フラッカーとは善か悪か

3DCircleWithoutShadowTransparent.pngフェヴ・ゲームス(fev games)
2015/10/29 06:08:10
フラッカーとは一体なんでしょうか、このゲームを台無しにしてしまうのでしょうか。フェヴゲームスの新メンバーであるショーン・グラハムは、このアイテムがイングレス上の収支構造へもたらす影響力に愕然としました。

フラッカーとは善か悪か
フラッカーとはどのようなものなのでしょうか、そしてイングレスの様相を一変させてしまうのでしょうか。私たちのスキャナーは所持アイテムであふれかえってしまうのでしょうか。それでは探っていきましょう。

皆さんもそろそろこのフラッカーという新アイテムのことを耳にされている頃でしょう。ご存知ない場合は当サイトの最新解析情報やイングレスの公式情報をご確認ください。

それでは、一体どのようなものなのでしょうか。これまで考えられてきたことを示しておきましょう。フラッカーは少しの間ポータルハック出力を倍増させます。それは10分間を経過するか150回ハックが行われるかのいずれかまで続きます。ポータルに対して適用され、すべてのプレイヤーが享受できます。

2400 CMU(ゲーム内通貨)は購入サイズに応じて1.20ドルから1.91ドル相当となります。いよいよ本日公開され、真新しいストアを利用できるようになるのも目前でしょう。果たして私たちの愛するゲームは台無しになってしまうのでしょうか。キーロッカーの恩恵を受けたインベントリ拡張によって豊富なアイテムであふれることになるのでしょうか?探っていきましょう。

従来のポータルハック出力
それでは最も影響を受けることとなるレベル8ポータルのハックを取りあげてみましょう。現在のところ、通常のレベル8ポータルハックの平均出力は3.1アイテム程であり、グリフボーナスを加えれば計12.5アイテム(4倍程の出力)となります。このような値をどのようにして入手したかと言えば、データ収集を行ってきたのです。今週末に別記事で詳細をご説明いたしましょう。

皆さんがハッキング・サークル内にいるとしましょう。ハックボタンを押し、グリフが表示され、グリフを入力し、結果はキャンセルするとします。レベル8ポータルの場合ですと、メイン画面へ戻るまでには約25秒間を要します。VRHSを利用した場合、クールダウンのためには90秒間を要します。したがって、1度のグリフハック・サイクルは115秒間ということになります。この数値を単純化しておきましょう。常に正確なタイミングで行ってはいないと取り扱い、このサイクルを2分間としておきます。4倍出力であれば2分間、通常出力であれば1.5分間を要するということです。同一の時間で考えれば、実に3倍の出力差となります。インベントリ確保に本腰を入れている方であれば、おそらくはグリフハックを得意としていることでしょう。あまり得意ではないという方はこちらもご一読ください。

グリフハックが社交を妨げる
イングレスの仲間たちで飲み交わそうというとき、どのように過ごしているか思い返してみてください。

グリフハックはファーミングの社交的側面を一変させました。かつてはスキャナーを手にしていたとしても、しなければならないことはハックボタンをタップするに過ぎず、実際に交流し会話を交わすことができていたのです。

確かにグリフハックはアイテムの獲得に役立つものではありますが、社交的なファーミング活動にとっては致命的な打撃となったのです。それはファーミング活動の機会が減り、その活動エリアが縮小されていったにとどまらず、人々が常に端末に意識を向けていなければならなくなったところにあるのです。

例を挙げるとしましょう、よほどの地方都市でなければ大半の都市部で徒歩30秒圏内に4箇所のポータルのある場所がひとつはあることでしょう。歩きながらグリフハックができるのであれば、4つのポータルすべてにVRHSを組み込み2分間周期でグリフハックすることができるでしょう。各ポータルへひとつのVRMH(ポータルの維持を考慮しないのであればRMHをふたつ)を組み込むことで、計16回ハックすることができます。最後のハックで待機時間を考慮する必要はありませんから、30分間で4ポータルすべてをバーンアウトさせることになります。4ポータルを各16回ハックすることで、計64回のハックとなります。各12.5アイテムを獲得できますから、実に800アイテムを獲得できることになります。概算でL8レゾネーター300、L8バースター290、L7レゾネーター60、L8パワーキューブ55、L7バースター50、コモンシールド20、L8ウルトラストライク13、レアシールド5、ベリーレアシールド2、その他10となります(繰り返しとなりますが、詳細は今週末に別記事で紹介します)。レゾネーターはリサイクルしてしまうとすれば、440の有益なアイテムを確保したことになります(総出力の55%程ですね)。大半の人々にとって、インベントリ制限にかからなければ充分なアイテムを確保できることでしょう。インベントリ制限についてもキーロッカーの登場で変化が生じることでしょうし、あくまで4ポータルのみであることを前提とした話です。多くの場所で扱えない程のアイテムを得られることでしょう。

