アプリケーションパッケージ解析 [1.103.0]

3DCircleWithoutShadowTransparent.pngフェヴ・ゲームス(fev games)
2016/06/29 00:14:36
イングレスのアプリケーションパッケージ解析 [1.103.0] を Connor Tumbleson がお伝えします。

2016年06月28日 Connor Tumbleson 
アプリケーションパッケージ解析 [1.103.0]

皆さん、ごきげんよう。新たなアプリケーションパッケージ解析へようこそ。バージョン1.102.0 では掲載に値する興味深い内容がなかったため、ブロク投稿を見送りました。しかしながら、バージョン 1.103.0 では掲載に値する興味深い変更点がありました。それでは、見ていきましょう。

警告画面
三年近くも経てようやくプレイ開始前に警告表示されるようになりました。今回の更新適用後、初めてプレイする際には警告内容に同意しなくてはいけません。

20160629fev.png

Upsight v4
Upsight と別の追加に関連した幾つかの更新が行われていました。今回の更新では追跡に用いられる新たな分析イベントが組み込まれています。

  • GL_TEXTURE_SIZE(これは利用端末がどの程度のグラフィック性能かを判断する専門的属性です)
  • 「Ingress News」がポップアップされたタイムスタンプ
  • 「安全上の警告」に合意したタイムスタンプ

更に興味深いことに、いま現在 Upsight は様々なリクエストを通じてデータ送信するのではなく、ひとつのリクエストに大量のデータ送信を行うようになっています。このようなバッチアプローチはバッテリーを消耗させてしまいますが、ナイアンティックの求める分析データが引き続き提供されています。今後のアノマリーに関する通知が表示されることがあれば、それはUpsight が動作したということです。

総括
今回のバージョンは2016年06月22日に構築され、2016年06月27日に入手しました。小規模な解析ではありますが、掲載すべき変更でした。それでは次回お会いしましょう。

fev games
2016/06/29 00:14:36
Ingress APK Teardown [1.103.0] brought to you by +Connor Tumbleson!

https://wp.me/p56hj3-2ve

#Ingress #Niantic #FevGames

 

Published on June 28th, 2016 | by Connor Tumbleson
Ingress APK Teardown [1.103.0]

Hi everyone and welcome back to another Ingress teardown. We skipped blogging about version 1.102.0, as there was nothing interesting worth blogging about. However, 1.103.0 brings an interesting change or two warranting a post. So let's jump into it.

Warning Screen
It seems nearly 3 years later we are getting a warning before playing. The first time you get this update you will be required to accept the warning before playing.

Upsight v4
We have had a few updates regarding Upsight and another arrives. This update brings some new analytical events to track

  • GL_TEXTURE_SIZE (nerd property to determine how powerful your device is with graphics)
  • Timestamp on "Ingress News" pop ups
  • Timestamp on "Safety Warning" approval

The more interesting part is that Upsight now bulk sends the data in one request versus sending data constantly throughout multiple requests. This batched approach is a lot cleaner on the battery and still provides the analytical data Niantic needs. If you ever got a notification about an upcoming anomaly -- that was Upsight at work.

Conclusion
This version was built on June 22 and obtained on June 27. A short teardown, but a few small changes to blog about. I'll see you guys next time.