knew he'd lost. The master of manipulation had fallen victim to a machination not unlike one of his own. A series of diversions and ploys and misdirections designed to force one inevitable outcome.

He stopped. He turned to face his hunter.

And it came with a double tap from behind. Ken Owen's last thought was, "What!?? How the hell did he get behind me?"

Felicia Hajra-Lee via Blogger

-PAC

H. Richard Loeb
2017/10/06 15:36:16
Felicia Hajra-Lee -- a sensitive visionary who in the past had offered detailed, insightful windows into hidden moments in the world of Ingress -- has emerged. Her latest vision: A prey. A hunter. A murder in Washington.