フラッカーはこの方程式にどのように当てはめるのか
フラッカーは10分間あるいは150回のハックが行われることでバーンアウトするとのことですが、上述の条件を前提としてみましょう。10分間ということは5回のグリフハックができるということですから、最大限に活用しようとする場合には30名を必要とします。あまりにも多い人数ですね。それではグリフハックは行わないとしましょう。更にVRHSを組み込めば周期を59秒間まで短縮することができます。すなわち、10分間で10回ハックすることができ、最大限に活用するには15人いればよいということになります。4ポータルすべてにフラッカーを組み込み、60秒間で廻ることができるとしましょう。10回の通常ハックによって248アイテム(4 × 2 × 10 × 3.1)、言い換えれば10分間で136の有益なアイテムを確保できます。それほど意地汚いものではありませんね!グリフハックと比較するとどうなるでしょうか。4ポータルを10分間(5回)グリフハックした場合には250アイテム(4 × 5 × 12.5)、言い換えれば137の有益なアイテムを確保できます。まさしく、VRHSとフラッカーを組み込んだ通常ハックと同等の値なのです。しかしながら、私たちはお互いに会話をすることができます。これこそがフラッカーの利点でしょう。

実に素晴らしいことですが、組み合わせるとどうなるでしょうか。それではフラッカーを活用してグリフハックしてみましょう。もっとも、10分間で得られる成果を2倍すれば良いだけのことです。274の有益なアイテムを確保することができます!しかしながら、MODSを最大限に活用したいのであれば、30分間続けることでしょう。フラッカーを3つ使用することを厭わないのであれば、すべての出力を倍増させることができます。その前にインベントリに空きがなくなってしまっているでしょうけどね。直接比較するため、フラッカーの使用は同数(4)として効力を失ったあともグリフハックを続けることにしましょう。

つまり、30分間のうち10分間のみ2倍の出力を得るということになります。30分間で40分間相当のアイテムを確保できるということですね。1/3相当の増加です。440の有益なアイテムでよければ20分間でやめてもかまいません(実際には、そこにポータルとMODSがあれば更に10分間留まってしまうことでしょうが)。インベントリに充分な空きがあれば、更に145の有益なアイテムを確保できます。繰り返しますが、4ポータルである場合の仮定ですよ。5つ目のポータルを加えたなら、VRHSとVRMHの消費に見合う価値は失われてしまうでしょう。しかしながら、そうはならないと仮定しましょうか。

イングレス上の収支構造にどのような意味があるか
さて、10分間に限れば15人で4ポータルを8VRHS、4FRAK、4CMHを用いて通常ハックする場合と4VRHSと4CMHでグリフハックする場合に差は見られません。フラッカーを用いてグリフハックすれば、10分間に限れば倍増することでしょう。ですがここでは全体的な影響を見ていきましょう。30分間にわたってフラッカーとグリフハックを行い、参加する15人全員が822の有益なアイテムを保持するインベントリの余裕があるとしましょう。フラッカーによって411のアイテムが得られていますから、フラッカーを用いずに同様のことを行った場合と比べて15×411=6165のアイテムが増加したことになります。あなたのチームが週に1度、6165のアイテム増加を得ようとするとしましょう。ところで、あなたの街でハックにより得られるアイテム量は週にどの程度でしょうか。もちろんそのような数値はわからないものですが、相対規模を知るうえで推量しておきましょうか。週に1度このようなことを行おうとする人々を15人とすると、周辺コミュニティのアクティブプレイヤーは500名くらいでしょうか。ひとり当たり1日に得られる有益なアイテム量を50としておきましょう。週に換算すると350ですね。コミュニティで言えば週に175000の有益なアイテムが入手されていることになります!6165のアイテム増加は全体の3.5%となりますね。当初考えていた最悪のシナリオを思えばその影響は極めて小さなものですし、ナイアンティックへ正当な収入源を提供することになります。私たちは実に進歩的な憶測をしておきましょう。あなたのコミュニティが大規模で最悪のシナリオを捜しだそうと躍起になったとしましょう。4ポータルを8ポータルにしようとも、30分間を60分間にしようとも結果は変わらぬことだろう。15人がハックする時間を週に30分間節約し、4VRHSと8RMHを節約して12FRAKを消費したに過ぎない。

