較正:ビクター・クレーゼ

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01_NianticSymbol.jpgP.A. シャポー(P.A. Chapeau)
Kureze
2012/11/16

TS.NIA.NANANTICRECON
DO NOT RETRANSMIT
Calibration.VictorKureze

ADA : クレーゼ博士、私にもう少し詳しく説明して下さいますか?

クレーゼ博士 : 一つの考え方として、君のテレビモニター上の単一の画素をイメージしてみよう。あるチャンネルでは、それはスクリーンに向かってビューンと飛んでいく野球の球の一部だ。別のチャンネルでは、インタビューされている話し手の鼻だ。また別のチャンネルでは、今まさに殺人者になろうとしている銃の中だ。そして、イメージしてみよう、実際に、これらのチャンネルが全て同時に動いているのだと。だが君はどうだ、君はたった一つを見ている。私たちの次元とは、私たちが波長を合わせた次元だ。だが、その画素は同時に、他の全てのチャンネルを映すことができる。私たちに見ることはできないがね。

:EOF
DO NOT RETRANSMIT

TS.NIA.NIANTICRECON
DO NOT RETRANSMIT
Calibration.VictorKureze

ADA:
Dr. Kureze, could you describe that for me in more detail?

DR. KUREZE:
One way to think of it is to imagine a single pixel on your television monitor. On one channel, it is part of a baseball whizzing towards the screen. On another channel, it is the nose of a talking head being interviewed. On yet another channel, it is within the gun of a soon-to-be killer. And imagine, as is true, that all of these channels are running simultaneously, but you, you are only watching one. Our dimension is the dimension we are tuned in to. But that
pixel is on all of the other channels at the same time. We just can't see it.

:EOF
DO NOT RETRANSMIT