そもそもフラッカーとは有益なのだろうか
それは間違いのないことです!最悪のシナリオはゲームプレイにそれほど影響をもたらしませんが、活躍する場所はあります。まず、ポータルと人口の深刻な過疎地では利用できません。複数のレベル8ポータルがある場所では、どのようなときで出力を倍増できることは非常に有益でしょう。

もうひとつの利点、社交的ファーミングの復活を願いましょう
私は見てみたいのです、グリフハックのなかった時代のファーミングイベントに溢れていた社交的な雰囲気の再来を。集団でイベントを開催するとなればフラッカーに1.50ドル程度を出費することは厭わないでしょう。それはグリフハックに頼らずとも同規模のアイテムを得られ、同時に友人らと会話することができるのですから。必要となるのは僅かなVRHSと僅かなお金ですが、フラッカーの恩恵は参加者誰もが享受するのです。友人同士では実に僅かな額ではありませんか。フラッカーはゲームに寄与し、再び私たちを社交的にしてくれることでしょう。そして、なにもかもを台無しにしてしまうことなくナイアンティックへ利用者へ負担を押しつけることのない素晴らしい収益を提供することになるのです。

fev games
2015/10/29 06:08:10
What the heck is a frakker? Are they going to ruin the game? 
(Spoiler alert: probably not)
With the ingress store rolling out RIGHT NOW, newest FevGames team member +Sean Graham breaks down the impact this item should have on the ingress ecosystem.

Ingress "frakking" - Good or bad?

What is frakking and will it change the face of Ingress? Will our scanners overflow with gear? Let's find out!

By now you've likely heard rumours of this new "frakker" thing!  If not, check out our latest teardown, and an official Ingress post on the topic!
But what is it exactly? Here's what we believe so far: it's a short term portal hack output doubler.  It will last for either 10 minutes or 150 hacks, and is applied to the portal and applies to all players. It will cost 2400 CMU (in-game currency) which equates to $1.20 to $1.91 USD depending on the block size that you purchase.  It's rolling out today, and will be available soon in the brand new shiny store.Will this ruin our beloved game? Will our recently expanded coffers (thanks to key lockers) be overflowing with abundant gear?  Let's find out.

Traditional hacking output
Let's start by looking at the most impacted use case - hacking a P8 portal.  Right now regular P8 hack averages ~3.1 items, and a perfect glyph adds ~9.4 items to that for a total of 12.5 items (~4x the output).  Where am I getting these numbers?  I've been collecting data, and I'll have another post later this week which will explain in detail where these numbers came from.

Assuming that you're spot-on with your hacking cycle, from hitting hack right as the timer elapses, to displaying the glyph, to entering the glyph, dismissing the results, and back to the main scanner screen takes roughly 25 seconds on average for a P8 glyph. Assuming that you have a VRHS in play, that needs to be added to the 90 second cooldown timer, so a single glyph hack cycle takes 115 seconds. To make the numbers easy, and assuming that you're not always going to be exactly perfectly timed, let's say two minutes per cycle.But that's two minutes for 4x the output, vs a non-glyph hack at 1.5 minutes for regular output. Over the same time period you're getting triple the output by glyph hacking already. If you're serious about getting inventory, you're probably good at glyphing anyway.  If you're not very good at it, take a look here for some tips!

Glyph hack killed the social Ingress star
Remember back when going for drinks with your Ingress friends actually meant spending time with them?  Pepperidge farm remembers.

Glyph hacking has drastically changed the social aspect of farming.  Before that, although you were still looking at your scanner, all you had to do was tap the "hack" button so you could actually socialize and talk with each other.

Although glyph hacking is fantastic for providing gear, it provided a fatal triple blow to social farming - not only do you need to farm less often and in smaller areas, but people also focus on their devices for glyphing the entire time.

For example: in the vast majority of locations, excluding perhaps the very rural ones, you will have at least one place where you have four portals where each one is within a ~30 second walking range. Assuming that you can glyph and walk at the same time, that gives a two minute walking cycle for all four VRHS'd portals which is perfectly timed to be constantly glyphing.  Add a VRMH on each portal (or two RMH, after all you usually don't care how long the portals last for) and this gives you 16 hacks total.  Since there's no waiting period after the last hack, you can burn out all four portals in 30 minutes.Sixteen hacks each, with four portals is 64 hacks total.  Multiply that by 12.5 items each and that's 800 items. With that you're looking at roughly 300 R8 290 X8 60 R7 55 PC8 50 X7 20 CS 13 US8 5 RS 2 VRS and 10 other items (again, see my article later this week for how I came by that). Assuming you recycle the resonators, that's net 440 useful items (or ~55% of the gross output). For most people, that's about as much as you can handle before being at cap anyway. This will probably change with key lockers though, but then again we're assuming you ONLY have four portals. Most places you will have a lot more than that to work with.

How do frakkers fit into this equation?
Since frakkers burn out after either 10 minutes, or 150 hacks, let's assume that we want to use them in the case outlined above.  In 10 minutes we can get roughly 5 glyph hacks per person, so we'd need 30 people to get the most out of it.  That's a lot of people.For the moment, let's assume that we don't glyph hack, and can pop on an extra VRHS to bring our cycle time down to 59 seconds.  That means that we can get 10 hacks in 10 minutes, and we only need 15 people to get the maximum benefit.  With four frakkers on four portals (assuming we can walk-cycle them within 60 seconds total), 10 non-glyph hacks each will net us 4 * 2 * 10 * 3.1 = 248 items, or 136 useful items in 10 minutes.  Not too shabby!But how does this compare to glyphing?Four portals glyph hacked for 10 minutes (five glyphs each) will yield roughly 4 * 5 * 12.5 or 250 items, or 137 useful items.  Pretty much the same as not glyphing and using a frakker, plus we saved a VRHS. However we were able to talk to each other by frakking, so there is a bonus there. 

That's great, but what if we combined the two? Let's frack and glyph.
Well we can calculate that pretty easily by just doubling the result - in 10 minutes we'll get 274 useful items!However if we're gonna glyph, we might as well go for the full 30 minutes to make the most use out of our mods.If we're willing to use 3x the number of frakkers, we can get fully double the output, but we'll likely have run out of inventory room long before this.So let's say that, for direct comparison, we use the same number of frakkers (four) and continue normal glyph hacking after they have worn off.

That means for 10 minutes (out of the 30) you get double output, or basically you get 40 minutes worth of hacking in 30 minutes. That's a 1/3rd increase. Alternately if you only want the 440 useful items, you can stop after 20 minutes (but really, you've got the mods and portals, might as well stay the extra 10 minutes!) So you get an extra 145 useful items, assuming that you have cap space for it. But again, that's assuming there were only four portals. If you added a fifth to the mix, you've just neutralized the usefulness of the frakkers for the cost of an extra VRHS and VRMH. However let's still assume that isn't the case.

What does this actually mean overall for the Ingress ecosystem?Well we've already shown that if you're only sticking around for 10 minutes, there's no difference for 15 people regular hacking four portals using a total of 8*VRHS, 4*FRAK, and 4*CMH, vs glyph hacking using only 4*VRHS and 4*CMH.If you frak 'n glyph hack, you'll get double the output, which basically means that you'll save 10 minutes.  But let's try to look at overall impact, and assume that we glyph hack and frack for a half an hour, and that all 15 people in our event have enough inventory space to hold 822 useful items.  The frakkers provided 411 of those, so that's an ecosystem increase of 15 * 411 = 6,165 items vs doing the same without frakkers.  Let's also say that your team is crazy dedicated, and you do this once a week, for an increase of 6,165 items per week.But how many items are being hacked in your city on any given week?  Obviously no numbers like that are available, but we can probably take some ballpark guesstimates to get a feel for the impact.If you have 15 people who are willing to do this once a week, that probably puts your community around about 500 active people.  Let's also guess that the average number of useful items hacked per day per person is about 50, or 350 per week.  That means your community produces 175,000 useful items per week!An increase of 6,165 items is a 3.5% increase.That's a pretty small impact for the worst case scenario that I've outlined, and it's provided a decent revenue stream for Niantic.We've made some pretty liberal guesses here, and assumed that your community is large, and super active in order to try to find a worse case scenario.  Most aren't that active, and really if you had eight portals instead of four and spent 60 instead of 30 minutes, you'd get the same result. So really all we've done is save 15 people 30 minutes of hacking a week, at a cost of 12*FRAK but saved 4*VRHS and 8*RMH.

Will frakkers be useful at all?

Absolutely!  Although the worst case scenarios won't really impact the game play that much, there are places where they will be helpful.First off in severely rural areas where the portal density (and player density) isn't available.  Having only a couple P8 portals around and being able to double your output in whatever time you're able to spend will be locally very beneficial.

Another great benefit: let's hope that this will actually bring back social farming.
What I'd like to see, is a return to the social filled pre-glyph days of farming events. Since we rarely actually need that many items, I suspect that at ~$1.50 each we won't even think twice about frakking for the entire burnout cycle when doing a group event, and that means that you can get the same output by non-glyph hacking and talk to your friends at the same time.  All it'll cost is a few more VRHS and a few dollars worth of frakkers spread out amongst all your attendees. Besides, what's a few frakking dollars between friends?Overall I think they will help the game, let us be more social again, and provide a nice non-intrusive revenue stream for Niantic, while not really being all that disruptive.